Κυριακή, 7 Σεπτεμβρίου 2014

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΤΗΝΕΙ ΣΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΤΑ ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, ΜΑΘΗΤΕΣ, Η ΛΑΪΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ  ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ  ΚΙΝΗΣΗ συλλ. «ο Αριστοτέλης»
           ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.



Από τα μέσα του καλοκαιριού η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ανακοινώνει ότι φέτος κινδυνεύει η έναρξη της σχολικής χρονιάς από τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, δημοσιοποιώντας αριθμό 24.000 κενών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Η πραγματικότητα είναι αδυσώπητη! Τα τελευταία χρόνια έχουν συνταξιοδοτηθεί πάνω από 20.000 εκπαιδευτικοί ενώ οι διορισμοί μονίμων δεν ξεπερνούν τις λίγες εκατοντάδες και στις δυο εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι βαλίτσες να τους μετακινούν όπου κρίνουν, οι μαθητές δεν είναι σκουπίδια και το δημόσιο σχολείο είναι για να μορφώνει τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας κι όχι για να παρκάρονται οι μαθητές

Τι κάνει λοιπόν η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ για να αντιμετωπίσει τα κενά που η πολιτική της δημιούργησε;

Φτιάχνει
πλασματικές υπεραριθμίες απαγορεύοντας στους δασκάλους να καλύψουν πραγματικά κενά. Αφαιρεί τους δασκάλους από τα ολοήμερα δημοτικά, αύριο τους νηπιαγωγούς από τα ολοήμερα νηπιαγωγεία, κάνει «μαγικά» με το πρόγραμμα του σχολείου, προχωρά σε συμπτύξεις τμημάτων, συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων, πλήρης απαξίωση διδακτικών αντικειμένων, απορρύθμιση του ολοήμερου σχολείου και μετατροπή του σε εκ περιτροπής φύλαξη, χτύπημα των υποστηρικτικών δομών όπως τα τμήματα ένταξης και τα ειδικά σχολεία, είναι ορισμένα μόνο από τα προφανή μέτρα που έχει στην επιθετική φαρέτρα της η κυβέρνηση για να αντιμετωπίσει τα αποτελέσματα της πολιτικής μηδενικών διορισμών και για να διοχετεύσει εκπαιδευτικό προσωπικό σε ΠΥΣΠΕ που έχουν κενά.

Το δημόσιο σχολείο βρέθηκε και πέρσι απέναντι στα ίδια αδιέξοδα. Τότε οι επιλογές της κυβέρνησης οδήγησαν να έχουμε χιλιάδες σχολικές μονάδες που λειτουργούσαν ως τον Οκτώβριο με μειωμένο ωράριο, χιλιάδες χαμένες ώρες μαθημάτων, εκατοντάδες ολοήμερα δημοτικά-νηπιαγωγεία που δε λειτουργούσαν ως το Νοέμβριο, ειδικά σχολεία που λειτουργούσαν εκ περιτροπής. Ταυτόχρονα, χιλιάδες εκπαιδευτικοί υποχρεώθηκαν σε μετατάξεις και σε μετακινήσεις εκτός της περιοχής της οργανικής τους θέσης, ενώ η λειτουργία των σχολικών μονάδων ομαλοποιήθηκε σχετικά, μετά το Δεκέμβριο, όταν είχε διανυθεί ήδη το 1/3 της σχολικής χρονιάς!

Όσο και να σκίζει τα ιμάτιά της η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, σε μια προσπάθεια επικοινωνιακής εσωτερικής αντιπολίτευσης, το πρόβλημα είναι η πολιτική του μαύρου μετώπου κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ-κεφαλαίου για ανταγωνιστική-επιχειρηματική εκπαίδευση, με συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου και μετάλλαξή του, ώστε να προσαρμοστεί  πλήρως στις  ανάγκες της καπιταλιστικής αγοράς την εποχή της κρίσης και για το ξεπέρασμά της.  Μέσα από το μηδενισμό των διορισμών, εξασφαλίζεται η πλήρης ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και  στην  εκπαίδευση, αφού η θέση του μόνιμου αντικαθίσταται από τον part time ωρομίσθιο-αναπληρωτή με βαθιά αρνητική επίδραση στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το σχολείο της αγοράς που ετοιμάζουν δεν έχει ανάγκη από παιδαγωγούς  με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας με συνέχεια και συνοχή στο εκπαιδευτικό τους έργο, αλλά  μπορεί να καλύψει τις «ανάγκες του» από προσωρινούς επισκέπτες-καθηγητές που θα προσφέρουν «κατάρτιση» αντί για γνώση, δεξιότητες αντί για ολοκληρωμένη ανάπτυξη της προσωπικότητας, αποσπασματική πληροφορία  αντί για  παιδεία.

ΔΕ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ ΤΑ ΙΔΙΑ
ΚΑΜΙΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΕ ΑΛΛΟ ΠΥΣΠΕ
ΠΛΗΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ 11/9 ΜΕ ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ
ΩΣ 15 ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ (νηπιαγωγείο/Α’ και Β’ δημοτικού), Ως 20 (στις υπόλοιπες τάξεις)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου