Γνήσια Συλλογική Σύμβαση Εργασίας Εφ’ όλης της ύλης
Η παρακάτω πρόταση για γνήσια συλλογική σύμβαση εργασίας πρόταση που καταθέτουμε δεν είναι ένα τεχνικό κείμενο διαπραγματεύσεων αλλά συνδικαλιστική διεκδίκηση και περιλαμβάνει ως βασικές προϋποθέσεις:
1. Οι διαπραγματεύσεις να αφορούν Γνήσια Συλλογική Σύμβαση Εργασίας εφ’ όλης της ύλης που θα περιλαμβάνει όλες τις κρίσιμες διεκδικήσεις του κλάδου. Ειδικά στην περίοδο που διανύουμε, με την ακρίβεια να «καταπίνει» τους μισθούς από το πρώτο δεκαπενθήμερο, με τη συνεχή αύξηση των χρόνων συνταξιοδότησης και την εργασιακή εξουθένωση που βιώνουν οι εργαζόμενοι, ανάμεσά τους και οι εκπαιδευτικοί, με τη γιγάντωση της ελαστικής εργασίας και της αναπλήρωσης αντί των μόνιμων διορισμών, με τη συζήτηση για διορισμούς με διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και προσοντολόγιο αντί διορισμών με πτυχίο προϋπηρεσίας, χωρίς οργανικές θέσεις για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες, με το ωράριο των νηπιαγωγών και ολιγοθεσίων να παραμένει χωρίς κλιμάκωση με βάση τα χρόνια, με την προσπάθεια κατίσχυσης της αξιολόγησης και του χτυπήματος του δημόσιου σχολείου, το συνδικάτο οφείλει να αγωνιστεί να επιβάλει αυτές τις διεκδικήσεις (και με διεκδίκηση υπογραφής γνήσιας συλλογικής σύμβασης εργασίας εφ’ όλης της ύλης) και όχι να υποταχτεί και να αποδεχτεί το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο (νόμος 2738/99) που δεν επιτρέπει συλλογικές διαπραγματεύσεις για τα κρίσιμα ζητήματα. Γι’ αυτό υπερψηφίζουμε πρόταση συλλογικής σύμβασης Γνήσια και εφ’ όλης της ύλης που περιλαμβάνει όλα τα αιτήματα του κλάδου χωρίς να αφαιρεί κανένα! Διαφωνούμε με την επιλογή της ομοσπονδίας να αφαιρέσει από την πρόταση συλλογικής σύμβασης εργασίας όλα τα κρίσιμα αυτά θέματα και να προχωρήσει σε πρόταση μόνο με μέρος των διεκδικήσεών μας. Ως συνδικάτο οφείλουμε να διεκδικούμε ο κατώτερος μισθός κλπ να κατοχυρώνεται από τα τριτοβάθμια (ΑΔΕΔΥ) και οι δευτεροβάθμιες οργανώσεις (ΔΟΕ/ΟΛΜΕ) με βάση και την ανάπτυξη της ταξικής πάλης να μπορούν να διεκδικούν, να διαπραγματεύονται και να κερδίζουν καλύτερες προϋποθέσεις στα μισθολογικά, εργασιακά κι εκπαιδευτικά ζητήματα. Η Γνήσια Συλλογική Σύμβαση Εργασίας δεν είναι ειδικό μισθολόγιο, δεν επιδιώκουμε μέσα από αδιαφανείς διαδικασίες την εξαίρεσή μας, αλλά επιδιώκουμε μέσα από τους αγώνες μας την κατοχύρωση κλαδικής σύμβασης εργασίας.
2. Η απόφαση για το περιεχόμενο της Γνήσιας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας εφ’ όλης της ύλης οφείλει να συνοδεύεται από αγωνιστικό πλαίσιο πάλης για να μην μετατρέπεται σε χαρτιά κενά περιεχομένου αλλά να μετατρέπονται σε δύναμη για τις διεκδικήσεις μας, να τροφοδοτούν τις αγωνιστικές αποφάσεις μας. Όπως έχει αποδείξει περίτρανα η εμπειρία του ιδιωτικού τομέα, η εργοδοσία δεν θέλει καμία απολύτως συλλογική διαπραγμάτευση με τους εργαζόμενους και τις ενώσεις τους. Μόνο κάτω από καθεστώς κινηματικού εκβιασμού, με απεργιακές κινητοποιήσεις και αγωνιστικές μορφές διεκδίκησης υποχρεώνεται να μπει στη συζήτηση της οποιασδήποτε συλλογικής σύμβασης. Ο τρόπος που ως τώρα η ΔΟΕ χειρίζεται το ζήτημα της συλλογικής σύμβασης ακόμα κι αυτής που έχει αφαιρέσει βασικές διεκδικήσεις μας, (με εξώδικα και προσφυγή στον ΟΜΕΔ και τη διαιτησία, χωρίς κανένα αγωνιστικό πρόγραμμα πάλης) είναι άσφαιρος και απολύτως αναποτελεσματικός. Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ αρνείται να συναντήσει το ΔΣ της ΔΟΕ από τον Ιούλιο του 2023, θα έρθει σε συζήτηση γιατί θα του καταθέσει το ΔΣ της ΔΟΕ ένα εξώδικο; Μια τέτοια τακτική αποτελεί εμπαιγμό για τον κόσμο της εκπαίδευσης.
3. Αναγκαία προϋπόθεση είναι η σύγκρουση και κατάργηση του νόμου Χατζηδάκη γιατί το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο θέτει τεράστια εμπόδια στη λειτουργία των σωματείων, στις αποφάσεις τους, στην κήρυξη των αγωνιστικών μορφών πάλης κ.λπ., με στόχο να βγαίνουν όλες οι αποφάσεις και οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών και όλων των εργαζομένων παράνομες.
4. Η Γνήσια Συλλογική Σύμβαση Εργασίας εφ’ όλης της ύλης καλύπτει όλες/όλους τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στον χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης άσχετα από την ειδικότητα, κλάδο και ΠΕ και άσχετα από τη σχέση εργασίας (μόνιμες/οι, αναπληρωτ(ριες)…)
Με βάση τα παραπάνω θεωρούμε αναγκαίο να περιλαμβάνει τα οικονομικά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά, εργασιακά, εκπαιδευτικά, με ότι αυτά τα θέματα περιλαμβάνουν (μισθοί, συντάξεις, υγειονομική περίθαλψη, ωράριο, άδειες, προσλήψεις, τρόπος πρόσληψης, επιμόρφωση, υπηρεσιακές μεταβολές, εκπαιδευτικά αιτήματα όπως μαθητές ανά τάξη, κατάργηση αξιολόγησης, σύλλογοι διδασκόντων, κατάργηση Τράπεζας θεμάτων και ΕΒΕ κλπ)
Καμιά θυσία και αίμα για τα κέρδη του κεφαλαίου
Αυξήσεις σε μισθούς, συντάξεις και μέτρα ενάντια στην ακρίβεια
Ειρήνη, Ψωμί, Δουλειά, Δικαιώματα και αξιοπρεπή ζωή για όλες/όλους
Το κύμα ακρίβειας που πλήττει τα λαϊκά στρώματα στη χώρα μας αλλά και παγκόσμια, σε συνδυασμό με την ανεργία και τον πόλεμο, δημιουργούν πρωτόγνωρες καταστάσεις στις ζωές μας. Όσο η ακρίβεια μεγαλώνει, τόσο η φτώχια εξαπλώνεται.
Κυβερνήσεις (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ κλπ), κράτος και κεφάλαιο, ΕΕ και ΟΟΣΑ άσκησαν πολιτικές όπου τα κοινωνικά αγαθά της παιδείας, της υγείας, του πολιτισμού, της ασφάλισης, των μεταφορών, του νερού, του ρεύματος μετατράπηκαν σε εμπορεύματα, ιδιωτικοποιήθηκαν ή η λειτουργία τους μεταλλάχθηκε ώστε να φέρνει κέρδος, να λειτουργεί ανταγωνιστικά, προς όφελος της αγοράς και των κριτηρίων του κέρδους γι’ αυτό να αξιολογείται και να κατηγοριοποιείται. Μας είπαν ότι δεν υπάρχουν «κοινωνικά αγαθά» και δικαιώματα, δεν υπάρχουν σύγχρονες εργατικές ανάγκες παρά μόνο «ατομική ευθύνη» για να αποκτήσεις ότι έχεις ανάγκη… Και μας «τάισαν» φτώχεια, ανεργία, ζωή αβίωτη.
Οι απανωτές ανατιμήσεις σε βασικά είδη κατανάλωσης, οι αυξήσεις στο ρεύμα και στα καύσιμα που συμπαρασύρουν εκατοντάδες είδη και υπηρεσίες , η αύξηση του κόστους στέγασης, κάνουν ακόμα πιο έντονες τις συνθήκες ανέχειας που βιώνουν οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, οι νέοι. Το βιώνουν και οι εκπαιδευτικοί, που βλέπουν τους καθηλωμένους μισθούς τους να εξανεμίζονται, ενώ οι αναπληρωτές/τριες συνάδελφοί μας είναι αδύνατο να τα βγάλουν πέρα όταν με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα πρέπει να ξαναστήσουν σπιτικό πάλι από την αρχή.
Απέναντι σ’ αυτή την κατάσταση η κυβέρνηση προσπαθεί να ξεγελάσει με κουπόνια ελεημοσύνης, με τα οποία απλώς επιδοτεί με δημόσιο χρήμα τους μεγαλοκαρχαρίες της ενέργειας, των σουπερμάρκετ, των πετρελαίων για να διαιωνίζουν την κερδοφορία τους εις βάρος μας.
Τώρα απαιτούμε:
-να μπλοκάρουν όλες οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις,
-να ικανοποιηθούν όλα τα βασικά αιτήματα του κινήματος στην παιδεία, την υγεία, τον πολιτισμό,
-να παρθούν πίσω οι ιδιωτικοποιήσεις χωρίς καμία αποζημίωση
Δημόσια και δωρεάν όλα τα κοινωνικά αγαθά, στην παιδεία την υγεία, τον πολιτισμό, τις μεταφορές, την ασφάλιση, το ρεύμα , το νερό, με κοινωνικό και εργατικό έλεγχο που θα καλύπτει τις κοινωνικές ανάγκες για ασφαλείς και υψηλής ποιότητας παροχές, με μαζικές προσλήψεις αποκλειστικά μόνιμου προσωπικού με σταθερή και αξιοπρεπή εργασία, και με κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας.
Κεντρικά ζητήματα των διεκδικήσεών μας:
Μισθολογικά
Πραγματικές αυξήσεις για κάλυψη των απωλειών των μνημονίων, του τιμάριθμου και της ακρίβειας, για ζωή με αξιοπρέπεια.
· Κανένας πρώτος καθαρός μισθός στο δημόσιο κάτω από 1.000 ευρώ (για την εκπαίδευση με ανάλογη κλιμάκωση για όλες τις κατηγορίες, βασικός καθαρός στο κλιμάκιο ΜΚ1: 1.200 ευρώ), και αναπροσαρμογή όλων των ΜΚ με βάση το νέο κατώτατο καθαρό. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική προαγωγή για όλους τους εκπαιδευτικούς. Καμία σύνδεση της αξιολόγησης με τον μισθό
· Συνεχής αύξηση-αναπροσαρμογή των μισθών με βάση τον τιμάριθμο.
· επιστροφή 13ου και 14ου στο δημόσιο
· κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης
· επιστροφή του ΜΚ που παρακρατήθηκε
· Αφορολόγητο 12.000 ευρώ και 4.000 για κάθε παιδί.
Μέτρα κατά της ακρίβειας
· Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης και διατροφής
· Διατίμηση στα τιμολόγια του ρεύματος και των καυσίμων και όλα τα βασικά αγαθά με κατάργηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης για τους εργαζόμενους
· Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ
· Πλαφόν στις τιμές πετρελαίου, βενζίνης και ρεύματος
· Κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής στους λογαριασμούς ρεύματος με αναδρομική ισχύ.
· Όχι στις ιδιωτικοποιήσεις. Εθνικοποιήσεις με εργατικό έλεγχο στην ενέργεια και τους τομείς των κοινωνικών αναγκών – κοινή ωφέλεια πρώτα απ’ όλα της ενέργειας, των τροφίμων, των τραπεζών, για να υπερασπίσουμε τα δημόσια αγαθά. Κλείσιμο των χρηματιστηρίων ενέργειας και τροφίμων.
Ασφαλιστικά/Συνταξιοδοτικά
· Αποκλειστικά Δημόσια και δωρεάν Κοινωνική ασφάλιση και υγεία
· Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας ή στα 58 (για άνδρες) και στα 55 (για γυναίκες).
· Θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 χρόνια υπηρεσίας για όλους και χωρίς όριο ηλικίας.
· Σύνταξη ίση με το 80% του ύψους του τελευταίου μισθού. Αυξήσεις στις συντάξιμες αποδοχές. Αναπροσαρμογές της κύριας σύνταξης με βάση τις αυξήσεις των εν ενεργεία εκπαιδευτικών.
· Να σταματήσει η διάλυση της επικουρικής ασφάλισης, του μετοχικού ταμείου επαναφορά του εφάπαξ στα προ των μνημονίων επίπεδα.
· Άμεση καταβολή των συντάξεων και του εφάπαξ στους συνταξιούχους.
· Να καταργηθούν όλοι οι αντιασφαλιστικοί νόμοι και ρυθμίσεις καθώς και όλοι οι νόμοι και διατάξεις που διαλύουν το ασφαλιστικό σύστημα
· Να επιστραφούν στα ασφαλιστικά ταμεία τα αποθεματικά που υπεξαίρεσαν τράπεζες, κράτος, εργοδότες (70 δις έως 2010, δομημένα ομόλογα, PSΙ κ.λπ.) Έκτακτες κρατικές επιχορηγήσεις για τα ταμεία – πίσω τα κλεμμένα.
· Κατάργηση της διάταξης που απαγορεύει τη συνταξιοδότηση των εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
· Η στρατιωτική θητεία να αναγνωρίζεται αυτοδίκαια (χωρίς εξαγορά) ως χρόνος υπηρεσίας, τόσο για την κύρια σύνταξη όσο και για τα υπόλοιπα ταμεία
· Αναγνώριση ως συντάξιμου χρόνου εργασίας όλων των χρονικών διαστημάτων που μεσολαβούν μεταξύ δύο διαδοχικών συμβάσεων αναπληρωτών.
· Πλήρη ιατροφαρμακευτική και υγειονομική περίθαλψη. Δωρεάν περίθαλψη για οδοντιατρικά και φυσιοθεραπεία. Δωρεάν χορήγηση γυαλιών όρασης και φακών επαφής. Κατάργηση της «συμμετοχής» των εργαζομένων για εξετάσεις και φάρμακα.
· Θεμελίωση του δικαιώματος συνταξιοδότησης σε περίπτωση θανάτου ή ολικής αναπηρίας, ανεξάρτητα από τα χρόνια υπηρεσίας, με κατώτερο όριο σύνταξης στο ύψος του 80% των αποδοχών του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού.
· Χορήγηση του συνόλου της σύνταξης του θανόντος υπαλλήλου στην οικογένειά του, όταν υπάρχουν εξαρτώμενα μέλη, καθώς η σύνταξη αποτελεί κληρονομικό δικαίωμα της οικογένειας.
Διορισμοί/Εργασιακά/Εκπαιδευτικά
Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής εργασίας στο δημόσιο σχολείο.
Διορισμοί/Οργανικές
• Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΩΡΑ, για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Καμία απόλυση αναπληρωτή/τριας.
· Κατάργηση του νόμου 4589/19 (προσοντολόγιο). Όχι στον γραπτό ΑΣΕΠ, συνέντευξη και κάθε είδους φίλτρου για το δικαίωμα στην εργασία.
· Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες σε όλα τα σχολεία.
· Υπερασπιζόμαστε τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο.
· Όχι στο «πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας». Όλες οι απαραίτητες σπουδές στις επιστήμες της αγωγής και τα επιστημονικά πεδία να ολοκληρώνονται εντός του κύκλου των βασικών προπτυχιακών σπουδών και να εξασφαλίζουν πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα.
· Νέες θέσεις εργασίας με μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, μείωση του ορίου συνταξιοδότησης, μείωση του ωραρίου εργασίας.
· Κάλυψη όλων των αιτημάτων της παράλληλης στήριξης/ΕΒΠ με έναν εκπαιδευτικό προς έναν μαθητή. Στελέχωση των σχολείων με ΕΒΠ, σχολικούς νοσηλευτές σύμφωνα με τις ανάγκες
· Υπολογισμός των κενών με βάση τις θέσεις του εκπαιδευτικού κινήματος
Σύλλογος διδασκόντων
· Ανώτερο όργανο της διοίκησης του σχολείου είναι ο Σύλλογος διδασκόντων, στον οποίο ανήκουν όλοι οι εκπαιδευτικοί ασχέτως ΠΕ και σχέσης εργασίας καθώς και το ΕΒΠ και ΕΕΠ. Ο σύλλογος διδασκόντων αποφασίζει σε συνεδρίαση του για όλα τα ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου, όπως πχ η κατανομή τάξεων, οι εκπαιδευτικοί ολοημέρου, οι εφημερίες, η διαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος, η ανάθεση διοικητικού έργου κλπ
Αξιολόγηση
· Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου που αφορά την αξιολόγηση (σχολικής μονάδας και ατομική, εξωτερική και εσωτερική, μέντορες, ενδοσχολικοί συντονιστές κλπ) και του καθηκοντολογίου. Κατάργηση της ΑΔΙΠΔΕ. Καμία σύνδεση της αξιολόγησης με τον μισθό
· Παιδαγωγική Ελευθερία και Δημοκρατία στο σχολείο
Νεοδιόριστες/οι
· Ακώλυτη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων
· Κατάργηση της δόκιμης περιόδου
· Η υπηρέτηση των νεοδιόριστων στην οργανική τους θέση αφορά ένα έτος.
· Δημόσια ανάρτηση πινάκων πρόσληψης και τοποθέτησης για διαφανή και νόμιμη διαδικασία τοποθέτησης
· Οι νεοδιόριστοι έχουν δικαίωμα απόσπασης από την πρώτη χρονιά.
Συνυπηρέτηση εκπαιδευτικών
· Δικαίωμα συνυπηρέτησης στον ίδιο νομό για όλα τα ζευγάρια εκπαιδευτικών και στο ίδιο νησί όταν αφορά τη νησιωτική χώρα.
· Δωρεάν πρόσβαση στους παιδικούς σταθμούς για όλα τα παιδιά των εκπαιδευτικών χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
Αναπληρωτ(ρι)ες
· Πλήρη εξίσωση όλων των εργασιακών, ασφαλιστικών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των αναπληρωτ(ρι)ων με αυτά των μονίμων
· Πλήρης εξομοίωση όλων των αδειών σε σχέση με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς (κανονικές, αναρρωτικές, μητρότητας, επαπειλούμενης κύησης, φοιτητικές κλπ) με αποδοχές, προσμέτρηση της προϋπηρεσίας και των ενσήμων.
· Πλήρη προστασία της μητρότητας– Εννεάμηνη άδεια ανατροφής για όλους τους γονείς αναπληρωτές εκπαιδευτικούς με πλήρεις αποδοχές, καταβολή ενσήμων και αναγνώριση της προϋπηρεσίας
· Πλήρη προστασία της κύησης των αναπληρωτών και ακώλυτη χορήγηση άδειας επαπειλούμενης κύησης με πλήρεις αποδοχές, καταβολή ενσήμων και αναγνώριση της προϋπηρεσίας
· Πλήρη καταβολή μισθού και ενσήμων κατά τη διάρκεια της άδειας τοκετού και λοχείας δίχως τον περιορισμό των 200 ενσήμων τη διετία-Κανένας αποκλεισμός από παροχές μητρότητας για τις άνεργες εκπαιδευτικούς- Αύξηση της άδειας κύησης και λοχείας σε περιπτώσεις πολύδυμης κύησης και πολυτεκνίας-Συμπερίληψη των περιπτώσεων υιοθεσίας
· Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των αναπληρωτών με αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας τους
· Οι μηνιαίες οικονομικές αποδοχές των αναπληρωτών καταβάλλονται με σταθερό τρόπο στο τέλος κάθε μήνα, με άμεση αναγνώριση των Μ.Κ. από την αρχή της χρονιάς
· Στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς παρέχεται για όλο το διάστημα της ανεργίας επίδομα ανεργίας και πλήρης υγειονομική κάλυψη, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
· 12μηνες συμβάσεις εργασίας μέχρι 31 Αυγούστου, κατάργηση της ωρομισθίας και του θεσμού των ΑΜΩ (αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου).
· Πλήρης υπολογισμός ενσήμων τις ημέρες απεργίας.
· Οι αναπληρωτές τοποθετούνται στα σχολεία με απόφαση του Π.Υ.Σ.Π.Ε.
· Όλα τα κενά ανακοινώνονται με ευθύνη των Π.Υ.Σ.Π.Ε. πριν την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης τοποθέτησης – προτίμησης και προσδιορίζονται με βάση τις θέσεις του εκπαιδυειτκού κινήματος
Ωράριο εκπαιδευτικών
· Το διδακτικό ωράριο όλων των εκπαιδευτικών της Α’ βάθμιας εκπαίδευσης χωρίς καμία εξαίρεση, άσχετα με την οργανικότητα των σχολικών μονάδων, καθορίζεται ως ακολούθως: ώρες 23 αν έχουν έως έξι έτη υπηρεσίας, ώρες 21 αν έχουν από έξι μέχρι δώδεκα έτη υπηρεσίας, ώρες 20 αν έχουν πάνω από δώδεκα έτη υπηρεσίας, 19 ώρες από 30 χρόνια και πάνω. Ειδικά για τα νηπιαγωγεία και τα ολιγοθέσια δημοτικά (κάτω των 4θεσίων) ως διδακτικός χρόνος υπολογίζεται όλος ο χρόνος παραμονής των παιδιών στο νηπιαγωγείο/ολιγοθέσιο δημοτικό (διαλείμματα –προσέλευση –αποχώρηση).Το συνολικό (διοικητικό και διδακτικό) ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτερο 6 ώρες ημερησίως και 30 ώρες εβδομαδιαίως.
· Η αντικατάσταση εκπαιδευτικού, που λείπει ή η κάλυψη κενού ή η απασχόληση των μαθητών με οποιονδήποτε τρόπο, συνιστά παροχή διδακτικού έργου και εντάσσεται στα πλαίσια του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών.
· Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αποχωρούν από την εργασία τους με τη συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου εκτός και τους έχει ανατεθεί συγκεκριμένο διοικητικό έργο από τον Σύλλογο Διδασκόντων.
· Οι εκπαιδευτικοί μετά το πέρας του διδακτικού τους ωραρίου, μπορούν να παραμένουν στο σχολείο για την άσκηση διοικητικών καθηκόντων, εφόσον κάτι τέτοιο τους έχει ανατεθεί από τον Σύλλογο Διδασκόντων, το ανώτερο μέχρι την συμπλήρωση του ημερήσιου 6ώρου και συνολικά 30 ωρών εβδομαδιαίως.
· Τοποθέτηση ενός/μίας επιπλέον νηπιαγωγού σε κάθε Νηπιαγωγείο, ενός/μίας επιπλέον εκπαιδευτικού σε κάθε ολιγοθέσια σχολική μονάδα, με σύσταση οργανικών θέσεων, με σταθερή σχέση εργασίας και αποκλειστική διάθεση.
· Μείωση του διδακτικού ωραρίου των προϊσταμένων 4/θέσιων και κάτω σχολικών μονάδων (νηπιαγωγείων και δημοτικών) κατ` αντιστοιχία με των διευθυντών/ντριών των 4/θέσιων και 5/θέσιων δημοτικών σχολείων.
· Άμεση απόδοση των δεδουλευμένων υπερωριών στους/στις νηπιαγωγούς των οργανικά ή/και λειτουργικά 4/θέσιων νηπιαγωγείων.
· Η συμπλήρωση ωραρίου των εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων γίνεται το ανώτερο σε 2 σχολεία με τον χρόνο μετακίνησης από το ένα σχολείο στο άλλο για την εκτέλεση υπηρεσίας να υπολογίζεται ως εργάσιμος
· Μείωση κατά μια ώρα ημερησίως του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών, χωρίς μείωση αποδοχών, που έχουν παιδιά με πνευματική, ψυχική, ή σωματική αναπηρία άνω των 67% ή σύζυγο με αναπηρία 100% τον οποίο συντηρούν, τη δικαστική επιμέλεια ατόμου με αναπηρία.
· Μείωση κατά μια ώρα ημερησίως του διδακτικού ωραρίου των μητέρων εκπαιδευτικών για τα δύο πρώτα χρόνια. Τη συγκεκριμένη μείωση δικαιούται και η ανάδοχη και η θετή μητέρα που υιοθετούν ή αναδέχονται τέκνο ηλικίας έως έξι (6) ετών, και αμέσως μετά την περαίωση της διαδικασίας της υιοθεσίας, όταν δεν επιθυμούν να κάνουν χρήση της 9μηνης άδειας ανατροφής. Η μείωση του ωραρίου ισχύει από την ημέρα γέννησης του παιδιού και εφόσον αυτό βρίσκεται σε ζωή.
Επιμόρφωση
· Επαναλειτουργία της διετούς μετεκπαίδευσης (διδασκαλείων) με νέο πλαίσιο (αυτόνομες μονάδες στο πλαίσιο της λειτουργίας των Παιδαγωγικών Τμημάτων των Πανεπιστημίων) και απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα για όλους περιοδικά τους εκπαιδευτικούς της Π.Ε. (δασκάλους–νηπιαγωγούς–ειδικότητες).
· Η επιμόρφωση να οργανώνεται από δημόσιους φορείς (σε σύνδεση με τα Πανεπιστήμια–Παιδαγωγικά Τμήματα), να είναι δωρεάν, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, απαλλαγμένη από οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που θα οδηγεί σε κατάταξή τους με βάση τις επιμορφωτικές δραστηριότητες.
· Οι επιμορφωτικές διαδικασίες να προτείνονται, να επιλέγονται και να ελέγχονται από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και η επιμόρφωση να γίνεται με ελεύθερη επιλογή, με βάση τα ενδιαφέροντα του εκπαιδευτικού, μέσα από ένα πλήθος προσφερόμενων επιλογών στις ποιες έχει διατυπώσει πρόταση και τις έχει συνδιαμορφώσει.
· Δωρεάν μεταπτυχιακά προγράμματα για τους εκπαιδευτικούς, προγράμματα που έχουν σχέση με το αντικείμενό τους.
· Επανέναρξη της χορήγησης εκπαιδευτικών αδειών σε όσους παρακολουθούν μεταπτυχιακά και διδακτορικά προγράμματα σπουδών.
Συνδικαλιστικά δικαιώματα
· Κατάργηση του νόμου Χατζηδάκη και όλων των διατάξεων που αφορούν τη λειτουργία των σωματείων (εκλογές/συνελεύσεις/διαδικασία αποφάσεων)/Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου που αφορά τις ηλεκτρονικές εκλογές
· Εκλογές αιρετών με αποκλειστικά δια ζώσης διαδικασία
· Όχι στις τηλε-συνελεύσεις και τηλε-εκλογές. Αποκλειστικά δια ζώσης Γ.Σ και εκλογές σε όλα τα σωματεία. Δεν παραδίδουμε τα μητρώα των σωματείων, δεν συμμετέχουμε στο ηλεκτρονικό μητρώο. Δεν ενσωματώνουμε/εφαρμόζουμε τις ηλεκτρονικές ψηφοφορίες! Κανένα σωματείο να μην εγγραφεί στο ΓΕΜΗΣΟΕ
· Καμιά αποδοχή ακυρώσεων και ποινικοποίησης των απεργιών – οι απεργίες θα πραγματοποιούνται όποτε τις αποφασίζουν τα συνδικάτα – όχι στις δικαστικές αποφάσεις για παράνομες απεργίες – όχι υποταγή στους όρους κήρυξης απεργίας.
· Πλήρη πολιτικά δικαιώματα στους εκπαιδευτικούς. Κατάργηση του θεσμού της πολιτικής επιστράτευσης
· Όλα τα μέλη των ΔΣ των Συλλόγων με λιγότερα από 500 μέλη να δικαιούνται 3 ημέρες ή αντίστοιχες ώρες τον μήνα συνδικαλιστική άδεια και των Συλλόγων με πάνω από 500 μέλη 5 ημέρες ή αντίστοιχες ώρες.
· Στα εκλεγμένα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΟΕ καθώς και στα μέλη του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΙΠΕΜ) της ΔΟΕ, άσχετα με την εργασιακή τους σχέση, -μόνιμοι, αναπληρωτές, ωρομίσθιοι-, να παρέχεται πλήρης απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα μέχρι τη λήξη της θητείας τους. (Όριο οι δύο θητείες -αυτό αφορά απόφαση του συνδικάτου και όχι του κράτους)
· Ο χρόνος άδειας των αναπληρωτών που είναι εκλεγμένοι στο ΔΣ της ΔΟΕ όπως και σε ΔΣ τοπικού Συλλόγου να προσμετράται κανονικά στη διδακτική τους προϋπηρεσία.
· Για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στις διαδικασίες των ΣΕΠΕ να κατοχυρωθούν δύο ημέρες άδεια απουσίας από τα διδακτικά καθήκοντα για το σύνολο των μελών των Συλλόγων προκειμένου να συμμετάσχουν στις δύο ετήσιες τακτικές Γενικές Συνελεύσεις Οκτώβριος-Δεκέμβριος και Μάιος-Ιούνιος
· Όλες οι προβλεπόμενες από την παρούσα συνδικαλιστικές άδειες είναι αμειβόμενες και ο εργοδότης βαρύνεται με την καταβολή των αναλογούντων ασφαλιστικών εισφορών.
Εκπαιδευτικά
· Καθιέρωση του Ενιαίου 12χρονου, δημόσιου και δωρεάν σχολείου, με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή κι εκπαίδευση
· Μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά τμήμα στα 15 μαθητές για νηπιαγωγείο και Α’ και Β’ Δημοτικού, 20 μαθητές ανά τμήμα για Γ’ Δ’ Ε’ Στ’. Καμιά συγχώνευση – κατάργηση τμήματος δημοτικού και νηπιαγωγείου.
· Ίδρυση τμήματος ένταξης σε κάθε δημοτικό και νηπιαγωγείο
· Κάλυψη όλων των αιτημάτων των σχολείων σε τμήματα ΖΕΠ1 και ΖΕΠ2
· Ένταξη όλων των παιδιών των προσφύγων στο πρωινό σχολείο με πρόβλεψη για τη δωρεάν μεταφορά τους στα σχολεία, ίδρυση ολιγομελών τάξεων υποδοχής και τμημάτων ένταξης παντού, πρόσθετες υποστηρικτικές δομές για τις ευπαθείς ομάδες. Κάθε παιδί που δεν γνωρίζει τη γλώσσα να υπολογίζεται ως τρία παιδιά ώστε να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών σε αυτά τα τμήματα αντίστοιχα.
· Καμιά μείωση οργανικών θέσεων – οργανικές τοποθετήσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς. Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού.
· Κάλυψη όλων των αναγκών με:
-Έναν/μία δάσκαλος/α ανά τμήμα και έναν/μία υπεύθυνος/η για κάθε 2 τμήματα ολοήμερου
-Ένα δάσκαλος για κάθε τμήμα Υποδοχής (ΖΕΠ)
-Έναν εκπαιδευτικός για κάθε Τμήμα Ένταξης και έναν/μία εκπαιδευτικός για κάθε παιδί που χρειάζεται παράλληλη στήριξη
-Κάλυψη των μαθημάτων ειδικοτήτων από τα αντίστοιχα ΠΕ
-Επιπλέον οργανικές κάθε ΠΕ για δυνατότητα κάλυψης έκτακτων απουσιών και για την ένταξη όλων των προσφυγόπουλων στα πρωινά σχολεία
Στις προτάσεις που έχουν κατατεθεί σχετικά με μετακίνηση/διαμονή εκπαιδευτικών, ζητήματα υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία, λειτουργίας του δημόσιου σχολείου, νομική διασφάλιση πλαισίου λειτουργίας στο εκπαιδευτικό έργο, υπάρχουν σημεία που τα θεωρούμε θετικά και μπορούν να συμπεριληφθούν σε ένα τελικό σχέδιο αιτημάτων για γνήσια Συλλογική Σύμβαση Εργασίας εφ’όλης της ύλης και με τα χαρακτηριστικά που περιγράφουμε παραπάνω.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου