Δευτέρα, 6 Σεπτεμβρίου 2021

Η συνθετική πρόταση που κατέθεσε η ΑΑΚ για το άνοιγμα των σχολείων/Εδώ και τώρα μέτρα για ασφαλή και ανοιχτά σχολεία! Ναι στον μαζικό εμβολιασμό Όχι στην υποχρεωτικότητα, τις απολύσεις, τις αναστολές εργασίας, τα πληρωμένα τέστ Τα τεστ είναι ανάγκη να γίνονται από όλες/ους, εμβολιασμένους κι ανεμβολίαστους και Αποκλειστικά Δωρεάν με ευθύνη του ΕΟΔΥ!

                      Εδώ και τώρα μέτρα για ασφαλή και ανοιχτά σχολεία!

Ο μαζικός εμβολιασμός είναι όπλο απέναντι στην πανδημία και δικαίωμα

Όχι μέσο αυταρχισμού για τον εκβιασμό και διαίρεση των εργαζομένων!

Ναι στον μαζικό εμβολιασμό

Όχι στην υποχρεωτικότητα, τις απολύσεις, τις αναστολές εργασίας, τα πληρωμένα τέστ

Τα τεστ είναι ανάγκη να γίνονται από όλες/ους, εμβολιασμένους κι ανεμβολίαστους και Αποκλειστικά Δωρεάν με ευθύνη του ΕΟΔΥ!

Δυο βδομάδες απέμειναν μέχρι να χτυπήσουν ξανά τα σχολικά κουδούνια. Όλα δείχνουν ότι το νέο σχολικό έτος θα είναι μια πιστή επανάληψη του προηγούμενου, αφού η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ για μια ακόμα φορά ακολουθεί το δρόμο των μηδενικών μέτρων για την προφύλαξη της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών και μια ακόμα σχολική χρονιά ξεκινάει χωρίς ουσιαστικά μέτρα θωράκισης των σχολείων απέναντι στην εξάπλωση της πανδημίας του covid19.

-Δεν μείωσε τον αριθμών μαθητών ανά τμήμα, ούτε αύξησε και κάλυψε πλήρως όλα τα σχολεία με επιπλέον καθαρίστριες και άλλο βοηθητικό προσωπικό σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας τους. Oι  μαθητές παραμένουν 25 ανά τμήμα (έχουν αναγγελθεί και συγχωνεύσεις τμημάτων με μια περίπτωση ήδη στο 39ο ΓΕΛ) και δεν γίνεται καμία πρόβλεψη για περαιτέρω διαχωρισμό ούτε καν στα τμήματα του ολοήμερου προγράμματος που θα συγχρωτίζονται μαθητές πολλών διαφορετικών τμημάτων ενώ υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες για το απογευματινό πρόγραμμα. Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ δεν παίρνουν κανένα μέτρο για την αντιμετώπιση των κενών και των πολλαπλών μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στα παιδιά ως αποτέλεσμα της παρατεταμένης τηλεκπαίδευσης και του μακροχρόνιου κλεισίματος των σχολείων. (π.χ. επανακαθορισμό- μείωση της ύλης, στήριξη των πιο αδύναμων μαθητών με ενισχυμένα μέτρα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης). Οι 11.700 διορισμοί είναι ψίχουλα, οι προσλήψεις της Α’ φάσης δεν αρκούν και τα σχολεία θα ανοίξουν με εκρηκτικά κενά ενώ παγιώνουν τις τρίμηνες συμβάσεις εργασίας και τις περικοπές εκπαιδευτικών στην παράλληλη στήριξη και όχι μόνο.

-Δεν ικανοποίησε τα αιτήματα του μαχόμενου εκπαιδευτικού και υγειονομικού κινήματος για τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με ασφαλείς υγειονομικούς όρους (μέχρι 15 μαθητές/τμήμα, προσλήψεις εκπαιδευτικών και καθαριστ(ρι)ών, εύρεση νέων αιθουσών κλπ), ενώ με το πρόσφατο νομοσχέδιο Βορίδη, μειώνει δραματικά ακόμη περισσότερο το προσωπικό καθαριότητας των σχολείων, με ρατσιστικές μάλιστα διατάξεις αποκλεισμού από το δικαίωμα στην εργασία (ιθαγένεια). Ελαστικοποιούν τις σχέσεις εργασίας των καθαριστριών με 3ωρες συμβάσεις και απολύουν πολλές από αυτές. Απέναντι στο αίτημα για μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ του ΕΟΔΥ μέσα στα σχολεία, απαντούν με self-test  στους μαθητές και επι πληρωμή τεστ μόνο στους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς ενισχύοντας ξανά τη λογική της ατομικής ευθύνης.

-Βρισκόμαστε μπροστά στην ίδια εγκληματική πολιτική που αρνείται πεισματικά να ενισχύσει ουσιαστικά και ολόπλευρα το Δημόσιο Σύστημα Υγείας αφήνοντας την υγεία του λαού εκτεθειμένη για δεύτερη συνεχή χρονιά απέναντι στην πανδημία. Και είναι σίγουρο ότι αν συνεχιστεί αυτή η πολιτική το ερχόμενο φθινόπωρο θα έρθουμε αντιμέτωποι με νέα κατασταλτικά περιοριστικά μέτρα και λουκέτα σε σχολεία, όπως άλλωστε ομολογούν οι κυβερνητικοί παράγοντες.

Όλο αυτό το διάστημα τα σωματεία μας στο πλάι των υγειονομικών βρέθηκαν σε κινητοποιήσεις απαιτώντας άμεσα μέτρα για την πανδημία και την εξάπλωση του 4ου, ακόμα πιο σφοδρού κύματος, που ήταν προ των πυλών. Η κυβέρνηση επέλεξε, αντί για μέτρα, να προχωρήσει στην πεπατημένη, με την εφαρμογή των πρωτοκόλλων που επέβαλαν οι τουριστικοί όμιλοι, με τα ανύπαρκτα μέτρα για τη θωράκιση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας, την προστασία στους χώρους δουλειάς και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Και αντί να λάβουν υπόψη τις σοβαρές ευθύνες που τους βαραίνουν για το γεγονός ότι με τις παλινωδίες τους εδώ και δύο χρόνια τα σχολεία υπολειτουργούν και στο αίτημα για επιστημονική ενημέρωση των εργαζομένων και ενίσχυση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ απαντούν με απαράδεκτους εκβιασμούς και διαίρεση των εργαζομένων.

Με τα «μέτρα» που ανακοίνωσε η κυβέρνηση και ο Υπ. Υγείας γίνεται μια απαράδεκτη προσπάθεια να δείξουν με το δάχτυλο τους εργαζόμενους για να αποποιηθούν τις τεράστιες  ευθύνες τους. Μετατρέπουν το εμβόλιο από ανάγκη, δικαίωμα και όπλο της επιστήμης, σε μέσο διαίρεσης των εργαζομένων, εκβιασμών, επίθεσης στα εργασιακά δικαιώματα. Υποχρεώνουν μια σειρά εργαζόμενους που δεν έχουν ακόμα εμβολιαστεί (ανάμεσά τους και εκπαιδευτικούς) να πληρώνουν από την τσέπη τους τεστ αντιγόνου αποκλειστικά από ιδιωτικές μονάδες κόστους 10€, δυο φορές την εβδομάδα και να το προσκομίζουν στην υπηρεσία. Εκβιάζουν εκατοντάδες οικογενειών στραγγαλίζοντάς τες οικονομικά χωρίς να χάνουν την ευκαιρία ακόμα και αυτή την κρίσιμη στιγμή να δώσουν αέρα στα πανιά των ιδιωτικών ομίλων με σκοπό να αυξήσουν την πελατεία τους.. Ας σκεφτούμε τι θα σημάνει σε μια οικογένεια με 2 εκπαιδευτικούς και 2 φοιτητές! Καταργούν επίσης την υποχρέωση για διενέργεια εβδομαδιαίων τεστ σε εμβολιασμένους ή αυτούς που  έχουν αναρρώσει από νόσο COVID-19 τους προηγούμενους 6 μήνες, ενώ είναι γνωστό ότι τα εμβόλια μειώνουν δραστικά τον κίνδυνο σοβαρής νόσησης Covid-19 και τον κίνδυνο διασποράς, αλλά δεν τον εξαλείφουν. Την ίδια στιγμή για τους μαθητές τα self test είναι επαρκή  ενώ για τους εκπαιδευτικούς όχι!

Αντί λήψης μέτρων  η κυβέρνηση με χυδαίο τρόπο κλιμακώνει την επίθεσή της απέναντι στους εργαζόμενους και το λαό ανοίγοντας  άλλον έναν ακόμα δρόμο για την καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων. Τη στιγμή που το 80% των εκπαιδευτικών έχει εμβολιαστεί, η υποχρεωτικότητα που επιβάλλεται, αποτελεί μοχλό διαίρεσης και όχημα για την προώθηση μια σειρά αντιδραστικών αλλαγών σε όλο το εργασιακό τοπίο, με αναστολή εργασίας, περικοπή μισθού και ασφαλιστικών εισφορών, μετακινήσεις και απολύσεις, συγχώνευση και κλείσιμο δομών υγείας και νοσοκομείων, ενώ για την εκπαίδευση το μενού έχει κοινωνικό αυτοματισμό σε επίπεδο σχολείου και κοινωνίας, υποχρεωτικές υπερωρίες, εμπέδωση του φόβου και της αξιολόγησης. Τραγικό παρεπόμενο των προηγουμένων οι προσλήψεις συναδέλφων 3μηνης σύμβασης, μιας από τις χειρότερες μορφές ελαστικής  εργασίας στην εκπαίδευση.

Ο κλάδος Οι εκπαιδευτικοί απέδειξαν με τη στάση τους ότι είναι συνεπής ακολούθησαν τα υγειονομικά μέτρα, έβαλε πραγματικά πλάτη έκαναν ότι καλύτερο μπορούσαν, χωρίς καμία βοήθεια, προκειμένου να κρατήσουν οι μαθητές μια στοιχειώδη έστω επαφή με το σχολείο και ταυτόχρονα συμμετείχαμε σε όλους τους αγώνες για παιδεία, υγεία εργασία, αντιπαλεύοντας αντιδραστικούς νόμους. την εκπαιδευτική διαδικασία

σταθήκαμε δίπλα στους μαθητές μας, κάναμε ότι καλύτερο μπορούσαμε παρ’ όλο το εξαιρετικά υπονομευτικό πλαίσιο που έθεσε η κυβερνητική πολιτική, εναντιώθηκαμε σε συντριπτικό ποσοστό  στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και απορρίψαμε μαζικά τις ηλεκτρονικές εκλογές αιρετών!

Φροντίσαμε για την τήρηση όλων των μέτρων προστασίας, όσο τα σχολεία ήταν ανοιχτά, τη στιγμή που η κυβέρνηση ακολουθούσε την πολιτική της μάσκας-αερόστατο, του παγουρίνο, και των «ανοιχτών παράθυρων» και τις αντιεπιστημονικές θεωρίες της κυβερνητικής επιτροπής των ειδικών ότι «στα σχολεία δε μεταδίδεται ο κορωνοϊός» ή ότι σε «τάξεις με λιγότερους μαθητές κολλάει πιο εύκολα»!!

ü  Κάναμε ότι καλύτερο μπορούσαμε Στήριξε με προσωπικό κόπο και κόστος την εκπαιδευτική διαδικασία, όταν τα σχολεία ήταν κλειστά, χωρίς καμία βοήθεια.

ü  Είμαστε ένας κλάδος με σχεδόν το 80% των συναδέλφων να έχει ήδη εμβολιαστεί, ενώ αρκετοί συνάδελφοι έχουν νοσήσει.

ü  Κυρίως όμως, αγωνιστήκαμε μέσα σε πολύ δύσκολες συνθήκες, με αυταρχικές απαγορεύσεις διαδηλώσεων, πρόστιμα και ένταση της καταστολής για τα δικαιώματα του λαού και της νεολαίας ενάντια σε πλήθος απαγορεύσεων και αντιδραστικών νομοσχεδίων.

Οι κυβερνητικές ευθύνες είναι πλέον εγκληματικές, δεν μπορούν να κρυφτούν από επικοινωνιακά τεχνάσματα, δεν μπορούν να κρυφτούν πίσω από τη μόνιμη επίκληση της ατομικής ευθύνης, τον εκφοβισμό και τις απειλές προς τους εργαζόμενους. Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ επιδιώκουν να διαμορφώσουν ένα νέο αντιδραστικό και αυταρχικό τοπίο που κάθε «έκτακτη» συνθήκη θα αξιοποιείται ως εργαλείο για απολύσεις.

Tα εμβόλια είναι αποδεδειγμένα επίτευγμα της επιστήμης για την μείωση και την εξάλειψη των λοιμωδών νοσημάτων. Είναι όπλο στα χέρια μας για την αντιμετώπιση της πανδημίας  σε συνδυασμό με όλα τα άλλα μέτρα πρόληψης και την αδήριτη ανάγκη ύπαρξης ενός αποκλειστικά δημόσιου και απολύτως δωρεάν, πλήρως αναπτυγμένου, στελεχωμένου και εξοπλισμένου δημόσιου συστήματος υγείας σε όλα τα επίπεδα, ιδιαίτερα του Πρωτοβάθμιου.

Η κυβέρνηση  με το νόμο για την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού των υγειονομικών και άλλων εργαζομένων επιχειρεί να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη λογική της ατομικής ευθύνης, να καλλιεργήσει τον κοινωνικό αυτοματισμό και να κουκουλώσει τις εγκληματικές της ευθύνες για την προκλητική έλλειψη μέτρων προστασίας του λαού, την απαράδεκτη κατάσταση του επικίνδυνα υποστελεχωμένου δημόσιου τομέα της υγείας, της σχεδόν ανύπαρκτης δημόσιας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, την έλλειψη ουσιαστικής ενημέρωσης σχετικά με τα εμβόλια και τους εμβολιασμούς, τις αντιφατικές τοποθετήσεις και μέτρα που μας αφήνουν εκτεθειμένους όλους.

Να παρθεί πίσω το εκδικητικό μέτρο της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού για τους εκπαιδευτικούς και τους άλλους εργαζόμενους Καμία  αναστολή εργασίας – απόλυση. Καμία επιβάρυνση για διεξαγωγή αυτοδιαγνωστικών ελέγχων. Κανένας διαχωρισμός.

·     Άμεσα μέτρα στήριξης του δημόσιου τομέα της Υγείας με ενίσχυση σε προσωπικό και υποδομές, επίταξη του ιδιωτικού τομέα της υγείας. Αναγκαίες προσλήψεις στις εμβολιαστικές δομές και ασφάλεια για τη μεταφορά και τη συντήρησή τους.

·     Μέτρα για την ενίσχυση του δημόσιου και δωρεάν καθολικού εμβολιασμού, με εξαντλητική ενημέρωση, πλήρη προληπτικό έλεγχο και σταθερή παρακολούθηση των εμβολιασμένων, στα πλαίσια ενός ενισχυμένου συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.

·     Μαζικά επαναλαμβανόμενα και δωρεάν τεστ με την ευθύνη του ΕΟΔΥ σε όλα τα σχολεία για μαθητές και εκπαιδευτικούς ή κάλυψής τους από τα ασφαλιστικά ταμεία. Ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων με ευθύνη του ΕΟΔΥ, με σκοπό το σπάσιμο της αλυσίδας μετάδοσης. Καμία οικονομική επιβάρυνση των εκπαιδευτικών και των υπόλοιπων εργαζομένων που χρειάζεται να προσκομίσουν τεστ. Να πολλαπλασιαστούν τα σημεία που ο ΕΟΔΥ πραγματοποιεί δωρεάν τεστ και να επεκταθεί χρονικά η διαδικασία.

·     Κατάργηση των πατεντών για όλες τις φαρμακευτικές θεραπείες και των εμβολίων.

·     Εξαντλητική ενημέρωση, απαντήσεις στα υπαρκτά ερωτήματα και ανησυχίες, με βάση τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα.

·     -Μείωση του αριθμού των μαθητών ΤΩΡΑ, να μοιραστούν τα τμήματα στη μέση και μέχρι  το ανώτερο 12-15 μαθητές ανάλογα με τα τ.μ. των αιθουσών ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις, με αξιοποίηση όλων των τρόπων για την πραγματοποίηση ενός τέτοιου σχεδιασμού (πχ εύρεση διαθέσιμων νέων αιθουσών, εκ περιτροπής λειτουργία, μείωση της ύλης και καθημερινό μειωμένο ωράριο ώστε να προσέρχονται όλα τα παιδιά καθημερινά αλλά σε διαφορετικές ώρες κ.λπ.). Οποιαδήποτε πρόταση να πραγματοποιηθεί μετά από διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και το γονεϊκό κίνημα. Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων. Κατάργηση του ν. 4692/2020 που εκτός των άλλων αυξάνει τον μέγιστο αριθμό μαθητών για Νηπιαγωγεία και Δημοτικά στο 25.

·     -Επιπλέον μέτρα για το αερισμό των αιθουσών. Λιγότερος χρόνος παραμονής στις τάξεις. Αύξηση του χρόνου διαλείμματος.

·     -Άμεσα επαναλαμβανόμενα τεστ, δύο φορές την εβδομάδα σε όλα τα σχολεία και για όλους τους εργαζομένους και μαθητές σε αυτά με ευθύνη του ΕΟΔΥ.

·     -Να καλυφθούν τώρα όλες οι εμβολιαστικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, ΕΒΠ, ΕΕΠ και όλων των εργαζόμενων στα σχολεία (προσωπικό καθαριότητας, φύλακες, βοηθητικό προσωπικό κ.λπ.)

·     Επιπλέον δρομολόγια για τη μετακίνηση των μαθητών από και προς το σχολείο με σκοπό να αποφευχθεί ο συνωστισμός.

·     Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών με σκοπό την εξασφάλιση όλων απαραίτητων υλικών καθαρισμού, ατομικής υγιεινής κ.τ.λ.  και την κάλυψη των τεράστιων αναγκών που έχουν δημιουργηθεί όλο αυτό το διάστημα.

·     Να ληφθούν άμεσα συγκεκριμένα εκπαιδευτικά - παιδαγωγικά μέτρα για την αντιμετώπιση των σύνθετων μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η πανδημία, η αναστολή λειτουργίας των σχολείων και η πολύμηνη τηλεκπαίδευση. (π.χ. επανακαθορισμό- μείωση της ύλης, στήριξη των πιο αδύναμων μαθητών με ενισχυμένα μέτρα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης, ενισχυτική διδασκαλία σε κάθε σχολείο.)

·     -Να λειτουργήσουν από την αρχή της χρονιάς τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και ΠΔΣ με προσλήψεις εκπαιδευτικών. Να λειτουργήσουν τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας με βάση τις ανάγκες κάλυψης και αναπλήρωσης των κενών σε όλα τα Δημοτικά. Να επανέλθει ο υπεύθυνος στο Ολοήμερο.

·     -Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και ΕΕΠ - ΕΒΠ σε Α/θμια και Β/θμια/Μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτ(ρι)ών αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Κατάργηση όλου το νομοθετικού πλαισίου της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων που μας μετατρέπει σε εκπαιδευτικούς – λάστιχο (προσοντολόγιο-ν.4589 του ΣΥΡΙΖΑ, ν.4692/20 της ΝΔ, τρίμηνα, τοπικές προσλήψεις κ.α.). Καμία σκέψη για γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Κατάργηση της ελαστικής εργασίας. Κανένας αποκλεισμός από το δικαίωμα στην εργασία. Μέτρα στήριξης των αναπληρωτών που εργάζονται μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.

·     -Άμεση εκπόνηση κεντρικού πανελλαδικού σχεδίου για νέα σχολικά κτίρια που να καλύπτουν τις ανάγκες για σχολική στέγη.

·     -Προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών  σε όλα τα σχολεία. Ενίσχυση των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Στελέχωση των ΚΕΣΥ με όλο το αναγκαίο προσωπικό, ώστε να προχωρήσουν γρήγορα οι διαδικασίες της αξιολόγησης και των διαγνώσεων των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.

·     -Διακοπή της σύμβασης με τη Cisco. Κάλυψη των όποιων αναγκών των σχολείων αποκλειστικά από δημόσιους φορείς, χωρίς χρήση συστημάτων ελέγχου κι αξιολόγησης.

·     -Κατάργηση της τροπολογίας, της ΠΝΠ και της ΥΑ που αφορά τις κάμερες και την εξ αποστάσεως.

·     -Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση στα σχολεία (ν. 4692/2020, Υ.Α για εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση, διατάξεις για εσωτερικό κανονισμό), που θα οδηγήσει στην υποβάθμιση των σχολείων και στην παραπέρα κατηγοριοποίηση. Πρόγραμμα δημόσιας και δωρεάν επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, επιστημονικά καταρτισμένο με βάση τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.

·     Ανοιχτά και ασφαλή σχολεία. Κανένα σχολείο κλειστό τη νέα χρονιά, καμία αντικατάσταση της εκπαίδευσης με την τηλεκπαίδευση.

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου