Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2014

Στο δημόσιο ο Μητσοτάκης αναστέλει τον νόμο για την αξιολόγηση και αποσύρει το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο!


ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ  ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ  ΚΙΝΗΣΗ συλλ. «ο Αριστοτέλης»

           ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

http://aakaristotelis.blogspot.gr/                                                  Δευτέρα 1/12/2014

ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ Ο ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΥΡΕΙ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ!

Στην εκπαίδευση, μετά τη μαζική αντίσταση των εκπαιδευτικών στη λαίλαπα της αξιολόγησης, το Υ.ΠΑΙ.Θ. (ξανα)δίνει παρατάσεις…
ΝΑ ΜΠΛΟΚΑΡΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ,
ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΤΕΡΑΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΟΥΣ!

Από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη κι από την Κέρκυρα μέχρι την Ρόδο οι εκπαιδευτικοί αποφασίζουν μαζικά τη συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή της ΔΟΕ-ΑΔΕΔΥ, με αποτέλεσμα να μη γίνονται συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων  ούτε σχέδια εργασίας να  κατατίθεται και ούτε ο προγραμματισμός να αναρτάται στο παρατηρητήριο της αξιολόγησης ενώ την ίδια στιγμή εκατοντάδες κυρίως προϊσταμένες και διευθυντές αρνούνται να συμμετέχουν στην αξιολόγηση. Ο προγραμματισμός του Υ.ΠΑΙ.Θ. για την επιβολή της αξιολόγησης φαίνεται να τινάζεται για άλλη μια φορά στον αέρα. Όπως σε όλο το δημόσιο από το καλοκαίρι δεν έχει προχωρήσει καμία διαδικασία αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης έτσι και στην εκπαίδευση βαδίζουμε στο δρόμο της μαζικής αντίστασης και ανυπακοής στη λαίλαπα της αξιολόγησης.

Το μόνο που κατάφερε το ΥΠΑΙΘ είναι να δημιουργήσει έναν στρατό πραιτοριανών από σχολικούς συμβούλους και διευθυντές εκπαίδευσης που σαν πειθήνια όργανα προσπαθούν να περάσουν την πολιτική της κυβέρνησης εκβιάζοντας, τρομοκρατώντας και εκφοβίζοντας τους εκπαιδευτικούς. Αλλά ούτε ο καλλιεργούμενος φόβος φαίνεται να φέρνει την υποταγή των εκπαιδευτικών αλλά αντίθετα τη συσπείρωση στα σωματεία και τη μαζική συμμετοχή στην απεργία-αποχή. Όλοι πλέον κατανοούμε την ανάγκη της συλλογικής δράσης και απάντησης στην προσπάθεια του Υ.ΠΑΙ.Θ. (στα πλαίσια της συνολικότερης αντιδραστικής αναδιάρθρωσης του κράτους που προωθούν κυβέρνηση-Ε.Ε.-κεφάλαιο) για την απαξίωση της παιδείας ως κοινωνικού δικαιώματος, την αμφισβήτηση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου και την προώθηση τότε του «νέου», «ψηφιακού» ή «έξυπνου», σήμερα του «κοινωνικού» και πάντα του σχολείου της αγοράς, του σχολείου που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Η παράταση που δόθηκε από το ΥΠΑΙΘ  για την κατάθεση του portofolio  των διευθυντών και των προϊσταμένων (3/12/2014) και την ανάρτηση του προγραμματισμού στο παρατηρητήριο (15/12/2014) δείχνει ότι η μαζική αντίσταση του εκπαιδευτικού κινήματος ενάντια στην ατομική αξιολόγηση-σφαγείο και την αυτοαξιολόγηση-κατηγοριοποίηση των σχολείων μπορεί να έχει αποτελέσματα, ότι η επιβολή της αξιολόγησης δεν είναι μονόδρομος. Δείχνει ότι το “παιχνίδι” όχι μόνο δεν έχει κριθεί αλλά υπάρχουν βάσιμες πιθανότητες να λήξει υπέρ μας.
    Δείχνει ταυτόχρονα τις τεράστιες ευθύνες της πλειοψηφίας του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.(ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚ), η οποία μήνες τώρα δε δέχεται να αναλάβει την οργάνωση αυτού του αγώνα, αλλά εξαντλήθηκε στην προκήρυξη της απεργίας-αποχής και σε μονότονες γενικόλογες ανακοινώσεις για την ανάγκη συμμετοχής σ’ αυτήν, χωρίς όμως καμιά συγκεκριμένη πρόταση υλοποίησής της, κανένα συγκεκριμένο μέτρο στήριξής της. Αν είχε υιοθετήσει τις προτάσεις που και οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ Π.Ε. αλλά και δεκάδες τοπικοί Σύλλογοι είχαν καταθέσει, αυτά ακριβώς δηλ. που σήμερα, κάτω από την πίεση των εκπαιδευτικών και μέσα από διαδικασίες Γεν. Συνελεύσεων αποφασίζονται και υλοποιούνται σ’ όλη τη χώρα, είναι σίγουρο ότι θα είχαμε καταφέρει και στην εκπαίδευση αυτό που φαίνεται να γίνεται στο υπόλοιπο δημόσιο: το υπουργείο να αναστέλλει την εφαρμογή της αξιολόγησης, όπως δήλωσε ο Μητσοτάκης, και να αποσύρει το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο.

Τεράστιες οι ευθύνες των παρατάξεων ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ/ΠΑΣΚ και των συνδικαλιστικών στελεχών τους που είναι διευθυντές

Δείχνει τις τεράστιες ευθύνες των παρατάξεων της συγκυβέρνησης που άλλα ψηφίζουν κι άλλα πράττουν τα συνδικαλιστικά τους στελέχη στα σχολεία. Πλήθος διευθυντών τους που συμμετέχουν στα ψηφοδέλτια τους, συμμετέχουν κανονικά στην αξιολόγηση κι ετοιμάζονται να γίνουν αξιολογητές, ενώ στα σχολεία τους προωθούν με πάθος την αυτοαξιολόγηση για να εξασφαλίσουν τα πολυπόθητα μόρια. Την ίδια στιγμή φυσικά, ο διοικητικός μηχανισμός δουλεύει για χάρη τους. Δικά τους στελέχη τοποθετούνται από τους διευθυντές εκπαίδευσης ως εκπρόσωποί στις Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας και σε διάφορες άλλες επιτροπές για να παίρνουν τα μόρια, και γενικώς «προτιμώνται» σε διάφορες μοριοδοτούμενες θέσεις. Έτσι εξηγείται γιατί η πλειοψηφία της ΔΟΕ (ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ/ΠΑΣΚ) προωθούν την αδράνεια.


Συνάδελφοι/φισσες,
Η μαχόμενη εκπαίδευση δείχνει ότι μπορεί να ξεπεράσει τα εμπόδια. Το εκπαιδευτικό κίνημα, μετά από ένα ολόκληρο χρόνο πολύμορφης δράσης ενάντια στην αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση, μπορεί να μπλοκάρει, καθυστερήσει και τελικά ανατρέψει αυτή την πολιτική δίνοντας έτσι προοπτική και στον αγώνα για τη συνολική ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής-αντιλαϊκής πολιτικής. Το υποδεικνύουν οι χιλιάδες σύλλογοι διδασκόντων σε όλη τη χώρα που αρνούνται τη συμμετοχή τους στην αυτοαξιολόγηση. Το υποδεικνύουν οι 44 σύλλογοι και ΕΛΜΕ που ξεπερνούν τα εμπόδια της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ και συντονίζουν τη δράση τους σε πανελλαδικό ρεύμα αντίστασης! Γι’ αυτό καλούμε:


Ø  τους συλλόγους διδασκόντων να απέχουν από κάθε διαδικασία  αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας συμμετέχοντας στην απεργία-αποχή που έχει προκηρύξει η ΔΟΕ
Ø  τους/τις διευθυντές/τριες και προϊσταμένους σχολικών μονάδων να μη συμπληρώσουν το portfolio, να καταθέσουν δήλωση συμμετοχής στην απεργία–αποχή και να απέχουν από κάθε αξιολογική διαδικασία συμμετέχοντας και αυτοί στο μεγάλο ρεύμα που δημιουργείται ενάντια στην αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση
Ø  τις/τους προϊσταμένες/ους νηπιαγωγείων να μη γίνουν οι πρώτοι εκπαιδευτικοί της τάξης-θύματα της αξιολόγησης, να μην μπουν στη διαδικασία αξιολόγησης συντασσόμενες με τη συντριπτική πλειοψηφία των συναδελφισσών/ων τους
Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να συνεδριάσει άμεσα και σε συνεργασία με τους τοπικούς Συλλόγους:
Ø  να οργανώσει την με μαζικούς όρους κατάθεση στις κατά τόπους Δ/νσεις Π.Ε. των δηλώσεων άρνησης συμμετοχής των διευθυντών/ριών και προϊσταμένων στην αξιολόγηση
Ø  να σχεδιάσει την ενημέρωση των γονιών και των τοπικών κοινωνιών για τις επιπτώσεις της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης στα μορφωτικά δικαιώματα και με στόχο τη συστράτευσή τους
Ø  να ορίσει ως πρώτο σταθμό κορύφωσης της αντίστασής μας τη μέρα πανελλαδικής δράσης τη Δευτέρα 15/12 (νέα καταληκτική ημ/νία για την ανάρτηση του προγραμματισμού) με την οργάνωση συλλαλητηρίου στο Υ.ΠΑΙ.Θ. για την Αττική και τους γύρω νομούς και τις περιφερειακές διευθύνσεις για την επαρχία,  για τη μαζική κατάθεση των αποφάσεων άρνησης των Συλλόγων Διδασκόντων να καταθέσουν σχέδιο δράσης και προγραμματισμό.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου