Έκτακτη ΓΣ Αριστοτέλης Πέμπτη 14/9 στις 18:30 στα 39ο-141ο ΔΣ (Τσούντα κι Αχαρνών, ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθερίου)
«H καμένη γη τώρα είναι η κατοικία μου. Δεν γίνεται μέλι απ’ τα κάρβουνα.
Τα χρώματα τα έσβησαν οι φωτιές, το μαύρο διορίστηκε βασίλισσα.»
Ο τόπος κάηκε, εκατομμύρια στρέμματα, δεκάδες ζωές, οι ζωές των κατατρεγμένων μεταναστών χάθηκαν, κόποι μιας ζωής καταστράφηκαν κι ο καπιταλισμός της καταστροφής, βλέπει τα καμένα ως ευκαιρία για «επενδύσεις» για να αυξήσει τα κέρδη του κι η κυβέρνηση της ΝΔ απαθής παρατηρεί την καταστροφή και σχεδιάζει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις για να διευκολύνει την επέλαση του εργολαβικού, τουριστικού, «πράσινου» κεφαλαίου.
Κι όμως, κάτι σώθηκε, κι αυτό σώθηκε χάρη στους εκατοντάδες εθελοντές σε όλη τη χώρα που αγνόησαν τις υποδείξεις εκκένωσης κι εγκατάλειψης και με αλληλεγγύη και πείσμα οργανώθηκαν σε ένα άλλο σχέδιο σωτηρίας του τόπου τους και των ανθρώπων. Σ’ αυτό το πείσμα, την οργάνωση και την αλληλεγγύη του ανυπάκουου λαού που αρνείται ως νομοτέλεια την καταστροφή μας, βρίσκεται η αρχή των απαντήσεων.
Και ο καπιταλισμός της καταστροφής με όχημα την κυβέρνηση της ΝΔ και τη συναινετική αντιπολίτευση συνεχίζει να καταστρέφει…
Νέο αντεργατικό νομοσχέδιο…
…που στοχεύει στην ολοκληρωτική διάλυση κάθε εργασιακού δικαιώματος που έχει κατακτηθεί με αίμα και αγώνες. Συμπληρώνει τις αντιδραστικές διατάξεις του νόμου Χατζηδάκη για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας με στόχο την πλήρη κατάργηση του 8ωρου - 5νθήμερου - 40ωρου. 13ωρες δουλειάς την ημέρα, 78 ώρες δουλειάς την εβδομάδα, σε πάνω από έναν εργοδότη, συμβάσεις μηδενικών ωρών, ευελιξία και μηδενικά εργασιακά δικαιώματα, καταργείται η 5νθήμερη εργασία στη βιομηχανία και ειδικότερα στις επιχειρήσεις με εναλλασσόμενες βάρδιες συνεχούς λειτουργίας (7 ημέρες ή 24 ώρες), η απεργία διώκεται! Το ν/σ ποινικοποιεί ακόμα περισσότερο τους εργατικούς αγώνες, την περιφρούρηση των απεργιακών κινητοποιήσεων και τις καταλήψεις! Το σύστημα θωρακίζεται.
Επιδρομή ακρίβειας, επιδρομή στα κοινωνικά αγαθά
Η παιδεία, υγεία, κοινωνική ασφάλιση κι εργασία βρίσκονται στο στόχαστρο, η ακρίβεια γονατίζει την κοινωνία, που δεν μπορεί να πληρώσει λογαριασμούς, το σούπερ μάρκετ, τη βενζίνη, το ενοίκιο. Χιλιάδες συνάδελφοι/ισσες αναπληρωτ(ρι)ες βρίσκονται αντιμέτωποι/ες με την επέλαση του Airbnb και τις τρομαχτικές αυξήσεις στα ενοίκια.
Αυξήσεις κοροϊδία για να μας κλείσουν το στόμα
Οι δημόσιοι υπάλληλοι, αφού έχασαν πάνω από δυο μισθούς μόνο από την ακρίβεια των τελευταίων μηνών, θα δουν από 1.1.2024 «αυξήσεις»-κοροϊδία της τάξης των 40-50 ευρώ κατά μέσο όρο (με πρώτο μισθό 656 ευρώ (Υ.Ε.) και 873 (Π.Ε.), τη στιγμή που ο πληθωρισμός φέτος μόνο ξεπέρασε το 10% και οι αυξήσεις στα τρόφιμα το 12%. Οι χιλιάδες συμβασιούχοι αναπληρωτ(ρι)ες που δουλεύουν για λίγους μήνες το χρόνο θα δουν την κοροϊδία των «αυξήσεων» να μεγαλώνει! Αυτά για τους υπαλλήλους γιατί για τα διευθυντικά στελέχη προβλέπονται γενναιόδωρες αυξήσεις των επιδομάτων ως και 30% για να υλοποιήσουν τους στόχους του επιτελικού κράτους με την αξιολόγηση πρώτη πρώτη. Για να μην μιλήσουμε για τους «επενδυτές» όπου τα θαλασσοδάνεια των εκατομμυρίων ευρώ πάνε κι έρχονται.
Το νέο μισθολόγιο ήρθε με πρωτοβουλία της κυβέρνησης για να ξεμπερδεύει με κάθε διεκδίκηση αυξήσεων από τους εργαζόμενους, ελπίζοντας να βάλει ταφόπλακα σε αγώνες για γενναίες αυξήσεις, για επαναφορά 13ου-14ου και των χαμένων κλιμακίων κλπ. Υπηρετεί απολύτως τις επιταγές στην ΕΕ, το δημοσιονομικό σύμφωνο, τα ματωμένα πλεονάσματα και τον στόχο για περαιτέρω μείωση των κοινωνικών δαπανών. Τα λεφτά «δεν φτάνουν», ισχυρίζεται η κυβέρνηση της ΝΔ, γιατί ταξικά επιλέγει να τα σπαταλήσει στις πολεμικές δαπάνες που απογειώνονται, στα 600άρια επιδόματα στις δυνάμεις καταστολής, στη φορολογική ασυλία στους εφοπλιστές και το μεγάλο κεφάλαιο.
Με τις ιαχές του πολέμου του εθνικισμού και του φασισμού να ενισχύονται επικίνδυνα…
…σε ένα εκρηκτικό ασταθές διεθνές κλίμα, με την εμπλοκή της χώρας στον πόλεμο στην Ουκρανία και στους ευρύτερους διαρκώς εντεινόμενους ανταγωνισμούς μεταξύ των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων να βαθαίνει, με χαρακτηριστική την επίσκεψη Ζελένσκι στην Αθήνα και τη δέσμευση για μεγαλύτερη βοήθεια στην Ουκρανία, την ίδια στιγμή που ανοίγει η συζήτηση για νέες βάσεις στα νησιά. Σε άλλα νέα, από τους times of india (25/8/23) μαθαίνουμε ότι η ινδική αεροπορία και το ναυτικό συμμετείχε πρόσφατα σε κοινή άσκηση με τις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις, ενώ η ελληνική αεροπορία και το ναυτικό θα είναι σύντομα παρόντα στον Ινδικο-Ειρηνικό, «ενισχύοντας τις δυνατότητες για την διαφύλαξη ειρηνικών, ανοικτών και περιεκτικών θαλάσσιων δρόμων», δηλαδή, συμμετέχοντας στον ψυχρό πόλεμο κατά του Πεκίνου και των συμμάχων του! Και όλα αυτά από μια κυβέρνηση που αφήνει να καούν δάση και άνθρωποι, επενδύει στο χαρτί του ρατσισμού και του εθνικισμού στοχοποιώντας τους πρόσφυγες για τις πυρκαγιές και κάνει ανοιχτά πλάτες στους φασίστες και στα πογκρόμ τους στον Έβρο.
Και η καταστροφή συνεχίζεται στην εκπαίδευση
Οι βασικές προτεραιότητες της εκπαιδευτικής πολιτικής καθορίστηκαν στα συνέδρια των μεγάλων οικονομικών οργανισμών, του ΣΕΒ και της ΕΕ, των διεθνών φόρουμ. Αυτονομία, Αριστεία, Σύνδεση με την εργασία, Κατάρτιση και δεξιότητες ειδικά Ψηφιακές. Όλες οι κεντρικές αναδιαρθρώσεις που έγιναν κι αυτές που προετοιμάζονται συμπυκνώνονται στην Ιδιωτικοποίηση-Εμπορευματοποίηση, Αξιολόγηση-Έλεγχος-Πειθάρχηση, Κατηγοριοποίηση-Ανταγωνισμός. Όλα τα μέτρα εκεί στοχεύουν. Το έργο Κεραμέως-Κόπτση που πάνω θα στηριχθεί κι ο Πιερρακάκης κατά δήλωσή του, έβαλε στο στόχαστρο ό,τι απέμεινε όρθιο από το δημόσιο σχολείο, συνέχισε και βάθυνε τα αντιδραστικά αντιεκπαιδευτικά μέτρα που ψήφισαν και εφάρμοσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, ιδιαίτερα των μνημονιακών χρόνων (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ). Οι εκθέσεις ΟΟΣΑ, ΕΕ και ΣΕΒ γίνονται νόμοι που απογειώνουν τους ταξικούς φραγμούς και αποκλεισμούς της νέας γενιάς από τη μόρφωση, κατηγοριοποιούν τα σχολεία, διευκολύνουν την επέλαση των επιχειρηματικών συμφερόντων τόσο στο περιεχόμενο, όσο και στην οικονομική εξάρτηση των σχολείων. Ως νόμοι λειτουργούν, άτυπα αλλά αποτελεσματικά οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες my school, opsyd κλπ. Οι εξετάσεις PISA, τα Πρότυπα σχολεία της «αριστείας», η εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ και το προσοντολόγιο, η «αυτονομία» στην λειτουργία των σχολείων, η «ελεύθερη επιλογή» και η κατηγοριοποίησή τους, η Τράπεζα θεμάτων, η ΕΒΕ, και η εξίσωση των πτυχίων των δημόσιων ΑΕΙ με αυτά των ιδιωτικών κολεγίων, οι δεξιότητες από το νηπιαγωγείο, η προσπάθεια για συγχωνεύσεις παιδαγωγικών τμημάτων, συνθέτουν τα κομμάτια του puzzle αλλαγής του DNA της δημόσιας εκπαίδευσης και αποκαλύπτουν την κατεύθυνση των μέτρων που έχουν ήδη παρθεί ή εξαγγέλλονται.
Αξιολόγηση: Η νέα ηγεσία επιμένει στην αξιολόγηση παρά τη σαφή απονομιμοποίηση και μπλοκάρισμα όλων των διαδικασιών αξιολόγησης (ατομικής και αξιολόγησης της σχολικής μονάδας). Οι εκπαιδευτικοί και τα εκπαιδευτικά σωματεία και συνδικάτα όχι μόνο δεν αποδέχτηκαν την όλη διαδικασία αλλά παρόλες τις απειλές, τις προσφυγές στα δικαστήρια κατάφεραν να τη σταματήσουν.
Μετά το προσοντολόγιο και γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Το ΥΠΑΙΘ επεξεργάζεται σχέδια εφαρμογής υβριδικού παράλληλου συστήματος που θα περιλαμβάνει δίπλα στο προσοντολόγιο και την επιτυχία σε γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ προσθέτοντας έτσι ένα επιπλέον φίλτρο, με στόχο να ανακατέψει ξανά τους πίνακες με ένα νέο καθεστώς αέναης ανασφάλειας, αποκλεισμών, ακραίου ανταγωνισμού και «ατομικής» ευθύνης, απαξίωσης των πτυχίων και της προϋπηρεσίας, διαρκούς ανταγωνισμού.
«Λάθη» και ταξικός κυνισμός από το ΥΠΑΙΘ: Για άλλη μια χρονιά 5.000 εκπαιδευτικοί βρέθηκαν εκτός πινάκων ή έπεσαν θέση στους πίνακες εξαιτίας «λαθών» και το ΥΠΑΙΘ με τον αρχιερέα του ψηφιακού κράτους αρνήθηκε ακόμα και μια συνάντηση με τις ομοσπονδίες για να συζητηθεί το πρόβλημα. Σαν την τρίχα από το ζυμάρι πετάχτηκαν χιλιάδες εκπαιδευτικοί στο καλάθι των «ψηφιακών απορριμάτων» του ΥΠΑΙΘ ενώ ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ δήλωσε ανερυθρίαστα, «ας πρόσεχαν»…
Σφαγή στις προσλήψεις: Τα σχολεία θα ξεκινήσουν με 19.000 επίσημα κενά! Για 47.000 δηλωμένα κενά από τις διευθύνσεις προσλήφθηκαν 28.000 αναπληρωτές (ποσοστό κάλυψης μόλις 59%), με «σφαγή» στην παράλληλη στήριξη προς εφαρμογή προγράμματος «εξοικονομώ», δηλαδή μοιράζουν έναν εκπαιδευτικό παράλληλης σε πολλούς/ες μαθητ(ρι)ες, ακυρώνοντας στην πράξη τις διαγνώσεις των ΚΕΔΑΣΥ και υποβαθμίζοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.
Νέα επίθεση στην προσχολική αγωγή και εκπαίδευση: Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αναφέρεται σε ενοποίηση των προγραμμάτων για ηλικίες 0-6 προκειμένου «να βοηθηθούν τα παιδιά και με πρώιμη διάγνωση και παρέμβαση». Ο κίνδυνος είναι ορατός, η εισαγωγή των voucher στη δημόσια εκπαίδευση για τη δημιουργία μιας εκπαιδευτικής «αγοράς», όπως ακριβώς συμβαίνει στους βρεφονηπιακούς σταθμούς που καλύπτουν τις ηλικίες 0-4.
«Ελεύθερη» επιλογή σχολείου: Μοντέλο δοκιμασμένο και καταστροφικό στις αγγλοσαξωνικές χώρες μέσω των charters schools. Όπου εφαρμόστηκε, οδήγησε στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και στον ανταγωνισμό με βάση τους μηχανισμούς της αγοράς. Τα σχολεία χωρίζονται σε «κακά» και «καλά», η κρατική χρηματοδότηση περικόπτεται για τα πρώτα και η «αυτονομία» γίνεται θηλιά, τα σχολεία μετατρέπονται σε ανταγωνιζόμενες επιχειρήσεις και οι γονείς σε πελάτες και καταναλωτές που εγκαταλείπονται στην τύχη τους. Το σχολείο επιλέγει τους/τις μαθητές/τριες ώστε να επιβιώσει στον ανελέητο ανταγωνισμό και προσαρμόζει το πρόγραμμά του όχι στις μορφωτικές ανάγκες αλλά στις οικονομικές απαιτήσεις. Το κράτος αποσύρεται από την ενίσχυση καθολικά της εκπαίδευσης και όλα τα καθορίζει πλέον η προσαρμογή στον ανταγωνισμό. Το σχολείο της γειτονιάς πεθαίνει και μαζί πεθαίνει η κοινότητα.
Ιδιωτικά Πανεπιστήμια: Η ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση και η αλλαγή του άρθρου 16 του συντάγματος, με μοναδικό κριτήριο το πανεπιστήμιο να καταστεί εμπόρευμα και επιχείρηση επίτευξης κέρδους, αποτελεί τη μόνιμη επιδίωξη των κυβερνήσεων τα τελευταία 30 χρόνια. Αυτό επιχειρεί για μια ακόμη φορά η κυβέρνηση τη ΝΔ, μέσω της αξιοποίησης του άρθρου 28 του Συντάγματος που προβλέπει τις διακρατικές συμφωνίες για τη λειτουργία των ιδιωτικών επιχειρήσεων εντάσσοντας σε αυτές τα πανεπιστήμια, αποκαλύπτοντας πλήρως την ιδεολογική της στόχευση: Παιδεία ως εμπόρευμα.
ΤΟ ΥΠΑΙΘ υποσχέθηκε να «μας σκάσει» στο διάλογο και στην πρώτη ευκαιρία αρνήθηκε να συναντηθεί με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες για το θέμα του αποκλεισμού χιλιάδων εκπαιδευτικών λόγω «λαθών». Ο διάλογος τους είναι απάτη και προσπάθεια να εγκλωβίσει το εκπαιδευτικό κίνημα με στην παγίδα της συναίνεσης και της υποταγής, της συνενοχής στη δολοφονία της δημόσιας εκπαίδευσης, ακύρωσης κάθε αγωνιστικής πρωτοβουλίας. Γι’ αυτό και καλούμε τη ΔΟΕ και τις παρατάξεις ΔΑΚΕ, ΑΣΕ/ΠΑΜΕ, ΔΗΣΥ, ΔΙΚΤΥΟ που ψήφισαν και συμμετέχουν σε «άτυπη ομάδα» του υπουργείου με την ΔΟΕ να αποχωρήσουν τώρα.
Με τις ανάγκες μας μπροστά, με τα σωματεία, τις ΓΣ, τις επιτροπές αγώνα και τον συντονισμό τους, με τον αέρα της ομόφωνης απόφασης της 92ης ΓΣ αντιπροσώπων της ΔΟΕ για την αξιολόγηση και την αντίσταση των δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών
Κομβικό σημείο για την αγωνιστική πορεία την επόμενη περίοδο αποτελεί η απόφαση της 92ης Γενικής Συνέλευσης αντιπροσώπων της ΔΟΕ όπου ομόφωνα αποφασίστηκε η συνέχιση του αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση. Τέτοιες αγωνιστικές αποφάσεις, με αναγκαία προϋπόθεση την υλοποίησή τους από τα συνδικάτα και τα πρωτοβάθμια σωματεία, τις ΓΣ και τις επιτροπές αγώνα, τον αγωνιστικό συντονισμό τους, είναι ο δρόμος για να αποκρουστεί η επίθεση στην εκπαίδευση και τα εργατικά δικαιώματα (διαγωνισμός ΑΣΕΠ, νέα επίθεση στη δίχρονη προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, «ελεύθερη» επιλογή σχολείων, μισθολόγιο κλπ.) για να διεκδικηθούν οι σύγχρονες ανάγκες και τα δικαιώματα της εργαζόμενης πλειοψηφίας και της νεολαίας.
Σε ολόκληρο τον κόσμο τα κινήματα επιμένουν να αντιστέκονται, στη Γαλλία, στην Πορτογαλία, την Αγγλία, στο Ιράν, στη Λατινική Αμερική ακόμα και στη μητρόπολη του καπιταλισμού, τις ΗΠΑ, τα ρήγματα παραμένουν ανοιχτά, οι εργαζόμενοι δε βολεύονται, αναζητούν δρόμους ανατροπής της φτώχειας και της εξαθλίωσης.
Να ανοίξουμε ξανά τον δρόμο για να βγουν στην επιφάνεια οι αγωνιστικές δυνάμεις του κλάδου, κόντρα στον αστικοποιημένο συνδικαλισμό. Απέναντι στην επίθεση πρέπει να απαντήσουμε επιθετικά και συνολικά. Απέναντι στην συνολική επίθεση κυβέρνησης/αστικού πολιτικού συστήματος, Ε.Ε, κεφαλαίου στο σύνολο της δημόσιας εκπαίδευσης να προβάλλουμε ενιαίο συνεκτικό αγωνιστικό πρόγραμμα πάλης για την εκπαίδευση/ την εργασία/ τη φτώχεια/ τη δημοκρατία στα σχολεία και τα Πανεπιστήμια, για εκπαιδευτικούς μαθητές φοιτητές και εργαζόμενους.
Επιδιώκουμε κοινό πανεκπαιδευτικό αγωνιστικό βηματισμό το επόμενο διάστημα. Στον συντονισμό των σωματείων και των ΓΣ βρίσκεται η ελπίδα νίκης. Οι καλύτερες στιγμές του μαχόμενου εκπαιδευτικού κινήματος συντελέστηκαν όταν οι εκπαιδευτικοί πήραν τον αγώνα στα χέρια τους μέσα από ΓΣ και επιτροπές αγώνα, από κέντρα αγώνα όπως η κατάληψη της Πρυτανείας, με αυθεντικούς συντονισμούς πρωτοβάθμιων εκπαιδευτικών σωματείων, σε ρήξη με τον κυβερνητικό συνδικαλισμό, αλλά και σε ρήξη με τους αγώνες διαμαρτυρίας, τον ακολουθητισμό και την κοινοβουλευτοποίηση των αγώνων.
Η επιτροπή αγώνα του συλλόγου μας, αποφασισμένη και δυναμική, έδωσε τη μάχη στην ενημέρωση των σχολείων, στα μπλόκα έξω από αυτά, οργανώνοντας και συζητούσε πριν από κάθε κρίσιμη στιγμή!
Αυτός είναι ο δρόμος για να νικήσουν οι ανάγκες μας! Αυτόν θα περπατήσουμε και καλούμε όλες και όλους να συμβάλλουν σε αυτόν!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου