Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2019

Μην ξανοίγεστε τόσο κ. πρόεδρε του ΙΕΠ… Γιατί η εκπαίδευση θυμάται ακόμα…


Νέος πρόεδρος του ΙΕΠ: Το “ρολόι” των μεταρρυθμίσεων πρέπει να γυρίσει πίσω στο 2014
Οι 11 προτάσεις του νέου προέδρου του ΙΕΠ

“Όσο κι αν ακούγεται αναχρονισμός, το ρολόι σχετικά με τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις πρέπει να γυρίσει πίσω στο 2014, με την προσθήκη βεβαίως των αναγκαίων διορθώσεων και συμπληρώσεων που ο αναστοχασμός και η συγκυρία δημιουργούν. Με άλλα λόγια πρέπει να ξαναχτιστεί αυτό που γκρεμίστηκε στην τετραετία 2015-2019, βελτιωμένο και ενισχυμένο για να πάμε παρακάτω”.


Την παραπάνω δήλωση έκανε ο νέος πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Γιάννης Αντωνίου, παρουσία της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως, στην προ ημερών συζήτηση για τις σύγχρονες απαιτήσεις της Πρωτοβάθμιας/Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης…

Ανάμεσα στα άλλα ο νέος πρόεδρος του ΙΕΠ πρότεινε:


-Νέος νόμος για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης με κατοχυρωμένη αξιοκρατία και διαφάνεια και αποκλεισμό των συνδικαλιστών από τη διαδικασία επιλογής.

-Επαναφορά του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων, με αυξημένη εποπτική και αξιολογική δικαιοδοσία.

-Θέσπιση της περιοδικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών.

-Θέσπιση της αυτοαξιολόγησης και της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.

-Θέσπιση εκ νέου της περιοδικής αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.

-Θεσμοθέτηση του νέου Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, του επίσημου συμβούλου της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας σε θέματα σχεδιασμού και εφαρμογής της εκπαιδευτικής πολιτικής.

-Επανίδρυση και λειτουργία του δικτύου των Προτύπων και Πειραματικών σχολείων και επέκταση του θεσμού σε όλη την επικράτεια.

-Θέσπιση της τράπεζας θεμάτων στο Λύκειο, ως εργαλείο για τη διασφάλιση της αντικειμενικής αξιολόγησης των μαθητών και ως μηχανισμός εποπτείας και αξιολόγησης της προσφερόμενης γνώσης σ’ όλα τα λύκεια της επικράτειας.

-Η εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων, σε συνδυσμό με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών και τα νέα προγράμματα σπουδών, ανοίγει το δρόμο για τη θέσπιση ενός πιστοποιημένου εθνικού απολυτηρίου, συμβάλλοντας στις αναγκαίες αλλαγές για την αλλαγή του τρόπου πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το μεταρρυθμιστικό momentum

“Το μεταρρυθμιστικό momentum της κυβέρνησης είναι ισχυρό και αποδεκτό από την κοινωνία” εκτίμησε ο Γ. Αντωνίου, και τόνισε:

"Αυτό αποτελεί εξαιρετικά ευνοϊκή συνθήκη για την προώθηση δραστικών μεταρρυμίσεων στην εκπαίδευση. Ωστόσο δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αυτό το ευνοϊκό κλίμα θα συνεχίσει να υπάρχει στον ίδιο βαθμό σε ένα ή ακόμη χειρότερα σε δύο χρόνια, πολλώ δε μάλλον, εάν σε αυτό το διάστημα δεν έχει παραχθεί έργο που να αλλάζει την κακή εικόνα της εκπαίδευσης".

Μην ξανοίγεστε τόσο κ. πρόεδρε…

Οι διαθεσιμότητες-απολύσεις συμπεριλαμβάνονται κι αυτές στις «μεταρρυθμίσεις»;

Γιατί εξετάσεις-αξιολόγηση οι μαθητές, εξετάσεις-αξιολόγηση οι δάσκαλοι, εξετάσεις-αξιολόγηση οι εξετάσεις, μόνο ανταγωνιστικό κάτεργο φτιάχνετε όχι σχολείο. 

Γιατί και η εκπαίδευση θυμάται ακόμα...

Το μόνο ρολόι που θα πρέπει να γυρίσει πίσω είναι των διορισμών, των μισθών μας, των δώρων, των επιδομάτων, της σύνταξης…                                                               


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου