Κυριακή, 16 Μαΐου 2021

Άνοιγμα σχολείων Με το αλφαβητάρι της έγνοιας των δασκάλων και τη βίβλο της εγκληματικής αδιαφορίας της κυβέρνησης

Άνοιξαν και πάλι τα σχολεία μας. Η κυβέρνηση κατέχει περίοπτη θέση – 3η ανάμεσα τις χώρες που κράτησαν τα σχολεία και τα πανεπιστήμια κλειστά για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα.

Η παρατεταμένη αναστολή λειτουργίας των σχολείων και η εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης έχουν αφήσει βαθύ και πολυδιάστατο τραυματικό αποτύπωμα στο εκπαιδευτικό σώμα, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, ένα μορφωτικό έγκλημα διαρκείας απέναντι στους μαθητές. Η ευθύνη της κυβέρνησης είναι τεράστια γιατί οδήγησε στην αντικατάσταση της εκπαίδευσης από την τηλεκπαίδευση και στη συσσώρευση τεράστιων μαθησιακών κενών που αυτή η αντικατάσταση έχει επιφέρει, με χιλιάδες μαθητές/τριες να είναι στην πραγματικότητα απόντες/ουσες.


Όλο αυτό το διάστημα, της πολύμηνης αναστολής λειτουργίας των σχολείων, οξύνθηκαν στο έπακρο οι ταξικοί φραγμοί και οι ανισότητες στην Εκπαίδευση!

Πολλοί μαθητές πισωγύρισαν από ήδη κατακτημένη γνώση. Ειδικά τα παιδιά από τα φτωχά, λαϊκά στρώματα βρίσκονται αντιμέτωπα με τρομακτική όξυνση των ταξικών φραγμών εξαιτίας των κλειστών σχολείων.

Από την πρώτη στιγμή, από τον Μάρτιο του 2020, τοποθετηθήκαμε καθαρά σχετικά με την εξ αποστάσεως, την τηλεκπαίδευση, τις επιδιώξεις της κυβέρνησης και την προσπάθειά της να την κατοχυρώσει ως ισότιμη της δια ζώσης. Επιβεβαιωθήκαμε. Γι’ αυτό την έκανε υποχρεωτική ως μορφή, επέβαλε να δηλώνεται ότι προχωράει η ύλη, να μπαίνουν τηλεαπουσίες, να γίνονται τηλεδιαγωνίσματα και να δίνεται τηλεβαθμολογία. Για να κατοχυρώσει ότι είτε τηλεκπαίδευση είτε δια ζώσης, ασήμαντες οι διαφορές.

Δηλώνουμε για άλλη μια φορά ότι είμαστε κάθετα αντίθετοι με αυτή τη συνθήκη πολύ δε περισσότερο με την μονιμοποίηση και νομιμοποίηση της και συνολικά της εξ αποστάσεως ως αυτοτελές εργαλείο/υποκατάστατο της ζωντανής εκπαιδευτικής διαδικασίας, σε κάθε περίπτωση «αναστολής λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής» για κάποιο «έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός» (για παράδειγμα, μια κακοκαιρία ή κάποιες απουσίες μαθητών λόγω γρίπης). Δε θα επιτρέψουμε την αμφισβήτηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών των μαθητών μας, καμία συναίνεση με τις πολιτικές του κράτους «έκτακτης ανάγκης», και της «κατάστασης εξαίρεσης» που γίνεται κανόνας.

Άλλωστε, η ΕΑΕ δεν είναι ούτε καθολική ούτε δωρεάν. Σύμφωνα με στοιχεία της UNESCO σε παγκόσμια κλίμακα 24.000.000 παιδιά δεν θα επιστρέψουν στο σχολείο ενώ 100.000.000 παιδιά έχασαν την αναγνωστική τους ικανότητα. Η ΕΑΕ αποτέλεσε ευκαιρία για μείωση των κρατικών δαπανών στην εκπαίδευση. Η μείωση των 200 δισεκατομμυρίων από τις δαπάνες αντιστοιχεί περίπου στο ΑΕΠ της Ελλάδας.

Η πολύμηνη απουσία κοινωνικοποίησης, επαφής με φίλους και αγαπημένες δραστηριότητες αφήνει αντίστοιχα ισχυρά αποτυπώματα στα παιδιά μας. Οι επιστημονικές έρευνες και μελέτες, ακόμα και η ίδια η UNICEF, μιλούν για «χαμένη γενιά». Αντίστοιχες παλαιότερες έρευνες (Ν. Ορλεάνη – τυφώνας Κατρίνα) κατέδειξαν ότι για να επανέλθουν τα σχολεία και οι μαθητές στην προ τυφώνα γνωστική, μορφωτική και γνωστική κατάσταση, χρειάστηκαν δύο χρόνια εκπαιδευτικών προσπαθειών.

Κι ενώ η κυβέρνηση ασκεί αυτή την πολιτική, αξιοποίησε την πανδημία ως «ευκαιρία» για να νομοθετήσει σκληρά αντιεκπαιδευτικά μέτρα (αξιολόγηση, τρίμηνα, επαγγελματική εκπαίδευση, τράπεζα θεμάτων, αστυνομία στα πανεπιστήμια κ.α.) ενώ ετοιμάζεται να ανακοίνωσε νέο αντεργατικό – αντισυνδικαλιστικό νομοσχέδιο για να πλήξει ακόμα πιο δραστικά τα εργασιακά κι συνδικαλιστικά δικαιώματα.

Επαναφέρουμε τα αιτήματα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων

Η επανέναρξη λειτουργίας των σχολείων πραγματοποιείται ξανά χωρίς τη λήψη, από την πλευρά της κυβέρνησης και του υπουργείου, όλων των απαραίτητων μέτρων που το εκπαιδευτικό και γονεϊκό κίνημα απαιτούν από την έναρξη της πανδημίας. Το εκπαιδευτικό κίνημα έχει θέσει αίτημα τη μείωση των μαθητών έως 15 ανά τμήμα, αξιοποίηση των άδειων αιθουσών των σχολείων, μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ από τον ΕΟΔΥ, εξαντλητικές ιχνηλατήσεις, δωρεάν συνταγογραφήσεις και θερμομετρήσεις. Στο επίπεδο της πρωτοβάθμιας φροντίδας απαιτείται η σύσταση σχολιατρικών υπηρεσιών ανά δήμο και περιφέρεια με τις αντίστοιχες προσλήψεις του αναγκαίου ιατρικού προσωπικού. Για τη λήψη αναγκαίων υγειονομικών μέτρων και καθαριότητας είναι απαραίτητες οι άμεσες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας και η έκτακτη οικονομική ενίσχυση των σχολικών επιτροπών για την παροχή υγειονομικού υλικού στα σχολεία. Ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών προχωρά με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς . Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ισχυρίζεται ψευδώς στα ΜΜΕ ότι 21.500 εκπαιδευτικοί που εμβολιάστηκαν αφορούν την καθολικότητα του μέτρου ενώ στην πραγματικότητα αντιστοιχούν στο 13% των 170.000 εκπαιδευτικών που εργάζονται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μόνο νέο μέτρο για το άνοιγμα των σχολικών μονάδων είναι τα self tests των οποίων η διενέργεια απαιτείται με την ατομική ευθύνη εκπαιδευτικών και μαθητών – γονέων-κηδεμόνων και με την απειλή εφαρμογής ποινών στην περίπτωση μη συμμόρφωσης (περικοπή μισθού και ποινική δίωξη για τους εκπαιδευτικούς , απαγόρευση εισόδου στο σχολείο και απουσίες για τους μαθητές ) . Με απόλυτη εμπιστοσύνη στην επιστήμη και τις προτάσεις της ιατρικής κοινότητας και όχι τις κατευθυνόμενες από συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα και πολιτικές επιδιώξεις «επιτροπές ειδικών», υπηρετώντας ένα επιστημονικό ρεύμα για εμβολιασμούς και tests ως κοινωνική ανάγκη και καλλιεργώντας ταυτόχρονα πνεύμα αλληλοπροστασίας για την υγεία όλων, απαιτούμε κι αγωνιζόμαστε για την υιοθέτηση μιας πολιτικής υγείας με φιλολαϊκούς στόχους, η οποία μπορεί να προκαλέσει εμπιστοσύνη στους πολίτες, αρνούμενοι κατηγορηματικά κάθε λογική ποινών και αντιπαράθεσης εκπαιδευτικών και γονιών και καταγγέλλουμε αυταρχικά πειθαρχικά μέτρα τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές .

Παράλληλα, είναι μέγιστης σημασίας να επαναφέρουμε με αποφασιστική επιμονή και αγωνιστικές πρωτοβουλίες το ζήτημα της ασφαλούς και σταθερής λειτουργίας των σχολείων ώστε να μην ξανακλείσουν ούτε φέτος ούτε την επόμενη σχολική χρονιά. Με διεκδίκηση των απαραίτητων υλικών όρων (μοίρασμα των τμημάτων, σπάσιμο στα ολοήμερα, λειτουργία όλων των δομών υποστήριξης -Τ.Υ. ενισχυτική διδασκαλία , Τ.Ε. Παρ.Σ., ψυχολόγους, νοσηλευτές) και όρων παρέμβασης για την επιχείρηση μετρίασης- κάλυψης των μορφωτικών κενών( αναδιάταξη της ύλης, επαναπροσδιορισμός διδακτικών στόχων κ.λ.π) τόσο για το άμεσο παρόν αλλά και μακροπρόθεσμα για τον επόμενο Σεπτέμβρη καθώς αυτή η προσπάθειά απαιτεί χρόνο και πολύμορφα μέτρα, με στόχο να μην αφήσουμε κανένα παιδί αβοήθητο.

Για τον εσωτερικό κανονισμό

Με το άνοιγμα των σχολείων οι σύλλογοι διδασκόντων θα βρεθούν αντιμέτωποι με το θέμα της συγκρότησης Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας καθώς εξακολουθούν να ασκούνται πιέσεις από Διευθυντές Εκπαίδευσης. Ως Παρεμβάσεις επανήλθαμε για τρίτη φορά καλώντας τη ΔΟΕ να επανέλθει με ανακοίνωσή της και με βάση την αρχική απόφασή της, απορρίπτοντας τον ΕΚΛ της Υ.Α. ως συστατικό μέρος του αυταρχικού σχολείου της αξιολόγησης και της πειθάρχησης, να απαιτήσει την απόσυρση της Υ.Α. και να καλύψει συνδικαλιστικά τους συναδέλφους να μην την εφαρμόσουν κηρύσσοντας απεργία- αποχή για όλη τη χώρα.

Να καλέσει τους Συλλόγους διδασκόντων να συνεχίσουν την λειτουργία των σχολείων με τις αρχές που έχουν καθορίσει από την αρχή της σχολικής χρονιάς και τα προηγούμενα χρόνια.

Να τους καλέσει να μην αποδεχτούν να θέσουν τις αρχές αυτές στη διαδικασία της συναπόφασης με τους δήμους και τους συλλόγους γονέων. Να μην τους αναγνωρίσουν αποφασιστικές αρμοδιότητές στη λειτουργία των σχολείων ούτε να δεχτούν να τις καταθέσουν προς έγκριση στους Σ.Ε.Ε. και τους Δ/ντές Εκπαίδευσης.

Καλούμε και πάλι τους εκπαιδευτικούς και τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην προχωρήσουν σε καμία ενέργεια σύνταξης Εσωτερικού Κανονισμού και να καλέσουν με αποφάσεις τους το Δ.Σ. της ΔΟΕ να πάρει ξεκάθαρη θέση ενάντια στην σύνταξη Εσωτερικού Κανονισμού και να κηρύξει απεργία-αποχή για κάθε περίπτωση που υπάρχει προσπάθεια επιβολής του.

Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί/Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με πτυχίο προϋπηρεσία και ίδρυση ΤΩΡΑ οργανικών θέσεων

Τη μνημονιακή δεκαετία τα ποσοστά των ελαστικά εργαζόμενων στην εκπαίδευση γιγαντώθηκαν φτάνοντας στο στο 28% του εκπαιδευτικού δυναμικού. Οι μνημονιακές κυβερνήσεις ευνόησαν την ελαστική εργασία, την εργασιακή ανασφάλεια ενώ αμφισβήτησαν το πτυχίο ως προσόν διορισμού με το νόμο 4589/18 (Προσοντολόγιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ) που διατήρησε η ΝΔ).

Στον εμπαιγμό της κυβέρνησης για τους διορισμούς των 5.250 το καλοκαίρι απαιτούμε μόνιμους μαζικούς διορισμούς για την κάλυψη των 60.000 τουλάχιστον αναγκών (52.000 προσλήψεις αναπληρωτών φέτος και 8.000 συνταξιοδοτήσεις) σε θέσεις δασκάλων, νηπιαγωγών και εκπαιδευτικών όλων των υπαρχουσών ειδικοτήτων, για τις οποίες είναι επείγον να ιδρυθούν ΤΩΡΑ όλες οι αναγκαίες οργανικές θέσεις. Διορισμοί που οφείλουν να καλύψουν ΟΛΕΣ τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό για όλες τις βαθμίδες και για όλα τα ΠΕ, χωρίς παζάρια κατανομής σε Α΄θμια και Β΄θμια Εκπαίδευση και μεταξύ κλάδων και ειδικοτήτων. -Απαιτούμε μαζικούς μόνιμους διορισμούς. Διορισμός/ Μονιμοποίηση ΤΩΡΑ ΟΛΩΝ των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. ΟΧΙ στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, την κατάργηση του θεσμού των τριμηνιτών και των ωρομισθίων.

-Κατάργηση του προσοντολογίου (ν.4589/19) και του νόμου Κεραμέως (ν.4692/20) Απαιτούμε πλήρη εργασιακά, μισθολογικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στις/στους αναπληρώτριες/ές.

-Σύσταση όλων των αναγκαίων νέων οργανικών θέσεων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για τις υπάρχουσες ειδικότητες για τις οποίες δεν έχουν συσταθεί.

Επανεκκίνηση συλλογικών διαδικασιών - Πρόταση στη ΔΟΕ

Η πανδημία, οι κυβερνητικές αποφάσεις για παράταση της θητείας των Δ.Σ. των συνδικάτων, η άρνηση της πλειοψηφίας του Δ.Σ. να καλέσει τους συλλόγους σε διαδικασίες Γ.Σ. με μέτρα προστασίας σε ανοιχτούς χώρους με το πρόσχημα της «υπεύθυνης στάσης» και εντέλει οι δυσκολίες διενέργειας έως και η απουσία ζωντανών συλλογικών διαδικασιών επέφεραν σε μεγάλο βαθμό συνδικαλιστικό lock down και στην εκπαίδευση παρότι ένα σημαντικό μέρος της μάχιμης εκπαίδευσης, με απόλυτο σεβασμό και ευθύνη τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας, έμεινε ενεργό διαδραματίζοντας ένα καθοριστικό ρόλο σε όλες τις πολιτικο-εκπαιδευτικές εξελίξεις, αναδεικνύοντας όλα τα προβλήματα και συμβάλλοντας στην ανάπτυξη αγώνων.

Το τέλος του lockdown, το άνοιγμα όλων των δραστηριοτήτων της κοινωνίας και των σχολείων την επόμενη εβδομάδα, διαμορφώνουν πλέον μια άλλη κατάσταση. Είναι πλέον καιρός το συνδικαλιστικό κίνημα και τα όργανά του να προχωρήσουν στην επανεκκίνηση και επανενεργοποίηση όλων των συλλογικών διαδικασιών μπροστά στα συσσωρευμένα προβλήματα, τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που έχει ήδη νομοθετήσει και όσα επιπλέον έχει εξαγγείλει και ενόψει μάλιστα και του επικείμενου προς ανακοίνωση και κατάθεση στη Βουλή νέου αντεργατικού και αντισυνδικαλιστικού νόμου που θα επηρεάσει σε καταλυτικό βαθμό και τη φυσιογνωμία και τις λειτουργίες των συνδικαλιστικών οργάνων. Η θέση αυτή θα αποτελέσει και μια πραγματική συνέπεια σε σχέση με τη γραμμή που χαράξαμε ως εκπαιδευτικό κίνημα και ως Ομοσπονδία στην αποχή από τα Υ/Σ, όταν λέγαμε ότι η κυβέρνηση βάζει στο στόχαστρο τα συνδικάτα. Είναι απαραίτητο να δώσουμε μια μαζική και ηχηρή απάντηση μέσα από τα σωματεία μας, ότι τα μέτρα δεν θα περάσουν! Ότι υπερασπίζουμε τις ζωντανές συλλογικές διαδικασίες και τα σωματεία μας μακριά από τις κυβερνητικές επεμβάσεις. Βάζουμε τέλος και στο συνδικαλιστικό lock down.

Στην κατεύθυνση αυτή ως Παρεμβάσεις καταθέσαμε πρόταση στην Ομοσπονδία με απόφασή της να καλέσει τους συλλόγους σε επανενεργοποίηση όλων των συλλογικών διαδικασιών και συγκεκριμένα:

1. Να καλέσουμε τους συλλόγους να προχωρήσουν σε Τακτικές Γενικές Συνελεύσεις με άδεια από την υπηρεσία πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς με στόχο (μπορούν να τις διεξάγουν σε προαύλια σχολείων, ανοιχτά θέατρα ή άλλους κατάλληλους χώρους που θα διασφαλίζουν όρους υγειονομικης ασφάλειας):

2. Να συζητήσουν και να πάρουν αποφάσεις για την περίοδο και την νέα χρονιά

3. Να διεξάγουν εκλογές για αντιπροσώπους για την 89η ΓΣ του κλάδου την οποία να εξαγγείλει και να προγραμματίσει η ΔΟΕ το αμέσως επόμενο διάστημα μετά τη λήξη του σχολικού έτους.

4. Σε όσους συλλόγους έχει λήξει ή λήγει τώρα η θητεία των ΔΣ να εκτιμήσουν και να αποφασίσουν την διεξαγωγή εκλογών μαζί με τις εκλογές για αντιπροσώπους

Εργασιακός μεσαίωνας το νομοσχέδιο Χατζηδάκη

Κρίσιμο επίδικο της περιόδου αποτελεί παράλληλα η μαζική οργανωμένη αντίδραση του κόσμου της εργασίας συνολικά και της εκπαίδευσης απέναντι στο υπό ανακοίνωση νομοσχέδιο Χατζηδάκη – Μητσοτάκη το οποίο επιδιώκει να επιφέρει μια στρατηγικής σημασίας τομή στο επίπεδο της εργασίας και ταυτόχρονα της δυνατότητας απάντησης του κόσμου της εργασίας σε αυτό. Με λίγα λόγια στο έδαφος όλων των προηγούμενων νομοθετημάτων αλλά και στις συνθήκες που αποτυπώνονται στο χώρο της εργασίας την τελευταία δεκαετία (καταστρατήγηση 8ώρου, απλήρωτες υπερωρίες, ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων κ.λπ.) θα επιχειρήσει τη νομιμοποίηση και την εφαρμογή της ποσοτικής και ποιοτικής ρευστοποίησης της εργασίας για τη μέγιστη εκμετάλλευση των εργαζομένων προς όφελος του κεφαλαίου. Εκτός από τον ιδιωτικό, αφορά και τον δημόσιο τομέα, ακουμπά και τον χώρο της εκπαίδευσης με το βλέμμα στραμμένο στην πλήρη απορρύθμιση του εργασιακού χρόνου και χώρου των εκπαιδευτικών έχοντας ήδη δοκιμάσει την εφαρμογή της την περίοδο των κλειστών σχολείων και της τηλεργασίας στην εκπαίδευση (σεμινάρια απογευματινά και Σαββατοκύριακα, μέιλ από τη διοίκηση οποιαδήποτε ώρα και στιγμή με απαίτηση να διεκπεραιωθούν εντολές και εργασίες, τηλεκπαίδευση από το σπίτι των εκπαιδευτικών με χρήση του προσωπικού εξοπλισμού και του προσωπικού χώρου καθώς το σχολείο δεν διαθέτει σε καμία περίπτωση εξοπλισμό και επαρκές δίκτυο για όλους...). Παράλληλα συνδυάζεται με μια σειρά αντισυνδικαλιστικών μέτρων με στόχο να αποκλείσει τη δυνατότητα συλλογικής αντίδρασης των εργαζομένων.

Το αμέσως επόμενο διάστημα πρέπει να προχωρήσουμε συλλογικά, μαζικά, αποφασιστικά και συντονισμένα σε αγωνιστικό πρόγραμμα δράσης για την διεκδίκηση των αιτημάτων μας, εργασιακών και συνδικαλιστικών, για την ασφαλή και μόνιμη επαναλειτουργία των σχολείων μας, για την επανάκτηση του χαμένου χρόνου και την κάλυψη των απωλειών των μορφωτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών των μαθητών μας.

Ως Παρεμβάσεις προτείνουμε:

Α. Διοργάνωση ενός πανεκπαιδευτικού απογευματινού συλλαλητηρίου σε συντονισμό με τη Β΄θμια εκπαίδευση και τους φοιτητές μέσα στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαΐου.

Β. Κάλεσμα των συλλόγων να προχωρήσουν σε Γ.Σ., να οργανώσουν κινητοποιήσεις στις Διευθύνσεις και τις Περιφέρειες, κινητοποιήσεις έξω από τις σχολικές μονάδες, συναντήσεις με γονείς κ.λ.π.

Γ. 24ωρη απεργία σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα με αιχμή τα εργασιακά τώρα που ανακοινώθηκε το νέο αντεργατικό – αντισυνδικαλιστικό νομοσχέδιο και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων με την κατάθεσή του στις επιτροπές της Βουλής.

Δ. 24ωρη απεργία σε περίπτωση προώθησης του νομοσχεδίου για την ατομική αξιολόγηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου