Δευτέρα, 15 Μαρτίου 2021

Φτάνει πια η αδιαφορία! Η Ειδική Αγωγή διεκδικεί και βγαίνει μπροστά! Μέτρα ΤΩΡΑ για τα ειδικά σχολεία!

Ως Ανεξάρτητη Αγωνιστική Κίνηση προτείναμε στο ΔΣ να προχωρήσουμε σε παράσταση διαμαρτυρίας στη βουλή για το ζήτημα της ειδικής αγωγής την Πέμπτη 18/3 ή οποιαδήποτε άλλη ημερομηνία κριθεί από όλα τα σωματεία ως προσφορότερη ώστε να οργανωθεί. Θεωρούμε ότι παραστάσεις στο υπουργείο δνε έχουν κανένα νόημα. Η Κεραμέως αλλά και οποιοσδήποτε άλλος παράγοντας του υπουργείου δεν έχει δεχτεί ούτε μία φορά εδώ και ενάμιση χρόνο ούτε τα σωματεία ούτε καν την ομοσπονδία! Μια συγκέντρωση στη βουλή που είναι κεντρικό σημείο για να καταθέσουμε εκεί τα αιτήματά μας και να τα κάνουμε γνωστά στην κοινωνία είναι προτιμότερη


Η κατάσταση σε εκπαίδευση και κοινωνία μπροστά στην επέλαση του τρίτου κύματος πανδημίας και στην απόλυτα επικίνδυνη διαχείρισή της από την κυβέρνηση είναι τραγική. Τα σχολεία ανοιγοκλείνουν (χωρίς κανένα μέτρο υγιεινής και ασφάλειας) από τον Μάρτιο του 2020 θυσιάζοντας μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και με μόνο στόχο την «επιβίωση» ενός Δημόσιου Συστήματος Υγείας που «ψυχοραγεί» από τις πολιτικές αποδόμησής του. Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς βιώνουμε ένα καταστροφικό σχέδιο «ακορντεόν» στην εκπαίδευση με μοιραίες συνέπειες στην ψυχολογία, την κοινωνική ζωή και τη μόρφωση των μαθητών.


Τα ειδικά σχολεία εκτός από το πρώτο κύμα πανδημίας, παρέμειναν ανοιχτά, λειτουργώντας σε επικίνδυνες συνθήκες για μαθητές/εργαζόμενους. Αγνοώντας κατ΄ επανάληψη τα αιτήματα που εξασφαλίζουν ΑΝΟΙΧΤΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΣΧΟΛΕΙΑ (συνεχή και επαναλαμβανόμενα τεστ, μείωση των μαθητών στις τάξεις, επιπλέον εκπαιδευτικούς και ειδικότητες ΕΕΠ και ΕΒΠ, προσωπικό καθαριότητας, επιπλέον δρομολόγια σε λεωφορεία και ταξί κ.ά.), το υπ. παιδείας χρεώνεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ τον θάνατο μαθητή που φοιτούσε σε ειδικό σχολείο του Πειραιά. Το γεγονός ότι ο μαθητής μας αυτός ανήκε σε ειδικό πληθυσμό, καθιστά την ευθύνη της ακόμα μεγαλύτερη.

Αποτέλεσμα των ανύπαρκτων μέτρων της κυβέρνησης είναι τα ειδικά σχολεία να λειτουργούν ανοχύρωτα, με κενά από την αρχή της χρονιάς και με συνωστισμό των μαθητών στα δρομολόγια από και προς το σχολείο επιτείνοντας τη διασπορά του ιού. Στην περιοχή μας το 6ο ειδικό δημοτικό σχολείο έχει ακόμα κενά σε εκπαιδευτικούς και ειδικότητες, παραμένει σε κτήριο πλήρως ακατάλληλο για σχολείο και μάλιστα σε συνθήκες πανδημίας, ενώ το μόνο που ακούν εκπαιδευτικοί και γονείς είναι υποσχέσεις και κενά σε περιεχόμενο ραντεβού με την πολεοδομία του δήμου.

Η πλήρης αδιαφορία και απραξία απέναντι στα τεράστια ζητήματα των ειδικών σχολείων, επιβεβαιώνει την γενικότερη πρακτική απέναντι σε όλη την κοινωνία. Τα μαγαζιά της γειτονιάς και η εστίαση καταρρέει, ο χώρος του πολιτισμού και της τέχνης συνθλίβεται, η μόνιμη πλέον τηλεργασία καταλύει εργασιακά δικαιώματα και φέρνει απολύσεις σε πολλούς κλάδους και μεγάλες επιχειρήσεις, ενώ τα Πανεπιστήμια παραμένουν ερμητικά κλειστά εδώ και ένα χρόνο με ολέθριες συνέπειες για την μόρφωση και την ψυχολογία των φοιτητ(ρι)ών. Όπως και στην υπόλοιπη εκπαίδευση έτσι και στην τριτοβάθμια έχει εγκατασταθεί το φιάσκο της τηλ-«εκπαίδευσης».

Η διαχείριση του ζητήματος των ειδικών σχολείων αφήνεται στα χέρια των εκπαιδευτικών και των γονιών, με αποτέλεσμα, σε σχολεία με πολυπληθή τμήματα ή/και μικρούς χώρους, το άγχος ο φόβος και η ανασφάλεια να κυριαρχεί στους εργαζόμενους, ενώ αρκετοί γονείς που τα παιδιά τους έχουν σοβαρές αναπηρίες να μην τα έχουν στείλει καθόλου στο σχολείο από τον περασμένο Μάρτη.

Το αίτημα για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία αγγίζει και τα ειδικά σχολεία που πρέπει να παραμείνουν ανοιχτά επειδή ο εκπαιδευτικός χρόνος που χάνεται από το κλείσιμό τους, δύσκολα αναπληρώνεται. Τα παιδιά με αναπηρίες/ ή και ειδικές ανάγκες χρειάζονται δομημένο διεπιστημονικό πρόγραμμα παρέμβασης, με ολόπλευρη στήριξη, για να αυτονομηθούν, να αναπτυχθούν γνωστικά, συναισθηματικά και κοινωνικά. Η αναστολή των διεπιστημονικών παρεμβάσεων οδηγεί είτε σε στασιμότητα είτε σε παλινδρόμηση.

Το υπ. παιδείας έλαμψε δια της απουσίας του σε όλα τα επίπεδα πρόληψης και αντιμετώπισης των συνεπειών των κλειστών σχολείων, ακόμα δε περισσότερο των ειδικών. Και αυτό παρά το γεγονός ότι ήδη από την πρώτη καραντίνα γνώριζε τις συνέπειες των κλειστών ειδικών σχολείων, αφού τα παιδιά στερήθηκαν θεραπευτικές συνεδρίες με καθηλώσεις και παλινδρομήσεις του μαθητικού πληθυσμού σε επίπεδο κινητικότητας, ψυχολογικής ενδυνάμωσης λόγω των συγκεκριμένων συνθηκών εγκλεισμού, κατάκτησης λόγου, ειδικής εκπαιδευτικής αποκατάστασης να κυριαρχούν.

Από το πρώτο κύμα της πανδημίας η εκπαίδευση διεκδικεί μέτρα για ασφαλή και ανοιχτά σχολεία, χρηματοδότηση παιδείας/υγείας, μόνιμες προσλήψεις υγειονομικών στα νοσοκομεία, επίταξη ιδιωτικών κλινών/κλινικών χωρίς αποζημιώσεις, να επιστρέψει ο μαθητικός και φοιτητικός πληθυσμός στον φυσικό του χώρο, τα σχολεία και τα πανεπιστήμια και να σταματήσει το φιάσκο της τηλ-«εκπαίδευσης» που αποκτά μόνιμη παρουσία. Τα αιτήματα γονεϊκού και εκπαιδευτικού κινήματος για τα ειδικά σχολεία είναι επείγοντα και σαφή:

· Να προταχθούν οι εκπαιδευτικοί στους μαζικούς εμβολιασμούς, με προτεραιότητα τους εργαζόμενους στα ειδικά σχολεία!

· Να υπάρχει συνεχής ιατρική παρακολούθηση των μαθητών και των εργαζομένων των Ειδικών Σχολείων με συχνά και επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς, ειδικό κλιμάκιο του ΕΟΔΥ μια φορά την εβδομάδα, με οδηγίες και ιατρική καθοδήγηση για καθημερινά ζητήματα που προκύπτουν, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι μαθητές των ειδικών αδυνατούν να φορούν μάσκες σε πλήθος περιπτώσεων. Σε περίπτωση επιβεβαιωμένου κρούσματος να γίνονται οι αναγκαίες ιχνηλατήσεις, αλλά και φροντίδα των πασχόντων.

· Διπλασιασμός των πούλμαν ώστε να μειωθούν οι μεταφερόμενοι μαθητές ανά όχημα. Αποκλειστικά Δημόσιες και Δωρεάν σχολικές μεταφορές με οχήματα που να είναι αποκλειστικής χρήσης από τα σχολεία.

· Να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα στα Ειδικά σχολεία με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες. Να αξιοποιηθεί κάθε υποδομή για να μην συγχρωτίζονται μαθητές και εργαζόμενοι. Να γίνουν από τους εμπλεκόμενους φορείς οι απαραίτητες ενέργειες για την μετεγκατάσταση του 6ου Eιδικού ΔΣ σε κτίριο κατάλληλο για την ασφαλή λειτουργία του.

· Να υπάρχει επάρκεια σε όλα τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας.

· Να προσληφθεί προσωπικό καθαριότητας για να καλύπτονται τα υγειονομικά πρωτοκόλλα.

· Άδειες στους συναδέλφους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, χωρίς τους περιορισμούς που βάζει η υπουργική απόφαση. Να γίνουν άμεσα προσλήψεις για να αντικατασταθούν οι συνάδελφοι με άδεια ειδικού σκοπού. Να μην γίνει καμία περικοπή αδειών που δικαιούνται οι εργαζόμενοι, για να μειωθούν οι μαθητές ανά ομάδα, αλλά και καμία μετακίνηση προσωπικού από άλλα σχολεία. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί/Μονιμοποίηση ΟΛΩΝ ΤΩΡΑ αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία για να καλυφθούν οι ανάγκες-όχι στην κοροϊδία με τριμηνίτες αναπληρωτές.

· Το υπ. παιδείας οφείλει να πάρει μέτρα για αν υποστηρίξει πολυεπίπεδα τις ανάγκες των μαθητών με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σε ασφαλή και ανοιχτά σχολεία.

· Για όσους μαθητές αναστέλλεται η φοίτηση είτε λόγω κλεισίματος του σχολείου, είτε λόγω σοβαρών προβλημάτων, να υποστηριχτούν διεπιστημονικά με κάθε πρόσφορο μέσο σε δημόσια πλαίσια και με κατ’ οίκον διδασκαλία όπου είναι δυνατόν.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΣΕΠΕ ΚΑΙ ΕΛΜΕ, ΔΟΕ ΚΑΙ ΟΛΜΕ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΣΙΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΑΣΦΑΛΕΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΑ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου