Οι εκπαιδευτικοί όπως και ολόκληρος ο λαός, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με την ακραία αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης. Το σαρωτικό κύμα της ακρίβειας στα βασικά είδη ευρείας κατανάλωσης, οι αυξήσεις-φωτιά στο ρεύμα και στη θέρμανση, η καταλήστευση του εισοδήματος, οι διαλυμένες κοινωνικές υπηρεσίες, η επίθεση στο δημόσιο σχολείο, η καταστολή, ο αυταρχισμός, οι αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις αλλά και οι καθηλωμένοι μισθοί, βυθίζουν όλους σε καθεστώς ακόμα μεγαλύτερης φτώχειας. Η κυβέρνηση της ΝΔ με την πολιτική της βάζει πλάτη στην ασύδοτη κερδοφορία του κεφαλαίου σε βάρος του λαού ενώ μοιράζει ψίχουλα που δεν φτάνουν να καλύψουν ούτε τα στοιχειώδη.
Την ίδια ώρα με την εγκληματική πολιτική της στη διαχείριση της πανδημίας, η κυβέρνηση προσπαθεί να πείσει το λαό να συνηθίσει ως «κανονικότητα» τους εκατό – και πλέον – νεκρούς κάθε ημέρα. Οι εκατόμβες των νεκρών που κατατάσσουν τη χώρα σε μια από τις χειρότερες θέσεις παγκοσμίως, είναι το τραγικό αποτέλεσμα της εγκατάλειψης του Δημόσιου Συστήματος Υγείας, όπως υποχρεώνονται άλλωστε να ομολογήσουν δημόσια και τα στελέχη της κυβέρνησης.
Παράλληλα η κυβέρνηση και η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ συνεχίζουν το σφυροκόπημα της Δημόσιας Εκπαίδευσης, με το ΥΠΑΙΘ να έχει μοναδική προτεραιότητα να προχωρήσει την αντιδραστική μετάλλαξη του Δημόσιου Σχολείου σε επιχειρηματικό. Ένα σχολείο φτηνό, ευέλικτο, αυταρχικό, σχολείο της αγοράς των δεξιοτήτων, της κατακερματισμένης γνώσης και πληροφορίας, με τεράστια κενά εκπαιδευτικών και προκλητικές προσλήψεις 3μηνιτών, με συγχωνεύσεις-κλείσιμο τμημάτων και απ’ ευθείας παρέμβαση στο περιεχόμενο της διδασκαλίας με σκοταδιστικά προγράμματα και νέα αντιδραστικά αναλυτικά προγράμματα με εμπαιγμό των εκπαιδευτικών με εξευτελιστικά voucher. Προωθούν την αξιολόγηση και τα αντιδραστικά σχέδια για την «αυτονομία» της σχολικής μονάδας. Προετοιμάζουν την εφαρμογή της «Τράπεζας Θεμάτων», των εξετάσεων τύπου «PISA». Μεθοδεύουν τη νέα μεγάλη σφαγή δεκάδων χιλιάδων υποψηφίων μέσω της ΕΒΕ. Η αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης αλλάζει ριζικά προς το χειρότερο το DNA του Δημόσιου Σχολείου, πολλαπλασιάζει και εντείνει τους ταξικούς φραγμούς.
Μέσα σε αυτές τις συνθήκες και μπροστά στο μέγεθος της επίθεσης της κυβέρνησης, οι συνδικαλιστικές δυνάμεις των ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ/ΕΡΑ/ΑΕΕΚΕ-ΔΗΣΥ/ΠΕΚ, κρυμμένες πίσω από την ταμπέλα της «πανελλαδικής δράσης για την Παιδεία», κήρυξαν την αδράνεια και την απραξία. Επέλεξαν να διοργανώσουν άνευρες περιφερειακές συσκέψεις ανά την Ελλάδα, - με ένα προκλητικό και ευρύ πρόγραμμα «συνδικαλιστικού τουρισμού» - κλείνοντας για πάνω από ένα μήνα κάθε συζήτηση για ΓΣ, απεργία και κοινό βηματισμό με άλλους χώρους εργασίας. Αρνούνται οποιοδήποτε σύγκρουση με την κυβέρνηση και την πολιτική της διευκολύνοντας το υπουργείο να προετοιμάζει τα επόμενα βήματα της της αντιδραστικής μετάλλαξης του σχολείου αλλά και της εξαθλίωσης των εργαζόμενων.
Βγάζουν μάλιστα από την ημερήσια διάταξη την αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση και την αξιολόγηση που είναι κεντρικό ζήτημα αντιπαράθεσης του εκπαιδευτικού κινήματος και το νόμο Χατζηδάκη που χτυπά τα σωματεία, τη συνδικαλιστική δράση και την εργασία! Με ένα αστείο διεκδικητικό πλαίσιο χωρίς καμιά διάθεση ακόμα και να προβάλουν τα πραγματικά ζητήματα που έδωσε και δίνει μάχη το εκπαιδευτικό κίνημα αυτή τη χρονιά αλλά και τις ανάγκες των εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης. Ο «αγώνας» που οργανώνουν έχει πολλά ταξίδια, πολλές συναντήσεις με συνδικαλιστικά στελέχη – ούτε καν μαζικές διαδικασίες και ΓΣ για να μπορούν να πάρουν μέρος όλος ο κλάδος των εκπαιδευτικών, πολλές συνεντεύξεις και πολύ λίγες – 2ώρες στάσεις εργασίας σε δύο πόλεις από όλη τη χώρα κάθε εβδομάδα! Και καμιά δυνατότητα να συσπειρωθούν οι εκπαιδευτικοί, να ενωθούν με άλλους εργαζόμενους και να διεκδικήσουν πραγματικά ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής και αντιλαϊκής πολιτικής και αυξήσεις και μέτρα για αξιοβίωτη ζωή.
Και ενώ λοιπόν βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η ολομέτωπη επίθεση της κυβέρνησης της ΝΔ και η ανάγκη μαζικού απεργιακού αγώνα είναι περισσότερο από επιτακτική, οι δυνάμεις αυτές ροκανίζουν το χρόνο, αφήνοντας ελεύθερο το έδαφος στην κυβέρνηση να συνεχίσει ακάθεκτη και ανεμπόδιστη το αντιλαϊκό και αντιδραστικό της έργο. Προσφέρουν συναίνεση και τελικά πολύτιμη στήριξη στην κυβερνητική πολιτική. Αρνούνται την κήρυξη νέας Απεργίας-Αποχής από την Αξιολόγηση, αποδεχόμενες και νομιμοποιώντας το ν. Χατζηδάκη που την έβγαλε παράνομη, δεν παίρνουν θέση για ακύρωση-μη υλοποίηση-συμμετοχή στις εξετάσεις PISA με κάλυψη των συναδέλφων/ισσών, αρνούνται κάθε λογική σύγκρουσης για να σπάσει η ακρίβεια και η φοροληστεία, για αυξήσεις στους μισθούς, για την κατάργηση-μη εφαρμογή του ν. Χατζηδάκη, ως αναγκαία στοιχεία και συνέχεια του αγώνα για την υπεράσπιση του Δημόσιου Σχολείου και της Υγείας του λαού.
Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ, που διαμαρτύρονται στα λόγια για αυτή την παρελκυστική τακτική, εδώ και 8 μήνες κλώθουν στα λόγια μια πανεργατική απεργία που ποτέ δεν κάνουν. Και σε κάθε πρόταση των Παρεμβάσεων για απεργιακό αγώνα, η απάντηση είναι ότι «οι απεργίες πρέπει να προετοιμάζονται καλά». Έτσι, ο αγωνιστικός προγραμματισμός εξαντλείται σε απογευματινά συλλαλητήρια. Αλλά η απουσία πανεργατικής απεργιακής γενίκευσης, υπονομεύει την αγωνιστική συσπείρωση, δε θέτει θέμα ανατροπής της κυβερνητικής πολιτικής κι επιτρέπει στην κυβέρνηση να νομοθετεί ανενόχλητη Ταυτόχρονα, όσο οι απεργίες δεν γενικεύονται, ηρωικοί αγώνες σε χώρους εργασίας όπως, στο λιμάνι, στον επισιτισμό κ.ά. να κινδυνεύουν να συνθληφθούν από τη σύμπραξη κράτους, εργοδοσίας και δικαστικών αποφάσεων απαγόρευσης των απεργιών τους! Το αποτέλεσμα είναι η κυβέρνηση να νομοθετεί εναντίον των εργαζόμενων, οι εργαζόμενοι να εξαθλιώνονται χωρίς αγωνιστική απάντηση και οι συνδικαλιστικές γραφειοκρατίες και πλειοψηφίες να συναινούν – παρά τις προφάσεις και δικαιολογίες- μ’ αυτές τις πολιτικές.
ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΚΩΧΗ
ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ-ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟΣ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ
Δεν πρέπει να χαθεί άλλος χρόνος!
Δεν αρκεί μια απλή καταγραφή της κατάστασης, η γκρίνια και η διαμαρτυρία, με συμβολικές-κατακερματισμένες ενέργειες. Ούτε αντιστοιχεί η υποταγή του κινήματος σε εκλογικές αυταπάτες-αναμονή που στην ουσία φέρνει την αποδοχή των μέτρων και μετάθεση της μάχης στο απροσδιόριστο μέλλον.
Η άμεση απεργιακή απάντηση με την πραγματική κίνηση των εργαζομένων και του λαϊκού ξεσηκωμού είναι αναγκαία. Μια πρόταση που ήδη έχουμε καταθέσει οι Παρεμβάσεις Δημόσιου κι Ιδιωτικού τομέα. Με πανεκπαιδευτικό μέτωπο και πανεργατική διεύρυνση του αγώνα. Με χαρακτηριστικά που θα ενοποιούν τις νίκες των εργαζόμενων στην COSCO και στην e-food με τα αιτήματα για αυξήσεις στους μισθούς, μπλοκάρισμα των αντιεκπαιδευτικών νομοσχεδίων, ακύρωση της Αξιολόγησης και των εξετάσεων PISA, ΕΒΕ, Τρ. Θεμάτων, την κατάργηση του ν. Χατζηδάκη, την ανατροπή της πολιτικής φτωχοποίησης και καταπάτησης δικαιωμάτων και ελευθεριών.
Τα σωματεία να μπουν σε θέσεις μάχης! Πρέπει να σπάσει άμεσα το καθεστώς της αναμονής και της αδράνειας, να υπάρξει άμεσα μαζικός ξεσηκωμός των εργαζομένων και απεργιακός αγώνας για την ανατροπή της κυβερνητικής πολιτικής.
Ως Παρεμβάσεις στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα προτείναμε ένα πρόγραμμα πάλης στα πλαίσια της οργάνωσης ενός επίμονου και πολύμορφου απεργιακού αγώνα:
1. Να κηρυχθεί άμεσα πανδημοσιοϋπαλληλική και πανεργατική πανεκπαιδευτική απεργία μέσα στο Φλεβάρη ως πρώτη απάντηση απέναντι στην αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική. Οι αποφάσεις και οι ενδεικτικές ημερομηνίες προς αυτή την κατεύθυνση να περιλαμβάνουν την ενοποίηση όλων των αγωνιστικών δράσεων που έχουν αποφασιστεί από σωματεία (πχ στις 23/2 απεργία στην υγεία)
2. Να κηρύξουν Απεργία – Αποχή από την αξιολόγηση τα πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία και οι ομοσπονδίες ΔΟΕ/ΟΛΜΕ και η ΑΔΕΔΥ.
3. Συμμετέχουμε στην εργατική Διαδήλωση Τρίτη 22 Φλεβάρη 6.30 μ.μ. στον πεζόδρομο της Κοραή Απειθαρχία και Πανεργατικός αγώνας για την κατάργηση του νόμου Χατζηδάκη
4. Στα πλαίσια της απόφασής μας στη συνέλευση στις 23/11 για το ωράριο των νηπιαγωγών προχωράμε άμεσα σε ψήφισμα για συλλογή υπογραφών σε συντονισμό με άλλους συλλόγους, ενημέρωση της κοινωνίας και κινητοποιήσεις
5. Αντί για κλειστές «συσκέψεις στελεχών», οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες να προχωρήσουν πανελλαδικά μέσα στο Φλεβάρη σε Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ – ΣΕΠΕ και σε Γ.Σ προέδρων.
6. Να συνεχιστεί και να κλιμακωθεί ο απεργιακός αγώνας επιδιώκοντας να πάρει πανδημοσιοϋπαλληλικά – πανεργατικά χαρακτηριστικά με νέα απεργία στις αρχές Μάρτη. Να συνδυαστεί με τον αγώνα για την κατάργηση του ν. Χατζηδάκη. Κανένα στοιχείο στον ΓΕΜΗΣΟΕ – καμιά εφαρμογή σε ηλεκτρονικές εκλογές.
7. Να προχωρήσουμε σε μεγάλη καμπάνια αποκάλυψης της αντιεκπαιδευτικής ατζέντας της κυβέρνησης, ως πλευρά της αντιδραστικής της πολιτικής, που θα οδηγήσει σε κοινές δράσεις με γονείς – μαθητές – φοιτητές για την ανατροπή αυτής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Να πάρουμε πρωτοβουλίες για αγώνα για το περιεχόμενο της μόρφωσης ενάντια στο σκοταδισμό και το αντιδραστικό περιεχόμενο των νέων αναλυτικών προγραμμάτων.
8. Να παρθούν αποφάσεις για την οργάνωση του αγώνα με σκοπό την ακύρωση των εξετάσεων PISA. Να αποφασιστεί κήρυξη Απεργίας τη μέρα των εξετάσεων και συγκεντρώσεις έξω από τα σχολεία με κάλεσμα σε γονείς και μαθητές για αποχή από τις εξετάσεις.
9. Συμμετοχή στις απεργιακές συγκεντρώσεις και διαδηλώσεις στις 8 Μάρτη τη Μέρα της Γυναίκας.
Αιτήματα – αιχμές του απεργιακού αγώνα
1. Αυξήσεις σε μισθούς – συντάξεις με κάλυψη των απωλειών από όλες τις περικοπές των Μνημονίων, να αποδοθεί το «κλεμμένο» ΜΚ, να επανέλθει ο 13ος και 14ος μισθός εδώ και τώρα! Ο αγώνας αυτός να ενοποιείται με τους εργαζόμενους στα ασφαλιστικά Ταμεία που αντιμετωπίζουν το νέο ασφαλιστικό ν/σχέδιο Χατζηδάκη για εγκάθετους ιδιώτες διευθυντές και εταιρεία για το ξεπούλημα της περιουσίας των ταμείων, τις ομοσπονδίες που αντιμετωπίζουν το κόψιμο των Βαρέων και Ανθυγεινών και τις μειώσεις μισθών και όλους τους εργαζόμενους οι οποίοι στενάζουν με την ακρίβεια και την καταλήστευση με τις ιδιωτικοποιημένες υπηρεσίες.
2. Να μην περάσει η επίθεση στα δημοκρατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα! Κάτω τα χέρια από τα σωματεία! Να καταργηθεί το αντεργατικό έκτρωμα «Χατζηδάκη»!
3. Να ανατραπεί το σύνολο της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης (αξιολόγηση, αυτονομία, τράπεζα θεμάτων, ΕΒΕ , PISA κλπ)! Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους. Καμία απόλυση αναπληρωτή. Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/Μονιμοποίηση ΤΩΡΑ ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την ολόκληρη την προϋπηρεσία. Κατάργηση του ν. 4589/19 του προσοντολογίου και του ν. 4692/20 Κεραμέως. Όχι σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ και συνεντεύξεις.
4. Να αναχαιτιστεί και να ανατραπεί η αντιλαϊκή πολιτική της φτώχειας, της ακρίβειας και της εξαθλίωσης των εργαζομένων των ιδιωτικοποιήσεων και της παράδοσης των δομών και υπηρεσιών στην ιδιωτική εκμετάλλευση και κερδοφορία (υγεία, ενέργεια, ρεύμα, δρόμοι, μεταφορές κλπ)!
Δεν θα ρίξουμε λευκή πετσέτα όπως κάνει ο κυβερνητικός και εργοδοτικός συνδικαλισμός. Οι εκπαιδευτικοί, οι εργαζόμενοι και η νεολαία να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας, με μαζικές Γενικές Συνελεύσεις, Επιτροπές Αγώνα και Συνελεύσεις αγώνα, Αγωνιστικό συντονισμό των πρωτοβάθμιων σωματείω, για την ανατροπή της αντεργατικής και αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.
Με μαζικό απεργιακό αγώνα υπερασπίζουμε τη Δημόσια Παιδεία και Υγεία, την εργασία μας και τη ζωή μας!
Κάτω η αντιδραστική πολιτική της κυβέρνησης!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου