Κυριακή, 17 Μαΐου 2020

Γράμμα για τους γονείς για το άνοιγμα των σχολείων και το πολυνομοσχέδιο Κεραμέως


Γράμμα για τους γονείς που κατέθεσε η ΑΑΚ/Παρεμβάσεις στο ΔΣ του Αριστοτέλη για να εκδοθεί

Το γράμμα αυτό δεν εκδόθηκε γιατί η ΔΑΚΕ διαφώνησε ενώ η ΑΣΕ/ΠΑΜΕ δεν απάντησε ποτέ 

Αγαπητοί γονείς, 

Ένα ζήτημα που χρειάζεται να σας μεταφέρουμε είναι τι θα γίνει στα σχολεία την επόμενη μέρα, όταν αυτά θα ανοίξουν. 

Την 11η Μαρτίου τα σχολεία έκλεισαν αφού σύμφωνα με τις τότε εκτιμήσεις των επιστημόνων, τα παιδιά θεωρούνται ύποπτα για την ταχεία εξάπλωση του κοροναϊού. Ένα μήνα μετά, τα στοιχεία φαίνεται να μην συνηγορούν υπέρ αυτής της άποψης. Η εφημερίδα το Έθνος σε δημοσίευμά της μεταφέρει δηλώσεις του κ. Τσιόδρα, σύμφωνα με τις οποίες: «δεν είναι τα παιδιά ο κύριος φορέας μετάδοσης, δεν αποδεικνύεται με τα μέχρι τώρα στοιχεία και μάλλον δεν ισχύει τόσο όσο φανταζόμαστε. Θα πρέπει να περιμένουμε περισσότερα επιστημονικά δεδομένα για να πούμε με ακρίβεια τον ρόλο των παιδιών στη μετάδοση της επιδημίας».[1] Είναι αλήθεια ότι οι πληροφορίες για τον ιό αυτό είναι συχνά αντιφατικές, όπως είναι αλήθεια ότι η επιστήμη χρειάζεται χρόνο προκειμένου να παρατηρήσει, να μελετήσει και να αποφανθεί για οποιοδήποτε φαινόμενο.
Πώς όμως είναι δυνατό να παίρνουμε τόσο κρίσιμες αποφάσεις, όταν πραγματικά δεν γνωρίζουμε; Τι γίνεται όμως όταν η επιστήμη και η εξουσία διαπλέκονται; Όταν η μια αξιοποιεί την άλλη για τις αποφάσεις της; Κάποιες φορές είναι αναγκαία και επιβεβλημένη αυτή η συνεργασία. Όμως αξίζει να αναρωτηθούμε γιατί οι κυβερνήσεις δεν ακούν τους επιστήμονες όταν μιλούν για την κλιματική αλλαγή, για την υπερθέρμανση του πλανήτη, για τις συνθήκες διαβίωσης στις μεγαλουπόλεις-τέρατα, για την κατάσταση στην κτηνοτροφία, για την διαρκώς διογκούμενη ανισοκατανομή του πλούτου; 


ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΙΠΟΝ Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ... ΘΑ ΓΥΡΙΣΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΗ ΑΝΕΥ ΟΡΩΝ; 
Η κυβέρνηση σήμερα ακολουθεί πιστά τις οδηγίες των ειδικών υγειονομικών, αναρωτιόμαστε γιατί τόσα χρόνια όμως δεν ακούν τους εκπαιδευτικούς που θέτουν ζητήματα υγιεινής και ασφάλειας των σχολείων; Η αυριανή μέρα που όλοι περιμένουμε για να βγούμε από την καραντίνα, μας βρίσκει αντιμέτωπους με πολλά χρόνια και άλυτα ζητήματα που αφορούν την ασφάλεια των παιδιών μας στο σχολείο, όπως: 

· Τα σχολεία των μνημονιακών και φιλελεύθερων πολιτικών έγιναν υπερπληθή, σχολεία υγειονομικές βόμβες. 

· τα σχολεία και οι αίθουσες δεν διαθέτουν τον απαιτούμενο χώρο με βάση τον αριθμό των παιδιών που φιλοξενούν, πόσο μάλιστα τώρα που απαιτούνται μεγαλύτερες αποστάσεις. Πώς θα διασφαλισθούν τα αυξημένα μέτρα προστασίας, σε ποιους χώρους θα φιλοξενηθεί το σύνολο των μαθητών; 

· Θα λειτουργήσει το σχολείο σε βάρδιες για να αποφευχθεί ο συνωστισμός και πόσο αυτό θα διευκολύνει την οικογενειακή ζωή των μαθητών; 

· Τι θα γίνει με την καθαριότητα των σχολείων και την έλλειψη μόνιμου προσωπικού καθαριότητας που θα διασφαλίζει την υγιεινή των χώρων σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας; 

· Θα υπάρχει κάλυψη απολυμαντικών και προστατευτικού υλικού για όλους τους μαθητές από τον Δήμο; 

Με βάση τα παραπάνω απαιτούμε σε περίπτωση επαναλειτουργίας των σχολείων τώρα ή τον Σεπτέμβρη: 
· Μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα (και όχι αύξηση όπως προβλέπεται στο νέο νομοσχέδιο) 

· Ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων και αποσυμφόρηση των σχολείων τεράτων που δημιουργήθηκαν από την Διαμαντοπούλου 

· Μόνιμο προσωπικό καθαριότητας σε κάθε σχολείο, προκειμένου να διασφαλίζεται η υγιεινή του σχολείου σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του 

· Επαρκείς χώροι υγιεινής στα σχολεία (τουαλέτες, βρύσες) 

· Να έχουν τα σχολεία στη διάθεσή τους τα χρήματα της κρατικής επιχορήγησης για την αγορά όλων των μέσων προστασίας 

· Πρόσληψη νοσηλευτών σε κάθε σχολική μονάδα 

· Πρόσληψη απαραίτητου προσωπικού για την ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών 

Η ΜΕΘΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ ΟΜΩΣ ΜΑΣ ΕΠΙΦΥΛΛΑΣΣΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ… 
· Εν μέσω πανδημίας με σχολεία κλειστά και τους εκπαιδευτικούς στα σπίτια τους η Υπουργός επέλεξε να καταθέσει ένα νομοσχέδιο που αλλάζει τη δομή και τη λειτουργία του σχολείου από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο. Ένα αντιδραστικό νομοσχέδιο που όχι μόνο δεν θα λύνει τα οξυμένα προβλήματα ανισότητας αλλά θα τα επιτείνει. Εξηγούμε ενδεικτικά κάποιες αλλαγές: 

· Νηπιαγωγείο: εισαγωγή των αγγλικών ως διακριτού μαθήματος από την προσχολική ηλικία 

· Δημοτικό: Αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη από 22 σε 27!!! Και μάλιστα σε μια περίοδο που για την προστασία της υγείας όλων μας, απαιτείται τήρηση αποστάσεων! 

· Το σχολείο μετατρέπεται σε ένα ατελείωτο εξεταστικό κέντρο, αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα στο Γυμνάσιο από το 4 σε 7. Στην Α και Β Λυκείου από 7 σε 8 

· Εισάγεται και πάλι η τράπεζα θεμάτων, μια επιλογή που είχε οδηγήσει ένα μεγάλο μέρος των μαθητών στην αποτυχία και είχε ενισχύσει σημαντικά την στροφή στην παραπαιδεία 

· Εισαγωγή της αναγραφής της διαγωγής στα απολυτήρια των παιδιών (θυμάστε διαγωγή κοσμία!!! Για να σε συνοδεύει σε όλη σου τη ζωή) 

· Επαναφορά αυστηρών ποινών για τους μαθητές (3 και 5νθήμερες αποβολές) 

· Εισαγωγή της βάσης του 10 για τα πανεπιστήμια και μείωση του αριθμού των εισακτέων. Μην ξεχνάμε ότι πριν λίγο καιρό η ίδια Υπουργός αναγνώρισε ως ισότιμα με τα πανεπιστημιακά πτυχία των πτυχία των ιδιωτικών κολλεγίων που δεν πληρούν σε καμία περίπτωση καμία από τις ακαδημαϊκές προϋποθέσεις 

· Εισαγωγή νέων ενοτήτων όπως η επιχειρηματικότητα. Περαιτέρω ενίσχυση της αποσπασματικής γνώσης 

· Έμφαση στην αυτονομία της σχολικής μονάδας μέσω της αξιολόγησης που σημαίνει πρακτικά ότι τα σχολεία πρέπει να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητα για να μειωθεί
η κρατική δαπάνη για την εκπαίδευση. 

· Ανεξαρτησία του σχολείου σημαίνει ότι οι γονείς θα πρέπει να καλύπτουν από την άδεια τσέπη τους τις ανάγκες των παιδικών, όπως έγινε και σήμερα με την παρωδία της τηλε-εκπαίδευσης. 

· Αύξηση προτύπων σχολείων. Τα σχολεία κατηγοριοποιούνται σε «καλά» και «κακά» σχολεία, σε βάρος της λαϊκής οικογένειας για μια «αριστεία» για λίγους. 

Το σχολείο που θέλουν, ένα σχολείο για λίγους, για αυτούς που μπορούν και που έχουν γεμάτο πορτοφόλι, με τσακισμένους εκπαιδευτικούς και μαθητές που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις διαρκείς αξιολογήσεις και κατηγοριοποιήσεις με βάση τις επιδόσεις τους και η μόρφωση έχει γίνει πια μόνο ένας αριθμός σε ένα αξιολογόχαρτο ΔΕΝ θα το αφήσουμε να περάσει. Σας καλούμε να δείτε ότι ο αγώνας μας αυτός είναι και δικός σας αγώνας και να τον παλέψουμε μαζί, στηρίζοντας ο ένας τον άλλο! 

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ ΕΝΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΧΩΡΑ ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ! 



[1]https://www.ethnos.gr/ellada/100535_ti-apantisan-tsiodras-hardalias-gia-anoigma-ton-sholeion, τελευταία επίσκεψη 20/4/20

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου