Παρασκευή, 28 Ιουλίου 2017

Τοποθετήσεις μελών των Παρεμβάσεων στην 86η ΓΣ της ΔΟΕ



Αναρτώνται εδώ οι τοποθετήσεις των αντιπροσώπων των Παρεμβάσεων στην 86η ΓΣ της ΔΟΕ:

ΑΙΜΙΛΙΑ ΤΣΑΓΚΑΡΑΤΟΥ (ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ Π.Ε.), μέλος Δ.Σ.ΔΟΕ- ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΑ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΑ ΤΗΣ ΔΟΕ
ΒΑΣΩ ΖΑΡΚΙΝΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΧΡΟΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΤΣΑΚΑΝΙΚΑ (ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ Π.Ε.) για ΔΙΧΡΟΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

86η Γενική Συνέλευση ΔΟΕ-ΝΤΙΝΑ ΡΕΠΠΑ (ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ Π.Ε.) τοποθέτηση για το ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ
86η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΔΟΕ – ΑΡΤΕΜΙΣ ΚΛΙΑΦΑ(ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ Π.Ε.) για ειδική αγωγή
ΝΤΙΝΟΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ (ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ) ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΗΣ ΔΟΕ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΙΟΛΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Δήλωση προς την 86η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ
του Σταύρου Καλλώνη, εκπροσώπου των Παρεμβάσεων Κινήσεων Συσπειρώσεων στο ΔΣ της ΔΟΕ



Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,


Ένα πρόβλημα υγείας με υποχρεώνει να απουσιάζω από τις εργασίες της Γενικής μας Συνέλευσης, όπως και από τις συνεδριάσεις και υποχρεώσεις του ΔΣ της ΔΟΕ το τελευταίο διάστημα. Ζητώ συγγνώμη για αυτή την υποχρεωτική απουσία σε μια κρίσιμη στιγμή για το εκπαιδευτικό κίνημα.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Άλλη μια χρονιά συνοδεύτηκε από την προώθηση όλων των μνημονιακών μέτρων και της επιτροπείας που έχουν επιβάλλει τα τελευταία χρόνια. Την προώθηση της μνημονιακής αντιεκπαιδευτικής και αντιλαϊκής πολιτικής και την εφαρμογή τους από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Μιας πολιτικής που σαρώνει κυριολεκτικά τα πάντα, φτωχοποιώντας όλο και περισσότερο τα λαϊκά στρώματα της κοινωνίας, διαλύοντάς τα κυριολεκτικά. Αυτό που εμείς μάθαμε να λέμε κράτος πρόνοιας όπως το δημόσιο και δωρεάν σχολείο, η υγεία, η σύνταξη και ό,τι με τους αγώνες τους οι εργαζόμενοι πέτυχαν χρόνια τώρα.

Η ολομέτωπη αντεργατική επίθεση του συνασπισμού εξουσίας, ΕΕ και ΔΝΤ, για να ξεπεράσει την καπιταλιστική κρίση το κεφάλαιο, χρησιμοποιεί την έκρηξη του δημόσιου χρέους, τα δημόσια ελλείμματα, ακόμη και την απειλή της κατάρρευσης ολόκληρων κρατών, προκειμένου να επιφέρει μιας στρατηγικής σημασίας απάντηση, στη βάση των άμεσων και μακροπρόθεσμων συμφερόντων του.

Σε αυτή την κατεύθυνση, η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ σήμερα, ΠΑΣΟΚ-ΝΔ παλιότερα, σε πλήρη συμφωνία και συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Δ.Ν.Τ. συνεχίζουν να εφαρμόζουν τα μνημόνια το ένα μετά το άλλο. Από την άλλη, η μνημονιακή αντιπολίτευση της ΝΔ ετοιμάζεται να συνεχίσει με ζήλο την ίδια μνημονιακή πολιτική. Απέναντί μας έχουμε ολόκληρο το μνημονιακό καθεστώς, ολόκληρο το μπλοκ της ΕΕ, του ΔΝΤ, της κυβέρνησης και κάθε πολιτικού επίδοξου διαχειριστή αυτής της πολιτικής.

Ο «λευκός καπνός» που βγήκε πριν λίγες μέρες το οποίο αποφάσισε με συνοπτικές διαδικασίες ένα νέο γύρο επίθεσης στα συμφέροντα των εργαζομένων και της νεολαίας, έκανε στην κυριολεξία κομμάτια τις δήθεν «κόκκινες γραμμές» της κυβέρνησης. Η κυβέρνηση πανηγυρίζει για την «επιτυχία» της διαπραγμάτευσης και με μνημειώδη υποτέλεια θριαμβολογεί για το έργο της, δηλώνοντας ότι «αρκετά υπέφερε ο ελληνικός λαός , έχει κάνει πολλές θυσίες και πρέπει να δει ξανά φώς στην άκρη του τούνελ». Μόνο που αυτό το «φως» είναι το βαθύ σκοτάδι των μέτρων που αποφασίστηκαν και για μετά το 2018, με αιματηρά πλεονάσματα, φόρους και περικοπές.

Τα μέτρα συνεχή και σε βάρος της εργασίας. Το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου συνεχίζεται ενώ ένα νέο μπαράζ μέτρων ακολουθεί. Ταυτόχρονα, το Υπουργείο Παιδείας εξαπολύει καταιγισμό νόμων με στόχο να δημιουργηθεί ένα εντελώς νέο θεσμικό πλαίσιο νεοφιλελευθερισμού σε όλα τα επίπεδα στην εκπαίδευση. Ένα νομικό πλαίσιο που θα προσφέρει την απαραίτητη βάση για να οικοδομηθεί το «νέο» σχολείο με ταμπέλα δημόσιου και όρους λειτουργίας ιδιωτικού, σχολείο της αγοράς, φθηνό, αυταρχικό, εξοντωτικό και ελιτίστικο, σχολείο όχι γνώσεων και παιδείας, αλλά λειτουργικών δεξιοτήτων, σχολείο όπου θα βασιλεύει το πνεύμα του ανταγωνισμού, της ταξικής διαφοροποίησης και του επιχειρείν.

Τι είναι στην πράξη αυτό το σχολείο; Είναι το σχολείο με την έξωση από την εκπαίδευση μιας σημαντικής μερίδας συναδέλφων μας και μιλώ για τους 1200 αναπληρωτές της περσινής σχολικής χρονιάς που έχασαν τη δουλειά τους και όσους πρόκειται να χάσουν ενδεχομένως τις επόμενες χρονιές σε βάρος του μορφωτικού αγαθού.

Είναι το σχολείο της αυτοαξιολόγησης και της αυτονομίας της σχολικής μονάδας που αποτελεί μία από τις προτεραιότητες του υπουργείου Παιδείας, που έχει ήδη στα σκαριά νομοθετική ρύθμιση για την αναβάθμιση της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ), η οποία έχει το γενικό πρόσταγμα στην εποπτεία και στην εφαρμογή της αξιολόγησης στην εκπαίδευση. Οι δηλώσεις του υπουργού Παιδείας για «την αυτοβελτίωση της σχολικής μονάδας και τη δυνατότητα, για σημαντικές βελτιώσεις του εκπαιδευτικού έργου» μέσω της αυτοαξιολόγησης δείχνουν και την πραγματική στόχευση: για μια ακόμα φορά να κρυφτούν οι ευθύνες και τα αποτελέσματα των νεοφιλελεύθερων, νεοσυντηρητικών πολιτικών στην εκπαίδευση πίσω από τις «ευθύνες» των εκπαιδευτικών. Επίσης, «ορθολογική και προγραμματισμένη διαχείριση» ονομάζεται η λειτουργία των σχολείων όπως – όπως σε καθεστώς οικονομικής ασφυξίας, με το μειωμένο υπάρχον προσωπικό με προγράμματα πρόχειρα και εργασιακή ευελιξία.

Όσο για την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης που σχεδιάζεται να γίνει, αποτελεί μοχλό πίεσης προς τους συλλόγους διδασκόντων και το πρώτο βήμα για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Η προσχολική αγωγή δέχτηκε επίθεση και αυτή με τη σειρά της μέσα από κίβδηλες υποσχέσεις περί δίχρονης υποχρεωτικής αγωγής. Το ίδιο και στα εργασιακά αφού γίνονται προσπάθειες να κλείνουν σχολεία και όχι για να ανοίγουν, προσπάθειες υποβάθμισης και του δημόσιου νηπιαγωγείου, όπου φυσικά έχουν αρνητικά αποτελέσματα για μαθητές και εκπαιδευτικούς ψάχνοντας να βρουν ίσως και τη νέα τους οργανική.

Από το χτύπημα φυσικά δεν ξέφυγε η ειδική αγωγή με τις νομοθετικές παρεμβάσεις που απαξιώνουν τις δομές της αλλά και το εκπαιδευτικό δυναμικό που εργάζεται σε αυτήν. Οι ελλείψεις μεγάλες, αδυνατούν να δώσουν τις λύσεις σε αυτό τον ευαίσθητο τομέα του δημόσιου σχολείου. Ακόμα και στις αντισταθμιστικές αγωγές των γονιών έγινε προσπάθεια να μειωθούν οι αμοιβές σε λογοθεραπείες και εργοθεραπείες με ότι σηματοδοτεί αυτό για όσους έχουν την ανάγκη τους.

Βρεθήκαμε στους αγώνες των συναδέλφων της ειδικής αγωγής διεκδικώντας όλοι μαζί την σταθερή τους εργασία στην εκπαίδευση όπως οι πραγματικές ανάγκες επιβάλλουν για την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων μαθητών μας και όχι οι μνημονιακές πολιτικές.

Δεν έχουμε αυταπάτες – ο δρόμος είναι δύσβατος. Απέναντί μας έχουμε μια μνημονιακή κυβέρνηση που συνεχίζει το έργο κοινωνικής καταστροφής, αντιλαϊκών και αντιεκπαιδευτικών πολιτικών.

Όλο αυτό το διάστημα, ήμασταν παρόντες:

Βρεθήκαμε στα κάγκελα του υπουργείου!

Στις απεργίες και τις διαδηλώσεις, για την ανατροπή της κυβερνητικής πολιτικής.

Υποδεχτήκαμε τα προσφυγάκια στα σχολεία ενάντια στην τρομοκρατία και τον εκφοβισμό του Δημοτικού Σχολείου του Νέου Ικονίου στο Πέραμα και αλλού. Όπου τα μέλη της Χρυσής Αυγής με επικεφαλής τον υπόδικο βουλευτή Γιάννη Λαγό προσπαθούσαν από το πρωί με την παρουσία προσπαθούσαν να σπείρουν την τρομοκρατία με αφορμή την απόφαση να φοιτήσουν στο σχολείο αυτό προσφυγόπουλα από το Σχιστό. Για άλλη μια φορά δηλώσαμε ότι ως εκπαιδευτικοί δεν τρομοκρατούμαστε από τους φασίστες – δολοφόνους της Χρυσής Αυγής. Θα συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων, καθώς και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, ανεξαρτήτως χρώματος, θρησκείας, πατρίδας.

Για μας τα παιδιά των προσφύγων είναι καλοδεχούμενα στα σχολεία μας. Είναι παιδιά που βίωσαν τον πόλεμο, τη φτώχεια και την προσφυγιά για τα οποία τα ίδια δεν φέρνουν καμία ευθύνη.

Τέλος, η κυβέρνηση πρέπει να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την εκπαίδευση των παιδιών, αλλά και την προστασία των εργαζόμενων στα σχολεία. Είναι αδύνατον το βάρος και αυτής της εκπαιδευτικής διαδικασίας να πέφτει αποκλειστικά στις πλάτες του μαχόμενου εκπαιδευτικού. Καλούμε τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, όλους τους εργαζόμενους σε επαγρύπνηση, να αποκρούσουμε αποφασιστικά τη φασιστική και ρατσιστική δράση της Χρυσής Αυγής.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Εδώ και μέρες διεξήχθη μια μάχη πόντο, πόντο για την συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη διαδικασία αξιολόγησης των στελεχών. Βρεθήκαμε στα σχολεία δηλώνοντας την αντίθεσή μας και δείχνοντας με αυτό τον τρόπο ότι οι αξιολογικές διαδικασίες δεν αφορούν τη μόρφωση των παιδιών αλλά τον προάγγελο για την αξιολόγηση και των εκπαιδευτικών.

Παρά του αντιθέτου ότι οι εκπαιδευτικοί δεν προτείνουμε θέσεις για το σχολείο που θέλουμε, το σχολείο που θα μορφώνει, συμμετείχαμε και περιγράψαμε με τον πλέον καθαρό τρόπο την ανάπτυξη της κριτικής απελευθερωτικής παιδαγωγικής και την έμπρακτη αποτύπωσή της στη διδακτική πράξη προς όφελος των μαθητών, μακριά από ένα βερμπαλιστικό σχολείο της αποστήθισης και της στείρας γνώσης.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Ενάντια σε παλιά και νέα μνημόνια ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΑΜΕ.

Με τον αγωνιστικό τρόπο που ως Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις εδώ και χρόνια έχουμε αναπτύξει με τον ίδιο τρόπο και με περισσότερες δυνάμεις θα συστρατευτούμε με όλες αυτές τις δυνάμεις σε ένα αγωνιστικό μέτωπο ρήξης και ανατροπής των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων.

Υπερασπιζόμενοι τα μορφωτικά δικαιώματα όλων των παιδιών σε ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο, σχολείο γνώσης και αγωγής, για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών. Για να διεκδικήσουμε νικηφόρα τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση και όχι μια φύλαξη παιδιών που δεν θα παρέχει τίποτα.

Για να υπερασπίσουμε το δικαίωμα στην εργασία όλων ανεξαιρέτως των συναδέλφων αναπληρωτών με πλήρη εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα. Για μας η διεκδίκηση των πλήρη εργασιακών δικαιωμάτων για όσους εργάζονται στο δημόσιο σχολείο αποτελούν αναγκαία πολιτική συνθήκη και πρώτιστο αγωνιστικό προσανατολισμό.

Για μας είναι σαφές ότι δεν σταματάμε στο χώρο της εκπαίδευσης. Οι συντάξεις και οι μειώσεις που δέχονται αποτελούν στόχο διεκδίκησης και θα βρισκόμαστε στους αγώνες των ξομάχων της ζώης, των αγροτών, των δημοσίων υπαλλήλων. Θα βρισκόμαστε στους αγώνες κοντά στους συμβασιούχους, διεκδικώντας το αυτονόητο, τη σταθερή εργασία, την υγεία, όπου πιστέψτε με, τα πράγματα κάθε άλλο παρά ρόδινα είναι. Ελλείψεις στα νοσοκομεία και χρήματα από τις τσέπες των ασθενών, όσων έχουν, βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Αντιμετωπίζω τα προβλήματα της υγείας μου με αισιοδοξία και μαχητικό πνεύμα και κυρίως με την πίστη ότι σύντομα θα είμαι και πάλι κοντά σας. Με την πίστη ότι τις επόμενες κρίσιμες για τον κλάδο μάχες θα τις δώσουμε μαζί, στο σχολείο, στη Γενική Συνέλευση, στην απεργία, στη διαδήλωση.

Είμαι βέβαιος για τους συντρόφους και τις συντρόφισσες μου στις Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις πως έχουν τη δύναμη και την πολιτική οξυδέρκεια που απαιτείται για να υπερασπίσουν και να προωθήσουν τις αξίες και τις αρχές του ανεξάρτητου ταξικού αγωνιστικού ρεύματος.

Εύχομαι σε όλες και όλους τους συναδέλφους του ΔΣ της ΔΟΕ και τους αντιπροσώπους της 86ης ΓΣ καλή δύναμη και αγωνιστική διάθεση έτσι ώστε η διαδικασία της ΓΣ να καταλήξει στις απαραίτητες για το εκπαιδευτικό κίνημα αποφάσεις.

Σταύρος Καλλώνης, εκπρόσωπος των Παρεμβάσεων Κινήσεων Συσπειρώσεων στο ΔΣ της ΔΟΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου