Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2019

ΑΑΚ Αριστοτέλη/Παρεμβάσεις: Το σχέδιο νόμου θα συντριβεί από το τσουνάμι των αγώνων!

6/1/2019


ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ του ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΠΕΜΠΤΗ 10/1, 18.30, 39o ΔΣ (Τσούντα κι Αχαρνών, ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθερίου) 
Ανυποχώρητος Απεργιακός Αγώνας Διάρκειας με απεργίες, διαδηλώσεις, καταλήψεις μέχρι την οριστική απόσυρση του προσοντολογίου-έκτρωμα! 

Καμιά απόλυση συναδέλφου-ισσας! 
Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών τώρα αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία! 

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, στα βήματα των προκατόχων της, ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, καταθέτει εσπευσμένα στις 7/1 (σύμφωνα με δημοσιεύματα στα εκπαιδευτικά site) και επιδιώκει να το ψηφίσει με τη μορφή του κατεπείγοντος ως την Παρασκευή 11/1, το αντιδραστικό ν/σχέδιο για το σύστημα πρόσληψης/διορισμών! Το ν/σχέδιο επιφέρει σαρωτικές, αντιεκπαιδευτικές, αντεργατικές αλλαγές, πλήττει το σύνολο των εργασιακών δικαιωμάτων οδηγώντας χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς σε οριστική απόλυση! Εισάγει την πιο τιμωρητική αξιολόγηση για τους αναπληρωτές, ανοίγοντας το δρόμο της αξιολόγησης και για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς!


Το ν/σχ-έκτρωμα αποτελεί ακραία νεοφιλελεύθερη έκφραση των αντιδραστικών καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων που επιτάσσουν ΕΕ-ΟΟΣΑ-κεφάλαιο για το δημόσιο σχολείο και το μοντέλο του νέου εργαζόμενου. Ικανοποιεί τις επιταγές του ΣΕΒ και όλου του αστικού μνημονιακού μπλοκ (ΝΔ, ΚΙΝΑΛ). 

· Το ν/σχ εξαγγέλλεται στο πλαίσιο ελάχιστα υποσχόμενων διορισμών στην ειδική αγωγή. Ελάχιστων σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου που ασφυκτιά κάτω από τις μνημονιακές πολιτικές συρρίκνωσης και υποβάθμισης. Κάθε άλλη εξαγγελία για διορισμούς αποτελεί αδειανό πουκάμισο στα πλαίσια των δημοσιονομικών περιορισμών και της προοπτικής υλοποίησής τους από την επόμενη κυβέρνηση –όποια κι αν είναι αυτή. Το υπουργείο παιδείας, πιστό στους νόμους 3848 και 1566, επιδιώκει να επαναφέρει τις αντιδραστικές διατάξεις ότι ο νεοδιόριστος εκπαιδευτικός μπαίνει σε διετή επιτήρηση και αξιολόγηση, διατάξεις που κάτω από την πίεση του εκπαιδευτικού κινήματος δεν έχουν εφαρμοστεί ποτέ εδώ και 34 χρόνια! 

· Στην ουσία αυτό που επιχειρείται είναι η διαμόρφωση ενός ακραία ανταγωνιστικού συστήματος πρόσληψης αναπληρωτών - ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών που θα επιφέρει τεράστιες ανατροπές στους πίνακες κατάταξης. 


Αξιολογικοί πίνακες «κινούμενη άμμος», αφού κάθε δύο χρόνια ο ΑΣΕΠ θα καλεί τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς να καταθέτουν το σύνολο των προσόντων που διαθέτουν, ενώ θα δίνεται η δυνατότητα αυτά να διαφοροποιούνται από τον εκάστοτε υπουργό παιδείας. Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που κάλυπταν για χρόνια τις ανάγκες του δημόσιου σχολείου θα δουν τα ονόματά τους να κατρακυλούν στους πίνακες με τεράστιες ανατροπές στις τοποθετήσεις τους, ενώ την ίδια στιγμή χιλιάδες συνάδελφοι μας θα οδηγηθούν στην οριστική απόλυση! 

· Χρόνια προϋπηρεσίας χιλιάδων εκπαιδευτικών πετιούνται στον κάλαθο των αχρήστων αφού μοριοδοτούνται με κάτω από το 50% της συνολικής μοριοδότησης, ενώ ορίζεται «ταβάνι» στους 120 μήνες. Οι κλειδωμένοι πίνακες της Διαμαντοπούλου επανέρχονται και στέλνεται σαφές μήνυμα ότι το αναφαίρετο δικαίωμα που κατοχυρώνει η εργασία σε μια θέση, πρέπει να καταργηθεί! Η εναλλαγή μεταξύ εργασίας-ανεργίας αποτελεί τη νέα «κανονικότητα» σύμφωνα με τις διεθνείς και ευρωπαϊκές αστικές επιταγές που αντιμετωπίζουν τη μόνιμη και σταθερή εργασία ως τροχοπέδη στην «ανάπτυξή» τους. Ευέλικτος, αναλώσιμος, ανακυκλούμενος, αυτός είναι ο νέος εργαζόμενος εκπαιδευτικός! 

· Το πτυχίο απαξιώνεται ολοκληρωτικά! Κανένα ουσιαστικό εργασιακό δικαίωμα στην εκπαίδευση δεν κατοχυρώνεται με αυτό. Διατηρεί το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας δίνοντας τη δυνατότητα μετατροπής του σε προαπαιτούμενο. Οι υποψήφιοι για εργασία θα έχουν ελπίδες πρόσληψης αν διαθέτουν δύο μεταπτυχιακά, διδακτορικά, δεύτερο πτυχίο, σεμινάρια 300 ωρών, ξένες γλώσσες, πιστοποίηση στις νέες τεχνολογίες, καλούς βαθμούς κ.ο.κ Στήνεται έτσι ένα παζάρι προσόντων μακριά από τις εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά σωτήριο για τα επιχειρηματικά κέρδη, αφού για την απόκτηση τους οι υποψήφιοι εργαζόμενοι θα μπουν σε ένα ατελείωτο κυνήγι κάθε λογής επί χρήμασι πιστοποιητικών, στα Πανεπιστήμια ή αλλού, προκειμένου να φτιάξουν τον φάκελο τους, ανταγωνιζόμενοι ο ένας τον άλλο. Η δυνατότητα αλλαγής των μοριοδοτούμενων προσόντων ανά διετία με υπουργικές αποφάσεις, αλλά και η συνολική αναδιάρθρωση στη τριτοβάθμια εκπαίδευση και το «Νέο Λύκειο» (αξιολόγηση, σχολές «χαμηλής-υψηλής» ζήτησης, συγχωνεύσεις/καταργήσεις ΑΕΙ κλπ.), θα διαμορφώνουν πίνακες κατάταξης στους οποίους όλοι οι εργαζόμενοι θα καλούνται δια βίου να πιστοποιούν την ικανότητά τους να δουλέψουν, ενώ ελάχιστοι κάθε φορά θα προσλαμβάνονται περιστασιακά! 

· Οι υποψήφιοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί προκειμένου να εργαστούν θα πρέπει να περάσουν από σκληρή ατομική αξιολόγηση ώστε να αποδειχθεί ότι κατέχουν πλήθος προσόντων, αντίστοιχων και περισσότερων από εκείνα που απαιτούνταν για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης. Η διαπραγμάτευση των όρων εργασίας γίνεται ατομική υπόθεση, μεταφέρεται στους εργαζόμενους η ευθύνη της ανεργίας και είναι «ανεπαρκείς» όσοι δεν συγκέντρωσαν τα απαιτούμενα προσόντα! Ανοίγει με αυτό τον τρόπο ο δρόμος για την επέκταση της αξιολόγησης σε όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό! 



Εργασιακό προσοντολόγιο: Αυτή η μάχη αφορά το σύνολο των εργαζομένων στην εκπαίδευση, μονίμων κι αναπληρωτών 



Το Υπουργείο Παιδείας με βάση τα κεντρικά χαρακτηριστικά του ν/σχεδίου δημιούργησε το προσδοκώμενο επαγγελματικό προφίλ του σημερινού εκπαιδευτικού. Κατοχή Μεταπτυχιακών, Διδακτορικών, δεύτερου πτυχίου, Σεμινάρια, ξένες γλώσσες, επάρκεια στις Νέες Τεχνολογίες, συνεχές κυνήγι απόκτησης τίτλων και επιμορφώσεων, προσαρμοστικότητα στις κυρίαρχες κατευθύνσεις, αποδοχή και κουλτούρα αξιολόγησης, ευελιξία και οικονομική δυνατότητα ώστε να ανταποκριθεί στο κυνήγι προσόντων, στοιχειοθετούν το μοντέλο του καλού εκπαιδευτικού κατά το υπουργείο! Με απλά λόγια, η πλειοψηφία των σημερινών μονίμων θα κρινόταν ως ανεπαρκής. Όχι μόνο γιατί δεν κατέχει τόσους τίτλους αλλά και γιατί διακατέχεται σε ένα σημαντικό βαθμό από την ασφάλεια που παρέχουν τα συλλογικά δικαιώματα και οι διεκδικήσεις και όχι του ανταγωνισμού και των ατομικών διαδρομών που απαιτεί το νέο ιδεολογικό προφίλ! 

Φορά μυωπικά γυαλιά όποιος θεωρεί ότι οι αιτούντες μια θέση ελαστικά εργαζόμενου στο δημόσιο σχολείο θα πρέπει να κατέχουν πλήθος πιστοποιήσεων ενώ θα αρκεί ένα βασικό πτυχίο για όσους κατέχουν ήδη τη θέση του μόνιμου! Δε χωρεί καμία αμφιβολία, το ν/σχέδιο αποτελεί εργασιακό προσοντολόγιο όλων των εργαζόμενων στην εκπαίδευση. Η θεσμοθέτησή του ανοίγει , πρώτα και κύρια υλικά ζητήματα, πρωτόγνωρα για τη δημόσια εκπαίδευση. Οι ατομικοί φάκελοι προσόντων οδηγούν με μεγάλη ευκολία σε μισθούς πολλών ταχυτήτων, σε εργασιακά δικαιώματα πολλών ταχυτήτων και κυρίως στην ακύρωση της κοινής αφετηρίας συλλογικών διεκδικήσεων! Όπως στη ζούγκλα του ιδιωτικού τομέα! 

Και μόνο γι’ αυτό δεν υπάρχουν περιθώρια ήττας! Η νίκη είναι μονόδρομος! 



· Την ίδια στιγμή προωθούν νσχ για την έξωση των μαθητών από το Λύκειο με το νέο εξεταστικό σύστημα. Ξεκινούν την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης - αξιολόγησης, παγιώνουν την υποχρηματοδότηση, συνεχίζουν την υποβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης και τη μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών αφήνουν άθικτα τα μνημονιακά πλήγματα των προηγούμενων κυβερνήσεων στην παιδεία. Η Ν.Δ. λειτουργεί σαν επισπεύδων, ζητώντας περισσότερα, σκληρότερα, μονιμότερα μέτρα σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών (αξιολόγηση παντού, ιδιωτικοποίηση, μάνατζερ Διευθυντές, κ.ά.). 



Συναδέλφισσες, συνάδελφοι 

Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια πρωτοφανή επίθεση! Μπορούμε να συντρίψουμε τις επιδιώξεις τους, στα χνάρια των μεγαλειωδών κινητοποιήσεων που έδωσε το εκπαιδευτικό κίνημα μπλοκάροντας τη ψήφιση και εφαρμογή προηγούμενων αποπειρών, στα εξεταστικά του ΑΣΕΠ το 1998, ενάντια στην επιδίωξη για ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων /αναθεώρηση του άρθρου 16 το 2006, στην αδρανοποίηση στην πράξη του ν.3848 (Διαμαντοπούλου), στην αποτροπή της αξιολόγησης Αρβανιτόπουλου-Μητσοτάκη του 2013-14 και του πετσοκόμματος της προϋπηρεσίας από το Φίλη το 2016. 



Οι δυνάμεις του υποταγμένου, κρατικού, κυβερνητικού και γραφειοκρατικού συνδικαλισμού των ΔΑΚΕ, ΔΗΣΥ, ΕΡΑ-ΑΕΕΚΕ στο Δ.Σ. της ΔΟΕ δεν θέλουν να δώσουν καμία πραγματική μάχη. Αρνούνται να υπερασπίσουν ουσιαστικά το πτυχίο και την προϋπηρεσία, ως μοναδικές προϋποθέσεις προσλήψεων – διορισμών και συζητούν το ενδεχόμενο ενός «καλού» προσοντολογίου. Δεν αναδεικνύουν το βάθος και το εύρος της επίθεσης που δέχεται ο κλάδος, ενώ όλο το προηγούμενο διάστημα δε συνέβαλαν στην οργάνωση ενός σχεδίου αποφασιστικού αγώνα. ΕΡΑ-ΑΕΕΚΕ υπηρετούν πιστά τον ρόλο της κυβερνητικής παράταξης. Η ΔΗΣΥ δεν θέλει να απαρνηθεί τον ν. 3848 της Διαμαντοπούλου, που αποτελεί τη βάση για το προσοντολόγιο. Η ΔΑΚΕ δε θέλει να αντιπαλέψει τη βασική φιλοσοφία του ν/σχεδίου, αφού είναι ίδια με αυτή που η ΝΔ και ο Μητσοτάκης έχει δηλώσει ότι θα εφαρμόσει. Όλοι μαζί συναντιούνται στην υπεράσπιση της πολιτικής ΟΟΣΑ - Ε.Ε. 

Οι δυνάμεις της ΑΣΕ/ΠΑΜΕ εξακολουθούν να επιτίθενται στο αίτημα «διορισμοί με βάση αποκλειστικά το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία», τη στιγμή που το νσχ τα θέτει σε πλήρη αμφισβήτηση. Ταυτόχρονα δεν ξεφεύγουν από τις απεργιακές μορφές διαμαρτυρίας, που είναι αναποτελεσματικές απέναντι στην κυβερνητική επίθεση. Αντί να ψάχνουν εχθρούς και να υψώνουν τεχνητά τείχη με τις Παρεμβάσεις, τους καλούμε να δώσουμε από κοινού τη μάχη. Να οργανώσουμε άμεσα μαχητικό σχέδιο ανατροπής της επίθεσης, ενάντια στον κρατικό, κυβερνητικό, γραφειοκρατικό συνδικαλισμό και στις αντεργατικές, αντιεκπαιδευτικές πολιτικές κυβέρνησης-Ε.Ε.-ΟΟΣΑ αλλά και όλων των επίδοξων διαχειριστών τους. 



Να στείλουμε ξεκάθαρο μήνυμα ανυποχώρητου αγώνα προς όλες τις κατευθύνσεις! 



-Πάρτε τώρα πίσω το προσοντολόγιο λαιμητόμο! Απαιτούμε τον διορισμό ΤΩΡΑ όλων των αναπληρωτών με έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία! Δηλώνουμε ότι δε θα παζαρέψουμε ούτε έναν/μία συνάδελφο/ισσα μας! Θα δώσουμε τη μάχη για την ικανοποίηση του συνόλου των αιτημάτων του εκπαιδευτικού κινήματος υπερασπιζόμενοι τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας που καταστρέφονται κατά χιλιάδες με τα μνημονιακά μέτρα. 

-Προωθούμε τα αιτήματα αιχμής: Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Κανείς κάτω από 1.000 ευρώ καθαρά! Επαναφορά του 13ου-14ου μισθού. Κατάργηση του ν. Κατρούγκαλου. Σύνταξη με 30 χρόνια δουλειάς χωρίς όριο ηλικίας. Όχι στο νέο Λύκειο. Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση – Οργανώνουμε απεργία – αποχή. 20 μαθητές στο τμήμα -15 σε νηπιαγωγείο και Α’ Β’ δημοτικού 

Με πανεκπαιδευτικό συντονισμό, Συλλόγων ΠΕ, ΕΛΜΕ και τους φοιτητικούς συλλόγους προχωράμε σε ανυποχώρητο απεργιακό αγώνα διάρκειας, μέχρι την οριστική απόσυρση του προσοντολογίου-έκτρωμα! Καλούμε σε: 



1. Μαχητική συγκέντρωση στο Υπ. Παιδείας τη Δευτέρα 7/1 στις 12μμ. 

2. 24ωρη απεργία την Παρασκευή 11/1, που έχει αποφασιστεί από τις ΔΟΕ-ΟΛΜΕ, πανελλαδική συγκέντρωση στη 1μμ στα Προπύλαια και πορεία προς τη Βουλή. 

3. Έκτακτη Γ.Σ. την Πέμπτη 10/1, στις 18.30, στο 39ο ΔΣ Αθηνών, με πρόταση για τουλάχιστο 48ωρη απεργία την εβδομάδα 14-18/1, νέο γύρο Γ.Σ. για την άμεση αγωνιστική συνέχεια του απεργιακού αγώνα και των κινητοποιήσεων. 

4. Προχωράμε σε πολύμορφες δράσεις, συλλαλητήρια, καταλήψεις. Συγκροτούμε επιτροπές αγώνα αναπληρωτών σε κάθε σύλλογο Π.Ε. Καλούμε σε ανάληψη αγωνιστικών πρωτοβουλιών και δράσεων σε κάθε περιοχή και επιδιώκουμε τον πανελλαδικό συντονισμό των συλλόγων Π.Ε. – ΕΛΜΕ και των επιτροπών αγώνα. 

5. Καλούμε τη ΔΟΕ να καλέσει ολομέλεια προέδρων το Σάββατο 12/1 για να συζητηθεί η οργάνωση των επόμενων βημάτων. 

6. Σε περίπτωση που το ν/σχέδιο επιδιώξουν να το ψηφίσουν αυτή την εβδομάδα, απαιτούμε την άμεση έναρξη απεργίας με τουλάχιστον 48ωρη απεργία στις 10-11/1, νέο γύρο ΓΣ την επόμενη εβδομάδα και χάραξη της αγωνιστικής συνέχειας του απεργιακού αγώνα και των κινητοποιήσεων. 



ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΗ ΓΣ του ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ 

ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ 

ΚΛΕΙΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΣΗ 11/1 ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ 

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου