«Μαθαίνουμε από το παρελθόν, το μέλλον μας ανήκει
Μπορώ να σου προσφέρω το χέρι μου
ν` αγωνιστείς, ν` αγωνιστώ… να μην πέσουμε»
Ζωή σε πλειστηριασμό…
Το άνοιγμα των σχολείων, το αντάμωμα με τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους, το καλωσόρισμα στους νεοδιόριστους που παρουσιάστηκαν στα σχολεία μας και η έλευση των μαθητών μας στις σχολικές αίθουσες, δεν αναιρεί την οικολογική καταστροφή του καλοκαιριού και τις φλόγες που αφάνισαν πάνω από 1 εκατομμύριο στρέμματα κάνοντας στάχτη τους κόπους μιας ζωής. Δεν αναιρεί τον τραγικό χειρισμό της πανδημίας, βάζοντας σε κίνδυνο εκπαιδευτικούς και μαθητές, οδηγώντας τα σχολεία για 3η χρονιά στο κλείσιμο. Δεν αναιρεί την καταστροφική πολιτική μιας κυβέρνησης σκιάχτρου που βγάζει στο σφυρί κάθε δημόσιο αγαθό: Υγεία, Παιδεία, Εργασία, Ασφάλιση, Περιβάλλον, Δικαιώματα.
Κυβέρνηση και κράτος εντελώς ανίκανοι να εγγυηθούν τα στοιχειώδη για το λαό, ικανοί όμως στις στάχτες, στα αποκαΐδια και στην πανδημία, να διασφαλίζουν κάθε τομή για τη συνέχιση του κέρδους των επενδυτών για «πράσινη ανάπτυξη» και των επιχειρηματικών ομίλων τουρισμού και φαρμακοβιομηχανίας.
Κυβέρνηση των «αρίστων» που υπηρετεί ως μοναδικό οικονομικό πρόγραμμα τις ιδιωτικοποιήσεις με αυταρχισμό και ατομική ευθύνη για όλες τις κοινωνικές ομάδες. Ένας χυδαίος και ολοκληρωτικός νεοφιλελευθερισμός πιστός στις επιταγές της Ε.Ε., της Παγκόσμιας Τράπεζας και του κεφαλαίου βάζει φραγμό σε κάθε βήμα της ζωής μας…
· αντί για ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας, το δικαίωμα της περίθαλψης παραδίδεται στους ιδιωτικούς επιχειρηματικούς ομίλους.
· σχολεία κλειστά, με τηλεκπαίδευση, χωρίς κανένα μέτρο για ασφαλές άνοιγμα, μέχρι 15 μαθητές, προσωπικό καθαριότητας, δωρεάν τεστ για όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς.
· 40.000 μαθητές, με ένα σκληρό ταξικό πρόσημο εφαρμογής της ΕΒΕ, αποκλείονται από τις πανελλαδικές εξετάσεις και το δικαίωμα στη μόρφωση με αποτέλεσμα να εμφανίζονται τμήματα σχολών με κανέναν επιτυχόντα, οδηγώντας τα στοχευμένα σε συγχωνεύσεις, σε κλείσιμο και τους μαθητές στα ιδιωτικά ΙΕΚ και κολέγια.
· Την περίοδο αυτή τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών υπολογίζουν με χαρτί και μολύβι τα έξοδα για τις σχολές που πέτυχαν…αλλά η κόρη του πρωθυπουργού πηγαίνει για σπουδές στο Yale.
Ένας κόσμος των σκληρών αντιφάσεων με τις ιδιωτικοποιήσεις, το κέρδος, τη φτώχεια, τον ανταγωνισμό και τις δεξιότητες να κυριαρχούν. Αυτό είναι το καπιταλιστικό οικονομικό και κοινωνικό μοντέλο, των πολιτικών που εφάρμοσαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, που αποτυπώνεται στον αντεργατικό νόμο Χατζηδάκη. Τομή στον πυρήνα της εκμετάλλευσης, με μείωση του κόστους εργασίας, διάλυση των συλλογικών συμβάσεων, κατάργηση του 8αωρου, χτύπημα των συνδικάτων επιδιώκοντας την κρατική παρέμβαση, βάζοντάς τα στο γύψο, είναι η μία όψη των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων.
Από την άλλη το επιχειρηματικό σχολείο των ΟΟΣΑ-ΕΕ-ΣΕΒ προωθείται ως βασικός κόμβος και στρατηγικού τύπου τομή για τη διασφάλιση και αναπαραγωγή του καπιταλιστικού κέρδους, επιδιώκοντας οι εκπαιδευτικοί της τάξης και της πράξης να προσαρμοστούν σε αυτό, και σε δομή και σε περιεχόμενο.
Ο ν.4823 για την εκπαίδευση επιταχύνει την πορεία ιδιωτικοποίησης και έρχεται να αναμετρηθεί με την πιο κρίσιμη κοινωνική μάζα, μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς. Σχολεία δοχεία χορηγών, διευθυντές μάνατζερ, αξιολόγηση παντός τύπου, επιθεωρητισμός, ιεράρχηση, αδιαφάνεια. Εργαστήρια δεξιοτήτων, εισαγωγή διδακτικών αντικειμένων στο νηπιαγωγείο, πρότυπα σχολεία, αναίρεση της παιδαγωγικής σχέσης και τεμαχισμός της γνώσης, ελαστική εργασία. Ξεκίνημα της χρονιάς εν μέσω ψηφιοποίησης του επιτελικού κράτους-παρωδία, με υπηρεσιακές μεταβολές πέρα από κάθε νομιμότητα, αυθαιρεσία της διοίκησης στις τοποθετήσεις, σάρωμα των παράλληλων στηρίξεων με τον περιορισμό του ορίου των 2 ανά σχολική μονάδα. Τοποθετήσεις αναπληρωτών χωρίς δημοσιοποίηση όλων των κενών και συνέχιση του απαράδεκτου καθεστώτος των τρίμηνων συμβάσεων της ντροπής.
Η αντιεκπαιδευτική ατζέντα δεν έχει τελειωμό. Η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ επιχειρεί την αντιδραστικότερη τομή στην ιστορία της εκπαίδευσης. Σχολείο φτηνό, πειθαρχημένο με αναίρεση του παιδαγωγικού ρόλου χωρίς ενιαία και ολόπλευρη γνώση. Η σχολική χρονιά που ξεκινά είναι ανοχύρωτη και παράλληλα κρίσιμη για το μέλλον του δημόσιου δωρεάν σχολείου και της εργασίας μας σε αυτό.
Οι εκπαιδευτικοί με την έναρξη των σχολείων βρίσκονται σε καθεστώς διάκρισης και αυταρχισμού
Η κυβέρνηση της ΝΔ προσπαθεί να εγκλωβίσει τη συζήτηση στο δίπολο εμβολιασμένοι και μη, μεταθέτοντας τις τεράστιες ευθύνες της, σε σύγκλιση με τη γενική πολιτική ευθύνη της ΕΕ σε καθυστέρηση και παζάρια με τις φαρμακοβιομηχανίες. Δεν ικανοποίησε τα αιτήματα του μαχόμενου εκπαιδευτικού και υγειονομικού κινήματος για τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με ασφαλείς υγειονομικούς όρους (15 μαθητές/τμήμα, προσλήψεις εκπαιδευτικών και καθαριστ(ρι)ών, εύρεση νέων αιθουσών κλπ), ενώ με το πρόσφατο νομοσχέδιο Βορίδη, μειώνει δραματικά ακόμη περισσότερο το προσωπικό καθαριότητας των σχολείων, με ρατσιστικές μάλιστα διατάξεις αποκλεισμού από το δικαίωμα στην εργασία (ιθαγένεια).
Ατομική ευθύνη, στοχοποίηση και εκφοβισμός είναι το σχέδιό τους. Η υποχρεωτικότητα που επιβάλλεται, αποτελεί μοχλό διαίρεσης και όχημα για την προώθηση μια σειρά αντιδραστικών αλλαγών σε όλο το εργασιακό τοπίο, με αναστολή εργασίας, περικοπή μισθού και ασφαλιστικών εισφορών, μετακινήσεις και απολύσεις, συγχώνευση και κλείσιμο δομών υγείας και νοσοκομείων. Στον εκπαιδευτικό κόσμο βάζει το rapid test με πληρωμή, όχι ως μέτρο υπεράσπισης της υγείας των εργαζομένων αλλά ως μέτρο εκδίκησης και αυταρχισμού, κλείνοντας το μάτι στους ιδιώτες.
Στο διαχωρισμό που ποντάρουν, απαντάμε με ενότητα και τα μάτια στραμμένα στο σύνολο των εκπαιδευτικών
Τα εμβόλια είναι κατάκτηση της παγκόσμιας ιατρικής, κτήμα της εργατικής τάξης με χιλιάδες ερευνητικές και πρακτικές εργατοώρες.
Λέμε ΝΑΙ στο μαζικό εμβολιασμό, συνειδητά με αίσθημα συλλογικής ευθύνης και δικαίωμα. Με διαθέσιμα όλα τα εμβόλια, επιστημονικές απαντήσεις στις υπαρκτές ανησυχίες, πλήρη ιατρικό έλεγχο, παρακολούθηση και δημόσια καταγραφή των δεδομένων. Όχι ως μοναδικό μέτρο αλλά παράλληλα και ταυτόχρονα με τα αιτήματα του μαχόμενου υγειονομικού και εκπαιδευτικού κινήματος για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων αι την υγεία του λαού.
Δωρεάν rapid test για όλους/ες με ευθύνη του ΕΟΔΥ και αποτελεσματική ιχνηλάτηση.
Υπερασπίζουμε την εργασία σε κάθε απόπειρα εφαρμογής του μέτρου για την υποχρεωτικότητα.
Δεν θα δεχθούμε άλλη χαμένη χρονιά. Κανένα σχολείο κλειστό!
Πώς πλάθεται ο κόσμος;
Με όσες και όσους αποτελούν την πραγματική ζωή. Με τις /τους συναδέλφισσες/ους που κουβαλούν 20 και 30 χρόνια υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου. Με τους νεοδιόριστους που για 10 με 15 χρόνια διάνυσαν μια πλανόδια ζωή σε κάθε γωνιά της χώρας. Με τις/τους αναπληρώτριες/ές που ψάχνουν αυτές τις μέρες το όνομά τους στους πίνακες για να δουν που θα δουλέψουν.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Η κυβέρνηση καταστρέφει, η αξιωματική αντιπολίτευση σιωπά και αρκείται στην «εφικτή» λύση. Γι` αυτό σε όλες και όλους εμάς ανήκει το χρέος να υπερασπίσουμε τη ζωή μας και το δημόσιο σχολείο. Εμείς, με την έγνοια της τάξης και την ιστορία του εκπαιδευτικού κινήματος οδηγό λέμε:
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ!
Η συνολική σύγκρουση με το μοντέλο εκπαίδευσης και ζωής που επιβάλλουν και τι σηματοδοτούν αυτά για τη νέα γενιά, η συνολική αντιπαράθεση με την πολιτική-ιδεολογική επίθεση και ο πολιτικός κλονισμός της κυβέρνησης της ΝΔ σε μια Τεράστια, Ιστορικού τύπου μάχη, είναι μπροστά μας. Σε έναν αποφασιστικό αγώνα ανατροπής, που δεν θα υποστέλλει τις σημαίες, δεν έχει ημερομηνία λήξης.
Παίρνουμε αποφάσεις στο σύλλογο διδασκόντων που αποτελεί το κυρίαρχο συλλογικό όργανο, ενισχύουμε τα σωματεία μας και προχωράμε σε γενικές συνελεύσεις. Ενωτικά και αποφασιστικά. Με συντονισμό και πλατύ αγωνιστικό μέτωπο. Η ευθύνη ανήκει σε κάθε σχολείο, στον καθένα και στην καθεμιά από εμάς. Τώρα είναι η ώρα να εκφραστεί η οργή στους δρόμους του αγώνα όπου όλες και όλοι είμαστε απαραίτητοι.
Πανεκπαιδευτικό μέτωπο αγώνα με γονείς και μαθητές από την πρώτη μέρα έναρξης των σχολείων.
Παλλαϊκός Αγώνας διαρκείας πολύμορφος μέχρι την ανατροπή της κυβερνητικής πολιτικής.
1. Η αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών δεν θα περάσει. Η απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας βρίσκεται σε πλήρη ισχύ για όλους τους συναδέλφους και για τους/τις διευθυντές/ντριες. Σε κάθε απόπειρα συνεδρίασης Συλλόγου Διδασκόντων, δηλώνουμε: «Συμμετέχω στην απεργία – αποχή που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της ΔΟΕ από τις διαδικασίες αξιολόγησης της σχολικής μονάδας». Η συμμετοχή μας σε μια αγωνιστική μορφή όπως η απεργία – αποχή δεν επισύρει καμιά ποινή. Το Δ.Σ. της ΔΟΕ να κηρύξει απεργία – αποχή από την ατομική αξιολόγηση και από την κατάθεση εσωτερικών κανονισμών σε οποιοδήποτε διοικητικό ή εποπτεύοντα φορέα.
2. Έκτακτες Γ.Σ. των Συλλόγων μέχρι Παρασκευή 10/9.
3. Πανελλαδικός Συντονισμός Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ άμεσα, σε ημερομηνία που θα οριστεί από τα εκπαιδευτικά σωματεία.
4. Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στα Προπύλαια και πορεία στη Βουλή, τη Δευτέρα 13/9.
5. Νέος κύκλος Γ.Σ. αμέσως μετά με πρόταση για 24ωρη απεργία και πανελλαδική πανεκπαιδευτική κινητοποίηση το τελευταίο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη και οργάνωση πανελλαδικού συντονισμού Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ αμέσως μετά την κινητοποίηση.
6. Ανοιχτά και ασφαλή σχολεία. Κανένα σχολείο κλειστό τη νέα χρονιά, καμία αντικατάσταση της εκπαίδευσης με την τηλεκπαίδευση. Δωρεάν επαναλαμβανόμενα τεστ για όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς, με κλιμάκια του ΕΟΔΥ στα σχολεία.
7. Μαζικές προσλήψεις/μονιμοποιήσεις προσωπικού καθαριότητας και εξοπλισμό των σχολείων με υγειονομικά μέσα.
8. Ενίσχυση του ΕΣΥ που ασφυκτιά, με όλα τα αιτήματα των μαχόμενων υγειονομικών (γιατρούς, ΜΕΘ, νοσοκομεία, εξοπλισμό). Επίταξη του ιδιωτικού τομέα υγείας, χωρίς αποζημίωση, στη μάχη της πανδημίας.
9. Ενίσχυση της πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας
10. 15 μαθητές κατ’ ανώτατο σε κάθε τμήμα. Αύξηση της χρηματοδότησης στην εκπαίδευση.
11. Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση ΤΩΡΑ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. ΟΧΙ στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
12. Ανασυγκρότηση της ύλης σε όλες τις βαθμίδες για την κάλυψη των μορφωτικών ελλειμάτων και των ψυχοκοινωνικών αναγκών των μαθητών/τριών. Όλες οι αντισταθμιστικές δομές σε πλήρη λειτουργία, με ενισχυτική διδασκαλία σε κάθε σχολείο.
13. Αύξηση των δρομολογίων στα ΜΜΜ, των σχολικών μεταφορών και αποφυγή συνωστισμού.
14. Κάλεσμα και συμμετοχή στις 7/10 στο αντιφασιστικό συλλαλητήριο.
Τινάζοντας τη στάχτη, βάζουμε φραγμό στην καταστροφή της ζωής μας και του σχολείου
Παλεύουμε για Ψωμί, Παιδεία, Υγεία, Ελευθερία
Υπερασπίζουμε το μέλλον!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου