Χιλή…
Εκατοντάδες χιλιάδες στους δρόμους σε πρωτοφανείς μαζικότητας και μαχητικότητας διαδηλώσεις. Πρωτοστατούν οι μαθητές και οι φοιτητές, η νεολαία της ελαστικής εργασίας και της εργασιακής περιπλάνησης
Σικάγο… Αργεντινή… Γαλλία… Αλβανία…
Μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις από τους εκπαιδευτικούς με σημαντικό κύμα συμπαράστασης από γονείς και μαθητές. Οι νέοι εργαζόμενοι και σπουδαστές πρωταγωνιστές σε αυτές τις απεργιακές μάχες…
Ελλάδα…
Φοιτητικές καταλήψεις και διαδηλώσεις ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης για το Πανεπιστήμιο, συνελεύσεις αγώνα μετά από μαζικές συνελεύσεις στις σχολές. Επόμενο συλλαλητήριο 31/10 Οι μαθητές μπαίνουν κι αυτή στη μάχη. Συμμετέχουν στο συλλαλητήριο 4/10
Η εκπαίδευση στην Ελλάδα να σηκώσει το γάντι…
Προτείνουμε:
Αποφασιστικό, πολύμορφο αγώνα διαρκείας, με επιτροπές αγώνα, με πανεκπαιδευτικό μέτωπο, σε αγωνιστικό συντονισμό με φοιτητές και μαθητές που θα περιλαμβάνει ενημερώσεις, συγκεντρώσεις, αποκλεισμούς, καταλήψεις, απεργίες.
Συμμετοχή στο Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο:
- 31/10, μαζί με τους φοιτητικούς συλλόγους και στις
- 4/11 μαζί με μαθητές και φοιτητές και στάση εργασίας
-Συνεχίζουμε με συνέντευξη τύπου, με θέμα τους δεκάδες χιλιάδες μόνιμους διορισμούς που είναι απαραίτητοι και την καταγγελία των ανάλγητων πολιτικών λιτότητας όλων των κυβερνήσεων, της ΕΕ και του ΔΝΤ.
-14/11 Νέο συλλαλητήριο και Συνέλευση αγώνα όλης της εκπαίδευσης
-20-21/11 απεργιακή κινητοποίηση με πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο με συνελεύσεις για εκτίμηση και οργάνωση των παραπέρα βημάτων και Νέα συνέλευση αγώνα
Γιατί η αδιοριστία μετ’ επαίνων, η μονιμοποίηση της αναπλήρωσης, το προσοντολόγιο και ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ δεν είναι το μέλλον μας!
Οι αριθμοί προσλήψεων αναπληρωτών που και φέτος, όπως κάθε χρόνο, θα ξεπεράσουν τους 33.000, όπως αποδεικνύουν οι πίνακες (χωρίς να έχει γίνει ακόμα η δεύτερη μεγάλη φάση προσλήψεων) είναι αδιάψευστοι μάρτυρες ότι η εκπαίδευση μας έχει ανάγκη. Κι όμως, εμείς παραμένουμε καθηλωμένοι στα ίδια σκαλοπάτια αυτών ή άλλων Διευθύνσεων Π.Ε. σε όλη την Ελλάδα!
Η εξέλιξη των προσλήψεων
προσλήψεις Α’ βάθμια Β’ βάθμια Συνταξιοδοτήσεις 2019 κενά
2018-19 31.296 21.718 9.578
Ως Οκτώβριο 2019 25.947 18.565 7.382 2.381 (705/1.676) 10.000
Υποσχέσεις διορισμών: το πιο σύντομο ανέκδοτο και η άγρια πραγματικότητα της εργασιακής περιπλάνησης και της αδιοριστίας
Τόσα χρόνια με ή χωρίς προσοντολόγιο, η αδιοριστία βασιλεύει στην εκπαίδευση.
Έναν(1) διορισμό για κάθε 10 αποχωρήσεις υποσχόταν ο Αρβανιτόπουλος της ΝΔ, 10.000 μόνιμους διορισμούς ο Λοβέρδος του ΠΑΣΟΚ, 20.000 μόνιμους διορισμούς το 2015 ως το 2018 ο Φίλης των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, 15.000 διορισμούς ως το 2021 ο Γαβρόγλου του ΣΥΡΙΖΑ, και τώρα η Κεραμέως της ΝΔ, ακόμα χειρότερα, αμφισβητεί ακόμα και την αναγκαιότητά τους μιλώντας για εξορθολογισμό και εξοικονόμηση προσωπικού. Εν τω μεταξύ έχουν συνταξιοδοτηθεί περισσότεροι από 30.000 εκπαιδευτικοί και οι αναπληρωτές παραμένουν στις ίδιες ουρές για πρόσληψη κάθε Σεπτέμβρη, και κάθε Ιούνη για να παραλάβουν αυτή τη φορά τα χαρτιά της απόλυσής τους.
Είναι πλέον σαφές σε όλους μας ότι η “λύση” της ελαστικής εργασίας και της μόνιμης επαναλαμβανόμενης αναπλήρωσης δεν αποτελεί μια δημοσιονομική “αναγκαιότητα”, αλλά μια ξεκάθαρη πολιτική επιλογή του συστήματος: Χρειάζονται και θέλουν εκπαιδευτικούς αναπληρωτές εργαζόμενους – λάστιχο, φθηνούς, ευέλικτους για τις ανάγκες της αγοράς, εξαρτημένους από προγράμματα ΕΣΠΑ. Είναι σαφής η επιδίωξη να καταργηθεί κάθε δικαίωμα που απορρέει από την εργασία, γι’ αυτό άλλωστε γέμισε το δημόσιο (ΟΤΑ/Νοσοκομεία) με προγράμματα οφελούμενων/κοινωφελών (8μηνα/9μηνα) όπου απαγορεύεται να δουλέψεις δεύτερη φορά στα δυο χρόνια! Θέλουν υποτακτικούς, συμβιβασμένους, οικονομικά εξαθλιωμένους, χωρίς εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα. Αλλά πάνω από όλα τους θέλουν διασπασμένους – κατακερματισμένους σε υπο-κλάδους και υπό-ομάδες με διαφορετικά δήθεν συντεχνιακά συμφέροντα, να ανταγωνίζονται μεταξύ τους για “περισσότερα προσόντα”.
Γι’ αυτό η Κεραμέως και η κυβέρνηση της ΝΔ θέλει να κρατήσει το σύστημα του προσοντολογίου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και να προσθέσει και τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ…
Αποκλεισμοί και απορρίψεις…
Αναρτήθηκαν οι προσωρινοί πίνακες των αναπληρωτών ΕΒΠ και ΕΕΠ με το προσοντολόγιο και μαζί μ’ αυτούς οι πίνακες των απορριπτέων «υποψήφιων».
Οι προσωρινοί πίνακες αποδεικνύουν ότι όλοι μας θεωρούμαστε αναλώσιμοι όχι μόνο από τους μόνιμους διορισμούς, αλλά και από τις προσλήψεις αναπληρωτών αν ποτέ γίνουν με αυτό το σύστημα. Αποκαλύπτεται ότι για να κρατήσει ο οποιοσδήποτε από εμάς μια θέση στον πίνακα, χρειάζεται κάθε χρόνο να αποκτά καινούρια χαρτιά, να τρέχει να καλύψει τα χαρτιά όσων είναι πάνω από αυτόν για να τους προσπεράσει και πάντα να έχει περισσότερα χαρτιά όσων είναι κάτω από αυτόν για να μην τον προσπεράσουν και την άλλη χρονιά περισσότερα και περισσότερα και περισσότερα… Το ότι δουλεύεις ακόμα και 10-15 χρόνια στα σχολεία δε θα σου δίνει την σιγουριά ότι μπορείς να ξαναδουλέψεις! Πόσο περισσότερο αν δουλεύεις ένα-δυο χρόνια ή αν είσαι μόλις απόφοιτος! Πρέπει να διακτινιστείς και να μαζέψεις σε χρόνο dt μεταπτυχιακά και διδακτορικά και σεμινάρια… Η ανεργία επιδιώκεται να γίνει ευθύνη του καθενός μας, που θα προσπαθεί να παίρνει συνεχώς χαρτιά σε ό,τι οικονομική κατάσταση και αν βρίσκεται και θα ψάχνει με αγωνία το όνομά του, ενώ καλλιεργείται η ανθρωποφαγία και η διάσπαση του κλάδου όπου ο κάθε ένας θα μετρά τα μόρια του άλλου προσπαθώντας να τον περάσει, για ποιο λόγο;
Για το δίκαιο αίτημα όλων των ανθρώπων να έχουν δουλειά!
Αν εφαρμοζόταν στις φετινές προσλήψεις αναπληρωτών, όπως είχε αρχικά επιδιωχθεί, θα φανερωνόταν περίτρανα το κανιβαλικό του πρόσωπο και οι τεράστιες ανατροπές που φέρνει από την πρώτη στιγμή της εφαρμογής του. Γι’ αυτό άλλωστε η εξαγγελία 15.000 διορισμών στην τριετία χρησιμοποιήθηκαν ως δούρειος ίππος για την εφαρμογή του ν.4589 για να κάμψει τις αντιστάσεις, κρατώντας ομήρους στο εμπόριο ελπίδας χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς, ενώ τώρα στο παιχνίδι μπαίνει και η κυβέρνηση της ΝΔ που προσθέτει τον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και επαναφέρει τις πιο νεοφιλελεύθερες επιλογές αποκλεισμού και απόρριψης στο όνομα της «αριστείας» και της «αξιοκρατίας», κάνοντας ακόμα πιο ανταγωνιστικό το κυνήγι μιας θέσης ελαστικά εργαζόμενου.
Ο πραγματικός υπεύθυνος για το μόνιμο καθεστώς του αναπληρωτή καθώς και την ανεργία των πτυχιούχων είναι πια φανερός, είναι η πολιτική των μηδενικών διορισμών και της ελαστικής εργασίας την ίδια στιγμή που οι πραγματικές ανάγκες στην εκπαίδευση αυξάνονται συνεχώς.
Ούτε το προσοντολόγιο ούτε ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ δεν λύνουν το πρόβλημα της αδιοριστίας. Το μόνο που κάνουν είναι να καταργούν τα δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο και από την εργασία, να ανακατεύουν τους πίνακες κάθε τόσο ώστε να μετακυλύεται η ευθύνη για την αδιοριστία από την κυβερνητική πολιτική στην υποτιθέμενη "ανεπάρκεια" των εκπαιδευτικών που δεν είναι ικανοί να «πιάσουν» μια καλή θέση στους πίνακες «χαρτιών» και εξετάσεων (αν γίνει διαγωνισμός ΑΣΕΠ). Και τι θα γίνει όταν προοπτικά οι πίνακες γεμίσουν «προσοντούχους και επιτυχόντες»; Θα έχουμε ανέργους και ελαστικά εργαζόμενους που θα απολύονται κάθε Ιούνιο μετ' επαίνων;
…και ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ;
Η Κεραμέως και η κυβέρνηση της ΝΔ ψάχνει να προσθέσει μια ακόμα αξιολογική κρισάρα. Ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ καταργεί το αυτονόητο επαγγελματικό προσόν που παρέχει το πτυχίο μια και το αποτέλεσμα της κατάταξης στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ είναι αυτό που καθορίζει αν δικαιούται ο εκπαιδευτικός να είναι στους πίνακες προσλήψεων αναπληρωτών και μονίμων. Το προσοντολόγιο και ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ επιδιώκουν να αναιρέσουν την πεποίθηση του αναπληρωτή και του πτυχιούχου ότι τους αναλογεί μια θέση εργασίας στην εκπαίδευση και να διαμορφωθεί μια νέα συλλογική συνείδηση υποψηφίου, που δεν θα θεωρεί ότι "δικαιούται" οποιαδήποτε πρόσβαση στην εκπαίδευση παρά μόνο υπό την προϋπόθεση συγκέντρωσης προσόντων και επιτυχίας σε διαγωνισμούς με ατομική ευθύνη.
Η αγωνιστική μας παρουσία να καθορίσει την ατζέντα!
Όπως και στον ιδιωτικό και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, μας θέλουν ελαστικά εργαζόμενους - μόνιμους αναπληρωτές. Αυτό επιτάσσουν οι βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. Και κάθε φορά που υπόσχονται διορισμούς, τους συνοδεύουν από ένα χειρότερο σύστημα προσλήψεων, γιατί ακόμα και στη διεκδίκηση μιας θέσης εργασίας θέλουν να επικρατήσει η αξιολόγηση, ο ανταγωνισμός, η συνεχής ανασφάλεια και η ρευστότητα.
Εμείς όμως, τα θέλουμε όλα και τα θέλουμε τώρα! Να πάρουμε τη σκυτάλη από τους αγώνες του Γενάρη, που ράγισαν τη βιτρίνα της συναίνεσης και της αδράνειας, ξεπέρασαν τα όρια που έθετε ο κρατικός-κυβερνητικός συνδικαλισμός, δημιούργησαν κέντρο αγώνα στην κατειλημμένη πρυτανεία, έσπασαν τη λογική του «μάταιου αγώνα» και της συνδιαχείρισης της βαρβαρότητας, έβαλαν στην προμετωπίδα των αγώνων τις σύγχρονες ανάγκες και τα δικαιώματα και συσπείρωσαν χιλιάδες αναπληρωτές και μόνιμους σε αυτή τη μάχη. Συναντήθηκαν με εργαζόμενους του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα για το δικαίωμα όλου του λαού σε μόνιμη, σταθερή αξιοπρεπή εργασία!
Δε θα τους επιτρέψουμε να παίζουν άλλο με τις ζωές μας! Η εκπαίδευση έχει ανάγκη από χιλιάδες μόνιμους διορισμούς, από την μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που έχουν δουλέψει στο δημόσιο σχολείο αποκλειστικά με πτυχίο/προϋπηρεσία κι όχι από ένα προσοντολόγιο κι έναν διαγωνισμό ΑΣΕΠ απολύσεων και αξιολόγησης.
ΔΟΕ/ΟΛΜΕ στον αστερισμό της υποταγής και της ήττας!
Στο κίνημα του Γενάρη η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ (ΔΑΚΕ/ΔΗΣΥ/ΕΡΑ/ΑΕΚΕΕ) επέλεξαν να υπονομεύσουν κάθε δυνατότητα ανάπτυξης αποφασιστικού απεργιακού αγώνα ενάντια στο προσοντολόγιο έκτρωμα. Με τον ίδιο τρόπο, στην 88η ΓΣ της ΔΟΕ τον Ιούνιο, αρνήθηκαν να υπερασπίσουν τα χρόνια δουλειάς χιλιάδων αναπληρωτών γι' αυτό αρνήθηκαν να μπει ως άμεση απαίτηση της ΔΟΕ ο άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία! Η στόχευση τους είναι να διαπραγματευτούν νέα προσόντα και νέα μοριοδότησή τους, να επιτρέψουν διαπραγμάτευση με τη νέα κυβέρνηση που να έχει μέσα ακόμα και τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
Να πάμε αποφασιστικά με πρόγραμμα δράσης και πανεκπαιδευτικό συντονισμό!
Μόνο μας όπλο ο συλλογικός αγώνας για την ανατροπή τους!
ΜΑΖΙΚΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου