Η κοινωνία της Ζακύνθου έρχεται αντιμέτωπη με ένα σοβαρό ζήτημα: Οι εκπαιδευτικοί μας διώκονται επειδή συμμετέχουν σε νόμιμη απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση. Εκπαιδευτικοί με υψηλά προσόντα, πολυετή εμπειρία και αποδεδειγμένο έργο στην τάξη αντιμετωπίζουν πειθαρχικές κυρώσεις για την αντίστασή τους σε ένα σύστημα αξιολόγησης που θεωρούν άδικο, αντιπαιδαγωγικό και αντιεπιστημονικό. Οι διώξεις ξεκίνησαν με απειλητικά τηλεφωνήματα από τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου και συνεχίστηκαν, για όσους και όσες δεν υπαναχώρησαν, με κλήσεις σε πειθαρχικά συμβούλια και απειλές για κυρώσεις, όπως στέρηση μισθού. Δεν λαμβάνεται υπόψη καμία προσωπική ή οικογενειακή κατάσταση, αφού, ακόμη και συνάδελφος που γέννησε λίγες μέρες πριν και βρίσκεται σε άδεια λοχείας, έλαβε επίσης κλήση σε πειθαρχική διαδικασία. Δυστυχώς, αυτό το κλίμα καταστολής δεν περιορίζεται μόνο στη Ζάκυνθο. Πάνω από 150 εκπαιδευτικοί διώκονται λόγω της συμμετοχής τους στην απεργία-αποχή στον Πειραιά, την Ανατολική και Δυτική Αττική, την Αθήνα, την Εύβοια, την Πέλλα, τη Ροδόπη, το Κιλκίς. Στην Πάτρα, την Ανατολική Αττική, την Αργολίδα καθαιρέθηκαν διευθυντές, υποδιευθυντές και προϊστάμενοι για τον ίδιο λόγο. Δεν γλιτώνουν ούτε εκπαιδευτικοί που βγαίνουν στη σύνταξη, όπως συνέβη στα Ιωάννινα και στον Πειραιά.
Οι διώξεις των εκπαιδευτικών όμως δεν αφορούν μόνο τη συνδικαλιστική δράση. Στην Αθήνα, δασκάλα στον Ταύρο κλήθηκε σε έγγραφη απολογία για ένα πανό που έφτιαξε με την τάξη της με σύνθημα «Λευτεριά στην Παλαιστίνη». Στον Πειραιά, ολόκληρος ο σύλλογος ενός Ειδικού Νηπιαγωγείου παραπέμφθηκε σε ΕΔΕ, επειδή επισήμανε τους κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια των νηπίων, λόγω έλλειψης ειδικού προσωπικού. Η καταστολή δεν περιορίζεται σε έναν χώρο, και αυτό αποτελεί προειδοποίηση για όλους μας: Σήμερα διώκονται οι συνάδελφοι αυτοί, αύριο μπορεί να είμαστε εμείς.
Ο αγώνας των εκπαιδευτικών ενάντια στην ατομική αξιολόγηση μας αφορά όλους μας. Το συγκεκριμένο σύστημα αξιολόγησης, που έχει αποτύχει στις χώρες που έχει εφαρμοστεί (ΗΠΑ, Βρετανία), δεν αποσκοπεί στην αναβάθμιση της παιδείας, αλλά στην επιβολή ελέγχου και γραφειοκρατίας εις βάρος του παιδαγωγικού λειτουργήματος και της ψυχικής υγείας των εκπαιδευτικών, απομακρύνοντάς τους από τις παιδαγωγικές αρχές της ελευθερίας και της συνεργασίας και ενοχοποιώντας τους για κάθε πρόβλημα στα σχολεία.
Στις 15 Νοέμβρη 2024, Ημέρα Δημοκρατίας και Αντίστασης, τιμούμε τους αγώνες του Πολυτεχνείου και υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και όλων των εργαζομένων. Όπως οι φοιτητές του Πολυτεχνείου αγωνίστηκαν για ελευθερία και δικαιοσύνη, έτσι και σήμερα οι δάσκαλοί μας υπερασπίζονται την ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης και την αξιοπρέπεια στη δουλειά τους.
Η Ζάκυνθος, με την παράδοσή της στις δημοκρατικές αξίες και την αλληλεγγύη, δεν μπορεί να ανεχθεί αυτές τις αδικίες εις βάρος των ανθρώπων που προσφέρουν ανεκτίμητο έργο για τα παιδιά μας. Ας σταθούμε ενωμένοι/ες στο πλευρό των εκπαιδευτικών μας για να διασφαλίσουμε ότι η παιδεία μας δεν θα οικοδομείται με απειλές και εκφοβισμό, αλλά με σεβασμό και αλληλεγγύη.
Οι διωκόμενοι εκπαιδευτικοί Ζακύνθου
Συγκίνηση και περηφάνια σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα για τους ΗΡΩΕΣ νεοδιόριστους και στη Ζάκυνθο που δέχονται διώξεις και καλούνται σε πειθαρχικό επειδή συμμετέχουν σε νόμιμη απεργία και υπερασπίζονται το δημόσιο σχολείο. Σκληρή κριτική απέναντι σε κάθε είδους ανάλογη δίωξη εκφράζουν ήδη δεκάδες σωματεία εκπαιδευτικών και ο τοπικός σύλλογος εκπαιδευτικών που καλεί σε μια πληθώρα δράσεων, εκδηλώσεων και κινητοποιήσεων. Τις τελευταίες μέρες ακούγεται όλο και περισσότερο η προτροπή προς τη ΔΟΕ πέρα από την πλήρη στήριξη στους εκπαιδευτικούς των πειθαρχικών, να βραβεύσει σε κεντρική εκδήλωση κάθε διωκόμενο που με τη στάση του υπερασπίζεται την παιδαγωγική ελευθερία, το δημοκρατικό δικαιώμα της απεργίας και κάνει περήφανους τους συναδέλφους του βγάζοντας ασπροπρόσωπο έναν ολόκληρο κλάδο. Δείτε την Καταγγελία του τοπικού συλλόγου εκπαιδευτικών, την αφίσα με τις επερχόμενες δράσεις στήριξης και το εκπληκτικό κείμενο των ίδιων των νεοδιόριστων παρακάτω:
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ»
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΑΣΚΗΣΗΣ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΩΝ ΔΙΩΞΕΩΝ
ΣΕ 6 ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ- ΜΕΛΟΣ ΕΕΠ-ΕΒΠ ΚΑΙ ΜΙΑ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΝΟΜΙΜΑ ΠΡΟΚΗΡΥΓΜΕΝΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ
Το ΥΠΑΙΘΑ και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου , μετά τα απειλητικά τηλεφωνήματα προς τους απεργούς συναδέλφους , προχώρησαν πριν λίγες μέρες και στην ειδοποίηση για παραλαβή κλήσεων σε πειθαρχικά 6 νεοδιόριστων συναδέλφων και μέλος ΕΕΠ&ΕΒΠ και μίας προϊσταμένης νηπιαγωγείου και ενώ μάλιστα μία εξ αυτών βρίσκεται σε άδεια λοχείας και μία άλλη σε άδεια άνευ αποδοχών, ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΝΟ « ΑΔΙΚΗΜΑ» ΟΤΙ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΣΤΗ ΝΟΜΙΜΑ ΠΡΟΚΗΡΥΓΜΕΝΗ ΑΠΕΡΓΙΑ –ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ,που κήρυξε η Ολομέλεια προέδρων της ΔΟΕ τον Απρίλιο του 2024 και που επικύρωσε η 93η Γενική Συνέλευση της Δ.Ο.Ε.
ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΥΤΗ ΠΡΑΞΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ που βάλλεται κατάφωρα ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ, συμπληρώνοντας πανηγυρικά μια πρωτοφανή για τα χρόνια μετά την μεταπολίτευση, θύελλα πειθαρχικών σε εκπαιδευτικούς λειτουργούς, σε ολόκληρη τη χώρα και για κάθε λόγο , απέναντι σε συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα.
Με την ίδια ανάσα ωστόσο, ΧΑΙΡΕΤΙΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΔΙΩΚΟΜΕΝΟΥΣ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΜΑΣ που με παρρησία και υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι στον όρκο που έχουν δώσει στο παιδαγωγικό τους λειτούργημα, ΑΨΗΦΗΣΑΝ τις απειλές και την τρομοκρατία της διοίκησης και έγιναν ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΑΣΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!
ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΟΥΣ!
Γιατί την ίδια ώρα που συρρικνώνονται και κλείνουν σχολικά τμήματα (1600 σε ολόκληρη τη χώρα) , που καταργούνται οι σχολικές επιτροπές και υποχρηματοδοτούνται οι σχολικές μονάδες, που το δημόσιο σχολείο αφήνεται στα χέρια των ιδιωτών –χορηγών και η αξιολόγηση –κατηγοριοποίηση σχολείων , εκπαιδευτικών και μαθητών θα σημάνει το τέλος του δημόσιου σχολείου για όλα τα παιδιά, το να διώκεις εκπαιδευτικούς με προσόντα, αγάπη και πάθος για το λειτούργημά τους, που είναι οι μόνοι που προσπαθούν να προστατέψουν με τον αγώνα τους τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, είναι κατάπτυστο!
Το σύστημα αξιολόγησης –κατηγοριοποίησης που επιδιώκεται να εφαρμοστεί με τους Ν4823/21 και 4692 /20 έχει απονομιμοποιηθεί στη συνείδηση, όχι μόνο της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών, αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας και έχει χαρακτηριστεί ως αντιεπιστημονικό- αντιπαιδαγωγικό από την πανεπιστημιακή κοινότητα με πληθώρα ψηφισμάτων . Τώρα δείχνει και το μόνο αληθινό του πρόσωπο, το τιμωρητικό!
Η ΑΠΕΡΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ με το άρθρο 26 παρ.2 του Συντάγματος και η κάθε προσπάθεια κατάργησης του πυρήνα του δικαιώματος είναι και παράνομη και αντισυνταγματική. Η κάθε δε απεργία απολαμβάνει ΤΟ ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΤΗΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ μέχρι να κηρυχθεί από τα δικαστήρια παράνομη ή καταχρηστική σύμφωνα με την Απόφαση της Ολομέλειας του Α.Π. 27/2004
ΑΡΑ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΑΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΕ ΝΟΜΙΜΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΚΑΙ Η ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΑΡ. 56 του ν. 4823/2021 ΈΙΝΑΙ ΕΩΛΗ ΝΟΜΙΚΑ! Επιπλέον τούτου τα Διοικητικά όργανα, τα οποία θα επιχειρήσουν να επιβάλλουν τις προβλεπόμενες από το άρθρο 56 του ν.4823/2021 συνέπειες, εις βάρος απεργών υπαλλήλων, υπέχουν πειθαρχικές και ποινικές ευθύνες, ιδίως δε για παράβαση καθήκοντος, αφού κατά την άσκηση των καθηκόντων τους επιχειρούν να εμποδίσουν την άσκηση ενός νομίμου δικαιώματος και την ίδια στιγμή, παραβιάζουν τις απορρέουσες από το άρθρο 22 του Συντάγματος και από το άρθρο 23 παρ.1 σε συνδυασμό προς το άρθρο 14 παρ.2 του ν.1264/1982 απορρέουσες υποχρεώσεις τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου