Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2022

Καλώς ήρθες συναδέλφισσα/ε αναπληρώτρια/ή! Δεν αναπληρώνεις! Είσαι οργανικό κομμάτι του σχολείου Η εκπαίδευση μας έχει ανάγκη όλες/όλους και ακόμα πολύ περισσότερους/ες Είτε είσαι 1η χρονιά, είτε 11η στο σχολείο… υπερασπίσου τα εργασιακά δικαιώματά σου και των συναδέλφων σου και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητ(ρι)ών σου!

ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ, ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟ ΡΟΥΣΦΕΤΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΥΘΑΡΕΣΙΕΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ!

Απαιτούμε τα λειτουργικά κενά (τα πραγματικά κενά που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στα σχολεία) να αναρτώνται στο διαδίκτυο ή τουλάχιστον να είναι αναρτημένα στη Διεύθυνση, ώστε να εξασφαλίζεται ότι δεν υπάρχουν «κρυφά» κενά που προορίζονται για συγκεκριμένα πρόσωπα στο πλαίσιο πελατειακών σχέσεων. Οι δηλώσεις προτίμησης αφορούν σχολικές μονάδες και σε καμία περίπτωση περιοχές. Παράλληλα, απαιτούμε να αναρτώνται οι πίνακες τοποθέτησης μαζί με τα μόρια και τα κριτήρια, ώστε να ελέγχουμε ότι ακολουθήθηκε η νόμιμη διαδικασία σε δημοσιοποιημένα κενά. Το εκπαιδευτικό κίνημα απαιτεί οι τοποθετήσεις αναπληρωτών/τριών να γίνονται από το ΠΥΣΠΕ και όχι από τον διευθυντή εκπαίδευσης ακολουθώντας απόλυτα τον νόμο καθώς και να γίνονται δεκτές οι αιτήσεις για βελτίωση θέσης σε υπάρχοντα κενά.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ;

Όλοι οι συνάδελφοι συμμετέχουν ισότιμα στο σύλλογο διδασκόντων με οποιαδήποτε εργασιακή σχέση (μόνιμοι, νεοδιόριστοι, αναπληρωτές). Όταν ο Σύλλογος διδασκόντων έχει απαρτία (50% +1) οι αποφάσεις του είναι έγκυρες όταν τα παρόντα μέλη είναι περισσότερα από τα απόντα. Για όλα τα εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά ζητήματα που προκύπτουν στο σχολείο ο Σύλλογος Διδασκόντων οφείλει να συνεδριάζει και να τοποθετείται γι’ αυτά καθώς είναι το κυρίαρχο όργανο. Όλες οι συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων πραγματοποιούνται εκτός μαθημάτων και εντός εργασιακού ωραρίου. Αυτό σημαίνει ότι η συνεδρίαση του συλλόγου δεν μπορεί να παραταθεί πέραν τις 14:00.


ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΩΡΑΡΙΟ

Το διδακτικό ωράριο μειώνεται ανάλογα με τα έτη εργασίας (0-10 έτη: 24 ώρες, 10-15: 23, 15-20:22, πάνω από 20: 21). Είναι προφανές γιατί το Υπουργείο κερδίζει αρκετά από το καθεστώς ελαστικής εργασίας – ομηρίας. Με την απόλυσή μας, καθυστερεί τεχνητά την μισθολογική μας ανέλιξη, καθώς και την μείωση ωρών εργασίας που δικαιούμαστε. Ο Ν. 1566/85 κάνει σαφή διάκριση μεταξύ εργασιακού και διδακτικού ωραρίου, ορίζοντας με σαφήνεια ότι οποιαδήποτε απασχόληση στην τάξη εντάσσεται σε διδακτικό ωράριο. Κατά συνέπεια σε καμία περίπτωση δεν ευσταθεί ότι μπορεί συνάδελφος να «απασχολήσει» παιδιά στην τάξη στα πλαίσια του εργασιακού του ωραρίου –π.χ. στο κενό κάποιου άλλου συναδέλφου/ισσας. Μετά τη λήξη του διδακτικού σου ωραρίου μπορείς να αποχωρείς από το σχολείο, εκτός εάν σου έχει ανατεθεί από το σύλλογο διδασκόντων ή τον διευθυντή άλλο συγκεκριμένο έργο ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Οι πολύτεκνοι εκπαιδευτικοί έχουν συνεχόμενο ωράριο διδασκαλίας και απαλλάσσονται από τη συμμετοχή τους σε εορταστικές, αθλητικές, πολιτιστικές εκδηλώσεις και περιπάτους.


ΕΦΗΜΕΡΙΕΣ- ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ –ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που συμπληρώνουν το ωράριό τους σε δύο και πάνω σχολεία κάνουν εφημερία μόνο σε αυτό στο οποίο τοποθετούνται αρχικά. Δεν κάνουν σε αυτό που συμπληρώνουν ωράριο. Δεν αναλαμβάνουν καθήκοντα εφημερίας οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε τρία και πάνω σχολεία όταν, τουλάχιστον, το ένα από αυτά λειτουργεί σε χωριστό κτίριο. Το νομικό πλαίσιο των εφημεριών καλύπτεται από το ΠΔ 201/1998, άρθρο 13. Για την μετακίνηση εκπαιδευτικού σε άλλο σχολείο κατά τη διάρκεια του έτους για λίγες μέρες μέχρι και εξ ολοκλήρου, θα πρέπει να του/της δοθεί γραπτή εντολή από την Δ/νση Αθμιας Εκπ/σης.


ΟΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ ΑΔΕΙΑ;

Οι αναπληρωτές/τριες δικαιούνται συγκεκριμένες άδειες, λιγότερες από αυτές των μόνιμων συναδέλφων μας! Για πλήρη οδηγό των αδειών δες στο σάιτ μας http://aakaristotelis.blogspot.com/ κάτω από την ετικέτα «Δικαιώματα/Άδειες».


ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ

Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί συνάδελφοι δικαιούνται οδοιπορικά, όπως ακριβώς και οι μόνιμοι. Τα οδοιπορικά πιστώνονται ακόμα και να το Ι.Χ που πραγματοποιείται η μεταφορά δεν είναι ιδιόκτητο αλλά είναι είτε οικογενειακό – στο όνομα πχ του/της συζύγου – είτε πρόκειται για το όχημα του γονέα του εκπαιδευτικού.

Να μην ξεχάσουμε…

· Απαγορεύεται συνάδελφος με οποιαδήποτε σχέση εργασίας να καλύψει ωράριο συναδέλφου όταν απεργεί.

· Δεν αναλαμβάνουμε υπερωρίες. Η κάλυψη των κενών δια μέσου των υπερωριών σημαίνει ότι πολλοί αναπληρωτές δεν θα έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν.

Αντί επιλόγου:

Κυβέρνηση, ΜΜΕ και ΥΠΑΙΘ παίζουν ξανά το επικοινωνιακό παιχνίδι ότι οι 32.000 αναπληρωτ(ρι)ες και φέτος είναι επιτυχία και μάλιστα στελέχωσαν τα σχολεία εγκαίρως, ενώ χειροκροτούν ο ένας τον άλλον για τους διορισμούς ψίχουλα και με το σταγονόμετρο.

Αναπλήρωση πλέον σημαίνει αναπληρώνω μόνιμα τον εαυτό μου σε πάγια και διαρκή κενά. Εδώ και χρόνια οι κυβερνήσεις κρατούν όμηρους τους ελαστικά εργαζόμενους και μάλιστα διαιωνίζουν την αδιοριστία και την ανασφάλεια! Την ίδια στιγμή, με το νόμο 4823/21, φτιάχνεται ένα λεπτομερές σχέδιο διάλυσης του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου (σε συνδυασμό με τις αλλαγές στο Παν/μιο, το λύκειο και την τεχνική/επαγγελματική εκπαίδευση) προκειμένου να μας καταστήσουν σαφές ότι η ανασφάλεια για τη δουλειά μας δεν θα εξαφανιστεί ποτέ, θα γίνει εντονότερη, θα πληρώνουμε για να δουλεύουμε, οι μαθητές/τριες μας θα μπουκώσουν από «δεξιότητες» και όχι ολόπλευρη γνώση, ούτε φυσικά από τέχνες και άλλες επιστήμες, εκπαιδευτικοί και μαθητές δεν θα απολαμβάνουμε την διαδικασία της μάθησης και της εκπαίδευσης, αλλά θα αναμετριόμαστε μεταξύ μας για την «αξιοσύνη μας», ενώ οι αποκλεισμοί και τα φίλτρα θα είναι πια συνεχή, και για τα όσα συμβαίνουν στα σχολεία η ευθύνη θα βαραίνει πάντα εμάς, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς, ποτέ το υπουργείο και την κυβέρνηση!

Με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού η κυβέρνηση δεν προσπαθεί να «φτιάξει» το σχολείο, προσπαθεί να πάρει από αυτό όποια παιδαγωγική ελευθερία και συλλογική διαδικασία του έχει απομείνει, διαλύει το αίσθημα δημοκρατίας μέσα σ’ αυτό και στο σύλλογο διδασκόντων, επιδιώκει να φτιάξει έναν διευθυντή απολυταρχικό μονάρχη της κάθε μονάδας με εκπαιδευτικούς που θα δουλεύουν χωρίς να πληρώνονται, που θα είναι ανταγωνιστικοί, φοβισμένοι και όλο και πιο ελαστικά εργαζόμενοι

Θέλουμε μαζικούς μόνιμους διορισμούς όλων, χωρίς προσοντολόγιο ή ΑΣΕΠ. Θέλουμε διαρκή επιμόρφωση, δωρεάν από τα πανεπιστήμια, με άδεια από την εργασία για όλους/όλες. Λιγότερα παιδιά στις τάξεις, χρήματα για τα σχολεία, όλες τις ειδικότητες στα σχολεία. Δεν θέλουμε εξετάσεις PISA και αξιολόγηση, θέλουμε νέα σχολεία και υποδομές. Η ασφυκτική ακρίβεια στα ενοίκια και στην ενέργεια μας διαλύει και είναι ανάγκη να ξεσηκωθούμε! Οφείλουμε στους μαθητές/τριές μας να αγωνιστούμε για ένα σχολείο που τους χωράει και μας χωράει όλες/όλους!

Συναδέλφισσα/ε,

Έλα να αγωνιστούμε για το δημόσιο σχολείο των αναγκών των δικών μας και των μαθητ(ρι)ών μας! Οι συλλογικές διαδικασίες του σωματείου είναι ανοιχτές (συνελεύσεις, επιτροπές αγώνα). Δεν καθόμαστε στ’ αυγά μας! Δεν φοβόμαστε! Το σχολείο σαν χώρος μόρφωσης και δουλειάς ΜΑΣ ΑΦΟΡΑ! Να μην τους αφήσουμε να παίζουν με την ζωή και την εργασία μας! Γράψου στο σωματείο σου!

Για οποιαδήποτε καταπάτηση δικαιώματος δικού σου ή συναδέλφου σου, ενημέρωσε το σωματείο!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου