Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2024

Αξιολόγηση: Ο νόμος 4823, οι ρυθμίσεις εφαρμογής και ζητήματα κριτικής

απόσπασμα 

Σε αυτό το άρθρο θα εκθέσουμε όσα προβλέπονται στο Ν. 4823/21 για την ατομική αξιολόγηση, θα ασκήσουμε κριτική στις πρόσφατες ΚΥΑ και τα υλικά του Υπουργείου που τις υποστηρίζουν και θα κάνουμε παρατηρήσεις για τη σκοπιά της κριτικής διαφόρων ανακοινώσεων και τοποθετήσεων, θεωρώντας ότι η ακριβής γνώση των σχετικών υλικών και η τεκμηριωμένη κριτική της ατομικής αξιολόγησης μπορεί να συνεισφέρει στην αποτελεσματικότητα της πάλης ενάντια στην εφαρμογή της.

Πριν περάσουμε όμως σ’ αυτά, πιστεύουμε ότι αξίζει να θίξουμε σύντομα κάποια σημεία που σχετίζονται με το βάθος και την αποτελεσματικότητα της κριτικής:

Συνταξιοδοτικός Οδηγός Εκπαιδευτικών

ΕΝΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (Ε.Σ.Ε.Θ.)

enosisyntekp@gmail.comhttps://eseth2022.blogspot.com/


τηλ. Επικοινωνίας: 6976281776 - 6972916790

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Πότε θα γίνουν οι αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών τη φετινή χρονιά;

Για το σχολικό έτος 2023-2024 οι αιτήσεις παραίτησης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υποβάλλονται στις οικείες Δ/νσεις Εκπαίδευσης από την 1η Φεβρουαρίου μέχρι και τη Δευτέρα 12/2/2024 και θεωρείται ότι έχουν γίνει αποδεκτές και λύεται αυτοδικαίως η υπαλληλική σχέση των (αιτούντων/-ουσών) εκπαιδευτικών στις 31-8-2024.


Τι ισχύει για τις αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών;

Η αξιολόγηση θα μετατρέψει τα σχολεία σε αρένες

Το λένε πάρα πολλοί εδώ και χρόνια χωρίς να είναι προφήτες. Το αντιπαλεύουν με νύχια και με δόντια όχι επειδή «φοβούνται την αξιολόγηση», ούτε επειδή έχουν προσωπικό όφελος. Το φωνάζουν για να το ακούσουν οι «ουδέτεροι» και οι λίγοι καριερίστες μα και όσοι με αγνές σκέψεις και αφελείς διαθέσεις πιστεύουν πως «δεν είναι δα και τόσο τραγικό».

Ο καπιταλισμός καταστρέφει την επιστήμη, άρθρο της Meagan Day στην αμερικάνικη ιστοσελίδα Jacobin, μετάφραση Σελιδοδείκτης

Η υφέρπουσα εμπορευματοποίηση έχει δημιουργήσει στρεβλά κίνητρα για τους ερευνητές – απειλώντας με πλήρη διαφθορά την ίδια την επιστήμη.

Το πανεπιστήμιο υπήρξε και πριν τον καπιταλισμό και κάποιες φορές αντιστάθηκε στην υπακοή στις επιταγές της καπιταλιστικής αγοράς, επιδιώκοντας όχι το κέρδος αλλά την αλήθεια και τη γνώση. Όμως ο καπιταλισμός καταβροχθίζει ό,τι μπορεί, και καθώς επεκτείνει την κυριαρχία του δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το σύγχρονο πανεπιστήμιο υποτάσσεται όλο και περισσότερο σε αυτό που η Ellen Meiskins Wood αποκαλεί «τις επιταγές της καπιταλιστικής αγοράς – τις επιταγές του ανταγωνισμού, της συσσώρευσης, της μεγιστοποίησης του κέρδους και της αύξησης της παραγωγικότητας της εργασίας».

Στον ακαδημαϊκό χώρο, η επιταγή αυτή εκδηλώνεται με ορατούς τρόπους: ή δημοσιεύεις ή αφανίζεσαι, ή χρηματοδοτείσαι ή λιμοκτονείς.

Πρόταση αγώνα που κατατέθηκε από τις Παρεμβάσεις ΠΕ στο ΔΣ της ΔΟΕ στις 25.1.2024 Πανεκπαιδευτικός πολύμορφος Αγώνας Διαρκείας για τα δικαιώματά μας στον μισθό, στην εργασία, σε αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση! Το εκπαιδευτικό κι εργατικό κίνημα στο προσκήνιο για νικηφόρους αγώνες

Χαιρετίζουμε τα μαζικά πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια στην Αθήνα και σε όλη τη χώρα με τη συμμετοχή φοιτητών, μαθητών, εκπαιδευτικών, τις δεκάδες καταλήψεις πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και τις πολύμορφες μαθητικές κινητοποιήσεις, που δίπλα στις χιλιάδες εκπαιδευτικούς που αντιστέκονται στην ατομική αξιολόγηση συμμετέχοντας στην Απεργία Αποχή και τις στάσεις εργασίας, δείχνουν ότι ο κόσμος της εκπαίδευσης κινείται και δίνει μια μεγάλη μάχη για την υπεράσπιση του δημόσιου δωρεάν σχολείου και πανεπιστημίου, ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και την επιχειρηματική λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων, στον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση, την πειθάρχηση και τη χειραγώγηση, ενάντια στην υποδούλωση της ζωντανής εκπαίδευσης και στην μετάλλαξη κάθε δημοκρατικής λειτουργίας.

Κυριακή 28 Ιανουαρίου 2024

Πρόταση αγώνα Παρεμβάσων ΠΕ στο ΔΣ της ΔΟΕ στις 25.1.2024 Πανεκπαιδευτικός πολύμορφος Αγώνας Διαρκείας για τα δικαιώματά μας στον μισθό, στην εργασία, σε αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση! Το εκπαιδευτικό κι εργατικό κίνημα στο προσκήνιο για νικηφόρους αγώνες

Γενάρης 2024

Χαιρετίζουμε τα μαζικά πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια στην Αθήνα και σε όλη τη χώρα με τη συμμετοχή φοιτητών, μαθητών, εκπαιδευτικών, τις δεκάδες καταλήψεις πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και τις πολύμορφες μαθητικές κινητοποιήσεις, που δίπλα στις χιλιάδες εκπαιδευτικούς που αντιστέκονται στην ατομική αξιολόγηση συμμετέχοντας στην Απεργία Αποχή και τις στάσεις εργασίας, δείχνουν ότι ο κόσμος της εκπαίδευσης κινείται και δίνει μια μεγάλη μάχη για την υπεράσπιση του δημόσιου δωρεάν σχολείου και πανεπιστημίου, ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και την επιχειρηματική λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων, στον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση, την πειθάρχηση και τη χειραγώγηση, ενάντια στην υποδούλωση της ζωντανής εκπαίδευσης και στην μετάλλαξη κάθε δημοκρατικής λειτουργίας.

Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2024

Έκτακτη Γενική Συνέλευση Τετάρτη 24.1 στο 144ο ΔΣ στις 6:30μμ Να είμαστε όλες και όλοι εκεί!

Ή εμείς και οι ανάγκες μας ή αυτοί και τα κέρδη τους!

Έλα στη συνέλευση! Συζητάμε, αποφασίσουμε, οργανώνουμε, συντονίζουμε! Έτσι μπορούμε να νικήσουμε!


Ο αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση συνεχίζεται! Να μη μετατραπούν οι διευθυντ(ρι)ες και προϊσταμένες/οι σε αξιολογητ(ρι)ες! Να μη συμμετέχει κανείς/καμιά στο στάδιο Α2 Πρόταση προς τη ΓΣ του Αριστοτέλη 24.1.2024

Χαιρετίζουμε τις/τους δεκάδες νεοδιόριστες/ους του σωματείου μας, τις/τους εκατοντάδες της Α’ Διεύθυνσης και τις/τους χιλιάδες όλης της χώρας για τη συμμετοχή τους στην Απεργία Αποχή, στον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση, την ιδιωτικοποίηση και την επιχειρηματική λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης, ενάντια στον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση των σχολείων, την πειθάρχηση και τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, ενάντια στην υποδούλωση της ζωντανής εκπαίδευσης και στην μετάλλαξη κάθε δημοκρατικής λειτουργίας του σχολείου. Δίπλα σε αυτές κι αυτούς βρίσκονται και συνυπογράφουν δεκάδες χιλιάδες μόνιμες/οι και αναπληρωτ(ρι)ες.

Πρόταση Αγώνα των Παρεμβάσεων σε δημόσιο κι ιδιωτικό τομέα με Πανεργατική – απεργιακή κινητοποίηση για αρχές Φλεβάρη 2024

Αγωνιστική Ταξική Ενότητα – Εργατικού Κέντρου Αθήνας

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις εργαζομένων στο δημόσιο

Ταξική Εργατική Συσπείρωση – Εργατικού Κέντρου Πειραιά

Αγωνιστική Παρέμβαση Εργαζομένων -Εργατικού Κέντρου Πρέβεζας

Παρεμβάσεις-Κινήσεις-Συσπειρώσεις – Εργατικού Κέντρου Πάτρας

Ταξική Ενότητα – Εργατικού Κέντρου Ιωαννίνων

Ή εμείς και οι ανάγκες μας ή αυτοί και τα κέρδη τους!

Η περίοδος που βρισκόμαστε σφραγίζεται από την επίθεση της κυβέρνησης της ΝΔ, της ΕΕ και του κεφαλαίου για την προώθηση των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων σε όλους τους τομείς, που θα ενταθεί στο πλαίσιο αυστηρής τήρησης του Συμφώνου Σταθερότητας που επιβάλει η ΕΕ από το 2024.

Με τους αγώνες μας βάζουμε τέλος σε αυτή την ντροπή - Πλήρης εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτ(ρι)ων με αυτά των μονίμων

Στην εκπαίδευση το υπουργείο θεωρεί δεδομένο ότι είμαστε "λειτουργοί" και όχι εργαζόμενοι κι επαγγελματίες... οπότε, οι "λειτουργοί" είναι υπεράνω υλικών αναγκών... τρώνε αέρα κοπανιστό... επιστρέφουν στη δουλειά τους ακόμα κι αν παραμένουν άρρωστες/οι... δεν παθαίνουν τίποτα και κυρίως δεν παθαίνουν εργατικά ατυχήματα... άλλωστε, για κάθε ατύχημά μας φταίει η κακιά η ώρα, εμείς οι ίδιοι, ίσως και κάποιο παιδί... πάντως όχι το κράτος, η υπηρεσία... κι αν μάλιστα είσαι αναπληρωτρια/ής τότε είσαι ακόμα πιο "λειτουργός"... γιατί άδεια δε δικαιούσαι, μισθό δε δικαιούσαι, μόρια δε δικαιούσαι... δικαιούσαι όμως, τον καλό τους τον λόγο... το κράτος και το ΥΠΑΙΘΑ συμπονεί, δεν είναι αχάριστο, κατανοεί...  το εργατικό ατύχημα στο δημόσιο κι ειδικά στην εκπαίδευση, παρ' όλο που δεν είναι σπάνιο, σπάνια διεκδικείται ως εργατικό ατύχημα... Για να μην είμαστε λοιπόν, αύριο εμείς σε αυτή τη θέση... να πούμε δυνατά σε κάθε ευκαιρία... Με τους Αγώνες μας βάζουμε τέλος σε αυτή την Ντροπή! Και να βάλουμε!


Και δημόσια και δωρεάν. Αυτό και μόνο αυτό

Η παιδεία σε όλες τις βαθμίδες της να παραμείνει δημόσια και να παρέχεται δωρεάν. Αυτό και μόνο αυτό είναι το αίτημα που εκφράζει τις ανάγκες και αξίζει για εμάς τους εργαζόμενους και τα παιδιά μας, γιατί εμείς και μόνο εμείς είμαστε που παράγουμε τον πλούτο με τον ιδρώτα και το μυαλό μας.

Το παιχνίδι όμως είναι καλά στημένο και παίζεται πάντα με ύπουλο τρόπο.

Ενιαίο δημόσιο σχολείο: ένας επίκαιρος όσο ποτέ στόχος στον 21ο αιώνα

Εισαγωγή

Ο στόχος του Ενιαίου, Δημόσιου σχολείου θεωρούμε ότι αποτελεί κρίσιμη εκπαιδευτική και πολιτική παράμετρο της συνολικής πάλης για τα μορφωτικά και κοινωνικά δικαιώματα της εργαζόμενης πλειοψηφίας.

Επιδίωξη της παρούσας παρέμβασης δεν είναι όμως να αναδειχθεί κυρίως αυτό. Η υπογράμμιση είναι στη λέξη «επίκαιρος», δηλαδή στόχος στο σήμερα κι όχι ως μια γενική κατεύθυνση. Οι κατευθύνσεις πολλές φορές δεν προκαλούν αναστατώσεις και διαφωνίες όπως η διατύπωση στόχων πάλης… Οι κατευθύνσεις ταιριάζουν πιο πολύ σε θεωρητικά συνέδρια. Στη μελέτη δηλαδή του «δέον γενέσθαι» σε ένα μέλλον που όλο απομακρύνεται και κυρίως αρνείται να αντιπαρατεθεί με το παρόν και να κερδίσει επάξια το ψωμί του. Με λίγα λόγια είναι πιο «ακίνδυνο» να ασχοληθεί κάποιος με τη γενική αναγκαιότητα ενός τέτοιου στόχου κι όχι με το πώς πρέπει να ξεκινήσει η διεκδίκησή του από σήμερα. Αυτή είναι μια μεθοδολογία που διευκολύνει στη δημιουργία συναινέσεων. Που μετά στην πράξη όμως εύκολα παραμερίζονται στη διαδικασία επιλογής πολιτικών προτεραιοτήτων. Γιατί το θέμα της εκπαίδευσης είναι πολιτικό και όσοι /ες δεν το παραδέχονται τελικά είτε το κάνουν από φόβο μήπως χάσουν τα προνόμιά τους είτε επειδή έχουν παραιτηθεί από τα καθήκοντα που συνοδεύουν μια τέτοια παραδοχή. Και αυτό λειτουργεί τελικά προς όφελος της κυρίαρχης αστικής πολιτικής.

Ιδιωτικοποίηση και Δημόσιο Πανεπιστήμιο: Η νέα προσπάθεια αναθεώρησης του άρθρου 16 του Συντάγματος

Αυτοί που σας κλέψαν το βιβλίο που βρίσκονταν κάτω από τη φασκιά σας

σας κατηγορούν ότι μείνατε αδιάβαστοι.

Μπέρτολτ Μπρεχτ , Ποιήματα

Η κυβέρνηση της ΝΔ μέσα σ’ ένα πολιτικό κλίμα ευνοϊκό γι’ αυτήν προωθεί έναν καινούργιο κύκλο αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην παιδεία, ένα σύνολο μέτρων βαθιά αντιλαϊκών που στοχεύουν τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα της νεολαίας και των λαϊκών στρωμάτων. Εντείνει την επίθεση στη δημόσια εκπαίδευση φέρνοντας στην ημερήσια διάταξη και πάλι την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος. Στοχοποιεί μ’ αυτόν τον τρόπο τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για τους πολιτικούς και ιδεολογικούς εκφραστές του νεοφιλελευθερισμού το άρθρο 16 αποτελούσε πάντα και συνεχίζει ν’ αποτελεί και στις σημερινές συνθήκες το κόκκινο πανί , όχι μόνο γιατί εκφράζει τη συνταγματική κατοχύρωση μιας αντίληψης για την προσφορά της παιδείας σε ανώτατο επίπεδο απόλυτα αντίθετης και εχθρικής προς τη δική τους αλλά και γιατί θέτει το ισχυρότερο νομοθετικό εμπόδιο που μπορεί να τεθεί στην εισβολή της καπιταλιστικής κερδοφορίας στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Είναι επίσης ένα νομοθετικό εμπόδιο που δύσκολα και με χρονοβόρες διαδικασίες μπορεί να αλλάξει και εξακολουθεί να έχει και σήμερα ισχυρή υποστήριξη από το φοιτητικό και εκπαιδευτικό κίνημα.

Εξετάζοντας ανορθολογικά επιχειρήματα για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα

Στην πρόσφατη δημοσκόπηση Prorata στις 11 Ιανουαρίου 2024, οι 6 στους 10 (59%) συμμετέχοντες ήταν υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων, ενώ 37% ήταν κατά. Είναι πολύ πιθανόν οι κινητοποιήσεις των φοιτητών και των μελών ΔΕΠ να έχουν ισορροπήσει αυτόν τον συσχετισμό. Βάσει της δημοσκόπησης ακόμα και ένα ποσοστό 22% του ΚΚΕ και 34% του ενιαίου ΣΥΡΙΖΑ ήταν υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων. https://www.ieidiseis.gr/…/dimoskopisi-prorata-nai-sta…

Αυτό που επίσης μου έκανε εντύπωση είναι ότι ένα συνολικό 36% εκτιμά ότι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση των δημόσιων πανεπιστημίων, κάτι που είναι εντελώς ανορθολογικό για τους εξής λόγους:

Δευτέρα 8 Ιανουαρίου 2024

ΟΧΙ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ Ραγδαίες αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τα επαγγελματικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών με νομοσχέδιο ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων! Ξεσηκωμός τώρα! Δε θα το επιτρέψουμε!

Η κυβέρνηση της ΝΔ, επιχειρώντας να παρακάμψει το Σύνταγμα, καταθέτει νομοσχέδιο, αντιδραστική τομή για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας, με τίτλο «Ελεύθερο Πανεπιστήμιο», καταργώντας ουσιαστικά το άρθρο 16. Το νομοσχέδιο βάζει σε υπαρξιακό κίνδυνο τα δημόσια πανεπιστήμια, υπονομεύει δραστικά τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων και παραδίδει την παιδεία στις ανάγκες και τα κέρδη του κεφαλαίου. Ταυτόχρονα, με την κατάθεση άλλου σχεδίου νόμου λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία για τις διακοπές των Χριστουγέννων, η κυβέρνηση επιχειρεί να εισάγει ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια στη λειτουργία της Δημόσιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Αναδεικνύεται έτσι, ο ενιαίος τρόπος με τον οποίο επιχειρεί τη μετάλλαξη του δημόσιου σχολείου και πανεπιστημίου δίνοντας τα βορρά στο κεφάλαιο και στις «ανάγκες» της αγοράς.

Η δολοφονία του Νίκου Τεμπονέρα ορόσημο–σύμβολο στους αγώνες και τις εξεγέρσεις του σήμερα για Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία-Ειρήνη Συγκέντρωση στα Ψηλά Αλώνια (Πάτρα), Τρίτη 9 Ιανουαρίου στις 18:30

Πριν 33 χρόνια, στις 9 Ιανουαρίου του 1991, πάγωνε όλη η Ελλάδα, διαβάζοντας στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων ότι ο καθηγητής Νίκος Τεμπονέρας είχε πέσει νεκρός στην Πάτρα το προηγούμενο βράδυ. Οι Κένταυροι, που μαζί με τους “Rangers” συγκροτούσαν τα παρακρατικά τραμπούκικα τάγματα εφόδου της ΟΝΝΕΔ, της νεολαίας της ΝΔ, από το πρωί της 8ης Ιανουαρίου περιφέρονται στα σχολεία της Πάτρας και επιχειρούν ανακατάληψη των σχολείων. Τα καταφέρνουν το βράδυ στο 3ο-7οΓυμνασίο - Λύκειο της πόλης, στο σχολικό συγκρότημα «Βουδ». Καθηγητές και γονείς έτρεξαν να συμπαρασταθούν στους μαθητές. Οι τραμπούκοι επιτίθενται εκσφενδονίζοντας τσιμεντόλιθους και άλλα αντικείμενα. Από επίθεση με σιδερολοστό των ΟΝΝΕΔιτών Καλαμπόκα και Μαραγκού, χτυπιέται θανάσιμα στο κεφάλι ο μαθηματικός, μέλος της οργάνωσης Εργατικό Αντιϊμπεριαλιστικό Μέτωπο (ΕΑΜ) και των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων, Νίκος Τεμπονέρας.

Η οπισθοδρομική εκπαιδευτική πολιτική φοράει τη μάσκα του «νέου»

Η κυβέρνηση σπεύδει στη ψήφιση τριών αντιεκπαιδευτικών νομοσχεδίων (ΑΕΙ, ΤΕΕ, «ανοιχτό» σχολείο) που προωθούν βίαια αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις και βαθαίνουν την επιχειρηματικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης, οπότε έχει ξεκινήσει μία ολομέτωπη προπαγανδιστική εκστρατεία στήριξης του εγχειρήματος από πολιτικά στελέχη, εφημερίδες, «ειδικούς» κ.λπ. Μία γκάμα επιχειρημάτων αυτής της εκστρατείας καλλιεργεί την άποψη ότι οι αναδιαρθρώσεις είναι σύμφωνες με τις αλλαγές στο σύγχρονο κόσμο, ενώ αυτές δεν λαμβάνονται υπόψη απ’ όσους αντιτίθενται και επιμένουν πεισματικά στο «παλιό».