Συμμετέχουν- Στηρίζουν:
Ανεξάρτητη Αγωνιστική Κίνηση ΣΕΠΕ «Αριστοτέλης»
Ανεξάρτητη Αγωνιστική Κίνηση ΣΕΠΕ «Αριστοτέλης»
Εκπαιδευτική Παρέμβαση Α΄ Συλλόγου Αθηνών
Ανεξάρτητη/Παρέμβαση ΣΕΠΕ «Αθηνά»
«Δάσκαλοι σε Kίνηση» ΣΕΠΕ «Παρθενώνας»
Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση ΣΕΠΕ «Ρ. Ιμβριώτη»
Εκπαιδευτικοί σε δράση ΣΕΠΕ Ηλιούπολης «Μ. Παπαμαύρος»
Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση ΣΕΠΕ «Μακρυγιάννης»
Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε
Τα μεταμνημόνια τελειώνουν το ...2060
Η πολυδιαφημισμένη «έξοδος» από τα μνημόνια στην οποία επένδυσε επικοινωνιακά η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ κατατροπώθηκε από το χρηματιστηριακό κραχ των τραπεζών σε Ιταλία και Ελλάδα καθώς και από την εφαρμογή των μνημονιακών μέτρων που περιλαμβάνει την εκχώρηση στο υπερταμείο σχολείων, αρχαιολογικών χώρων και μνημείων, λιμανιών, δρόμων, δασών, ΔΕΚΟ.
Η κρίση των τραπεζών μας θυμίζει ότι η καπιταλιστική κρίση είναι εδώ παρά τους πανηγυρισμούς για την επιστροφή στην κανονικότητα. Πρόκειται για μια κανονικότητα που απαιτεί αιματηρά πλεονάσματα μέχρι το 2060.
Το κυβερνητικό αφήγημα προσπαθεί να μας πείσει ότι τελειώσαμε με τους δανειστές και την επιτροπεία της ΕΕ του ΔΝΤ, του ESM, της Ευρωπαϊκής Τράπεζας μια και δεν θα παίρνουμε πια δάνεια.
«Αφού δεν χρειαζόμαστε πλέον δάνεια θα μπορούμε να ορίζουμε μόνοι τα του οίκου μας» ισχυρίζεται η κυβέρνηση. Το μνημονιακό καθεστώς μονιμοποιείται και επεκτείνεται ενώ δεν αμφισβητείται ούτε στο ελάχιστο το ληστρικό χρέος το οποίο πληρώνεται κανονικά και χωρίς καθυστερήσεις.
Κανένα από τα μνημονιακά μέτρα και από τα μέτρα του μεσοπρόθεσμου δεν καταργείται ενώ οι εφαρμοστικοί νόμοι διαλύουν καθημερινά τις ζωές των λαϊκών στρωμάτων και θα το κάνουν μέχρι το 2060!!!
Δεν υπάρχει πλέον ούτε καν ως συζήτηση η εκδοχή να πάρουν πίσω οι εργαζόμενοι όσα τους έχουν κλέψει μέχρι τώρα ενώ η κυβέρνηση διαβεβαιώνει ότι θα συνεχίσει την αντιλαϊκή πολιτική με ολίγη από κοινωνική ευαισθησία και ρηχό κοσμοπολίτικο αντιεθνικισμό -αντιρατσισμό.
Η κυβέρνηση εξακολουθεί να κινείται κάτω από την σφιχτή επιτροπεία της τρόικα και των αγορών για να εξασφαλιστούν τα πλεονάσματα και να πληρώνονται οι ληστρικές δόσεις, ενώ το χρέος της χώρας παραμένει στο ίδιο επίπεδο με το 2010 χωρίς να εμφανίζει την παραμικρή μείωση.
Η κυβέρνηση πανηγυρίζει για την επιτυχή εφαρμογή των μνημονίων και επαίρεται για την αποτελεσματικότητά της εκεί που οι άλλοι απέτυχαν. Η μείωση των συντάξεων με την κατάργηση της προσωπικής διαφοράς το 2019 για τους παλιούς συνταξιούχους και του αφορολόγητου το 2020 θα εφαρμοστούν, εκτός και αν εξασφαλιστούν από τη λεηλασία ττης κοινωνίας τα αντίστοιχα ποσά και μαζί με αυτά, το ότι δε θα υπάρξει μήνυμα ότι θα αποκατασταθούν οι απώλειες.
Έτσι η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι η παραμονή της στην εξουσία μπορεί να έχει ως θετικό αποτέλεσμα την μερική αναίρεση των μνημονιακών μέτρων. Αυτή η εξαγγελία συνδυάζεται με την αποδοχή της «μεταμνημονιακής» κανονικότητας από τα λαϊκά στρώματα και τον ευνουχισμό της απαίτησης για επαναφορά των δικαιωμάτων που καταργήθηκαν.
Τα μνημονιακό καθεστώς αποτελεί το νέο οικονομικό και πολιτικό Σύνταγμα. Οι καθεστωτικές μνημονιακές δυνάμεις (ΝΔ, ΚΙΝΑΛ, ΠΟΤΑΜΙ , Ένωση Κεντρώων) αποτελούν την άλλη όψη του ίδιου αντιλαϊκού -μνημονιακού νομίσματος με την ΝΔ να πρωταγωνιστεί ( εμείς θα τα κάναμε καλύτερα) με ακροδεξιές- υπερνεοφιλελεύθερες θέσεις ως λαγός του ΟΟΣΑ και του κεφαλαίου, ενώ η ναζιστική φιλοΕΕ ΧΑ αποτελεί το άλλοθι για το «προοδευτικό» μέτωπο του ΣΥΡΙΖΑ ενάντια στην ακροδεξιά με την αναβίωση νέων μνημονιακών κεντροαριστερών μετώπων.Η κυβέρνηση και τα μνημονιακά κόμματα παίρνουν το όπλο τους ως καλοί στρατιώτες του ΝΑΤΟ και του ιμπεριαλισμού : συντάσσονται με τα σχέδια και προωθούν τις επιδιώξεις των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων ΗΠΑ και ΕΕ για το μοίρασμα των ενεργειακών πόρων και τον έλεγχο των εμπορικών δρόμων, φέρνοντας στην αυλή μας το ενδεχόμενο του πολέμου.
Η εκπαίδευση σε μεταμνημονιακό σοκ περικοπών και εξαθλίωσης
Η εκπαίδευση δεν εξαιρείται από την παγίωση της μνημονιακής αθλιότητας. Το μνημονιακό σχολείο της Διαμαντοπούλου διευρύνεται και παγιώνεται σε νέα version αλλά ΣΥΡΙΖΑ (Φίλη) και ΟΟΣΑ ( Γαβρόγλου). Το πρόγραμμά του διαμορφώνεται και αναδιαμορφώνεται με βάση τους μνημονιακούς περιορισμούς. Ένα σχολείο άθροισμα αποσπασματικών δεξιοτήτων αντί για πλήρη μόρφωση και θεώρηση του κόσμου. Γεμάτο στείρες πληροφορίες, όπου οι μαθητές των λαϊκών στρωμάτων, αποτελούν φτηνό ευέλικτο εργατικό δυναμικό, θυσία για εκμετάλλευση. Με χιλιάδες ελαστικά αναπληρωτές εργαζόμενους, με χιλιάδες κενά και με την υποχρηματοδότηση να είναι παρούσα σε κάθε του λειτουργία.
Τα χιλιάδες σχολεία που έκλεισε η Διαμαντοπούλου παραμένουν κλειστά, οι αναπληρωτές αναπληρώνουν τον εαυτό τους, οι διορισμοί παραμένουν για δέκατη χρονιά μηδενικοί, η παράλληλη στήριξη μοιράζεται σε 3 και 4 μαθητές, η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή παραπέμπεται στις μνημονικές καλένδες και την καλή «θέληση» των δήμων και των θεσμών.
Η αξιολόγηση εξακολουθεί να επικρέμεται σαν μπαμπούλας πάνω από τα κεφάλια εκπαιδευτικών και σχολείων και να αποτελεί στρατηγικό στόχο της κυβέρνησης, η έκθεση του ΟΟΣΑ αποτελεί τον οδηγό του υπουργείου, ενώ οι δημοσιονομικοί στόχοι της ΕΕ, η κουλτούρα αξιολόγησης και η επιχειρηματικοποίηση των σχολείων εμφανίζονται ως βέλτιστες πρακτικές. Οι αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος ακύρωσαν τις προσπάθειες επιβολής της αξιολόγησης.
Το ευέλικτο φθηνό επιχειρηματικό σχολείο της αγοράς απαιτεί φθηνούς εργαζόμενους και νέους εργαζόμενους με εργασιακές σχέσεις χειρότερες των μονίμων. Μηδενικές αυξήσεις για τους μόνιμους εργασιακή ομηρία και απόρριψη των αναπληρωτών με το προσοντολόγιο που επιθυμεί να θεσπίσει η κυβέρνηση ως κριτήριο διορισμών. Δε θα της περάσει!!
Σύνταξη στα 67, μισθοί πείνας, κομμένα δώρα, αύξηση αφορολόγητου, και στο βάθος… αξιολόγηση. Νέο Λύκειο του ΟΟΣΑ, της απόρριψης, της ταξικής επιλογής και της κατάρτισης, των πολλαπλών μίνι πανελλαδικών εξετάσεων, της κατηγοριοποίησης μαθητών βαθμίδων σχολείων και σχολών. Κλείσιμο των ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ ,μαθητεία τζάμπα εργασία για τις επιχειρήσεις , πέρασμα από την τεχνική εκπαίδευση στην κατάρτιση. Και βασικός μεταμνημονιακός στόχος του σχολείου του ΟΟΣΑ ο φθηνός, μισοκαταρτισμένος μισοειδικευμένος, εργαζόμενος των 300 ευρώ.
Τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών συνθλίβονται προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι απαιτήσεις των δανειστών. Η επιχειρηματικοποίηση και ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης παρά τις αντίθετες δηλώσεις, δρομολογείται μέσα από την «αυτονομία» της σχολικής μονάδας. Την ίδια στιγμή, οι ανακοινώσεις του Κ. Μητσοτάκη αποτελούν ευθεία παράθεση όλων των νεοφιλελεύθερων κατευθύνσεων που δίνει ο ΟΟΣΑ και η ΕΕ σε παγκόσμιο επίπεδο, για την πλήρη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης, ενάντια στο καθολικό δικαίωμα στη μόρφωση, με εισαγωγή του επιχειρηματικού σχολείου της αγοράς, της ανταγωνιστικότητας, της κατηγοριοποίησης και της απόρριψης.
Το ανεξάρτητο ριζοσπαστικό ρεύμα
Οι Παρεμβάσεις της Α΄ Αθήνας, που συμμετέχουμε στο δίκτυο των Παρεμβάσεων Κινήσεων Συσπειρώσεων Π.Ε. δίνουμε τη μάχη μέσα στους συλλόγους διδασκόντων, τη γενική συνέλευση, τη διαδήλωση, για να ανατρέψουμε την αντιεκπαιδευτική, αντεργατική πολιτική. Μοναδικός δρόμος για την διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων αποτελεί η συλλογική δράση και όχι η συνδιαχείριση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής μέσα στα όργανα της διοίκησης.
Η συμμετοχή μας στο ΠΥΣΠΕ Αθήνας λειτούργησε συμπληρωματικά και ενισχυτικά με τη συλλογική αγωνιστική δράση όλο το προηγούμενο διάστημα. Ιδιαίτερα, στις μάχες και τις συγκρούσεις ενάντια σε ένα ανεξέλεγκτο αυταρχισμό και επίδειξης δύναμης και αυθαιρεσίας από τη μεριά της διοίκησης.
Δώσαμε τη μάχη και καταφέραμε να κοντράρουμε, σε σημαντικό βαθμό, τις αυθαιρεσίες και να αναχαιτίσουμε τις αντιεκπαιδευτικές επιλογές.
Μπλοκάραμε, με βάση τις αποφάσεις των Συλλόγων μας, τις συνεδριάσεις του ΠΥΣΠΕ για τη διαπίστωση κενών και πλεονασμάτων και το χαρακτηρισμό των υπεράριθμων
Υπερασπιστήκαμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μαζί με τα εκπαιδευτικά σωματεία, διεκδικώντας να καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά.
Ενημερώσαμε με τακτικές ανακοινώσεις τους συναδέλφους για τις συνεδριάσεις του ΠΥΣΠΕ υπερασπιζόμενοι πάντα τη θέση των συλλόγων εκπαιδευτικών.
Υπερασπιστήκαμε τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών καταψηφίζοντας και καταγγέλλοντας κάθε ενέργεια που παραβίαζε τη νομοθεσία και καταπατούσε τις εργασιακές μας σχέσεις. Τη μάχη να καλυφθούν οι τοποθετήσεις εκπαιδευτικών στα σχολεία, να γίνουν με βάση τις ανάγκες κάθε σχολική μονάδας.
Να μην προχωρήσουν προσπάθειες συγχώνευσης τμημάτων, να αντιστοιχεί ένας δάσκαλος σε κάθε τμήμα, να τοποθετηθούν εκπαιδευτικοί στα ολοήμερα σχολεία.
Δώσαμε τη μάχη και πετύχαμε μαζί με τους Συλλόγους να μη μετακινηθούν οι εκπαιδευτικοί, ως πλεονάζοντες από το ΠΥΣΠΕ Α’ Αθήνας σε άλλα ΠΥΣΠΕ μαζί με τους συναδέλφους και τους τοπικούς συλλόγους.
Δώσαμε τη μάχη να καλυφθούν όλα τα κενά στην Ειδική Αγωγή και συμμετείχαμε ενεργά στις κινητοποιήσεις για την κάλυψη όλων των αιτημάτων της Παράλληλης Στήριξης. Απαιτήσαμε μαζί με τους αναπληρωτές να μη μοιραστεί η παράλληλη σε 2 και 3 παιδιά.
Προχωρήσαμε και σε κατάληψη της Διεύθυνσης και μπλοκάρισμα όλων των υπηρεσιών της. Καταγγείλαμε τον Δ/ντή εκπαίδευσης για την υλοποίηση των παραπάνω με προσωπικές αποφάσεις.
Απαιτήσαμε η τοποθέτηση των αναπληρωτών να γίνεται από το ΠΥΣΠΕ κι όχι από το Διευθυντή
Επιδιώξαμε και καταφέραμε να δημοσιοποιούνται όλα τα λειτουργικά κενά..
Ενημερώναμε τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους της Α’ Αθήνας για τις συνεδριάσεις του υπηρεσιακού συμβουλίου και έτσι αναγκάστηκαν και αιρετοί που είχαν εκλεγεί με άλλα ψηφοδέλτια να το κάνουν.
Βρεθήκαμε δίπλα στους συναδέλφους που διώκονταν και πάντα σε συνεργασία με τους τοπικούς συλλόγους.
Εφαρμόσαμε την εναλλαγή στη θέση του αιρετού και δεσμευόμαστε να υπάρξει αλλαγή και των δύο αιρετών μας για την επόμενη διετία.
Επιβάλαμε στη Διοίκηση την εφαρμογή της ισονομίας και την ίση μεταχείριση των εκπαιδευτικών και καταγγείλαμε τις διαπιστωμένες παρανομίες και αυθαιρεσίες της Διοίκησης.
Δώσαμε ξανά υπόσταση και περιεχόμενο στο ρόλο του αιρετού ως εκπροσώπου των εργαζόμενων εκπαιδευτικών που υπερασπίζεται τα εργασιακά τους δικαιώματα απέναντι στις αυθαιρεσίες και τον αυταρχισμό της διοίκησης, και όχι ως το μακρύ χέρι της διοίκησης που συνδιαλέγεται μαζί της καταπατώντας τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών δημιουργώντας πελατειακές και ρουσφετολογικές εξαρτήσεις.
Δε διεκδικούμε το αλάθητο. Άλλωστε, έχουμε πλήρη επίγνωση ότι το κράτος, έχοντας την πλειοψηφία στο ΠΥΣΠΕ εφαρμόζει με ευλάβεια την πολιτική τους. Κάθε φορά που υπήρξαν κατακτήσεις ή ρωγμές έγιναν κάτω από τη σαφή κινητοποίηση των συλλόγων και των εκπαιδευτικών που με τη μαχητική τους παρουσία επέβαλαν τη θέλησή τους.
Διεκδικούμε τον αιρετό στο Α’ ΠΥΣΠΕ Αθήνας που ΔΕΣΜΕΥΕΤΑΙ:
...πάντα μαζί με τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών, τις Γενικές τους Συνελεύσεις:
- Για δυναμική εναντίωση στο νέο σχολείο της αγοράς, στην παιδεία του μνημονίου, που καταδικάζει την εκπαίδευση και τους μαθητές σε παιδαγωγική και μορφωτική οπισθοδρόμηση.
- Τα όργανα αυτά δεν είναι άβατο για μας, η συμμετοχή μας στα υπηρεσιακά συμβούλια δεν έχει ως σκοπό τη συνδιαχείριση της κυβερνητικής, αντιεκπαιδευτικής πολιτικής αλλά την υπεράσπιση των εργασιακών, συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, των μορφωτικών – εκπαιδευτικών δικαιωμάτων και αναγκών των μαθητών και της δημόσιας, δωρεάν εκπαίδευσης.
- Δε συναινούμε σε καμιά συγχώνευση, κατάργηση σχολείου, σε καμιά κατάργηση των ορίων των σχολείων, σε καμιά σύμπτυξη τμημάτων ή αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα. Σε κάθε περίπτωση (π.χ. λειτουργικού κενού, άδεια μακράς διάρκειας κ.λπ.) απαιτούμε πρόσληψη νέου εκπαιδευτικού.
- Δεν αποδεχόμαστε την παραβίαση του διδακτικού και εργασιακού ωραρίου κάθε συναδέλφου που διδάσκει στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και την προσχολική αγωγή, τις πολλαπλές μετακινήσεις από σχολείο σε σχολείο των συναδέλφων ειδικοτήτων.
- Δεν αποδεχόμαστε καμία μετακίνηση εκπαιδευτικού εκτός ΠΥΣΠΕ. Κανένας εκπαιδευτικός δεν πλεονάζει στην Α’ Διεύθυνση. Δεν αποδεχόμαστε την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων.
Στη σημερινή εποχή του μνημονίου διαρκείας, δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δε θα αποδεχτούμε αλλά θα αντιπαλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις οποιαδήποτε προσπάθεια εφαρμογής της αξιολόγησης και οποιαδήποτε προσπάθεια απόλυσης εκπαιδευτικού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου