Από το Σάββατο 7 Νοέμβρη ο λαός μας μπήκε και πάλι στη δίνη του δεύτερου lockdown που επέβαλε η κυβέρνηση της ΝΔ. Τα νέα σκληρά και γενικευμένα μέτρα αποτελούν την κλιμάκωση όλων των προηγούμενων απαγορεύσεων που είχε επιβάλλει τις προηγούμενες εβδομάδες η ΝΔ. Τα καλοπληρωμένα ΜΜΕ και τα παπαγαλάκια της είχαν φροντίσει να διαμορφώσουν το έδαφος στην κοινωνία, αναμασώντας καθημερινά το αντιδραστικό δόγμα της “ατομικής ευθύνης”, να κατασυκοφαντήσουν τους νέους που “συνωστίζονται” στις πλατείες για να συγκαλύψουν την πολιτική της εγκατάλειψης και της διάλυσης του ΕΣΥ.
Παρά τις τυμπανοκρουσίες και τους πανηγυρισμούς για τη δήθεν “επιτυχημένη” διαχείριση της πανδημίας, αυτό που συστηματικά αποκρύπτεται είναι ότι η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έπραξε το παραμικρό για να διασφαλίσει την Υγεία του λαού. Αντίθετα, για να στηρίξει τα σαθρά θεμέλια της καπιταλιστικής οικονομίας άνοιξε άρον – άρον τον τουρισμό. Στα ΜΜΜ ο κόσμος συνωστίζεται σε απαράδεκτες συνθήκες την ώρα που ο Μητσοτάκης ομολογεί δημόσια ότι «δεν μπορεί να γεννήσει λεωφορεία». Οι εργασιακοί χώροι και τα εργοστάσια μετατρέπονται σε χώρους υπερμετάδοσης, με τις κυβερνητικές πλάτες στην εργοδοσία και τους βιομηχάνους.
Η πολιτική της να είναι συνώνυμο του μηδενικού δημοσιονομικού κόστους. Ούτε ένα ευρώ για νέες ΜΕΘ, νοσοκομεία, μόνιμους διορισμούς γιατρών και νοσηλευτών, εξοπλισμό των δημοσίων δομών υγείας. Χωρίς ντροπή ο Κικίλιας, ο Μητσοτάκης και ο Σωτήρης (ο Τσιόδρας) ομολογούν πως με 200 νοσηλευόμενους στις ΜΕΘ το Δημόσιο Σύστημα Υγείας πιέζεται! Το σημερινό κατάντημα του Δημόσιου Συστήματος Υγείας είναι αποτέλεσμα της ακραίας νεοφιλελεύθερης πολιτικής που επέβαλαν όλες οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ιδιαίτερα τη μνημονιακή δεκαετία.
Στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα επιβάλλει ακραία αντεργατικά μέτρα, παγιώνει το καθεστώς της τηλεργασίας, διαλύει τις εργασιακές σχέσεις, καταπατά το 8ωρο και τις κατακτήσεις των εργαζομένων. Με προκλητικότητα, εν μέσω του 2ου lockdown, ετοιμάζει τη νέα επέλαση σε όσα εργασιακά δικαιώματα και κατακτήσεις απέμειναν. Βάζει στο στόχαστρο τα συνδικάτα, το αναφαίρετο δικαίωμα στην απεργία, ποινικοποιεί και φακελώνει τη συνδικαλιστική δράση. Με τις απανωτές ΠΝΠ, τα αντιδραστικά μέτρα, και την ομοβροντία νομοθετημάτων χαρίζει τα πάντα στο μεγάλο κεφάλαιο, στους εργοδότες, στα αρπακτικά της ιδιωτικής υγείας.
Στην πράξη η επιβολή του νέου lockdown συνιστά την πιο κυνική ομολογία αποτυχίας της κυβέρνησης της εγκληματικής πολιτικής της. Επιβεβαιώνεται η θέση πως η πολιτική της καραντίνας και των ακραίων κατασταλτικών μέτρων είναι αδιέξοδη όσο δεν λαμβάνονται γενναία και ουσιαστικά μέτρα για τη θωράκιση και ενίσχυση του ΕΣΥ. Τώρα η κυβέρνηση της ΝΔ, βουτηγμένη στα αδιέξοδά και τις παλινωδίες, διαμορφώνει ένα βάρβαρο τοπίο για τα λαϊκά στρώματα, με τη φτώχεια, την ανεργία και την εξαθλίωση να γιγαντώνονται την ώρα που η απειλή της υγείας του είναι ορατή. Η πολιτική της ΝΔ και του μεγάλου κεφαλαίου είναι βάρβαρη – αντιλαϊκή! Μόνο ο λαός με τον αγώνα του μπορεί να βάλει φραγμό στα φρικτά σχέδιά τους!
Μέσα σε αυτό το τοπίο υπάρχουν χαραμάδες αισιοδοξίας και ελπίδας! Οι δεκάδες χιλιάδες δάσκαλοι και καθηγητές, η συντριπτική πλειοψηφία του 95%, έδωσαν ένα ηχηρό ράπισμα την Κεραμέως, την υπουργό της βίας, των καμερών, της μάσκας και του παγουρίνου! Γύρισαν τις πλάτες τους στα αυταρχικά σχέδιά της και στην επιβολή της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας! Μπορεί η υπουργός να είναι χρήσιμη ντίλερ των πολυεθνικών κολοσών, όμως οι δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί της σημείωσαν ότι είναι persona non grata. Ο κλάδος επιβεβαίωσε πως η αποφασιστικότητα και η καθολική συσπείρωση στις μαχητικές αποφάσεις του, των ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ μπορούν να δημιουργήσουν ρωγμές στην κυβερνητική πολιτική. Οι εξελίξεις αυτές βάζουν πολύ σημαντικές παρακαταθήκες για τον κλάδο μας για την επόμενη περίοδο. Οι Παρεμβάσεις με την αταλάντευτη και ανυποχώρητη θέση της αποχής από τη φαρσοκωμωδία της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, διαδραμάτισαν ένα καταλυτικό ρόλο στις εξελίξεις μέσα στο εκπαιδευτικό κίνημα.
Η κυβέρνηση της ΝΔ κλείνει τα σχολεία – εγκληματεί σε βάρος της νεολαίας!
Τα σχολεία κλείνουν, ξεκινώντας από τη Θεσσαλονίκη και τις Σέρρες γιατί η κυβέρνηση δεν επέλεξε να ικανοποιήσει τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος. Αιτήματα που απαιτούσαν να λειτουργήσουν τα τμήματα με 15 το πολύ μαθητές, με μόνιμους διορισμούς, με αύξηση των κονδυλίων για την κάλυψη των κανόνων υγιεινής, καθαριότητας και ασφάλειας,.με μαζικά και δωρεάν τεστ, με ευρύχωρες τάξεις, με θωρακισμένο σύστημα υγείας με μόνιμους διορισμούς ειδικού προσωπικού (σχολιάτρων, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, προσωπικού καθαριότητας, φύλαξης κλπ).
Αντίθετα με όλα αυτά η Κεραμέως και η κυβερνητική προπαγάνδα, με την κουστωδία των “ειδικών” διατυμπάνιζαν πως “τα σχολεία είναι ασφαλείς χώροι”, πως “τα 25άρια και 27αρια τμήματα δεν αποτελούν εστίες μετάδοσης”, πως η μάσκα και το παγουρίνο αρκούν και πως “τα σχολεία θα κλείσουν τελευταία σε περίπτωση lockdown”. Με περιφρόνηση, βία και καταστολή αντιμετώπισε τις μαθητικές καταλήψεις και τα δικαία αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος επιβάλλοντας πλήθος αντιεκπαιδευτικών και αυταρχικών μέτρων. Εκπαιδευτικοί τρίμηνης διάρκειας, τράπεζα θεμάτων, αυστηρή και υποχρεωτική τηλεκπαίδευση, ποινικοποίηση των μαθητικών αγώνων, εκπαιδευτικοί – χωροφύλακες των μαθητών είναι μόνο λίγα από τα μέτρα που επέβαλε. Τώρα κλείνει όπως-όπως τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση βυθίζοντας τη νέα γενιά σε τεράστια μορφωτικά αδιέξοδα. Την ίδια ώρα βέβαια ο Μητσοτάκης ανερυθρίαστα ομολογεί πως τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία δεν κλείνουν γιατί αποτελούν χώρους στάθμευσης παιδιών!
Η “εξ αποστάσεως εκπαίδευση” δεν είναι εκπαίδευση!
Η απάντηση της κυβέρνησης για το σοβαρό μορφωτικό ζήτημα που ανακύπτει από το κλείσιμο το των σχολείων είναι η «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» ως βασικό εργαλείο διδασκαλίας και κάλυψης της ύλης. Πρέπει να καταστεί σαφές πως η “εξ αποστάσεως” δεν είναι εκπαίδευση. Αντίθετα είναι μια διαδικασία αποξενωτική, μονότονη, που αλλοτριώνει, που λόγω της φύσης της δεν βοηθά καθόλου τους μαθητές. Όσο κι αν προσπαθούν ΥΠΑΙΘ και κυβέρνηση να πείσουν πως η εκπαίδευση προχωρά “κανονικά” ενώ τα σχολεία είναι κλειστά η πραγματικότητα επιβεβαιώνει ότι μέσω της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης
· υπονομεύεται η δημόσια δωρεάν καθολική παροχή εκπαίδευσης
· εντείνονται οι ταξικοί φραγμοί αφού δεν εξασφαλίζονται οι όροι για την καθολική συμμετοχή των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών
· βάλλεται η παιδαγωγική πράξη και οι κοινωνικοί δεσμοί που αναπτύσσονται μέσα στο ζωντανό σχολείο ανάμεσα στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς
· προωθείται η λογική αποξένωσης και η διάρρηξη κάθε κοινωνικής συνοχής, αφού ενσωματώνει τη λογική “παίζω – εκπαιδεύομαι – ψηφίζω – απολύομαι από τον υπολογιστή”.
· ανατρέπονται σιωπηρά οι όροι της εργασίας. Το σπίτι του εκπαιδευτικού – εργαζόμενου γίνεται χώρος εργασίας. Ο προσωπικός τεχνολογικός εξοπλισμός, μέχρι και το κινητό τηλέφωνο, μετατρέπονται σε μέσο και όρο για την διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, για μαθητές και δασκάλους.
Υλοποιείται ο βασικός στόχος για τη μείωση του κόστους για την εκπαίδευση
Η πολιτική της κυβέρνησης και το νεοφιλελεύθερο πρόταγμα που υπηρετεί επιβεβαιώνει πως η “εξ’ αποστάσεως” ήρθε για να μείνει στο σώμα της Δημόσιας Εκπαίδευσης ως εργαλείο για την υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, ως ένα ακόμα ταξικό φίλτρο που εντείνει τις ανισότητες και τους αποκλεισμούς ιδίως για τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Η ζωντανή λοιπόν εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη, παιδαγωγικά, ψυχοκοινωνικά και διδακτικά.
Αγωνιζόμαστε – διεκδικούμε ανοιχτά και ασφαλή σχολεία για όλους!
Μέσα σ’ αυτές τις συνθήκες είναι επιτακτική ανάγκη οι σχολικές μονάδες να συνεχίσουν να λειτουργούν, με τους μέγιστους όρους ασφάλειας για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Καλούμε τις ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ να οργανώσουν τον αγώνα των εκπαιδευτικών για να διεκδικήσουν τους όρους για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων!
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
· Να μην συνεχίσει να εγκληματεί κλείνοντας τα σχολεία. Να πάρει τώρα μέτρα το ΥΠΑΙΘ ώστε τα σχολεία να μείνουν ανοικτά! Με 15 μαθητές κατ’ ανώτατο στο τμήμα, μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, μαζικά δωρεάν τεστ για όλους, προσλήψεις προσωπικού στην καθαριότητα, εξοπλισμό των σχολείων με υγειονομικά μέσα, αύξηση των κονδυλίων για την κάλυψη των έκτακτων αναγκών στην εκπαίδευση.
· Η τηλεκπαίδευση να μην νομιμοποιηθεί και να μην μετατραπεί σε μόνιμη συνθήκη για κανέναν. Να καταργηθεί η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που την καθιστά υποχρεωτική.
· Την στήριξη του Δημόσιου Συστήματος Υγείας! Να ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα των γιατρών για ΜΕΘ, προσλήψεις – διορισμούς προσωπικού, εξοπλισμό των δημόσιων νοσοκομείων!
Για όσο διάστημα διαρκεί η υποχρεωτική επιβολή της ΕΑΕ απαιτούμε
· Η ΕΑΕ να μην έχει χαρακτηριστικά υποχρεωτικότητας για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Καμία καταχώρηση ύλης, καμία συνέχιση της ύλης!
· Κανένας μαθητής να μην λαμβάνει απουσίες επειδή δεν συμμετέχει στην τηλεκπαίδευση.
· Καμιά Τράπεζα Θεμάτων δεν μπορεί να ισχύσει – να αποσυρθεί τώρα το αντιεκπαιδευτικό μέτρο!
· Δραστική αναπροσαρμογή της διδακτέας ύλης! Καμία ύλη να μην θεωρείται διδαχθείσα στην τηλεκπαίδευση, αλλά μόνο στην τάξη. Να μην γίνουν οι προαγωγικές εξετάσεις όσο ισχύουν αυτές οι συνθήκες..
· Δωρεάν παροχή όλου του απαραίτητου εξοπλισμού από το υπουργείο: Laptop και οθόνες, σύνδεση στο Internet, αφού έτσι κι αλλιώς αποτελεί ένα απαραίτητο συμπληρωματικό εργαλείο στη διδακτική διαδικασία.
· Καμία και κανένας να μην εργάζεται με δικά του μέσα. Το κόστος του εξοπλισμού αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του υπουργείου και όχι των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να παρέχουν την εργασία τους στο χώρο του σχολείου. Η οικία μας και τα τεχνολογικά μέσα που διαθέτουμε δεν ανήκουν στο υπουργείο.
· Καμιά ιδιωτική εταιρεία υπεύθυνη της επαφής μας με τους μαθητές. Προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών. Είναι δικαίωμα των εκπαιδευτικών να καλύψουν μορφωτικές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες των μαθητών τους με άλλα λογισμικά μέσα που οι ίδιοι θα επιλέξουν, όπως ακριβώς έκαναν και στην πρώτη φάση της πανδημίας.
Καλούμε τώρα
· Την ΟΛΜΕ και τις ΕΛΜΕ να καλέσουν άμεσα Γενικές Συνελεύσεις του κλάδου, στα προαύλια των σχολείων και με κάθε άλλο πρόσφορο μέσο, προκειμένου οι αντιδράσεις να πάρουν οργανωμένη μορφή
· Την ΟΛΜΕ να κηρύξει απεργία – αποχή με κεντρικό αίτημα “Ανοιχτά και Ασφαλή Σχολεία για όλους!” Οργανώνουμε επαναλαμβανόμενες μορφές συλλογικής διαμαρτυρίας, όπως πανελλαδική αποχή από την τηλεκπαίδευση, αναδεικνύουμε τα προβλήματα που δημιουργούνται στην εκπαιδευτική διαδικασία από την εξ αποστάσεως «διδασκαλία» και τα αιτήματα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων
· Την ΟΛΜΕ και τις ΕΛΜΕ να στηρίξουν με απόφαση συμμετοχής την 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση των συναδέλφων Υγειονομικών στις 12/11. Αίτημα μας ανοικτά και ασφαλή σχολεία όχι στην τηλεκπαίδευση.
· Την ΟΛΜΕ και τις ΕΛΜΕ να συμμετάσχουν στην απεργιακή κινητοποίηση του ΕΚΑ στις 26/11
· Την ΟΛΜΕ και τις ΕΛΜΕ να συμμετάσχουν στη συγκέντρωση στο ΥΠΑΙΘ στις 10/11
· Την ΟΛΜΕ και τις ΕΛΜΕ να καλέσουν σε συμμετοχή στην μεγάλη αντιιμπεριαλιστική πορεία για να τιμήσουμε την εξέγερση του Πολυτεχνείου!
· Με ευθύνη της ΟΛΜΕ και των ΕΛΜΕ, οι Σύλλογοι Διδασκόντων να συνεδριάσουν με όποιο τρόπο κρίνουν πιο πρόσφορο και να καταγράψουν με συστηματικό τρόπο τα κενά, τις ελλείψεις, μαθητών/τριών που δεν έχουν τον κατάλληλο τεχνολογικό εξοπλισμό
· Το ΔΣ της ΟΛΜΕ να καλύψει συνδικαλιστικά τους συναδέλφους που δεν θα υλοποιήσουν την ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘ, είτε λόγω έλλειψης τεχνολογικού εξοπλισμού, είτε γιατί δεν έχουν τον κατάλληλο χώρο και δεν τους παρέχεται η δυνατότητα να την πραγματοποιήσουν.
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ – ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ
Ανοιχτά και ασφαλή σχολεία για όλους!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου