ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ συλλ. «ο Αριστοτέλης»
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ
Π.Ε.
Η πιο αποτελεσματική απάντηση απέναντι
στον εφιάλτη της κρίσης: η παγκόσμια ημέρα κατά της παχυσαρκίας !
(στα
πλαίσια του Προγράμματος «Κοινωνικό Σχολείο», βεβαίως – βεβαίως)
Θα φάμε,
θα πιούμε
και
νηστικοί θα κοιμηθούμε
(αγαπημένη
ατάκα από το θέατρο σκιών)
Είναι
γνωστά πλέον τα προβλήματα της αύξησης της παχυσαρκίας στις μικρές ηλικίες,
καθώς στην τελευταία του συνέντευξη ο κύριος Λοβέρδος δήλωσε ότι τον πλησίασε
μια μικρή Ολλανδέζα και τον ενημέρωσε σχετικά: «Ήρθε η κα Ευγενία Παπαδοπούλου από την εταιρεία
NESTLE την περασμένη εβδομάδα, μας έφερε μια μελέτη γιατί έχουμε οργανώσει το
Κοινωνικό Σχολείο όπως το λέμε και μας είπε ότι μάλιστα στην περίοδο της κρίσης
και της φτώχιας αυξήθηκε η παχυσαρκία».
Για
το μέγα αυτό θέμα της παχυσαρκίας, που εν μέσω κρίσης ταλανίζει χιλιάδες
οικογένειες που δεν έχουν να πληρώσουν το ρεύμα, το νοίκι και τα εντελώς
απαραίτητα, η κυβέρνηση ετοιμάζει νέο μνημόνιο και επίσης, εξομοίωση των παχυλών
μισθών του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα, ώστε τα μέτρα κατά της παχυσαρκίας
να επεκταθούν και στον κρατικοδίαιτο δημόσιο τομέα.
Κορύφωση
για τα σχολεία αυτών των ωραίων εκδηλώσεων, θα είναι σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου
παιδείας η 24η Οκτώβρη, όπου «θα
πραγματοποιηθούν ομιλίες και δραστηριότητες σχετικές με τις διατροφικές
συνήθειες και την πρόληψη της παχυσαρκίας» καθώς και δράσεις όπως «κολάζ,
βίντεο ή κόμικς, συγγραφή λογοτεχνικού κειμένου ή ποιήματος, παρουσίαση θεατρικού
δρώμενου, εκδηλώσεις στο χώρο του σχολείου κ.α.»
Προφανώς
διέφυγε από τους δαιμόνιους εμπνευστές αυτής της πρότασης το γεγονός ότι
Παρασκευή 24 Οκτωβρίου είναι η τελευταία ημέρα όπου στα σχολεία θα διεξάγονται
πρόβες, καθώς τη Δευτέρα εορτάζεται η 28η Οκτωβρίου. Πράγμα που
σημαίνει γενικές πρόβες, χορωδίες, στολισμοί, προετοιμασίες. Λεπτομέρειες;
Κι
όμως. Αν συνδυάζαμε τα μηνύματα της καμπάνιας κατά της παχυσαρκίας με την 28η
Οκτωβρίου; Στα πλαίσια αυτής της διαθεματικής προσέγγισης, ας μας επιτραπούν
ορισμένες καινοτόμες προτάσεις:
- Διδασκαλία
του τραγουδιού «Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του» με έμφαση στους στίχους «και
ταράζει τον αφέντη το μακαρονά». Ακολουθούν δραστηριότητες που επισημαίνουν τις
διατροφικές συνήθειες των Ιταλών και την υπερβολική αγάπη τους στις
μακαρονάδες, τις πίτσες και τις σοκολάτες, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να
αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες του πολέμου.
- Ανάδειξη
του καταλυτικού ρόλου της γερμανικής κατοχής κατά των φαινομένων παχυσαρκίας,
ιδιαίτερα τον κολασμένο χειμώνα 1941 – 1942.
Ας
σοβαρευτούμε. Το «Κοινωνικό Σχολείο» του Λοβέρδου δεν είναι η απάντηση στις
μορφωτικές ανάγκες της κοινωνίας ούτε στα καυτά κοινωνικά προβλήματα. Δεν
χρειάζεται καμιά ιδιαίτερη ανάλυση για να αποδειχθεί αυτός ο ισχυρισμός. Αρκεί να
παρακολουθήσει κανείς τη διαδρομή: στοχοθεσία, περιεχόμενο, χρηματοδότηση,
οργάνωση. Ούτε χρειάζεται να προσπαθήσει κανείς πολύ για να αποδείξει ότι οι
οργανωτές του Κοινωνικού Σχολείου δεν έχουν την παραμικρή ιδέα για τη σχολική
πραγματικότητα. Ότι αγνοούν – ή μάλλον δεν τους ενδιαφέρει καν – πως ο
αντιρατσισμός, το πνεύμα του αθλητισμού, η οικολογική συνείδηση, είναι διαρκείς
και καθημερινές προτεραιότητες των εκπαιδευτικών και της διδασκαλίας τους,
ενταγμένες στην εκπαιδευτική πράξη και όχι κακοστημένες πανελλαδικές εκδηλώσεις
– πυροτεχνήματα ενός σχολείου-χυλός, όπου ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός
καθορίζεται από τους δημοσιονομικούς δείκτες και το περιεχόμενο που ορίζει η
ΕΕ, το ΔΝΤ και ο ΟΟΣΑ!
Το εκπαιδευτικό κίνημα
χρειάζεται να επεξεργαστεί και να προβάλλει μια ολοκληρωμένη αντίπαλη
πρόταση-διεκδίκηση για ένα σχολείο, πραγματικά δημόσιο, δωρεάν, που θα
απελευθερώνει, θα αναπτύσσει την κριτική σκέψη, θα μορφώνει ολόπλευρα και θα
δίνει λύσεις σε σοβαρά κοινωνικά προβλήματα των λαϊκών συνοικιών που βουλιάζουν
στο βάλτο της καπιταλιστικής κρίσης. Τα
υπόλοιπα, τις δηθενιές και τις μεγαλεπίβολες δράσεις, τις βασιλικές διαταγές
για «πανελλαδικές ημέρες» ας τα κρατήσουν οι κύριοι Λοβέρδοι για την υψηλή
πελατεία των ακριβοπληρωμένων ιδιωτικών σχολείων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου