Αξιωθήκαμε να το δούμε κι αυτό. Διευθύντριες και διευθυντές αποφασίζουν και διατάζουν. …απαγορεύουν στην/ον εκπαιδευτικό ειδικότητας να παρακολουθήσει επιμορφωτικό σεμινάριο που πραγματοποιείται εντός διδακτικού ωραρίου γιατί -λέει- δεν έχουν σε καιρό κόβιντ να καλύψουν το κενό του …κι αντ’ αυτού προτείνουν τα σεμινάρια να γίνονται εκτός διδακτικού ωραρίου! Κι όλα αυτά σε μια γλώσσα που την έχουμε συνηθίσει σε στρατώνες αλλά όχι στο σχολείο.
Αυθαιρεσία, δεσποτισμός, αλαζονεία, και φυσικά κατάχρηση εξουσίας, είναι οι μόνες εκφράσεις που ταιριάζουν. Όταν μάλιστα, συνοδεύονται κι από απόκρυψη της όποιας ενημέρωσης οφείλουν να μεταφέρουν και διοικητικά, τότε μιλάμε και για παράβαση καθήκοντος. Αλλά, εμείς δε θα ασχοληθούμε με αυτό.
Σκηνές από ταινία προσεχώς…
Ο ν.4823/2021, αυτό το αυταρχικό έκτρωμα που ψήφισε η κυβέρνηση της ΝΔ το καλοκαίρι είναι η «στέγη» όλων αυτών, είναι το πλαίσιο μελλοντικής νομιμοποίησης τους και μετατροπής του σχολείου σε δεσμωτήριο.
Με τις αρμοδιότητες που ανατίθενται στην/ον διευθύντρια/ή επιχειρείται να καταργηθεί ολοκληρωτικά ο ρόλος του συλλόγου διδασκόντων. Απαξιώνεται πλήρως μπροστά στην παντοδυναμία ενός διευθυντή που καθορίζει ποιος θα είναι ο υποδιευθυντής, ποιοι θα είναι οι ενδοσχολικοί συντονιστές, ποιοι θα είναι οι μέντορες, που αποφασίζει ποια προγράμματα θα κάνει το σχολείο, πού υποχρεώνει σε υπερωριακή απασχόληση, που πραγματοποιεί ενδοσχολική επιμόρφωση εκτός εργασιακού ωραρίου, που αξιολογεί τον εκπαιδευτικό για το παιδαγωγικό κλίμα στην τάξη του, που αποφασίζει ποια τεκμήρια θα ανεβάσει στον ηλεκτρονικό φάκελο ενός εκπαιδευτικού, που αποφασίζει εν τέλει πώς θα λειτουργήσει το σχολείο. Και κυρίως που η εναρμόνησή του σε όλα αυτά είναι και ο δρόμος για την δική του καλή αξιολόγηση και επιλογή ξανά για στελεχική θέση. Είναι σαφές ότι επιχειρείται η αντικατάσταση του συλλογικού θεσμικού αποφασιστικού οργάνου από τη δημιουργία ενός προσωποπαγούς μηχανισμού από στελέχη και ημιστελέχη που θα λειτουργούν εξατομικευμένα και στο πλαίσιο μιας ιδιότυπης ιεραρχίας για τη διάχυση του ελέγχου και της λογοδοσίας, ως άμεσοι κρίκοι υλοποίησης της κυβερνητικής πολιτικής.
Κοντά, πάνω και δίπλα σε όλα αυτά και ο περιφερειακός επόπτης ποιότητας, το περιφερειακό συμβούλιο εποπτών, ο επόπτης ποιότητας της εκπαίδευσης, οι σύμβουλοι εκπαίδευσης, ο διευθυντής εκπαίδευσης και όλα τα άλλα στελέχη στη διοικητική ιεραρχία που δημιουργεί ο νέος νόμος. Μια ατελείωτη πυραμίδα στελεχών που -καθένας με τον δικό του ρόλο- είναι οι εξωτερικοί αξιολογητές της σχολικής μονάδας, αυτοί κρίνουν, βαθμολογούν, επιτάσσουν δράσεις, μέχρι και τους κανόνες λειτουργίας του σχολείου εγκρίνουν, απορρίπτουν, αλλάζουν, φυσικά το ίδιο ακριβώς καλούνται να εκτελέσουν και με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, και εννοείται αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς με τετράβαθμη κλίμακα.
Η χρήση ορολογίας από το λεξιλόγιο των επιχειρήσεων δεν είναι τυχαία
Ο νόμος 4823/2021 εγκαθιδρύει τις αρχές του επιχειρηματικού μάνατζμεντ στη λειτουργία του δημόσιου σχολείου, την ανταγωνιστική, εμπορευματοποιημένη και ανταποδοτική του λειτουργία και την ολοένα και μεγαλύτερη αποποίηση των δημόσιων ευθυνών για τη χρηματοδότηση του. Στόχος να κοστίζει φτηνά και μια και θα επαιτεί χορηγίες για να επιβιώσει, να προσαρμόζεται στις ανάγκες της καπιταλιστικής αγοράς στο περιεχόμενο του και στα προγράμματά του. Η μόρφωση, η κριτική σκέψη, το σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών και κάθε πολιτική που μπορεί να υπηρετεί τα παραπάνω, πετιέται στο πυρ το εξώτερο! Τώρα κουμάντο κάνει η αγορά και οι απαιτήσεις της. Κι όποιος δεν μπορεί να προσαρμοστεί σε αυτή, θα κλείνει, θα απολύεται, θα αγνοείται.
Με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα… Τίποτα δε θα μένει αναπάντητο!
Ας ξεκινήσουμε από τα απλά! Το σωματείο, με τις γενικές συνελεύσεις του και την επιτροπή αγώνα έχει τη δύναμη να προστατεύσει δικαιώματα και να αποκρούσει αυθαιρεσίες. Αυτό ακριβώς έκανε και με την πρόσφατη απόπειρα απαγορεύσεων και δεσποτικών συμπεριφορών! Ανοιχτά, καθαρά, δημόσια τοποθετήθηκε. Αυτό θα συνεχίσει να κάνει! Καλούμε να πράξουν έτσι κι όλες οι συνδικαλιστικές παρατάξεις. Να συμβάλλουν για το δυνάμωμα των συλλόγων διδασκόντων και των εκπαιδευτικών, να μην «κλαδεύουν» την αγωνιστική στάση τους καθώς και του σωματείου.
Γι’ αυτό και λέμε καθαρά! Αντισταθείτε σε όλα! Κάθε βήμα υποχώρησής μας, φέρνει όλο και πιο κοντά το δεσμωτήριο που φτιάχνει το νέο νομοθετικό πλαίσιο. Αντίθετα, κάθε άρνησή μας να υποταχτούμε, δυσκολεύει το στρατόπεδο του Υπουργείου. Έχουμε τη δύναμη να νικήσουμε! Γι’ αυτό και από την πρώτη στιγμή, όταν οι ομοσπονδίες ΔΟΕ/ΟΛΜΕ αρνήθηκαν την επαναπροκήρυξη, ως Ανεξάρτητη Αγωνιστική Κίνηση/Παρεμβάσεις Αριστοτέλη, (όπως και πολλά ακόμα σχήματα των Παρεμβάσεων σε Α’ βάθμια και Β’ βάθμια εκπαίδευση), προτείναμε και ψήφισε ομόφωνα η έκτακτη Γενική Συνέλευση του Οκτωβρίου τη συνέχιση της Απεργίας Αποχής από τα πρωτοβάθμια. Καλούμε όλες/όλους τους εκπαιδευτικούς -όποια στάση κι αν κράτησαν μέχρι τώρα- να υπογράψουν ΤΩΡΑ Απεργία Αποχή! Καλούμε όλες τις συνδικαλιστικές δυνάμεις να πράξουν το ίδιο ώστε το ρεύμα της Απεργίας Αποχής να γίνει ικανό να μπλοκάρει για μια ακόμα χρονιά την αξιολόγηση!
Τριάντα χρόνια τώρα, όλες οι κυβερνήσεις μηδενός εξαιρουμένου, από τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, τον ΣΥΡΙΖΑ -η καθεμιά με τον δικό της τρόπο, ρυθμό και μέθοδο- όλοι οι εξωνημένοι υπερασπιστές των σαλονιών της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ και των βέλτιστων πρακτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίες έχουν εξαφανίσει πανευρωπαϊκά κάθε ικμάδα δημόσιας εκπαίδευσης, ιδρώνουν για να κατισχύσει στο δημόσιο σχολείο η αξιολόγηση και η πλήρης επιχειρηματικοποίησή του.
Τριάντα χρόνια δεν τα κατάφεραν όπως θα ήθελαν. Τους μπλόκαρε κάθε φορά η ανυπότακτη στάση των εκπαιδευτικών που παραμένει πάντα ανυπότακτη, αρνούμενη να δηλώσει υποταγή, κυρίως αρνούμενη να δηλώσει παραίτηση! Αυτό θα συμβεί και τώρα!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου