Πέμπτη 18 Απριλίου 2013

Συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με τον Υφυπουργό Παιδείας: μόνη δέσμευση… η εφαρμογή των μνημονίων!

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ  ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ  ΚΙΝΗΣΗ συλλ. «ο Αριστοτέλης»
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

Σάββατο 16/4/2013

Δήλωση των εκπροσώπων
των Παρεμβάσεων – Κινήσεων – Συσπειρώσεων στο Δ.Σ της ΔΟΕ
 Νικολάρα Λάμπρου 6974750410
Αναγνωσταρά Γιάννη 6975308409

Συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με τον Υφυπουργό Παιδείας:
μόνη δέσμευση…  η εφαρμογή των μνημονίων!

Την Τρίτη 16/4  δεκάδες σύλλογοι Π.Ε. κήρυξαν στάση εργασίας και παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας με αφορμή την πρόθεση της Κυβέρνησης  να καταργήσει χιλιάδες οργανικές θέσεις. Η ΔΟΕ κάτω από την πίεση των αποφάσεων των συλλόγων αναγκάστηκε καθυστερημένα  να στηρίξει τη στάση εργασίας. Την ώρα που γινόταν η συνάντηση με τον Υφυπουργό Παιδείας μαζικά οι εκπαιδευτικοί διαδήλωναν με παλμό και αποφασιστικότητα την αντίθεσή τους στα επιχειρούμενα σχέδια της κυβέρνησης για διάλυση της δημόσια παιδείας.

Στη συνάντηση με τον κ. Παπαθεοδώρου τέθηκαν τα παρακάτω ζητήματα:

·            Σ’ ότι αφορά το θέμα της
κατάργησης οργανικών θέσεων μέσω της γνωστής εγκυκλίου προς τους περιφερειακούς Δ/ντες Εκπ/σης,  ο Υφυπουργός απάντησε ότι η εγκύκλιος εστάλη γιατί το σύστημα καταγραφής, το γνωστό
syrvey, δεν συμπληρώνεται σωστά και με αξιοπιστία! Απέδωσε δε την αναστάτωση που προκλήθηκε σε παρερμηνεία! Σκοπός ήταν να αιτιολογήσουν οι Περιφερειακοί Διευθυντές την εγκυρότητα των στοιχείων που υπάρχουν στο survey και όχι η μείωση των οργανικών θέσεων. Δεν απάντησε όμως στις επίμονες ερωτήσεις μας γιατί έκαναν την διαίρεση του συνολικού αριθμού των μαθητών με το 25, με αποτέλεσμα να προκύπτει μειωμένη οργανικότητα στα σχολεία. Ενώ αρνήθηκε να αναλάβει κατηγορηματική δέσμευση ότι δεν θα καταργηθούν οργανικές θέσεις στα Ολοήμερα και ότι θα διατηρηθεί η αντιστοιχία μιας οργανικής θέσης ανά τμήμα.

·            Όσον αφορά στο ζήτημα της αύξησης του ωραρίου των εκπαιδευτικών, ανέφερε ότι δεν αποτελεί από μόνο του λύση και ότι το αυτό που έχει σημασία είναι η «ορθή κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού». Είναι φανερό ότι η έμφαση που έδωσε στην «ορθολογική κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού» σε συνδυασμό με την αύξηση του διδακτικού ωραρίου μαρτυρά την ξεκάθαρη πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα μετακινήσεων εκπαιδευτικών μακριά από τις οργανικές τους θέσεις για να καλύψει τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικού την επόμενη χρονιά.
  
·            Δεν αναφέρθηκε καθόλου σε καταργήσεις-υποβιβασμούς σχολείων και τόνισε ότι δεν θα βρούμε πουθενά εντολή του Υπουργείου για συμπτύξεις τμημάτων. Ταυτόχρονα όμως, δικαιολόγησε τη βιομηχανία φανερών και κρυφών συμπτύξεων τμημάτων που ξεκίνησε από τον περασμένο Δεκέμβρη σε πολλές περιοχές, ως τη μοναδική λύση για να καλυφθούν  τα κενά, καθώς δεν υπάρχουν καθόλου πιστώσεις για αναπληρωτές.

·            Δεν δεσμεύθηκε για τον αριθμό των αναπληρωτών που θα προσληφθούν την επόμενη χρονιά, ο οποίος θα εξαρτηθεί από την πορεία υλοποίησης του προϋπολογισμού, παρόλο που σε προηγούμενη συνάντηση με το ΔΣ της ΟΛΜΕ είχε μιλήσει για 2.000 προσλήψεις. Επίσης δήλωσε ανέτοιμος να μας ενημερώσει για την  κατανομή των αναπληρωτών σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και ειδικότητες, καθώς για τη διάρκεια των συμβάσεων (7μηνες ή 9μηνες). Στο ερώτημα τι σκοπεύει να κάνει με τις 7μηνες συμβάσεις των αναπληρωτών που λήγουν τον Απρίλιο και τον κίνδυνο  να μείνουν μαθητές χωρίς εκπαιδευτικούς τους δυο τελευταίους μήνες της χρονιάς, απάντησε ότι δεν υπάρχει κάποια πρόνοια και ότι οι συμβάσεις δεν μπορούν να αλλάξουν ή να καλυφθούν τα κενά, αφού δεν υπάρχουν διαθέσιμες πιστώσεις!

·            Για το θέμα των απολύσεων ανέφερε, ότι δεν προκύπτουν από πουθενά απολύσεις εκπαιδευτικού προσωπικού, παρά μόνο για όσους βαρύνονται με βαριά πειθαρχικά παραπτώματα. Δεν απάντησε καθόλου τι θα γίνει με τους συναδέλφους που λείπουν εκτός τάξης λόγω προβλημάτων υγείας ούτε και σχολίασε πώς θα προκύψουν οι 180.000 δημόσιοι υπάλληλοι που πρέπει να αποχωρήσουν από το Δημόσιο μέχρι το 2015. Παράλληλα αντιπαρήλθε τις δηλώσεις Σαμαρά για κατάργηση οργανικών θέσεων με ταυτόχρονες απολύσεις.

·            Για το ωράριο των νηπιαγωγών είπε ότι κατοχυρώθηκε με το νόμο 4115/2013 και ότι εκκρεμεί η υπουργική απόφαση για την εξειδίκευση του, την οποία δεν προσδιόρισε χρονικά. Ενώ δεν απάντησε στο ερώτημα καθορισμού των οργανικών θέσεων στα νηπιαγωγεία που έχουν πάνω από πενήντα νήπια, διαδικασία που έπρεπε ήδη να έχει δρομολογηθεί και που η καθυστέρησή της αφήνει σοβαρά ερωτηματικά για το αν το υπουργείο θα είναι έτοιμο για την νέα χρονιά.  

·            Τέλος, έγινε αναφορά και στις υποτιθέμενες εφόδους που γίνονται στα σχολεία από τους Ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης. Ειπώθηκε ότι δεν έχουν πάει σε κανένα σχολείο και αν επισκεφθούν κάποιο σχολείο θα πρέπει να διασφαλιστεί η τήρηση της «εκπαιδευτικής τάξης».  Συγκεκριμένα, θα πρέπει να ενημερωθούν ο Περιφερειακός Διευθυντής και ο Διευθυντής Εκπαίδευσης και σε καμία περίπτωση να μην γίνει διακοπή του μαθήματος. 

Στην πραγματικότητα η κυβέρνηση δια του κ. Παπαθεοδώρου δεν δεσμεύθηκε και δεν έδωσε ξεκάθαρες απαντήσεις για κανένα από τα ζητήματα που τέθηκαν. Η αγωνιώδης προσπάθειά του να  υποβαθμίσει την εύλογη ανησυχία των εκπαιδευτικών  για μαζικές καταργήσεις οργανικών  θέσεων μάλλον επιτείνει αυτή την ανησυχία παρά τη διασκεδάζει. Το κύμα των 15.000 απολύσεων με ταυτόχρονες καταργήσεις οργανικών θέσεων, που εξήγγειλε η τρικομματική κυβέρνηση σε συμφωνία με την Τρόικα, και το επικοινωνιακό μπαράζ συκοφάντησης των εκπαιδευτικών που εξαπολύουν τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης δείχνουν τις προθέσεις της πολιτικής τους. Η αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης, ο σφαγιασμός χιλιάδων οργανικών θέσεων, οι υποχρεωτικές μετακινήσεις- μεταθέσεις με ταυτόχρονη αύξηση του διδακτικού ωραρίου, το κλείσιμο σχολείων, η ένταση της αδιοριστίας των νέων συναδέλφων και οι 10.000 απολύσεις αναπληρωτών από την επόμενη σχολική χρονιά σκιαγραφούν ένα τοπίο εφιαλτικό που δεν επιτρέπει αυταπάτες και εφησυχασμούς. Το κίνημα των εκπαιδευτικών πρέπει να εντείνει και να κλιμακώσει τις αγωνιστικές του κινητοποιήσεις για να αποτρέψει τις αντιδραστικές και αντιλαϊκές αλλαγές που προωθούνται όχι μόνο στην εκπαίδευση αλλά και στην κοινωνία ολόκληρη.

Από αυτή τη σκοπιά το δελτίο τύπου που εξέδωσε η πλειοψηφία του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., το οποίο αναπαράγει τα λεγόμενα του Υφυπουργού χωρίς τη στοιχειώδη πολιτική κριτική, επιχειρεί να δημιουργήσει κλίμα εφησυχασμού στον κλάδο και δεν αντιστοιχεί στις απαιτήσεις των καιρών. Έρχεται σε συνέχεια της παρελκυστικής τακτικής που έδειξε όλο αυτό το διάστημα και σηματοδοτήθηκε από την άρνησή της να προχωρήσει σε απεργιακή κινητοποίηση και συγκέντρωση στο Υπουργείο Παιδείας. Η άμεση κινητοποίηση των πρωτοβάθμιων συλλόγων απέτρεψε τη σχεδιαζόμενη υποβάθμιση του ζητήματος της κατάργησης οργανικών θέσεων και εξανάγκασε την πλειοψηφία της Δ.Ο.Ε. να ακολουθήσει έστω και την τελευταία στιγμή. Το γεγονός ενόχλησε την συνδικαλιστική γραφειοκρατία τόσο που επέβαλε την υποεκπροσώπηση των πρωτοβάθμιων σωματείων στην αντιπροσωπεία που συναντήθηκε με τον Υπουργό. Από τον τρόπο που διαχειρίστηκαν τη συνάντηση και ο Υφυπουργός και η συνδικαλιστική γραφειοκρατία, είναι πρόδηλο ότι η μόνη έγνοια και των δύο ήταν να βγάλουν από το προσκήνιο όλα τα κρίσιμα προβλήματα που απασχολούν την μαχόμενη εκπαίδευση. Να καθησυχάσουν τον κόσμο της εκπαίδευσης, ότι τίποτα από όσα σχεδιάζονται για το δημόσιο συνολικά δεν τον αφορά.  Η νηνεμία που η κυβέρνηση υπόσχεται στη συνδικαλιστική γραφειοκρατία έχει χρονικό ορίζοντα το εκλογικό συνέδριο του κλάδου, τον Ιούνιο, και στόχο μια βολική ΔΟΕ με την διατήρηση των σημερινών συσχετισμών. Μια Δ.Ο.Ε. διαμεσολαβητή και μοχλό υλοποίησης των σκληρών αντιεκπαιδευτικών και αντεργατικών πολιτικών.

Ούτε βήμα πίσω από τα εργασιακά μας δικαιώματα και τις ανάγκες μας

Ο αγώνας για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και των εργασιακών μας δικαιωμάτων είναι κομβικό επεισόδιο του συνολικού αγώνα για την ανατροπή των μνημονίων και συνολικά της πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ. Τα πρωτοβάθμια σωματεία, όλοι οι φορείς της εκπαίδευσης,  καθένας και καθεμιά από τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς της σχολικής καθημερινότητας να πάρουμε αυτόν τον αγώνα στα χέρια μας.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

·            Μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά.
·            Καμία κατάργηση σχολικής μονάδας-τμήματος-οργανικής θέσης
·            Όχι στην αύξηση του ωραρίου και στις υποχρεωτικές μετακινήσεις.
·            Διεκδικούμε τη θεσμοθέτηση του ανώτατου αριθμού μαθητών ανά τμήμα στους 20 μαθητές για τις τάξεις Γ’, Δ’, Ε’, Στ’ και στους 15 για τις Α’, Β’ δημοτικού και το νηπιαγωγείο.
·            Ενίσχυση των δημόσιων δομών της ειδικής αγωγής. Τμήμα Ένταξης σε κάθε δημοτικό-νηπιαγωγείο.
·            Ενιαίο 12χρονο σχολείο με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου