Το παρακάτω κείμενο αποτελεί πρόταση της ΑΑΚ/Παρεμβάσεις στο Διοικητικό Συμβούλιο του Αριστοτέλη
Να ακυρωθεί η παράταση του σχολικού έτους!
Δεν λύνει κανένα πρόβλημα ενώ επιτείνει πολλά!
Εντάσσεται στη λογική που προωθεί το νομοσχέδιο Χατζηδάκη για τη ρευστοποίηση του χρόνου εργασίας
Η παράταση του σχολικού έτους μέχρι 25/6 για την Α’ βάθμια δεν έχει κανένα απολύτως εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό και μορφωτικό περιεχόμενο, παρά μόνο να εμπεδωθεί για δεύτερη χρονιά και δια μέσου αυτού να καθιερωθεί οριστικά. Η κυβέρνηση χρησιμοποιεί για μια ακόμα φορά την πανδημία ως αφορμή επιδιώκοντας να φορτώσει στην πλάτη μαθητών και εκπαιδευτικών την άρνησή του να πάρει μέτρα ώστε να μην κλείσουν επί πέντε μήνες τα σχολεία!
Η κατάσταση στα σχολεία είναι ήδη εξαιρετικά δύσκολη από την άρνηση της κυβέρνησης να ικανοποιήσει τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος και από την έλλειψη ουσιαστικών μέτρων για την επιστροφή σε αυτά. Σε συνθήκες καλοκαιριού, με αύξηση της θερμοκρασίας, με κτήρια ακατάλληλα, με αίθουσες χωρίς καλό αερισμό και κλιματισμό, με προαύλια χωρίς στέγαστρα και σε συνθήκες πανδημίας με τις μάσκες να είναι αναγκαίες σε περιβάλλοντα συγχρωτισμού, η κατάσταση στα σχολεία χειροτερεύει κάθε μέρα κάνοντας δυσβάστακτη την κατάσταση.
Σε αυτό το ήδη επιβαρυμένο περιβάλλον η παράταση τους σχολικού έτους εντείνει τα προβλήματα ενώ δεν λύνει κανένα απολύτως!
Πολύ περισσότερο όταν είναι γνωστό ότι:
-είναι αδύνατον να πραγματοποιηθεί μάθημα στις σημερινές κτιριακές υποδομές με 30ο και 40ο C.
-τον Ιούνιο, έτσι κι αλλιώς, στους μαθητές και τις μαθήτριες, ιδιαίτερα των μικρών ηλικιών, επέρχεται μια φυσική χαλάρωση.
-οι μαθητές (και οι εκπαιδευτικοί) είναι ήδη εξαντλημένοι από την υπερπροσπάθεια που κατέβαλαν, σε αυτές τις εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες του lockdown, να ανταποκριθούν, με πενιχρά ή/και ανύπαρκτα μέσα, χωρίς καμία υποστήριξη, στις απαιτήσεις της περιόδου.
Τα πάντα γίνονται ακόμα πιο φανερά με την παράταση του σχολικού έτους, όπως ανακοίνωσε η υφυπουργός Παιδείας Ζέτα Μακρή, και των ειδικών σχολείων παρ’ ότι δεν ανεστάλη ποτέ η λειτουργία τους. Με ποια δικαιολογία παρατείνεται και σε αυτά;
Ταυτόχρονα, οφείλουμε να δηλώσουμε ως εργαζόμενοι, ότι η παράταση του σχολικού έτους καταπατά βασικά μας εργασιακά δικαιώματα! Δεν είμασταν σε άδεια όλο το προηγούμενο διάστημα. Αντίθετα, σε συνθήκες κλειστών σχολείων και έντασης της πανδημίας, ο εργασιακός φόρτος ήταν πολύ πιο αυξημένος και μάλιστα με ευθύνη της κυβέρνησης, ο χρόνος εργασίας μας έγινε λάστιχο! Δεν θα επιτρέψουμε να συνεχιστεί αυτό το καθεστώς. Οφείλουμε απέναντι στα εργασιακά μας δικαιώματα αλλά και στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας να ανακτήσουμε τα βασικά και πρώτα και κύρια το εργασιακό και διδακτικό μας ωράριο!
Η κυβέρνηση έχει ήδη δείξει τις πραγματικές της προθέσεις με το νομοσχέδιο Χατζηδάκη. Οι εργαζόμενοι στην εκπαίδευση γνωρίσαμε τη ρευστοποίηση του χρόνου εργασίας με την τηλεργασία την περίοδο των κλειστών σχολείων και της τηλεκπαίδευσης. Βιώσαμε την πλήρη απορρύθμιση του εργασιακού χρόνου και χώρου των εκπαιδευτικών με σεμινάρια απογευματινά και Σαββατοκύριακα, μέιλ από τη διοίκηση οποιαδήποτε ώρα και στιγμή με απαίτηση να διεκπεραιωθούν εντολές και εργασίες, τηλεκπαίδευση από το σπίτι των εκπαιδευτικών με χρήση του προσωπικού εξοπλισμού και του προσωπικού χώρου καθώς το σχολείο δεν διαθέτει σε καμία περίπτωση εξοπλισμό και επαρκές δίκτυο για όλους.
Η παράταση του σχολικού έτους εντάσσεται σε αυτά τα πλαίσια!
Ως εδώ!
Καμία παραβίαση του χρόνου εργασίας!
Ταυτόχρονα, η παράταση του σχολικού έτους δεν αντιμετωπίζει κανένα απολύτως από τα τεράστια μορφωτικά ελλείμματα που δημιούργησαν τα κλειστά σχολεία και η τηλεκπαίδευση. Η επιστροφή στα σχολεία απέδειξε καθαρά ότι το τηλεσχολείο έντεινε τους ταξικούς φραγμούς και τις κοινωνικές ανισότητες, πέταξε εκτός χιλιάδες μαθητές/τριες, πολλοί μαθητές πισωγύρισαν από ήδη κατακτημένη γνώση, ειδικά τα παιδιά από τα φτωχά, λαϊκά στρώματα βρίσκονται αντιμέτωπα με τρομακτική όξυνση των ταξικών φραγμών εξαιτίας των κλειστών σχολείων.
Απέναντι σε αυτή την κατάσταση, η παράταση του σχολικού έτους είναι άηθες επικοινωνιακό παιχνίδι σε βάρος των μαθητών μας και των λαϊκών οικογενειών!
Το Υπουργείο Παιδείας επέβαλε να δηλώνεται ότι προχωράει η ύλη, να μπαίνουν τηλεαπουσίες, να γίνονται τηλεδιαγωνίσματα και να δίνεται τηλεβαθμολογία. Για να κατοχυρώσει ότι είτε τηλεκπαίδευση είτε δια ζώσης, ασήμαντες οι διαφορές.
Για τα μορφωτικά ελλείμματα δεν είναι η λύση η παράταση. Απαιτούνται ριζικά μέτρα όπως η μείωση και αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων και της σχολική ύλης, ο εντοπισμός των μαθησιακών κενών που έχουν προκύψει τα δύο τελευταία χρόνια και επιστημονικός – παιδαγωγικός σχεδιασμός για την αντιμετώπισή τους, προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και ΠΔΣ με προσλήψεις εκπαιδευτικών, τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας, μείωση των μαθητών στα τμήματα, προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών και ένα σύνολο αιτημάτων που έχουν διατυπωθεί από το εκπαιδευτικό και γονεϊκό κίνημα
Απαιτούμε να ακυρωθεί η παράταση, καλούμε τη ΔΟΕ και τα εκπαιδευτικά σωματεία να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου