της Αιμιλίας Τσαγκαράτου*
Ένα από τα κεντρικά ζητήματα που ανοίγει στα πλαίσια του
«εθνικού διαλόγου για την Παιδεία» είναι η συζήτηση για το χρόνο εργασίας των
εκπαιδευτικών. Οι πρόσφατες δηλώσεις του κ. Λιάκου «να μην συμπίπτουν ο χρόνος
διδασκαλίας και ο εργασιακός χρόνος των εκπαιδευτικών», «ο εργασιακός χρόνος να
περιλαμβάνει τις παιδαγωγικές συναντήσεις των δασκάλων και των καθηγητών οι
οποίοι κάθε βδομάδα θα χαράζουν την εκπαιδευτική πολιτική»(!), αλλά και
προηγούμενες δηλώσεις του για «επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών στα κενά τους»
δεν είναι τυχαίες. Πέρα από τον τρόπο με τον οποίο φαίνεται να προσανατολίζεται
το Υπουργείο Παιδείας να «λύσει» το πρόβλημα της λειτουργίας των σχολείων χωρίς
διορισμούς, οφείλουμε να δούμε τη γενικότερη πολιτική στόχευση σε σχέση με τον
εργασιακό χρόνο των εκπαιδευτικών, έτσι όπως εκπορεύεται και από τη συνολική
εκπαιδευτική πολιτική που διαμορφώνουν και τα υπερεθνικά κέντρα.