Τετάρτη 21 Ιουλίου 2021
Ο ιός του φόβου και οι μεταλλάξεις του. Κορωνοϊός και εμβόλιο
Πάνω από ένα χρόνο πριν, στις 8/3/20 σε σύντομο σχόλιο με τίτλο “Δύο λόγια για τον ιό του φόβου” (παρατίθεται στο τέλος), μεταξύ άλλων γραφόταν το εξής :
“Θανατηφόρος ο ιός, αρκετά πιο θανατηφόρος και πιο μεταδοτικός σε σχέση με τον γνωστό ιό της γρίπης. Ακόμη όμως περισσότερο θανατηφόρος αποδεικνύεται ο ιός του φόβου”
Έγινε τότε ένας κακός χαμός επικρίσεων. Ιδιαίτερα από τους περίφημους Μητσοτακο-κομμουνιστές, που ήταν τότε σφόδρα ερωτευμένοι με τον Τσιόδρα. Θεωρούσαν πως αυτή η αποστροφή συνιστούσε υποτίμηση του κινδύνου του κορωνοϊού και Κερκόπορτα προς μια απειθαρχία προς τα τυφλά οριζόντια lockdowns εκείνης της περιόδου.
Η «επικίνδυνη σιωπή» να γίνει φωνή εκκωφαντική (με αφορμή το περιστατικό trafficking στην Ηλιούπολη)
Το 2010 προβλήθηκε η ταινία «The Whistleblower» (στα ελληνικά ο τίτλος αποδόθηκε ως «Επικίνδυνη σιωπή») που είχε ως θέμα το trafficking γυναικών στη Βοσνία Ερζεγοβίνη, λίγο μετά τον πόλεμο στην περιοχή, από τοπικούς παράγοντες και κυανόκρανους του ΟΗΕ. Τότε το θέμα θεωρήθηκε «σκληρό», προφανώς γιατί έθιγε τα ιερά και τα όσια του στρατιωτικού μηχανισμού που ως «ειρηνευτική δύναμη» είχε τη δυνατότητα να καλύπτει την ανελέητη σεξουαλική εκμετάλλευση και κακοποίηση των γυναικών της περιοχής.
Το 2021, σε μια γειτονιά της Ηλιούπολης, ένα 19χρονο κορίτσι πέφτει θύμα σεξουαλικής κακοποίησης και εκμετάλλευσης από έναν αστυνομικό –πρώην ή νυν λίγη σημασία έχει. Την ίδια στιγμή αποκαλύπτεται ότι ήταν θύμα αλλεπάλληλων βιασμών από τον ίδιο της τον πατέρα.
Βλέπουμε το τυρί και όχι τη φάκα ( Για τον Κουμπαρά του Κ. Χατζηδάκη)
Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης, ο αρμόδιος Υφυπουργός για την Κοινωνική Ασφάλιση Παναγ. Τσακλόγλου και τα φερέφωνά τους στα ΜΜΕ δημοσιογράφοι προσπαθούν να μας πείσουν ότι η ιδιωτικοποίηση της Επικουρικής σύνταξης θα διπλασιάσει ή και θα τριπλασιάσει την Επικουρική σύνταξη και ότι ο αναδιανεμητικός χαρακτήρας στην Επικουρική σύνταξη δεν εγγυάται το μέλλον του Επικουρικού Ταμείου. «Οι νέοι εργαζόμενοι να μπορούν να δημιουργούν ένα ατομικό συνταξιοδοτικό κουμπαρά….. Είναι σημαντικό να ενισχύεται η ελευθερία επιλογών των νέων ανθρώπων».( συνέντευξη Χατζηδάκη στην «Καθημερινή» 21.3.2021 ).
11.700 διορισμοί καρπός των αγώνων. Χιλιάδες τα εναπομείναντα κενά
Από καρδιάς οι θερμότερες συναδελφικές ευχές στους αναπληρωτές που επί χρόνια 5-10 ακόμα και 15 και περισσότερα χρόνια ζουν την περιπλάνηση και την ανασφάλεια της ελαστικής εργασίας γιατί επιτέλους θα τελειώσει αυτό το βάσανο.
Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι η συνεχής πίεση του εκπαιδευτικού κινήματος και οι αγώνες όλων μας μπορούν να φέρνουν αποτελέσματα. Όμως δεν ξεχνάμε και δεν έχουμε αυταπάτες.
Οι 11.700 είναι ψίχουλα μπροστά στα τεράστια κενά που έχουν δημιουργήσει τα 12 χρόνια αδιοριστίας. Οι αρχικά εξαγγελθέντες 5.250 διορισμοί ήταν πολύ λιγότεροι ακόμα και από τις φετινές μόνο συνταξιοδοτήσεις ( 8.000). Η κάλυψη των κενών ακόμα και με περικοπές θα απογείωναν τον ήδη μεγάλο φετινό αριθμό των 50.000 αναπληρωτών, για μια στοιχειώδη λειτουργία των σχολείων.
Ο ρόλος του Διευθυντή Σχολείου μέσα από τους φακούς της κυρίαρχης στρατηγικής για την εκπαίδευση
Οι ευρύτερες εξελίξεις
Τις τελευταίες δεκαετίες στο σύνολο του δυτικού κόσμου, και όχι μόνο, παρατηρείται έντονη στροφή των εκπαιδευτικών συστημάτων προς μορφές ιδιωτικοποίησης. Συνήθως, οι επιλογές που γίνονται δικαιολογούνται από την ανάγκη να προχωρήσουμε μπροστά και να γίνουν μεταρρυθμίσεις. Η κίνηση αυτή διαμορφώνεται στο πλαίσιο της γενικότερης νεοφιλελεύθερης πολιτικής και των στρατηγικών επιλογών της. Η λύση που προτείνεται σε αυτό το πλαίσιο συμβαδίζει με το άνοιγμα της εκπαίδευσης στους κανόνες της αγοράς. Με άλλα λόγια, στον ανταγωνισμό μεταξύ σχολείων για την προσέλκυση εγγραφών, στη γονική επιλογή σχολείου και στην παροχή νέων υπηρεσιών από ιδιωτικούς ή και κρατικούς φορείς (Ball & Youdell, 2011, 14). Γενικά παρατηρούνται έντονες τάσεις απόκτησης, από την πλευρά των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, διακριτού προφίλ ώστε να πλασαριστούν με ευνοϊκούς όρους στην εκπαιδευτική αγορά.
Η εισαγωγή μοντέλων ιδιωτικής διαχείρισης των ζητημάτων του σχολείου συνοδεύεται από την ανάπτυξη ρόλων, με πιο χαρακτηριστικό αυτόν του σχολικού μάνατζερ. Το γραφειοκρατικό μοντέλο δίνει τη θέση του στο μοντέλο της επιχειρηματικής κινητικότητας. Αν και ο όρος management ανιχνεύεται πίσω στο μακρινό παρελθόν, τη δεκαετία του 1970, στο πλαίσιο ευρύτερων ανακατατάξεων, χρησιμοποιείται ως «εκπαιδευτικό μάνατζμεντ» για να αποκρυπτογραφήσει οργανωσιακές αλλαγές στο χώρο της εκπαίδευσης που συνοδεύονται από το σχεδιασμό των στόχων, την εξασφάλιση πόρων, τον έλεγχο της απόδοσης και τη λογοδοσία.
Πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση: Μια μορφωτική ασέλγεια σε σχολείο δεσμωτήριο
Εμείς θα μείνουμε πάλι,
Αντίκρυ στον πλατύ ουρανό,
Αντίκρυ στη μεγάλη θάλασσα των δρόμων,
Να τραγουδάμε τους αγώνες για το σχολείο
Με το κλείσιμο των σχολείων για τις καλοκαιρινές διακοπές και μέσα στο κατακαλόκαιρο, η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ παρουσίασαν, έθεσαν στη δημόσια διαβούλευση και τώρα κατέθεσαν στη βουλή το αντιδραστικό νομοσχέδιο για την εκπαίδευση με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών», με στόχο να ισοπεδώσουν ό,τι έχει απομείνει από το δημόσιο σχολείο. Στην πραγματικότητα ο τίτλος που θα απέδιδε τις αληθινές επιδιώξεις του νομοσχεδίου θα ήταν «Αναβάθμιση της επίθεσης στο Δημόσιο και Δωρεάν Σχολείο και Ενδυνάμωση των ταξικών φραγμών και της αξιολογικής κατάταξης μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών».
Στις 238 σελίδες του, περιγράφεται ένα σκοτεινό τοπίο για την εκπαίδευση με δομικές αλλαγές στην παιδαγωγική λειτουργία, στο περιεχόμενο της γνώσης και στους όρους εργασίας.
Τετάρτη 7 Ιουλίου 2021
Από το «κλειδί της επιτυχίας» 9-9-6 στην «εμπλοκή» -εξέγερση!
Τον περασμένο Σεπτέμβριο, ένας φοιτητής στο πανεπιστήμιο Tsinghua του Πεκίνου καταγράφηκε σε βίντεο να οδηγεί το ποδήλατό του τη νύχτα και να εργάζεται σε ένα φορητό υπολογιστή που στηριζόταν στο τιμόνι του. Το βίντεο κυκλοφόρησε στα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Από τη μια βλέπουμε την πίεση για την επιτυχία να καθιστά χάσιμο χρόνου τα λεπτά που ξοδεύονται σε ένα ποδήλατο για την μετακίνηση.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)