ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Παρεμβάσεις Κινήσεις
Συσπειρώσεις Π.Ε.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ- ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ-ΕΕ-ΔΝΤ,
ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑΣ,
ΤΟΥ ΑΓΟΡΑΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ
ΚΑΙ ΜΟΡΦΩΤΙΚΗΣ ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΗΣΗΣ
Για αντίσταση και
συλλογικό αγώνα,
για τις ανάγκες και τα δικαιώματά μας,
για
να ακουστεί δυνατά
η φωνή του κινήματος,
η
φωνή της ζωντανής εκπαίδευση
Συμμετέχουν- Στηρίζουν:
Η «Ανεξάρτητη
Αγωνιστική Κίνηση» του
συλλόγου «Αριστοτέλης»
Η «Εκπαιδευτική Παρέμβαση» του Α΄ συλλόγου Αθηνών
Η «Ανεξάρτητη
Παρέμβαση» του
συλλόγου «Αθηνά»
Η «Ανεξάρτητη
Ριζοσπαστική Παρέμβαση» του συλλόγου «Ρόζα Ιμβριώτη»
H «Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση» του
συλλόγου «Μακρυγιάννης»
Οι «Δάσκαλοι σε Kίνηση» του συλλόγου «Παρθενώνας»
Οι «Εκπαιδευτικοί σε δράση» του συλλόγου
Ηλιούπολης
Οι Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε
ΜΕ ΤΟ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΤΑΞΙΚΟ ΡΕΥΜΑ
ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΗ ΣΥΝΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ
ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΔΙΑΛΛΑΓΗ
ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΑ ΑΝΥΠΑΚΟΥΑ ΑΙΡΕΤΙΚΑ
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΙΡΕΤΟ
ΣΤΟ Α΄ ΠΥΣΠΕ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ - ΣΤΟ ΑΠΥΣΠΕ -
ΣΤΟ ΚΥΣΠΕ
Παντού και πάντα...
…άμμος στα
γρανάζια τους
Η
μαχόμενη εκπαίδευση δίνει την απάντησή της:
§
στον αντιδραστικό
ρόλο της διοίκησης που καταργεί δικαιώματα, επιτίθεται για να επιβάλλει τις
αντιεκπαιδευτικές επιλογές της, αποκρύβει, αυθαιρετεί, ρουσφετολογεί
§ στον κρατικό κυβερνητικό συνδικαλισμό και τους αιρετούς
του
Τα ΠΥΣΠΕ είναι όργανα διοίκησης που διαθέτουν πλειοψηφία
διορισμένων μελών και χαρακτηρίζονται από τον πλήρη κυβερνητικό και
κομματικό έλεγχο, με εντολή να εφαρμόζουν και να υλοποιούν την κυβερνητική
πολιτική και τις επιλογές της. Διοικητικές πράξεις, μεταθέσεις, αποσπάσεις,
τοποθετήσεις, κ.λπ εξαρτώνται από το ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας των ΠΥΣΠΕ.
Η ανερυθρίαστη εναλλαγή ρόλων ανάμεσα σε Αιρετούς
και Προϊσταμένους που χαρακτήρισε την ιστορία των ΠΥΣΠΕ αποδεικνύει
το πώς και το γιατί η διοίκηση και ο υποταγμένος συνδικαλισμός στάθηκαν από
κοινού εχθρικοί απέναντι στα
δικαιώματα τις ανάγκες των εκπαιδευτικών και της
εκπαίδευσης.
Στην
εποχή των μνημονίων τα ΠΥΣΠΕ, αναλαμβάνουν τη «βρώμικη δουλειά» για να στηθεί
το αυταρχικό σχολείο, να στηριχθεί η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, να
παραβιαστούν εργασιακά δικαιώματα, να επιβληθεί η υποχρεωτική μετάθεση των
εκπαιδευτικών, να προχωρήσουν οι συμπτύξεις – συγχωνεύσεις τμημάτων για τις
«ανάγκες» της υπηρεσίας, η ουσιαστική κατάργηση των οργανικών θέσεων με την
αναγωγή σε ώρες εκπαιδευτικών αντί για τμήματα μαθητών τον αριθμό των εκπαιδευτικών που θα υπηρετούν
σε κάθε σχολείο.
Το ανεξάρτητο ριζοσπαστικό ρεύμα
Οι ανεξάρτητες αγωνιστικές κινήσεις, παρεμβάσεις της Α΄ Αθήνας, που συμμετέχουμε στο δίκτυο των
Παρεμβάσεων Κινήσεων Συσπειρώσεων Π.Ε. δίνουμε τη μάχη για να ανατρέψουμε την
αντιεκπαιδευτική πολιτική και όχι για να τη συνδιαχειριστούμε σε αδιαφανή και στεγανοποιημένα
όργανα. Οι αγώνες δίνονται στο σύλλογο διδασκόντων, στη Γενική Συνέλευση, στη
διαδήλωση και τα εργασιακά δικαιώματα διασφαλίζονται μέσα από τη συλλογική
δράση και διεκδίκηση.
Όταν
εκλεχτήκαμε 2 χρόνια πριν στο ΠΥΣΠΕ Αθήνας γνωρίζαμε ότι είχαμε μπροστά μάχες
και συγκρούσεις ενάντια σε ένα ανεξέλεγκτο αυταρχισμό και επίδειξης δύναμης και
εξουσίας από τη μεριά της διοίκησης.
Δώσαμε
τη μάχη αυτά τα 2 χρόνια και καταφέραμε να κοντράρουμε, σε σημαντικό βαθμό, τις
αυθαιρεσίες και να αναχαιτίσουμε τις αντιεκπαιδευτικές επιλογές. Με όλες τις
αδυναμίες και τις παραλείψεις του, το ανεξάρτητο ταξικό ρεύμα, μέσα και έξω από
το ΠΥΣΠΕ, λειτούργησε σαν άμμος στα γρανάζια των μηχανισμών της
αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.
Σπάσαμε
το άβατο του υπηρεσιακού συμβουλίου βγάζοντας τακτικές ανακοινώσεις και
υπερασπιζόμενοι πάντα τη θέση των
συλλόγων εκπαιδευτικών.
Δώσαμε
τη μάχη για να μη μετακινηθούν οι εκπαιδευτικοί, ως πλεονάζοντες από το ΠΥΣΠΕ Α
Αθήνας σε άλλα ΠΥΣΠΕ με επιτυχία μαζί με τους συναδέλφους και τους τοπικούς
συλλόγους.
Δώσαμε
τη μάχη ενάντια στις καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολείων, καταφέρνοντας σε
πολλές περιπτώσεις να τις αποτρέψουμε, διατηρώντας οργανικές θέσεις που ήθελε
διοίκηση και υπουργείο να καταργηθούν.
Καταφέραμε
οι τοποθετήσεις (μονίμων και αναπληρωτών) να γίνονται με βάση τα μόριά τους, οι
μετακινήσεις να περιοριστούν και να γίνονται μέσα από το υπηρεσιακό συμβούλιο
ώστε και να ελέγχονται και να μη γίνονται αντικείμενο «εξυπηρέτησης» από τους
αιρετούς και την υπηρεσία.
Βρεθήκαμε
δίπλα στους συναδέλφους που διώκονταν και πάντα σε συνεργασία με τους τοπικούς
συλλόγους.
Στις
κρίσεις των διευθυντών αποδείξαμε με τη στάση μας πως η συμμετοχή μας στο
συμβούλιο δε σήμαινε και αλλαγή των θέσεων μας: αρνηθήκαμε να αξιολογήσουμε.
Ακριβώς για την υπεράσπιση των εργασιακών, συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των
εκπαιδευτικών μεταφέραμε στα όργανα διοίκησης και τη διαδικασία επιλογής των
στελεχών τη θέση και τις αποφάσεις -
καταγγελίες συλλόγων εκπαιδευτικών ή συλλόγων διδασκόντων για υποψήφιους
διευθυντές που έχουν παίξει αντιδραστικό ρόλο. Σε αυτές τις περιπτώσεις
χρησιμοποιήσαμε την αρνητική αριθμητική βαθμολογία ως μέσο υπεράσπισης των
εκπαιδευτικών και των δικαιωμάτων τους. Δημοσιοποιήσαμε κάθε παρατυπία που
εντοπίσαμε στην όλη διαδικασία.
Επιμείναμε
και καταφέραμε να γίνουν δεκτές οι αποφάσεις, όπου υπήρχαν των συλλόγων
διδασκόντων στις επιλογές υποδιευθυντών.
Εφαρμόσαμε
την εναλλαγή στη θέση του αιρετού και δεσμευόμαστε να υπάρξει αλλαγή και των
δύο αιρετών μας για την επόμενη διετία.
Δε
διεκδικούμε το αλάθητο. Άλλωστε, έχουμε πλήρη επίγνωση ότι το κράτος, έχοντας
την πλειοψηφία στο ΠΥΣΠΕ εφαρμόζει με ευλάβεια την πολιτική τους. Κάθε φορά που
υπήρξαν κατακτήσεις ή ρωγμές έγιναν κάτω από τη σαφή κινητοποίηση των συλλόγων
και των εκπαιδευτικών που με τη μαχητική τους παρουσία επέβαλαν τη θέλησή τους.
Λάθη και παραλήψεις υπήρχαν. Θα επιδιώξουμε να δημοσιεύονται όλα τα λειτουργικά
κενά (που μέχρι τώρα δε γίνεται). Οι αιρετοί μας δεσμεύονται ότι θα ενημερώνουν
τους συλλόγους και θα τα δημοσιεύουν στο διαδίκτυο. Οι αποσπασμένοι
εκπαιδευτικοί να δηλώνουν σχολεία κι όχι γραφεία. Οι σύλλογοι και οι αιρετοί
μας, με την παρουσία τους εκεί θα υποχρεώσουν τη διοίκηση στην εφαρμογή του
αυτονόητου. Θα δημοσιοποιούν όλα τα τμήματα που λειτουργούν με πάνω από 25
μαθητές και θα ενημερώνουν τους συλλόγους άμεσα για κάθε ζήτημα που αφορά το
ΠΥΣΠΕ ενώ θα συμβάλλουν στο συντονισμό των συλλόγων της Α’ Αθήνας.
Διεκδικούμε
τον αιρετό στο Α’ ΠΥΣΠΕ Αθήνας
που
ΔΕΣΜΕΥΕΤΑΙ:
πάντα μαζί με τους
Συλλόγους Εκπαιδευτικών, τις Γενικές τους Συνελεύσεις:
-
Για δυναμική εναντίωση στο νέο σχολείο της αγοράς, στην παιδεία του μνημονίου,
που καταδικάζει την εκπαίδευση και τους μαθητές σε παιδαγωγική και μορφωτική
οπισθοδρόμηση. Για να μη γίνονται οι αιρετοί γρανάζι του αυταρχικού μηχανισμού
της διοίκησης, άλλοθι για την κάλυψη της εκάστοτε κυβερνητικής πολιτικής.
-Η
συμμετοχή μας στα όργανα αυτά δεν έχει ως σκοπό τη συνδιαχείριση της
κυβερνητικής, αντιεκπαιδευτικής πολιτικής αλλά την υπεράσπιση των εργασιακών,
συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, των μορφωτικών – εκπαιδευτικών
δικαιωμάτων και αναγκών των μαθητών και της δημόσιας, δωρεάν εκπαίδευσης.
-
Τα όργανα αυτά δεν αποτελούν για μας «άβατο». Το τι συζητείται εκεί, το τι
αποφασίζεται και από ποιους θα δημοσιοποιείται σε όλους τους συλλόγους, σε
όλους τους/ τις συνάδελφους.
-
Με τη συμμετοχή μας εκεί έχουμε στόχο την αποκάλυψη κάθε πτυχής της λειτουργίας
τους, την απόκρουση, αποτροπή και το μπλοκάρισμα κάθε αντεργατικής,
αντιεκπαιδευτικής προσπάθειας της διοίκησης μέσα , κυρίως, από την ενεργοποίηση
του ίδιου του μαζικού κινήματος. Γνωρίζουμε ότι το πεδίο αντιπαράθεσης είναι
εχθρικό. Το ΠΥΣΠΕ είναι αναπόσπαστο τμήμα του κρατικού μηχανισμού, κομμάτι
εφαρμογής και εμβάθυνσης της αντιεκπαιδευτικής κυβερνητικής πολιτικής. Ο
αιρετός δεν είναι ούτε γρανάζι της διοίκησης, ούτε μοναχική φωνή αντίστασης απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική.
-
Δε συναινούμε σε καμιά συγχώνευση, κατάργηση σχολείου, σε καμιά κατάργηση των
ορίων των σχολείων, σε καμιά σύμπτυξη τμημάτων ή αύξηση του αριθμού των μαθητών
ανά τμήμα. Σε κάθε περίπτωση (π.χ. λειτουργικού κενού, άδεια μακράς διάρκειας
κ.λπ) απαιτούμε πρόσληψη νέου
εκπαιδευτικού.
-
Δεν αποδεχόμαστε την ανάθεση υπερωριών – πολύ περισσότερο την ανάθεση
υποχρεωτικών υπερωριών- την παραβίαση του διδακτικού και εργασιακού ωραρίου
κάθε συναδέλφου που διδάσκει στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και την προσχολική
αγωγή, τις πολλαπλές μετακινήσεις από σχολείο σε σχολείο, ειδικά των συναδέλφων
ειδικοτήτων.
-
Η απαράδεκτη σημερινή κατάσταση της «ιδιαίτερης μεταχείρισης», της
«ημετεροκρατίας», της «εξυπηρέτησης – ρουσφέτι», δεν αντιμετωπίζεται με ηθικολογίες
αλλά με διαφάνεια – δημοσιότητα. Όλα στο
φως, αυτό θα είναι η πολιτική μας πρακτική, μετρήσιμα, αντικειμενικά κριτήρια για όλους και όλες τις περιπτώσεις,
δίπλα σε κάθε συνάδελφο/ισσα για τη
διεκδίκηση κάθε δίκαιου αιτήματος για την αποκατάσταση κάθε αδικίας.
-Στη σημερινή εποχή του μνημονίου, της
προετοιμασίας της αξιολόγησης και των απολύσεων δηλώνουμε κατηγορηματικά
ότι δεν θα αποδεχτούμε αλλά θα
αντιπαλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις οποιαδήποτε προσπάθεια εφαρμογής της
αξιολόγησης και οποιαδήποτε προσπάθεια απόλυσης εκπαιδευτικού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου