Η πολιτική εξαπάτησης και εντυπώσεων της κυβέρνησης δεν έχει όρια. Δεν πέρασαν ούτε 48 ώρες από τις δηλώσεις Γαβρόγλου στο ΔΣ της ΔΟΕ ότι «πολιτική της κυβέρνησης είναι να μην αυξηθεί το ωράριο των εκπαιδευτικών» και ότι «το υπουργείο δεν δέχεται τις απαιτήσεις του ΟΟΣΑ». Η ανακοίνωση του υπουργείου δεν αφήνει κανένα περιθώριο για παρερμηνείες. Τι προβλέπει:
· Υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο και τις 30 ώρες του εργασιακού ωραρίου.
· Συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων
· Αξιολόγηση στελεχών και σχολικών μονάδων
· Αποχαρακτηρισμός της ώρας της σίτισης ως διδακτικής
· Αξιολόγηση στελεχών μέσω ΑΣΕΠ
Όλα αυτά θα ψηφιστούν ΑΜΕΣΑ, επομένως άμεση πρέπει να είναι και η αντίδραση του εκπαιδευτικού κινήματος για την ανατροπή τους.
Δεν περιμέναμε τίποτα περισσότερο όταν προειδοποιούσαμε με δήλωσή μας αμέσως μετά τη συνάντηση ΔΟΕ – Γαβρόγλου ότι «δεν πρέπει να έχουμε αυταπάτες για τις ασκήσεις «σθεναρής αντίστασης» του υπουργείου απέναντι στα τρομοκρατικά αντιεκπαιδευτικά σενάρια του ΟΟΣΑ» καθώς «τα επικοινωνιακά παιχνίδια στόχο έχουν να τρομοκρατηθούν οι εκπαιδευτικοί από τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα του ΟΟΣΑ και να αποδεχτούν αδιαμαρτύρητα την αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική».
Τι σημαίνουν αυτά:
1. Το Υπουργείο Παιδείας ακολουθεί μια παρελκυστική πολιτική εξαπάτησης και εντυπώσεων ενώ την ίδια στιγμή πειθαρχεί στις απαιτήσεις των θεσμών και του ΟΟΣΑ και προωθεί την πολιτική τους
2. Όλα τα ζητήματα είναι ανοιχτά. Οι «δεσμεύσεις» του Υπουργείου καμία απολύτως αξία δεν έχουν. Αυτό ισχύει και για τα υπόλοιπα κρίσιμα επίδικα της περιόδου, με πρώτο, το ζήτημα της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης.
Ενδεικτική είναι η πρόσφατη απόφαση της ΚΕΔΕ (Ένωση Δήμων):
"η διοικητική μεταφορά των λειτουργούντων νηπιαγωγείων στους Δήμους και τη θεσμοθέτηση της συγκρότησης των νέων νηπιαγωγείων από τους Δήμους. Τα νηπιαγωγεία θα λειτουργούν είτε στις υπάρχουσες κρατικές υποδομές, είτε στους παιδικούς σταθμούς είτε με την αξιοποίηση σχολικών κτιρίων που δεν λειτουργούν. Το Υπουργείο Παιδείας θα καλύπτει το λειτουργικό κόστος και η ΚΤ.ΥΠ. το κόστος εξοπλισμού και παιδαγωγικού υλικού.
3. Η 30ωρη υποχρεωτική παραμονή στο σχολείο (ευσεβής πόθος των κυβερνήσεων τα τελευταία 20 χρόνια), εκτός από την προφανή αύξηση εργασιακού χρόνου και την εντατικοποίηση εργασίας με διάφορες απασχολήσεις που η δημιουργική φαντασία του υπουργείου θα εφεύρει, προοιωνίζει το επόμενο βήμα. Την αύξηση και του διδακτικού ωραρίου.
4. Η εμπλοκή του ΑΣΕΠ στις διαδικασίες αξιολόγησης και επιλογής στελεχών, σηματοδοτεί την ακόμα μεγαλύτερη στροφή στο διοικητισμό, στο εκπαιδευτικό management και την επιβολή του στο σώμα της ζωντανής εκπαίδευσης.
5. Ο αποχαρακτηρισμός της ώρας της σίτισης ως διδακτικής συνιστά σαφέστατη αύξηση διδακτικού ωραρίου
Δεν θα σταματήσουν αν δεν τους σταματήσουμε! Τα μέτρα αυτά δεν είναι παρά μόνο ένα επεισόδιο στον αντιεκπαιδευτικό μνημονιακό κατήφορο της κυβέρνησης. Θα ακολουθήσουν και άλλα βήματα – η λίστα των απαιτήσεων ΕΕ-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ έχει μεγάλο βάθος. Γι’ αυτό η ταυτόχρονη προώθηση του συνδικαλιστικού νόμου, που θα απαιτεί το 50% + 1 των εγγεγραμμένων μελών για να αποφασιστεί μια απεργία, σηματοδοτεί την προσπάθειά τους να φιμώσουν το εκπαιδευτικό και ευρύτερα το λαϊκό κίνημα και να αφαιρέσουν από τα σωματεία το όπλο της απεργίας ώστε τα επόμενα κύματα περικοπών και αναδιαρθρώσεων να περάσουν χωρίς αντιστάσεις.
Να ορθώσουμε τις αντιστάσεις μας:
Καλούμε τους Συλλόγους Π.Ε. και τη ΔΟΕ να οργανώσουν άμεση πανελλαδική κινητοποίηση στις Διευθύνσεις Εκπ/σης
την Παρασκευή 8 Δεκέμβρη στις 13.30, με στάση εργασίας
ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ 14ΗΣ ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΚΑΙ ΤΑ ΑΠΕΡΓΙΑΚΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ και με τα ιδιαίτερα εκπαιδευτικά αιτήματα
Άμεσα έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις για κλιμάκωση του αγώνα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου