Μετά τον «λαγό» απόφαση του ΔΣ της ΔΟΕ, όπου αρνήθηκε να προκηρύξει νέα Απεργία Αποχή, το υπουργείο σαν έτοιμο από καιρό, σπεύδει να βγάλει και νέα εγκύκλιο για την αξιολόγηση ενεργοποιώντας το στάδιο Β της ατομικής αξιολόγησης, που αφορά την υπηρεσιακή συνέπεια του εκπαιδευτικού που αξιολογείται από αξιολογητή διευθυντή/προϊστάμενο και αξιολογητή σχολικό «σύμβουλο». Όπως περιγράφεται:
1. Το στάδιο αφορά όλες/όλους τους εκπαιδευτικούς!
2. Απαραίτητη η συμπλήρωση φακέλου από τον αξιολογούμενο για το Β
3. Δείκτες Αξιολόγησης
ββ) Ενεργός συμμετοχή στη λειτουργία του κέντρου ή της υπηρεσίας: Αξιολογούνται η συμβολή του στην εύρυθμη λειτουργία του κέντρου ή της υπηρεσίας, η ανάληψη πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της λειτουργίας της, η συμβολή του στη δημιουργία αποδοτικού οργανωτικού κλίματος, η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων παροχής των υπηρεσιών του, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, η ενεργός συμμετοχή στις διαδικασίες προγραμματισμού και αποτίμησης, καθώς και στην υλοποίηση των δράσεων βελτίωσης του παρεχόμενου έργου. Το έργο του αξιολογούμενου αξιολογείται ως μη ικανοποιητικό, ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό
4. Αν συμπληρωθεί ο φάκελος τρέχει με τη "συναίνεση" του αξιολογούμενου η αξιολόγηση του Β
5. ΜΟΝΟ Α/Α σε κάθε περίπτωση για τον φάκελο, για την πλατφόρμα και για την αυτοαξιολόγηση του αξιολογούμενου. Οι στάσεις δεν μπορούν καλύψουν
6. Θέτει ημερομηνίες 27-2/4 ο αξιολογητής ορίζει την ημερομηνία μέχρι την οποία πρέπει ο αξιολογούμενος να συμπληρώσει τον φάκελο.
Από αυτή την άποψη μετά την τομή του Α2 επιπέδου που προσπαθεί να μετατρέψει τον διευθυντή του σχολειού σε έναν καθημερινό αξιολογητή που ακτινογραφεί και ελέγχει το πώς κάνεις μάθημα, την παιδαγωγική σχέση που αναπτύσσεις με τους μαθητές και τις μαθήτριες, που ουσιαστικά καθορίζει και τον τρόπο με τον οποίο κάθε εκπαιδευτικός λειτουργεί μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και που εκτός των άλλων δίνει στο διευθυντή τη δυνατότητα της μισθολογικής καθήλωσης, το ΠΕΔΙΟ Β αποτελεί μοχλό πλήρους συμμόρφωσης με την κυρίαρχη πολιτική και παιδαγωγική, πειθάρχησης και χειραγώγησης. Μάλιστα εκτός των άλλων κριτήριο και δείκτης αξιολόγησης αποτελεί και η συμμετοχή του εκπαιδευτικού στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και το τι πρωτοβουλίες παίρνει για να αναδείξει καλές πρακτικές, όπως τις εννοεί η κυβέρνηση και το υπουργείο.
Οι στιγμές είναι ιστορικές για τον κλάδο των εκπαιδευτικών. Πάνω από 42 χρόνια το εκπαιδευτικό κίνημα δεν έχει αφήσει να προχωρήσει η αξιολόγηση- κατηγοριοποίηση παρά τις προσπάθειες όλων των κυβερνήσεων από το 19990 και μετά. Με κάθε τρόπο και σε κάθε εποχή το εκπαιδευτικό κίνημα ανταποκρίθηκε στην αντιπαράθεση με τις εκάστοτε κυβερνήσεις που υλοποιώντας την πολιτική των κυβερνήσεων της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για την απαξίωση και διάλυση του δημόσιου σχολείου και δε επέτρεψε να κατισχύσει η αξιολόγηση ως βασικός μοχλός για τη πολιτική αυτή.
Αυτή την στιγμή το μεγάλο βάρος της αντιπαράθεσης με την κυβέρνηση το σηκώνουν και τα πρωτοβάθμια σωματεία Σύλλογοι ΠΕ και ΕΛΜΕ που έχουν προχωρήσει σε συντονισμό και έχουν επαπροκηρύξει την Α/Α από όλες τις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης. Πρέπει να προχωρήσει ακόμη περισσότερο.
Επαναπροκήρυξη ΤΩΡΑ από όλα τα πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία
Επαναπροκήρυξη από ΔΟΕ-ΟΛΜΕ
NO PASARAN!
Μέχρι τη Νίκη!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου