Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2019

Για την τροπολογία της ειδικής αγωγής/οργανικές θέσεις των τμημάτων ένταξης


Με ρυθμούς χελώνας και τακτική στρουθοκαμηλισμού κατατέθηκε πριν λίγες μέρες τροπολογία για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση που αφορά στον προσδιορισμό των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε τμήματα ένταξης. Η κυβέρνηση της Ν.Δ., πιστή στις οδηγίες Ε.Ε.- ΟΟΣΑ, τις οποίες έχει εφαρμόσει στο παρελθόν, παίρνει τη σκυτάλη από τον ΣΥΡΙΖΑ, συνεχίζει τις προσπάθειες διάλυσης και απορρύθμισης της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, υπονομεύει τα παιδαγωγικά κριτήρια που ΟΦΕΙΛΟΥΝ να διέπουν τις παρεμβάσεις στο χώρο της ειδικής εκπαίδευσης και προκρίνει, με αυθαίρετο μάλιστα τρόπο, την οικονομική λογιστική, εφαρμόζοντας «κόφτη» στις ανάγκες των μαθητών με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, πλήττοντας τα ήδη λειψά μορφωτικά δικαιώματα τους. 

Η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, όπως και η προηγούμενη, επιδιώκει να απαντήσει με λογιστικές λαθροχειρίες στις επιτακτικές ανάγκες των σχολείων για την ίδρυση δεύτερων τμημάτων ένταξης, η λειτουργία των οποίων αποτελεί αίτημα των εκπαιδευτικών σωματείων, των γονέων, αλλά και των συλλόγων διδασκόντων. Η ψηφισμένη πλέον σε νόμο τροπολογία, συνέχεια της τροπολογίας που κατέθεσε η απερχόμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ τον Ιούλιο του 2019, ορίζει ως πρώτο «λογιστικό κριτήριο» τον αριθμό μαθητών του σχολείου (250 μαθητές για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, προφανώς για τα δημοτικά σχολεία). Μέχρι τον μαγικό αριθμό 250 στο ΤΕ θα υπηρετεί ένας εκπαιδευτικός με τα ανάλογα προσόντα, ενώ για τα «τυχερά σχολεία» που έχουν πάνω από 250 μαθητές θα υπηρετούν στο ΤΕ δυο εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, ΑΝ ΣΕ ΑΥΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟ 15 ΔΙΑΓΝΩΣΕΙΣ από δημόσιους πιστοποιημένους φορείς (ΚΕΣΥ, ΙΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ, ΔΗΜΟΣΙΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ). Με τον τρόπο αυτό καθίσταται απαγορευτική η ίδρυση δεύτερου Τ.Ε. σε εκατοντάδες σχολεία, όταν το μαγικό αριθμό 250 μαθητών έχουν μόλις 596 σχολικές μονάδες, χωρίς να είναι σίγουρο ότι υπάρχει ο μαγικός αριθμός των 15 διαγνώσεων. Την ίδια στιγμή σε πάρα πολλά σχολεία, μικρότερης δυναμικότητας, υπάρχουν πολύ περισσότερες από 15 διαγνώσεις. 

ΠΟΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΠΑΛΟΙΦΕΙ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ: 

1. Αποσιωπάται ότι ο αριθμός των μαθητών με αναπηρίες/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν είναι ισοβαρής ως προς τις διαγνώσεις. Κάποιοι μαθητές χρειάζονται αυξημένη εκπαιδευτική παρέμβαση έναντι κάποιων άλλων και αυτό σχετίζεται με τη διάγνωση που έχουν κάνει οι αρμόδιοι δημόσιοι φορείς, καθώς και με τους βασικούς άξονες για την υλοποίηση του εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματός τους. Ο αριθμός των μαθητών ενός τμήματος ένταξης δεν μπορεί από μόνος του να αποτελεί κριτήριο, και δεν έχει το ίδιο βάρος παρέμβασης, αν σε αυτούς τους μαθητές υπάρχουν π. χ. αναπηρίες που έχουν πρόταση για φοίτηση σε ΤΕ γενικού σχολείου. 

2. Αποσιωπάται ότι σήμερα στα ΤΕ φοιτούν και μαθητές που είναι σε διαδικασία αξιολόγησης από τους αρμόδιους φορείς και δεν έχουν διάγνωση. ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΗ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΩΝ ΚΕΣΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΔΟΜΩΝ ΤΟΥ ΥΠ. ΥΓΕΙΑΣ, υπάρχει καθυστέρηση στη διάγνωση των μαθητών αυτών. Αποτελεί διάκριση ανάμεσα σε σχολικές μονάδες όταν, ενώ η νομοθεσία ορίζει ότι ένας μαθητής μπορεί να υποστηρίζεται στο ΤΕ χωρίς να έχει διάγνωση από δημόσιο φορέα (άρα μετράει ως δυναμικό του ΤΕ), το υπ. Παιδείας να «προσθέτει» εκ των υστέρων ένα δεύτερο κριτήριο (τον αριθμό των διαγνώσεων) για την υλοποίηση των εκπαιδευτικών αναγκών αυτών των μαθητών. Εκπαιδευτικοί που τοποθετούνται σε ΤΕ με μέτρα και δυο σταθμά, και μάλιστα με όρους αντιεπιστημονικούς. 

3. Αποσιωπούνται οι αυξημένες ανάγκες για ίδρυση ΤΕ στα νηπιαγωγεία. Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη, έστω και με την στρεβλή μαθηματική λογική του υπ. Παιδείας για τα ΤΕ των νηπιαγωγείων. Ο μηδαμινός αριθμός ΤΕ στα νηπιαγωγεία (μόλις 289 πανελλαδικά!!! με βάση τα στοιχεία του υπ. παιδείας τον Οκτώβρη του 2019), όχι μόνο δεν εγγυάται την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των προνηπίων και νηπίων μαθητών με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ΑΛΛΑ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΟΤΙ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΔΙΧΡΟΝΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, είναι πουκάμισο αδειανό. 



Η προσπάθεια της κυβέρνησης να «εξασφαλίσει» θέσεις για τους πολυδιαφημιζόμενους διορισμούς με προσοντολόγιο στην ειδική εκπαίδευση, αγνοεί τα εκπαιδευτικά/επιστημονικά δεδομένα που έχει βάλει το εκπαιδευτικό κίνημα όλη την προηγούμενη περίοδο: 

1. ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. ΔΙΙΟΡΙΣΜΟΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. Άμεσος διορισμός/ Μονιμοποίηση τώρα ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση, αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΟΝΤΟΛΟΓΙΟΥ. 

2. Ίδρυση ΤΕ σε όλες τις σχολικές μονάδες (δημοτικά και νηπιαγωγεία). 

3. Τοποθέτηση και δεύτερου εκπαιδευτικού σε ΤΕ, με βάση τις ανάγκες των μαθητών που υποστηρίζονται σε αυτό. 

4. Ίδρυση και στελέχωση των δημόσιων δωρεάν δομών διάγνωσης, αξιολόγησης, υποστήριξης, ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και όλων των διαπιστευμένων δημόσιων φορέων για την έκδοση διαγνώσεων (ιατροπαιδαγωγικά κέντρα και δημόσια νοσοκομεία) με το αναγκαίο ΜΟΝΙΜΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ. 

5. Κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων που διαλύουν την ειδική αγωγή και εκπαίδευση.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου