Φτάσαμε λοιπόν σε αυτή την κατάσταση: να πέφτει φοιτητής από το παράθυρο της αίθουσας διδασκαλίας επειδή δεν υπήρχε χώρος να σταθεί … όρθιος!
Ένας νέος άνθρωπος κινδύνεψε σοβαρά επειδή δεν υπήρχε χώρος να … σταθεί μέσα στο μάθημα!
Την εικόνα φοιτητές /φοιτήτριες να στέκονται όρθιοι/όρθιες σε μαθήματά μας την έχουμε δει πολλές φορές! Την είδαμε και φέτος στη Σχολή μας!
Φαινόμενο απαράδεκτο, αποκαρδιωτικό! Δηλωτικό της χρονίζουσας ανεπάρκειας των υποδομών των ελληνικών ΑΕΙ!
Η Παιδαγωγική Σχολή του ΑΠΘ εδώ και πολλά χρόνια λειτουργεί στριμωγμένη σε εγκαταστάσεις εξαιρετικά αναντίστοιχες των αναγκών της. Το αρχικά προβλεπόμενο και πολυπόθητο αμφιθέατρο στο πίσω μέρος του Πύργου δεν κατασκευάστηκε ποτέ και δεν προβλέπεται να κατασκευαστεί.
Το ΠΤΔΕ του ΑΠΘ έχει το κτίριο της παλιάς Παιδαγωγικής Ακαδημίας με καταστρεμμένη οροφή από 2012, με αποτέλεσμα όχι μόνο οι αίθουσές του να είναι μη λειτουργικές, αλλά το κτίριο να παρακμάζει διαρκώς περισσότερο από τις ετήσιες βροχοπτώσεις και την ποσότητα του νερού που εισέρχεται στο εσωτερικό του.
Το ΑΠΘ συνολικά για να καλύψει στοιχειωδώς τις ανάγκες του υποχρεώνεται να ενοικιάζει από ιδιώτες κτίρια και χώρους εκτός της πανεπιστημιούπολης, δαπανώντας σημαντικά ποσά.
Η κατάσταση δεν είναι διαφορετική στα υπόλοιπα ΑΕΙ.
Επιδεινώνεται δε σημαντικά από τις ελλείψεις σε διδακτικό και διοικητικό προσωπικό. (Στις τόσες φλυαρίες του κυβερνητικού λόγου περί ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση δεν βρίσκει ούτε ελάχιστο χώρο η αναγνώριση της θλιβερής εικόνας των υποδομών και των μεγάλων ελλείψεων σε προσωπικό στα ελληνικά ΑΕΙ).
Την ίδια στιγμή το μόνο που έχει προσφέρει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στα πανεπιστήμια είναι εκτρωματικές νομοθετικές αλλαγές που οδηγούν σε γραφειοκρατική μετάλλαξη της διοίκησής τους και ευρεία εμπορευματοποίηση του έργου τους, και βεβαίως παρατεταμένη αστυνομική καταστολή!
Η τελευταία κατέληξε να αποτελεί τη μόνη αθρόα δημόσια παροχή του κράτους στα ΑΕΙ της χώρας.
Η κυβερνητική αδιαφορία για τα ΑΕΙ και η υποχρηματοδότησή τους από κοινού με την αστυνομική καταστολή διαμορφώνουν ένα δυσμενές περιβάλλον για φοιτήτριες και φοιτητές, το οποίο ενίοτε γίνεται ποικιλοτρόπως επικίνδυνο!
του Περικλή Παυλίδη
*ο Περικλής Παυλίδης είναι Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου