Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2023

Πορτογαλία βίντεο από τη μεγάλη διαδήλωση

Η ορμή των κινητοποιήσεων των εργαζόμενων στα σχολεία στην Πορτογαλία (εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού) όχι μόνο δεν φαίνεται να καταλαγιάζει, αντίθετα φουντώνει όλο και περισσότερο.

Η πορεία που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 11 Φλεβάρη στη Λισαβόνα με τη συμμετοχή διαδηλωτών από όλη τη χώρα ήταν η μεγαλύτερη όχι μόνο από την αρχή τον απεργιακών κινητοποιήσεων το Δεκέμβρη αλλά και τον τελευταίων ετών.
Σύμφωνα με την εκτίμηση των συνδικάτων 150.000 διαδηλωτές συγκλόνισαν με τα συνθήματα και τον παλμό τους την πορτογαλική πρωτεύουσα. Δηλώνουν ότι δεν θα σταματήσουν αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Η δήλωση του Augusto Figueiredo, εκπαιδευτικού τεχνολογίας, είναι χαρακτηριστική για το τι βιώνουν οι πορτογάλοι – και όχι μόνο συμπληρώνουμε εμείς – εκπαιδευτικοί:

«Είμαστε εξοργισμένοι! Άθλιοι μισθοί, αξιολογήσεις που μας κατηγοριοποιούν, απάνθρωπα ωράρια, αυτή είναι η πραγματικότητα του επαγγέλματός μας σήμερα…»

Να σημειώσουμε το εξής, με αφορμή τον αγώνα μας ενάντια στην αξιολόγηση:

Στην Πορτογαλία, μετά από συμφωνία των ηγεσιών των δύο μεγάλων εκπαιδευτικών συνδικάτων FENPROF και FNE με την κυβέρνηση το 2010 – όταν και άρχισε να εφαρμόζεται ουσιαστικά η ατομική αξιολόγηση – υπάρχει ποσόστωση με βάση την αξιολόγηση για τη μισθολογική εξέλιξη. Ακόμα και σε περιπτώσεις που εκπαιδευτικός έχει βαθμολογηθεί με «άριστα» ή «πολύ καλά», η τελική αξιολόγηση αλλάζει προς το χειρότερο, για να μην υπάρχει εξέλιξη. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί είναι μισθολογικά καθηλωμένοι με αυτό τον τρόπο…

Υ.Γ. Στις συναντήσεις των συμβούλων με τους νεοδιόριστους για την αξιολόγηση για την μονιμοποίησή τους, παρουσιάζεται ένα σχεδιάγραμμα του ΙΕΠ, όπου στη βάση της πυραμίδας η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών χαρακτηρίζονται ως «μη ικανοποιητικοί» ή απλώς «ικανοποιητικοί» ενώ μόνο στην κορυφή της υπάρχουν οι ελάχιστοι «εξαιρετικοί». Αυτά για όσους και όσες έχουν ακόμα αμφιβολία για το αν η αξιολόγηση κατηγοριοποιεί και τιμωρεί…




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου