Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ κλείνουν τα σχολεία
ΧΩΡΙΣ να έχουν πάρει κανένα μέτρο για την πανδημία
Να κρατήσουμε ζωντανή την δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση
Ανοιχτά σχολεία με ΟΛΑ τα μέτρα προστασίας
Η εγκληματική στάση της ΝΔ και του ΥΠΑΙΘ στην πανδημία συνεχίζεται με το κλείσιμο των σχολείων της α/θμιας βιαστικά μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο. Η αδιαφορία της κυβέρνησης για την παιδεία, τη μόρφωση και την ανάπτυξη των μαθητ(ρι)ών μας είναι πια ολοφάνερη. Η πολιτική της είναι συνώνυμο του μηδενικού δημοσιονομικού κόστους. Ούτε ένα ευρώ για νέες ΜΕΘ, νοσοκομεία, μόνιμους διορισμούς γιατρών και νοσηλευτών, εξοπλισμό των δημόσιων δομών υγείας. Τα καλοπληρωμένα ΜΜΕ και τα παπαγαλάκια της για να συγκαλύψουν την πολιτική της εγκατάλειψης και της διάλυσης του ΕΣΥ είχαν φροντίσει να διαμορφώσουν το έδαφος στην κοινωνία, αναμασώντας καθημερινά το αντιδραστικό δόγμα της “ατομικής ευθύνης”, να κατασυκοφαντήσουν τους νέους που “συνωστίζονται” στις πλατείες. Και αφού εδώ και 8 μήνες η κυβέρνηση δεν πήρε κανένα μέτρο για την υγεία και την προστασία του λαού, το ΥΠΑΙΘ δεν ικανοποίησε κανένα από τα αιτήματα του κλάδου για μικρότερα και περισσότερα τμήματα, για διορισμούς διδακτικού προσωπικού και προσωπικού καθαριότητας, τα σχολεία ξανακλείνουν μέσα σε μια μέρα!! Ανακοινώνεται μάλιστα το κλείσιμο τους, χωρίς να προλάβουμε να χαιρετήσουμε τα παιδιά και τους γονείς τους, να εξηγήσουμε τι θα συμβεί από δω και πέρα για να μην χάσουμε την ανθρώπινη επαφή από τη μια στιγμή στην άλλη.
Στο κλείσιμο των σχολείων το ΥΠΑΙΘ έχει έτοιμη την λύση-καραμέλα, σύγχρονη εξ αποστάσεως «εκπαίδευση». ...«εκπαίδευση» ακόμα και από το σταθερό τηλέφωνο! Εμείς απαντάμε:
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ – ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΑΝΟΙΧΤΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
Μας κοροϊδεύουν κανονικά! Δεν έχουν καμία επαφή με την πραγματικότητα! Ή μήπως έχουν και επιδιώκουν να καθιερώσουν το τηλεσχολείο;
1. Ονοματίζουν εκπαίδευση την «τηλεκπαίδευση» και καθηλώνουν τα παιδιά για ώρες μπροστά σε ένα υπολογιστή που θα τον χειρίζεται ο γονιός (ειδικά στις μικρές ηλικίες), με «μαθήματα» που θα τα παρακολουθεί κυρίως ο γονιός και λέγοντάς μας ότι θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν μέχρι και σταθερό τηλέφωνο;
2. Και μας ζητάει να προχωράμε την ύλη και να «εκπαιδεύουμε» τάχα τα παιδιά. Και να τους βάζουμε κι απουσίες και διαγωνίσματα;
3. Με ωράριο 2.00μμ-5.00μμ, χλευάζοντας απόλυτα τις δυνατότητες αυτών των ηλικιών; Κρύβοντας ότι το βασικό πρόβλημα είναι ότι το σύστημά τους δεν «αντέχει».
4. Κοροϊδεύουν μάλιστα γονείς και κοινωνία ότι το ΥΠΑΙΘ έχει μοιράσει χιλιάδες ταμπλετ και λάπτοπ.
Όσο κι αν προσπαθούν ΥΠΑΙΘ και κυβέρνηση να πείσουν πως η εκπαίδευση προχωρά “κανονικά” ενώ τα σχολεία είναι κλειστά η πραγματικότητα επιβεβαιώνει ότι μέσω της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης:
• υπονομεύεται η δημόσια δωρεάν καθολική παροχή εκπαίδευσης
• εντείνονται οι ταξικοί φραγμοί αφού δεν εξασφαλίζονται οι όροι για την καθολική συμμετοχή των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών
• βάλλεται η παιδαγωγική πράξη και οι κοινωνικοί δεσμοί που αναπτύσσονται μέσα στο ζωντανό σχολείο
• προωθείται η λογική αποξένωσης και η διάρρηξη κάθε κοινωνικής συνοχής, αφού πλέον ενσωματώνεται η λογική “παίζω – εκπαιδεύομαι – ψηφίζω – απολύομαι από τον υπολογιστή”
• ανατρέπονται σιωπηρά οι όροι της εργασίας. Το σπίτι του εκπαιδευτικού γίνεται χώρος εργασίας. Ο προσωπικός τεχνολογικός εξοπλισμός, μέχρι και το κινητό και το σταθερό τηλέφωνο, μετατρέπονται σε μέσο και όρο για την διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, για μαθητές και δασκάλους.
• Υλοποιείται ο βασικός στόχος για τη μείωση του κόστους για την εκπαίδευση
Η τηλεκπαίδευση ΔΕΝ είναι εκπαίδευση. Δεν θα την νομιμοποιήσουμε ούτε και θα την μονιμοποιήσουμε ως τέτοια.
Καλούμε κατ’ αρχήν τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων:
1. να πηγαίνουν στα σχολεία τους, αυτός είναι ο χώρος εραγσίας μας και κανένας άλλος (φυσικά όσο αυτό είναι δυνατό)
2. να χρησιμοποιούν αποκλειστικά τα τεχνολογικά εργαλεία που οφείλει να παρέχει το σχολείο για οποιαδήποτε μορφής επικοινωνία με τα παιδιά
Καλούμε όλες τις παρατάξεις να πάρουν θετική θέση στα παραπάνω γιατί σε διαφορετική περίπτωση κάνουμε το σπίτι μας χώρο εργασίας, διαλύονται οι σύλλογοι διδασκόντων και υποχρεώνονται οι εκπαιδευτικοί να αγοράζουν εργαλεία κάτω από την πίεση και τη σύγκριση με άλλους, εργαλεία που όφειλε να παρέχει το κράτος. Ήδη το θέσαμε στο ΔΣ του Αριστοτέλη αλλά η ΑΣΕ αρνήθηκε να συμπεριληφθεί, ενώ η ΔΑΚΕ διαφώνησε σε όλα. Συνεχίζουμε να επισημαίνουμε τους τεράστιους κινδύνους που εμπεριέχει η δουλειά στον προσωπικό μας χώρο και η εξεύρεση τεχνολογικών εργαλείων με ατομική ευθύνη.
1. ΟΧΙ στην υποχρεωτικότητα των μέσων και των όρων του ΥΠΑΙΘ. Δε δεχόμαστε καμία διοικητική αυθαιρεσία και αντιπαιδαγωγική παρέμβαση (π.χ. υποχρεωτικά διαδικτυακά τμήματα, υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης κ.α.) και διεκδικούμε όλα τα απαραίτητα τεχνολογικά μέσα και εξοπλισμό για μαθητές και εκπαιδευτικούς χωρίς διαχωρισμούς ως βάση για την καθολική πρόσβαση στο αγαθό της ενημέρωσης της επικοινωνίας και της μορφωτικής και πολιτιστικής δραστηριότητας.
2. να κρίνουν με παιδαγωγικό τρόπο, μέσα από τους Συλλόγους Διδασκόντων μας, πώς θα διαμορφώσουμε το πλάνο του κάθε σχολείου, ώστε να κρατήσουμε ανοιχτή την παιδαγωγική σχέση και την επικοινωνία για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς. Δε θα αφήσουμε κανένα παιδί χωρίς στήριξη, θα σταθούμε δίπλα του, θα αγωνιστούμε ενάντια στην κυβέρνηση, που δε παίρνει κανένα μέτρο για την ουσιαστική μορφωτική στήριξη των παιδιών.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς συντεταγμένα να μην νομιμοποιήσουμε τη σύγχρονη εξ αποστάσεως. Να χρησιμοποιήσουμε άλλες μεθόδους για να να κρατήσουμε ανοιχτή την παιδαγωγική σχέση και την επικοινωνία για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς
Επισυνάπτουμε αντίστοιχο σχέδιο πρακτικού
Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ καλούν εκπαιδευτικούς και μαθητ(ρι)ες να κάνουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με προχώρημα ύλης και απουσίες, πετούν το μπαλάκι σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς να βρουν μόνοι τους τα μέσα (οικονομικά, γνωστικά, κλπ) για να στηρίξουν την τηλε-«εκπαίδευση» και τους ρίχνουν και την ευθύνη της ύλης, των απουσιών και της διατήρησης της παιδαγωγικής σχέσης, όταν το ΥΠΑΙΘ με τις εγκληματικές του αποφάσεις τα έχει ρημάξει όλα στο δημόσιο σχολείο, ειδικά στον καιρό της πανδημίας.
Η θέση του εκπαιδευτικού και του/της μαθητή/τριας είναι στο σχολείο. Ο εκπαιδευτικός δεν είναι διασκεδαστής, δεν κάνει baby parking. Ο εκπαιδευτικός με τη διδασκαλία έχει στόχο στην ολόπλευρη ανάπτυξη ανθρώπων, σωματική, γνωστική, ηθική και καλλιτεχνική, την ευρεία και ουσιαστική ανθρωπιστική μόρφωση, τις επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις και ικανότητες. Η θέση μαθητών και εκπαιδευτικών δεν είναι πίσω μια από μια κάμερα και έναν υπολογιστή. Δεν μπορεί να ασκηθεί εκπαίδευση σε αυτή τη συνθήκη και με αυτά μέσα.
Οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς αλλά και οι ίδιοι/ες μαθητ(ρι)ές είδαν από τον Μάρτιο και το πρώτο lockdown πως καμία αξία δεν έχει μαθησιακά και μορφωτικά αυτό που μεταδίδεται από μια οθόνη και πως η δια ζώσης διαδικασία δεν αντικαθίσταται. Στην υποχρεωτικότητα του προχωρήματος της ύλης, οι εκπαιδευτικοί της Α/θμιας και της Β/θμιας επαναλαμβάνουν στην τάξη αυτά που συζήτησαν τον καιρό του lockdown, δεν αποδέχονται να προχωρήσουν και τα παιδιά που δεν είχαν τα μέσα, τις δεξιότητες, τη στήριξη να μείνουν πίσω.
Η Κυβέρνηση όμως αδιαφορεί επικίνδυνα, και πλήρως συμμορφούμενη με τις επιταγές του ΟΟΣΑ και της ΕΕ προχωρά στη νομιμοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αυτό το κάνει, όχι γιατί ενδιαφέρεται για την εκπαίδευση των παιδιών. Αν ενδιαφερόταν για όλα αυτά θα είχε προνοήσει για την ικανοποίηση όλων των αιτημάτων των εκπαιδευτικών για τον αριθμό των παιδιών στα τμήματα και τις προσλήψεις προσωπικού και κρατούσε τα σχολεία ανοιχτά με όλα τα μέτρα προστασίας. Το κάνει γιατί επιδιώκει το ψηφιακό σχολείο να γίνει το σχολείο του αύριο. Ας μην έχουμε καμία αυταπάτη. Δεν πρόκειται για ένα συμπληρωματικό μέσο που θα υποστηρίζει έκτακτες καταστάσεις, όπως η σημερινή. Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα δεύτερο εκπαιδευτικό σύστημα πλάι στο παραδοσιακό, ένα σχολείο επιλογής. Το ψηφιακό σχολείο δεν είναι τίποτε άλλο από ένα σχολείο, οικονομικό και «αποτελεσματικό», αφού αυξάνει την αποδοτικότητα και μειώνει το κόστος. Που θα παράγει αποστειρωμένες δεξιότητες κατάρτισης στις ανάγκες των εργοδοτών και ιδιωτικών συμφερόντων, θα κατηγοριοποιεί σχολεία και εκπαιδευτικούς με βάση το αν ακολούθησαν τις οδηγίες του ή όχι, θα καθιερώσει την εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» αντί για προσλήψεις εκπαιδευτικών, και θα φέρει την αναπαραγωγή των ήδη οξυμένων ταξικών και κοινωνικών ανισοτήτων και αποκλεισμών.
Επειδή εμείς ξέρουμε πολύ καλά πως:
- Η τηλεκπαίδευση διασύρει την εκπαιδευτική διαδικασία και βαθαίνει τις κοινωνικές ανισότητες!
- Καταδικάζουν μια ολόκληρη γενιά στην αμορφωσιά, και στην συναισθηματική ανασφάλεια!
- Είναι αντιεκπαιδευτικό το ότι οι εκπαιδευτικοί καλούνται να καταθέσουν ωρολόγιο πρόγραμμα όπου υποχρεώνονται να δηλώσουν ότι καθηλώνουν επί 4 με 6 μισάωρα κάθε μέρα τα 4χρονα και τα 11χρονα μπροστά σε μια οθόνη υπολογιστή!
- Αν ο μαθητής/τριά μας κρατάει ένα ακουστικό τηλεφώνου, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ να σημαίνει ότι εκπαιδεύεται!
- Παραβιάζεται κάθε παιδαγωγική αρχή με μια κάμερα ανοιχτή σε όλα τα σπίτια των παιδιών όπου όλοι παρακολουθούν όλους, τι είπαν, πώς απάντησαν, αν έβηξαν και πότε, επί ώρες καθημερινά!
Μα πάνω απ’ όλα επειδή:
- Εμείς δεν είμαστε περαστικοί απ' την εκπαίδευση σαν την Κεραμέως!
- Έχουμε ευθύνη έναντι των μαθητών μας και των οικογενειών τους!
- Θέλουμε να κάνουμε τη δουλειά μας τίμια και αξιοπρεπώς!
- Ξέρουμε πως η υγεία και η παιδεία δεν είναι μπίζνες!
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ με ασφαλείς όρους για την υγεία της εκπαιδευτικής κοινότητας ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ
· το πολύ 15 παιδιά ανά τμήμα!
· επαναλαμβανόμενα διαγνωστικά τεστ για μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς!
· προσλήψεις εκπαιδευτικών, υγειονομικών και προσωπικού καθαριότητας!
· Η τηλε-«εκπαίδευση» να μην νομιμοποιηθεί και να μην μετατραπεί σε μόνιμη συνθήκη για κανέναν. Να καταργηθεί η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που την καθιστά υποχρεωτική.
· Άμεση στήριξη του Δημόσιου Συστήματος Υγείας! Να ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα των γιατρών για ΜΕΘ, προσλήψεις – διορισμούς προσωπικού, εξοπλισμό των δημόσιων νοσοκομείων!
Για όσο διάστημα διαρκεί η υποχρεωτική επιβολή της τηλε-«εκπαίδευσης» απαιτούμε:
· Να μην έχει χαρακτηριστικά υποχρεωτικότητας για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Καμία καταχώρηση ύλης, καμία συνέχιση της ύλης
· Δραστική αναπροσαρμογή της διδακτέας ύλης! Καμία ύλη να μην θεωρείται διδαχθείσα στην τηλεκπαίδευση, αλλά μόνο στην τάξη.
· Κανένας μαθητής να μην λαμβάνει απουσίες επειδή δεν συμμετέχει.
· Δωρεάν παροχή όλου του απαραίτητου εξοπλισμού από το υπουργείο: Laptop και οθόνες, σύνδεση στο Internet, αφού έτσι κι αλλιώς αποτελεί ένα απαραίτητο συμπληρωματικό εργαλείο στη διδακτική διαδικασία.
· Καμία και κανένας να μην εργάζεται με δικά του μέσα. Το κόστος του εξοπλισμού αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του υπουργείου και όχι των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί να παρέχουν την εργασία τους στο χώρο του σχολείου. Η οικία μας και τα τεχνολογικά μέσα που διαθέτουμε δεν ανήκουν στο υπουργείο.
· Καμιά ιδιωτική εταιρεία υπεύθυνη της επαφής μας με τους μαθητές. Προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών. Είναι δικαίωμα των εκπαιδευτικών να καλύψουν μορφωτικές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες των μαθητών τους με άλλα λογισμικά μέσα που οι ίδιοι θα επιλέξουν, όπως ακριβώς έκαναν και στην πρώτη φάση της πανδημίας.
Καλούμε όλους τους συλλόγους, τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ να συντονιστούν μεταξύ τους παίρνοντας τις αντίστοιχες αποφάσεις και να διοργανώσουν αντίστοιχες δράσεις.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να σταθούν δίπλα στους μαθητές/τριές τους με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης, συλλογικότητας και αλληλεγγύης, να κρατήσουν ζωντανή τη στήριξη την επαφή, την επικοινωνία και την παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές και τις οικογένειές τους, να ορθώσουν το ανάστημα τους αρνούμενοι να γίνουν μοχλός της ισοπέδωσης των μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων με τηλεοθόνες και τηλεψέματα.
Σχέδιο πρακτικού (πιο κάτω και σχέδιο ψηφίσματος)
ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ______ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ/ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ _______________
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του___Δημοτικού Σχολείου/Νηπιαγωγείου______________, έπειτα από πρόσκληση του/της Διευθυντή/ντριας, Προϊσταμένου/νης αυτού ___________, η οποία κοινοποιήθηκε σε όλα τα μέλη, συνήλθε σε συνεδρίαση στις _____________ στον χώρο του Σχολείου και εκτός διδακτικού ωραρίου με θέμα ημερήσιας Διάταξης «Λήψη απόφασης περί της δυνατότητας εφαρμογής της Ταυτόχρονης σύγχρονης Εξ αποστάσεως εκπαίδευσης».
Διαπιστώθηκε η απαρτία του Συλλόγου, καθώς από τα ________ μέλη του βρέθηκαν παρόντα τα ____________ και συγκεκριμένα οι: 1] __________ 2] _________ …
Σύμφωνα με το άρθρο 38 της Υπουργικής Απόφασης Φ.353.1/324/105657/Δ1 [ΦΕΚ 1340/2002] ο Σύλλογος Διδασκόντων «…έχει την ευθύνη να υλοποιεί τους σκοπούς και τους στόχους της εκπαίδευσης με συγκεκριμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες…». Στο πλαίσιο αυτό και με βάση τα όσα ορίζονται στην υπ’ αρ. 120126/ΓΔ4 [ΦΕΚ Β3882/12-9-2020] κοινή Υπουργική Απόφαση της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2020-2021» πραγματοποιήθηκε διαλογική συζήτησης σχετικά με την εφαρμογή της παραπάνω κοινής Υπουργικής Απόφασης, στην οποία συμμετείχαν όλα τα παριστάμενα μέλη, τα οποία και εξέφρασαν την άποψή τους.
Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, ο Σύλλογος Διδασκόντων αφού έλαβε υπόψη του τα παρακάτω!
1. Την ανάγκη διατήρησης του κλίματος συνεργασίας με τους μαθητές του Σχολείου, οι οποίοι λόγω και της νεαρής ηλικίας τους, χρήζουν ειδικής παιδαγωγικής προσέγγισης, που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να εξασφαλιστεί μέσω της μετάδοσης του μαθήματος με μέσα τεχνολογίας και χρήση κάμερας. Η δια ζώσης διδασκαλία δεν μπορεί να αντικατασταθεί ούτε να υποκαθιστάται. Η εξ αποστάσεως δεν είναι εκπαίδευση και δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών
2. Τίποτε δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ζωντανή μαθησιακή διαδικασία, Η εισαγωγή μίας κάμερας γενικότερα επηρεάζει τη δυνατότητα του εκπαιδευτικού να ασκήσει προσηλωμένος το διδακτικό και παιδαγωγικό του έργο, ενώ την ίδια στιγμή υποβάλλει τους μαθητές στην έννοια της παρακολούθησης. Η παρουσία μίας κάμερας στο σπίτι, για παιδιά τόσο μικρής ηλικίας, διαμορφώνει σε αυτά την αντίληψη ότι αποτελεί ένα απολύτως φυσιολογικό δεδομένο, το οποίο μπορεί να επηρεάσει σε ανυπολόγιστο βαθμό τη συμπεριφορά τους και την ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους.
3. Τους σημαντικούς κινδύνους, που μία τέτοια διαδικασία ενέχει για τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών αλλά και για τη διατάραξη του εν γένει παιδαγωγικού κλίματος, που πρέπει να υφίσταται σε κάθε τάξη αλλά και σε κάθε σχολική μονάδα είτε πραγματοποιείται από το σχολείο είτε από το σπίτι.
4. Το γεγονός, ότι η εκπαιδευτική διαδικασία σε παιδιά Δημοτικού είναι καθαρά συνεργατική – διαλογική μεταξύ δασκάλου και μαθητών, με αποτέλεσμα να μην μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί, ότι υφίσταται στάδιο παράδοσης του μαθήματος, με κάμερες και με απόσταση
5. Την παιδαγωγική επιστημονική θέση ότι η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι άτοπο να χρησιμοποιείται ως βασικό εργαλείο διδασκαλίας και κάλυψης της ύλης κατά τη διάρκεια βραχυχρόνιας αναστολής της λειτουργίας τμημάτων ή και όλης της σχολικής μονάδας λόγω κρουσμάτων covid 19. Eπιπροσθέτως, την εκτίμηση για τον αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα των ωρολόγιων προγραμμάτων που προβλέπονται στην σχετική εγκύκλιο και οδηγεί σε εξωπραγματικά και ανθυγιεινά ωράρια για μαθητές και εκπαιδευτικούς στην οθόνη.
6. Το σχολείο μας δεν έχει παράσχει ούτε έχει τη δυνατότητα να παράσχει σε κανέναν/καμία μαθητή/τρια ούτε και εκπαιδευτικό τα τεχνολογικά εργαλεία για την παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως και υπάρχουν μαθητές που δεν έχουν ούτε δικά τους τεχνολογικά μέσα για να συμμετέχουν σε σύγχρονη εξ αποστάσεως. Είναι αντιεπαγγελματικό να αποκλείεται υποχρεωτικά ένας αριθμός μαθητών. Με την σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, οι ανισότητες και οι αποκλεισμοί οξύνονται, οδηγώντας χιλιάδες μαθητ(ρι)ες ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ εκτός της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης!
Με βάση τα παραπάνω αποφασίζουμε:
(ομόφωνα ή κατά πλειοψηφία) να δηλώσουμε την αδυναμία εφαρμογής στη σχολική μονάδα των διατάξεων της αρ. 120126/ΓΔ4 [ΦΕΚ Β3882/12-9-2020] ΚΥΑ «Παροχή σύγχρονης εξαποστάσεως εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2020-2021» με την απευθείας μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο καθώς και γενικότερα την σύγχρονη εξ αποστάσεως σε όλα τα Τμήματα του___ Δημοτικού Σχολείου/Νηπιαγωγείου και παράλληλα δηλώνει πως με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης, συλλογικότητας και αλληλεγγύης, θα κρατήσει ζωντανή τη στήριξη την επαφή, την επικοινωνία και την παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές και τις οικογένειές τους, σε κάθε περίπτωση αναστολής λειτουργίας τμημάτων ή όλης της σχολικής μονάδας λόγω κρουσμάτων της πανδημίας.
Επίσης:
Θεωρούμε σοβαρό καμία και κανένας να μην εργάζεται με δικά του μέσα. Το κόστος του εξοπλισμού αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του υπουργείου και όχι των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν, θα παρέχουν την εργασία τους στο χώρο του σχολείου. Η οικία μας και τα τεχνολογικά μέσα που διαθέτουμε δεν ανήκουν στο υπουργείο.
Καταγραφή όλων των αναγκών/ελλείψεων των μαθητών και κάλυψη όλων των μαθητών/μαθητριών μας με εξοπλισμό (δωρεάν Η/Υ, κάμερα, ηχεία, εκτυπωτή, μελάνια, χαρτί, δωρεάν σύνδεση στο διαδίκτυο) και των εκπαιδευτικών που δεν επιθυμούν ή δεν μπορούν να προσέρχονται στο σχολείο για την παροχή εξ αποστάσεως, χωρίς αποκλεισμούς για χιλιάδες μαθητές των δημόσιων σχολείων της χώρας με βάση τη συνταγματική επιταγή της παροχής δημόσιας/δωρεάν εκπαίδευσης για όλους τους πολίτες.
ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ...... ΔΣ/Νηπ/γείου
Οι εκπαιδευτικοί του ..... ΔΣ/Νηπ/γείου συζητήσαμε για το ζήτημα της «Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2020-2021»
Σημειώνουμε τα παρακάτω:
1. Την ανάγκη διατήρησης του κλίματος συνεργασίας με τους μαθητές του Σχολείου/Νηπιαγωγείου, οι οποίοι λόγω και της νεαρής ηλικίας τους, χρήζουν ειδικής παιδαγωγικής προσέγγισης, που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να εξασφαλιστεί μέσω της μετάδοσης του μαθήματος με μέσα τεχνολογίας και χρήση κάμερας. Η δια ζώσης διδασκαλία δεν μπορεί να αντικατασταθεί ούτε να υποκαθιστάται. Η εξ αποστάσεως δεν είναι εκπαίδευση και δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών
2. Τίποτε δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ζωντανή μαθησιακή διαδικασία, Η εισαγωγή μίας κάμερας γενικότερα επηρεάζει τη δυνατότητα του εκπαιδευτικού να ασκήσει προσηλωμένος το διδακτικό και παιδαγωγικό του έργο, ενώ την ίδια στιγμή υποβάλλει τους μαθητές στην έννοια της παρακολούθησης. Η παρουσία μίας κάμερας στο σπίτι, για παιδιά τόσο μικρής ηλικίας, διαμορφώνει σε αυτά την αντίληψη ότι αποτελεί ένα απολύτως φυσιολογικό δεδομένο, το οποίο μπορεί να επηρεάσει σε ανυπολόγιστο βαθμό τη συμπεριφορά τους και την ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους.
3. Τους σημαντικούς κινδύνους, που μία τέτοια διαδικασία ενέχει για τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών αλλά και για τη διατάραξη του εν γένει παιδαγωγικού κλίματος, που πρέπει να υφίσταται σε κάθε τάξη αλλά και σε κάθε σχολική μονάδα είτε πραγματοποιείται από το σχολείο είτε από το σπίτι.
4. Το γεγονός, ότι η εκπαιδευτική διαδικασία σε παιδιά Δημοτικού είναι καθαρά συνεργατική – διαλογική μεταξύ δασκάλου και μαθητών, με αποτέλεσμα να μην μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί, ότι υφίσταται στάδιο παράδοσης του μαθήματος, με κάμερες και με απόσταση
5. Την παιδαγωγική επιστημονική θέση ότι η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι άτοπο να χρησιμοποιείται ως βασικό εργαλείο διδασκαλίας και κάλυψης της ύλης κατά τη διάρκεια βραχυχρόνιας αναστολής της λειτουργίας τμημάτων ή και όλης της σχολικής μονάδας λόγω κρουσμάτων covid 19. Eπιπροσθέτως, την εκτίμηση για τον αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα των ωρολόγιων προγραμμάτων που προβλέπονται στην σχετική εγκύκλιο και οδηγεί σε εξωπραγματικά και ανθυγιεινά ωράρια για μαθητές και εκπαιδευτικούς στην οθόνη.
6. Το σχολείο μας δεν έχει παράσχει ούτε έχει τη δυνατότητα να παράσχει σε κανέναν/καμία μαθητή/τρια ούτε και εκπαιδευτικό τα τεχνολογικά εργαλεία για την παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως και υπάρχουν μαθητές που δεν έχουν ούτε δικά τους τεχνολογικά μέσα για να συμμετέχουν σε σύγχρονη εξ αποστάσεως. Είναι αντιεπαγγελματικό να αποκλείεται υποχρεωτικά ένας αριθμός μαθητών. Με την σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, οι ανισότητες και οι αποκλεισμοί οξύνονται, οδηγώντας χιλιάδες μαθητ(ρι)ες ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ εκτός της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης!
Με βάση τα παραπάνω:
δηλώνουμε την αδυναμία εφαρμογής στη σχολική μονάδα των διατάξεων της αρ. 120126/ΓΔ4 [ΦΕΚ Β3882/12-9-2020] ΚΥΑ «Παροχή σύγχρονης εξαποστάσεως εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2020-2021» με την απευθείας μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο καθώς και γενικότερα την σύγχρονη εξ αποστάσεως σε όλα τα Τμήματα του___ Δημοτικού Σχολείου/Νηπιαγωγείου και παράλληλα δηλώνει πως με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης, συλλογικότητας και αλληλεγγύης, θα κρατήσει ζωντανή τη στήριξη την επαφή, την επικοινωνία και την παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές και τις οικογένειές τους, σε κάθε περίπτωση αναστολής λειτουργίας τμημάτων ή όλης της σχολικής μονάδας λόγω κρουσμάτων της πανδημίας.
Επίσης:
Θεωρούμε σοβαρό καμία και κανένας να μην εργάζεται με δικά του μέσα. Το κόστος του εξοπλισμού αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του υπουργείου και όχι των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν, θα παρέχουν την εργασία τους στο χώρο του σχολείου. Η οικία μας και τα τεχνολογικά μέσα που διαθέτουμε δεν ανήκουν στο υπουργείο.
Καταγραφή όλων των αναγκών/ελλείψεων των μαθητών και κάλυψη όλων των μαθητών/μαθητριών μας με εξοπλισμό (δωρεάν Η/Υ, κάμερα, ηχεία, εκτυπωτή, μελάνια, χαρτί, δωρεάν σύνδεση στο διαδίκτυο) και των εκπαιδευτικών που δεν επιθυμούν ή δεν μπορούν να προσέρχονται στο σχολείο για την παροχή εξ αποστάσεως, χωρίς αποκλεισμούς για χιλιάδες μαθητές των δημόσιων σχολείων της χώρας με βάση τη συνταγματική επιταγή της παροχής δημόσιας/δωρεάν εκπαίδευσης για όλους τους πολίτες.
υπογραφές
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου