Οι Η.Π.Α. προσπαθώντας να
μεταρρυθμίσουν το εκπαιδευτικό τους σύστημα έχουν δώσει χώρο στην ιδιωτική
πρωτοβουλία με τα λεγόμενα charter schools (σχολεία με συμβόλαιο). Αντί όμως να
αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το πρόβλημα επιχειρείται η διάλυση της δημόσιας
παιδείας μέσω της ιδεολογίας της “ελεύθερης επιλογής”. Κάποιοι προβληματισμοί
και κριτική συνοψίζονται στο παρακάτω άρθρο που παρουσιάζει ένα γράμμα ενός
δασκάλου σε charter school.
Πηγή: radicalscholarship
Η Valerie Strauss έθεσε ένα κρίσιμο πρόβλημα του
κινήματος εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης στις Η.Π.Α.: Οι σημαντικότεροι ειδικοί
του εκπαιδευτικού συστήματος, οι δάσκαλοι, ουσιαστικά αγνοούνται.
Έχω
πλέον μία μακρά ιστορία απόρριψης της κίνησης για τα charter school [1]
και της ιδεολογίας “Καμία Δικαιολογία” [2] που καθοδηγεί πολλά σχολεία charter.
Εξαιτίας της θέσης μου έχω δεχτεί κριτική επειδή
δεν επισκέπτομαι τα KIPP schools [3] και έχω εξηγήσει λεπτομερειακώς γιατί αυτά δεν επαρκούν έναντι της
κεντρικής μου θέσης για τον εγγενή ρατσισμό και την εγγενή ταξικότητα
στην ιδεολογία “Καμία Δικαιολογία”.
Έτσι, επιθυμώ να δείξω την
σύνδεση μεταξύ της θέσης μου για τα charters και της ιδεολογίας “Καμία
Δικαιολογία” ακούγοντας ένα δάσκαλο.
Μου στάλθηκε ένα email από
έναν δάσκαλο που πρόσφατα δίδαξε σε ένα charter school της ιδεολογίας “Καμία
Δικαιολογία”. Αυτό είναι το κεντρικό επιχείρημα του δασκάλου:
Το σύστημα δεν λειτουργεί. Η φιλοσοφία τους είναι να διδάσκεις
το παιδί υπερβολικά πολλές ώρες στο σχολείο. Διδάσκαμε από τις 8:00 έως τις
4:00 κάθε μέρα. Οι δάσκαλοι πρόσθεταν εργασίες στο τέλος αυτών των ωρών. Έτσι,
πολλά παιδιά πήγαιναν σε τμήμα ενισχυτικής διδασκαλίας, όπου συνέχιζαν το
μάθημα και έτρωγαν βραδινό. Μπορείς να μαντέψεις ποιος ήταν ο βαθμός μας στην
κάρτα αξιολόγησης; Είναι ένα F.
Τα παιδιά είναι συνεχώς εξαντλημένα. Οι γονείς περιμένουν από
εμάς να φροντίζουμε τα παιδιά ό,τι και να γίνει. Μία μέρα ένας πατέρας δεν ήρθε
να πάρει το παιδί του και έπρεπε να καθίσω στο σχολείο έως ότου οι γονείς να
έρθουν να πάρουν το παιδί τους. Αφού κάλεσα όποιον αριθμό είχα, δεν ήρθε κανείς
να τον πάρει μέχρι τις 7:15 το βράδυ.
Δεν έχω ξαναδεί τέτοιο χάος όλα τα χρόνια που διδάσκω.
Απογοητευμένος τελικά,
αυτός ο δάσκαλος μετακινήθηκε σε ένα διαφορετικό σχολείο. Αλλά βρήκα την
ιστορία και τις εντυπώσεις να εντοπίζουν ακριβώς το λάθος του “Καμία
Δικαιολογία”: Το δίχως ανάγκη σκληρό σχολικό περιβάλλον για μαθητές και
εκπαιδευτικούς, την εναπομείνασα αποσύνδεση όλων των συμμετεχόντων και τις
αναπόφευκτα αρνητικές συνέπειες του προσδιορισμού της επιτυχίας ή όχι
ενός σχολείου με βάση την μετρήσιμη αξιολόγηση.
Εάν ακόμα νιώθετε
υποχρεωμένοι να μην ακούτε εμένα, τότε άκουστε τουλάχιστον αυτόν τον δάσκαλο.
—
[1]
Για μία σύντομη αναφορά στα Charter Schools και τον ρόλο τους στην
ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης στις Η.Π.Α. δείτε το e-cynical
[2]H
ιδεολογία “Καμία Δικαιολογία” υποστηρίζει ότι η φτώχεια είναι μόνο μία
δικαιολογία για να μην επιμείνουν όλα τα σχολεία στην επίτευξη υψηλότερων
αποτελεσμάτων. Η λύση για καλύτερα αποτελέσματα είναι καλύτεροι δάσκαλοι που
διαλέγονται μέσα από διαδικασίες αξιολόγησης. Διαβάστε επίσης Τι θα γινόταν αν οι σπουδαίοι εκπαιδευτικοί της Φιλανδίας δίδασκαν
στα σχολεία των ΗΠΑ
[3] Αποτελεί δίκτυο
Charter School εθνικής εμβέλειας
Πηγή: radicalscholarship
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου