Τρίτη, 15 Δεκεμβρίου 2020

Πρόταση της ΑΑΚ/Παρεμβάσεις Αριστοτέλη στο ΔΣ για τη βαθμολογία στις 12/12 Βάζουμε δέκα στα παιδιά και τον αγώνα τους και μηδέν στην κυβέρνηση «των άριστων» και τις αντιεκπαιδευτικές της πολιτικές!

Η ΔΑΚΕ δεν απάντησε ακόμα και η ΑΣΕ έστειλε τρεις μέρες μετά δικό της ξεχωριστό κείμενο 

Βάζουμε δέκα στα παιδιά και τον αγώνα τους και μηδέν στην κυβέρνηση «των άριστων» και τις αντιεκπαιδευτικές της πολιτικές! 

Κατόπιν κατάθεσης προβληματισμού πολλών συναδέλφων μελών του συλλόγου και το Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Αριστοτέλη εκφράζει τους παρακάτω προβληματισμούς αναφορικά με τη χορήγηση βαθμολογίας 1ου τριμήνου. 

Σε αυτές τις συνθήκες που ζούμε, είναι φανερό ότι δεν μπορεί να εξακολουθούμε να κάνουμε ότι δεν τρέχει τίποτα. Δεν μπορεί η έκτακτη κατάσταση να μετατρέπεται σε νέα κανονικότητα. Αν είναι -όπως οι ίδιοι οι υπεύθυνοι τονίζουν- μια ειδική έκτακτη συνθήκη, τότε δεν μπορεί σε αυτή την ειδική έκτακτη συνθήκη, να παριστάνουμε ότι η εκπαιδευτική διαδικασία προχωράει κανονικά. Δεν μπορεί να καταγράφονται απουσίες και προφανώς δεν μπορεί να απαιτείται να προχωράει η ύλη, τουλάχιστον όχι με τον ίδιο τρόπο που θα συνέβαινε στην τάξη. Δεν μπορεί επιπλέον να απαιτείται τα παιδιά να βαθμολογούνται. 

Η βαθμολογία στο δημοτικό σχολείο με τη γνωστή κλίμακα του 10 αποτελεί ούτως ή άλλως μια αμφιλεγόμενη διαδικασία. Πολύ περισσότερο όταν αυτή η βαθμολογία πρέπει με πρόσφατη εγκύκλιο να δοθεί με κλειστά σχολεία. 

Ας αναγνωρίσουμε τουλάχιστον ότι τα σχολεία μας βρίσκονται σε κατάσταση εξαίρεσης. Ότι ΤΙΠΟΤΑ δεν αντικαθιστά τη δια ζώσης διδασκαλία. 

Για τα παιδιά χωρίς ηλεκτρονική συσκευή, για όλα τα παιδιά που διαθέτουν μονάχα ένα κινητό τηλέφωνο για την επαφή τους με το σχολείο, για τα παιδιά που δεν διαθέτουν ικανοποιητική τηλεφωνική σύνδεση, για τα παιδιά που δεν έχουν γονείς γνώστες της τεχνολογίας να λύνουν εύκολα και γρήγορα τα προβλήματα που κάθε τόσο παρουσιάζονται, για τα παιδιά που δεν έχουν κάποιον να τα βοηθήσει όταν δυσκολεύονται σε μια άσκηση ή σε μια εργασία, για ΟΛΑ τα παιδιά που δεν συνήθισαν και δεν πρέπει να συνηθίσουν την ψύχρα της απομόνωσης μπροστά σε μια οθόνη, για τα παιδιά που βλέπουν τους/τις δασκάλους/-ες τους να παιδεύονται ακόμη προσπαθώντας να κάνουν ελκυστικό μάθημα μ’ ένα άγνωστο και απαιτητικό εργαλείο που προορίζεται για ενήλικες και όχι για παιδιά. 

Για όλους τους παραπάνω λόγους καλούμε το υπουργείο Παιδείας ν’ αφήσει στην άκρη τη βαθμολογία του πρώτου τριμήνου της τρέχουσας σχολικής χρονιάς. 

Το παιδαγωγικά αμφιλεγόμενο μέσο της βαθμολογίας στις συνθήκες εξαίρεσης που ζούμε μπορεί να γίνει μέσο περαιτέρω διεύρυνσης των εκπαιδευτικών ανισοτήτων. 

Την αρμόζουσα επιβράβευση και την ενθάρρυνση που χρειάζεται θα τη δώσουμε καλύτερα στους μαθητές μας, χωρίς την υποτιθέμενη ισονομία των βαθμών. 

Βάζουμε 10 στα παιδιά στον αγώνα και την προσπάθειά τους και 0 στην κυβέρνηση και τις αντικεπαιδευτικές της πολιτικές! 

Απαιτούμε: 

· Καμία βαθμολόγηση των μαθητών σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης. Να αποσυρθεί τώρα η σχετική εγκύκλιος. 

· Δεν καταχωρούμε απουσίες μαθητών στο my school σ’ αυτές τις συνθήκες. 

· Η διαδικασία της τηλε-διδασκαλίας δεν μπορεί να καταγραφεί ως διδαχθείσα ύλη, επιβάλλεται η επανάληψή της μετά το άνοιγμα των σχολείων. 

· Δραστική μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης από τώρα όλων των μαθημάτων και, ιδίως, των πανελλαδικώς εξεταζόμενων. Να καταργηθεί η διαβόητη και κακόφημη τράπεζα θεμάτων. 



Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων, κάθε συνάδελφο και συναδέλφισσα να σταθούν με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης απέναντι στους μαθητές μας και να πάρουν ανάλογες αποφάσεις. 

Καλούμε τη ΔΟΕ να πάρει αντίστοιχες αποφάσεις, να καλέσει τους εκπαιδευτικούς να αρνηθούν την τηλε-βαθμολογία και να αποφασίσει απεργία – αποχή από την απαξιωτική αυτή διαδικασία για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. 

Καλούμε τους συλλογικούς φορείς των γονιών (σύλλογοι/ενώσεις/ομοσπονδία κ.λπ.) να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις και από κοινού να αγωνιστούμε για να σταματήσουμε τις τηλε-βαθμολογίες. 

Οι εκπαιδευτικοί υπερασπίζουμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και το δημόσιο σχολειό για όλα τα παιδιά γι΄ αυτό και ενόψει του λεγόμενου «τρίτου κύματος” της πανδημίας απαιτούμε πιο αποφασιστικά: 

· Ασφαλή επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων, με μικρά τμήματα, το πολύ 15 μαθητών, πρόσληψη του αναγκαίου αριθμού των εκπαιδευτικών και των καθαριστριών, μαζικά test, ιχνηλάτηση και συχνή απολύμανση των σχολείων, σε συνδυασμό με τη χρηματοδότηση και στελέχωση του ΕΣΥ. 

Για να μην υπάρξει μια ακόμα χαμένη χρονιά για την πλειοψηφία των μαθητών και των μαθητριών. Να μην υπάρξει μια γενιά σακατεμένη από το άγχος και τον φόβο που προκαλεί ο εγκλεισμός. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου