-Υπερασπιζόμαστε την παιδαγωγική ελευθερία και τις ισότιμες συναδελφικές σχέσεις
-Συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για ένα ελεύθερο και δημοκρατικό δημόσιο και δωρεάν σχολείο των όλων των ίσων των διαφορετικών
-Δε συμμετέχουμε στις νέες ιεραρχικές αξιολογικές δομές προώθησης της ατομικής αξιολόγησης μέσα στα σχολεία (μέντορες/συντονιστές κ.λπ.)
-Δεν ξεχωρίζουμε τους συναδέλφους μας σε ανώτερους και κατώτερους, σε μέντορες και «εκπαιδευόμενους»
-Δεν αποδεχόμαστε την απλήρωτη εργασία και την έμμεση αύξηση ωραρίου
-Δεν φακελωνόμαστε ηλεκτρονικά – Δεν ετοιμαζόμαστε για τον αξιολογητή μας
-Απεργούμε Απέχουμε/Δεν υλοποιούμε
Τη σχολική χρονιά 2021-22 το εκπαιδευτικό κίνημα έδωσε ένα μεγάλο και σοβαρό αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Το ΥΠΑΙΘ βρήκε απέναντι του σοβαρές και μετρήσιμες αντιστάσεις που γνωρίζει ότι δεν μπορεί να τις αγνοήσει γιατί κινδυνεύουν να πάρουν επικίνδυνες διαστάσεις. Την περσινή χρονιά χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε ολόκληρη τη χώρα με όσα όπλα τους διατέθηκαν, έδωσαν τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση. Το ΥΠΑΙΘ δεν απέσπασε τη συναίνεσή τους. Τα σωματεία που κήρυξαν απεργία αποχή μετά την άρνηση των ομοσπονδιών να την επαναπροκηρύξουν, σήκωσαν με αποφασιστικότητα τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση και χιλιάδες εκπαιδευτικοί δεν διάλεξαν τον δρόμο της υποταγής, σεβάστηκαν τον εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό τους ρόλο, στήριξαν περήφανα την επιλογή να σταθούμε αταλάντευτα στην συλλογική μας απόφαση να υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο και τα παιδιά, υπέγραψαν Απεργία Αποχή.
Το κλίμα τρομοκρατίας και φόβου που προσπάθησαν να επιβάλλουν κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ, απέδειξαν για μια ακόμα φορά ότι το ολέθριο σχέδιό τους είναι πλήρως απονομιμοποιημένο στη συνείδηση των εκπαιδευτικών, ότι κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ επιδιώκουν να υποτάξουν τους εκπαιδευτικούς, μετατρέποντας τον χώρο εργασίας σε κάτεργο διοικητικής αυθαιρεσίας, διευθυντικής επιβολής με παντελής έλλειψη δημοκρατίας, όπου θα κυριαρχεί ο κανιβαλισμός, ο ανταγωνισμός, η κατηγοριοποίηση σε βάρος των παιδιών των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, των μαθητριών/των μας.
Γι’ αυτό η μάχη ενάντια στην αντιδραστική μετάλλαξη του δημόσιου σχολείου είναι πολύ μεγάλη και το διακύβευμα πολύ σοβαρό.
Παρ’ όλες τις αντιδράσεις, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση επιμένουν στην εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών νόμων 4692/2020 και 4823/2021. Είναι στρατηγική επιλογή τους στα πλαίσια των κεντρικών κατευθύνσεων ΕΕ-ΟΟΣΑ.
Σε αυτή την κατεύθυνση προχωρούν στην υλοποίηση πλευρών της ατομικής αξιολόγησης η οποία θα βρει την ολοκληρωμένη της μορφή μετά τις κρίσεις σχολικών συμβούλων και νέων διευθυντ(ρι)ων σχολικών μονάδων με βάση τις διαδικασίες και το καθηκοντολόγιο που ορίζει ο 4823/21.
Οι νέες δομές που εντάσσονται στην ατομική αξιολόγηση (μέντορες/ενδοσχολικοί συντονιστές/εκπαιδευτικοί όμιλοι) εντείνουν τον ανταγωνισμό και την ιεραρχία στο εσωτερικό των σχολικών μονάδων, διαλύουν τον σύλλογο διδασκόντων, αλλάζουν τη δομή του δημόσιου σχολείου, καθιερώνουν εσωτερικούς και ανταγωνιστικούς μηχανισμούς ελέγχου στα πλαίσια της προώθησης της κουλτούρας αξιολόγησης. Είναι ο προθάλαμος της ατομικής αξιολόγησης. Γι’ αυτό και το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να πάρει όλα εκείνα τα μέτρα που θα ακυρώσουν αυτή την απόπειρα.
Συγκεκριμένα το ΦΕΚ προβλέπει:
1. Τον θεσμό «των εκπαιδευτικών ομίλων» με κατάθεση ετήσιου προγραμματισμού, εκθέσεις αξιολόγησης, απουσιολόγιο μαθητών, βεβαιώσεις επιτυχούς παρακολούθησης κ.α. Οι εκπαιδευτικοί όμιλοι λειτουργούν εκτός ωραρίου, μετά το κανονικό ημερήσιο πρόγραμμα, το ελάχιστο 2 ώρες τη βδομάδα. Ουδεμία υποχρεωτικότητα προκύπτει, καθώς η απόφαση αναφέρει ότι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων «… δύνανται να αποφασίζουν τη συγκρότηση και λειτουργία εκπαιδευτικών ομίλων μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολόγιου προγράμματος διδασκαλίας, κατόπιν σχετικής ενημέρωσης του Σχολικού Συμβουλίου και της οικείας δημοτικής αρχής.» Είναι απλήρωτη εργασία, την οποία το Υ.ΠΑΙ.Θ. υπόσχεται ότι θα ανταμείψει με μόρια στο επόμενο στάδιο της ατομικής αξιολόγησης. Πρόκειται για ωμό εκβιαστικό πειθαναγκασμό στα κυβερνητικά σχέδια, στα οποία ουδέποτε η εκπαιδευτική κοινότητα συμφώνησε.
2. Τον θεσμό του παιδαγωγικού συμβούλου-μέντορα με ρόλο «να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα μόνιμο ή αναπληρωτή ή ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε (5) έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου». Οι νέοι συνάδελφοι δεν έχουν ανάγκη από επιβλέποντα που θα συμβάλει στην αξιολόγηση του αλλά από την ισότιμη ένταξη τους σε ένα δημοκρατικό, συλλογικό σύλλογο διδασκόντων που θα ανατροφοδοτεί όλους τους συναδέλφους και θα λειτουργεί το σχολείο με συνεργασία, αλληλεγγύη, έμπνευση και όχι επιβολή.
3. Τον θεσμό των ενδοσχολικών συντονιστών η θητεία των οποίων συνεκτιμάται στην ατομική τους αξιολόγηση και στη διαδικασία επιλογής τους ως στελέχη της εκπαίδευσης «οι οποίοι συντονίζουν και υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης. Διοικητικά τελούν υπό την εποπτεία της Διεύθυνσης της σχολικής μονάδας και παιδαγωγικά βρίσκονται σε άμεση επικοινωνία και συνεργασία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης παιδαγωγικής και επιστημονικής ευθύνης ανάλογα με τη φύση των θεμάτων που ανακύπτουν και καθίστανται αρμοδίως αντικείμενο ενασχόλησής τους». Μέντορες και Ενδοσχολικοί Συντονιστές διοικητικά θα τελούν υπό την εποπτεία του διευθυντή της σχολικής μονάδας, καθώς επιχειρείται να οργανωθεί ένας συνεκτικός μηχανισμός επιβολής της αξιολόγησης μέσα στον ίδιο σχολικό χώρο, διαχωρίζοντας τους εκπαιδευτικούς σε ιεραρχικά ανώτερους και απλούς εκπαιδευτικούς.
Με τους θεσμούς του Παιδαγωγικού Συμβούλου-Μέντορα, των Ενδοσχολικών Συντονιστών και των Εκπαιδευτικών Ομίλων δημιουργούνται αρμοδιότητες και εξουσίες διαμόρφωσης ενός ενδοσχολικού δικτύου καθοδήγησης, ελέγχου και εποπτείας, από τους «αρίστους», των υπολοίπων εκπαιδευτικών, σχεδιασμού και υλοποίησης της ενδοσχολικής επιμόρφωσης εκτός διδακτικού ωραρίου, πειθαρχικού ελέγχου των εκπαιδευτικών, στοχεύει στην εγκαθίδρυση ενός τοπικού, σε κάθε σχολείο, επιτηρητή της εκπαιδευτικής πολιτικής αλλά και υπόχρεου που λογοδοτεί για την εφαρμογή της, από τον ίδιο και τους υφισταμένους του. Η εξουσία δίνει το μήνυμα ότι είναι παντού και καθημερινά.
Οι θέσεις ευθύνης των εκπαιδευτικών στο σχολείο είναι άμισθες αλλά ανταποδοτικές (μόρια για θέση στελέχους, κριτήριο αξιολόγησης) επιδιώκοντας να δημιουργήσει με αυτόν τον τρόπο ένα εσωτερικό και σταθερό κέντρο αξιολόγησης στο σχολείο, το οποίο προωθεί την ενσωμάτωση και αναγκαστική, εκ των πραγμάτων και χωρίς εναλλακτική, οικειοποίηση της κουλτούρας αξιολόγησης από τους εκπαιδευτικούς, μετασχηματίζοντας τις σχέσεις των εργαζόμενων στο σχολείο και την ίδια τη λειτουργία του. Βάλλει κατά της συνοχής του συλλόγου διδασκόντων και κατά του πνεύματος αλληλεγγύης μεταξύ των συναδέλφων, διαμορφώνει κλίμα συνεχούς ελέγχου, φόβου και υποταγής, ανταγωνισμού και αντιπαραθετικής λειτουργίας, εξατομίκευσης της στάσης του καθενός ώστε να αποτρέψει την οποιαδήποτε επιχείρηση συλλογικής αντίδρασης και αντίστασης απέναντι στην εφαρμογή αυτών των μέτρων.
Με τις αρμοδιότητες επιλογής των προσώπων να ανατίθενται στον Διευθυντή επιχειρείται να καταργηθεί ολοκληρωτικά ο ρόλος του συλλόγου διδασκόντων, του κυρίαρχου δημοκρατικού θεσμικού οργάνου της σχολικής μονάδας, με την πλήρη λειτουργική αφαίμαξή του. Απαξιώνεται πλήρως μπροστά στην παντοδυναμία ενός διευθυντή που καθορίζει ποιος θα είναι ο υποδιευθυντής, ποιοι θα είναι οι ενδοσχολικοί συντονιστές, ποιοι θα είναι οι μέντορες, που αποφασίζει ποια προγράμματα θα κάνει το σχολείο, που αποφασίζει εν τέλει πώς θα λειτουργήσει το σχολείο. Είναι σαφές ότι επιχειρείται η αντικατάσταση του συλλογικού θεσμικού αποφασιστικού οργάνου από τη δημιουργία ενός προσωποπαγούς μηχανισμού από στελέχη και ημιστελέχη που θα λειτουργούν εξατομικευμένα και στο πλαίσιο μιας ιδιότυπης ιεραρχίας για τη διάχυση του ελέγχου και της λογοδοσίας, ως άμεσοι κρίκοι υλοποίησης της κυβερνητικής πολιτικής.
Απέναντι σε αυτή τη νέα απόπειρα το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να διακηρύξει ότι δε θα προχωρήσει η αξιολόγηση στο σύνολό της (ατομική και της σχολικής μονάδας)
Σ΄ αυτή την κατεύθυνση:
Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ
Nα καταγγείλει και να αποκαλύψει στον κλάδο τα σχέδια αυτά και να αποφασίσει άμεσα όλα τα αναγκαία μέτρα για τη οργάνωση αποφασιστικού και νικηφόρου αγώνα.
Να κηρύξει απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης της σχολικής μονάδας (εσωτερική και εξωτερική – προγραμματισμός) και της ατομικής αξιολόγησης (σ΄ αυτή τη φάση μέντορες, συντονιστές, ηλεκτρονικός φάκελος κλπ), του ν. 4823/21
και με βάση αυτό να καλέσει:
1. Όλες/όλους τις/τους εκπαιδευτικούς να υπογράψουν τη δήλωση της Α-Α από κάθε διαδικασία αξιολόγησης (εσωτερική και εξωτερική – προγραμματισμός) και της ατομικής αξιολόγησης (σ΄ αυτή τη φάση μέντορες, συντονιστές, ηλεκτρονικός φάκελος κλπ), του ν. 4823/21. Να μην προχωρήσουν σε καμία ανάρτηση που αφορά την αξιολόγηση της σοχλικής μονάδας στις πλατφόρμες του ΙΕΠ
2. Τους/τις Διευθυντές/ντριες και Προϊσταμένες σχολικών μονάδων να μην ορίσουν παιδαγωγικούς συμβούλους – μέντορες και ενδοσχολικούς συντονιστές.
3. Τους/τις συναδέλφους να μην αποδεχτούν τον ορισμό τους ως παιδαγωγικοί σύμβουλοι – μέντορες ή ενδοσχολικοί συντονιστές. Να μην αποδεχτούν καμία συμμετοχή σε αυτό το ιεραρχικό θεσμικό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης είτε ως μέντορες/συντονιστές είτε ως «κατώτεροι» στην αξιολογική ιεραρχία. Να συνεχίσουν να συνεργάζονται στο πλαίσιο της δημοκρατικής παιδαγωγικής λειτουργίας του Συλλόγου Διδασκόντων σε ισότιμη και δημοκρατική βάση και με μοναδικό κριτήριο την πρόοδο των μαθητών τους.
4. Τους/τις εκπαιδευτικούς να μην παρέχουν σε καμία περίπτωση οποιοδήποτε διδακτικό έργο είναι συστατικό στοιχείο της ατομικής αξιολόγησης, πολύ δε περισσότερο όταν αυτό ζητείται να προσφερθεί εκτός διδακτικού και εργασιακού ωραρίου (π.χ. εκπαιδευτικοί όμιλοι).
5. Τους/τις εκπαιδευτικούς να μην καταθέσουν τίποτε στον «ηλεκτρονικό φάκελο» της αξιολόγησης. Δεν θα φακελωθούμε μόνοι μας και δε θα επιτρέψουμε το κυνήγι προσόντων δια βίου.
Με τον τρόπο αυτό η ΔΟΕ καλύπτει πλήρως συνδικαλιστικά και νομικά το σύνολο των εκπαιδευτικών, τόσο τους δ/ντές-ντριες ώστε να μην προχωρήσουν σε αναθέσεις και τις/τους άλλες/ους εκπαιδευτικούς που θα τους ανατεθεί τέτοιο καθήκον, να μην το υλοποιήσουν.
Ως Ανεξάρτητη Αγωνιστική Κίνηση του Αριστοτέλη/Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις αν το ΔΣ της ΔΟΕ, με ευθύνη των άλλων συνδικαλιστικών δυνάμεων, αρνηθεί να κηρύξει Α-Α, καταθέτουμε αυτή την πρόταση σε όλες τις συλλογικές διαδικασίες του σωματείου (ΔΣ/ΓΣ/επιτροπή αγώνα κ.λπ.) ώστε να την υλοποιήσουμε σε συντονισμό με άλλα τα πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία. Αυτά οφείλουν να σηκώσουν τη σκυτάλη της συνέχισης του αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση, την κατηγοριοποίηση και τη διάλυση του δημόσιου σχολείου! Να συνεχίσουν τον αγώνα με αποφασιστικότητα και μαχητικότητα. Η εμπειρία της περσινής χρονιάς με την προκήρυξη της απεργίας- αποχής ενάντια στην αξιολόγηση της σχ. μονάδας και η δικαίωση των συναδέλφων που θρυμμάτισαν τις απειλές του υπουργείου Παιδείας και απέδειξαν ότι τα σωματεία μπορούν να προκηρύσσουν απεργιακές μορφές και να υπερασπίζουμε όλοι μαζί το δικαίωμά μας στην απεργία δείχνει το δρόμο. Όπως με τα 77 σωματεία, με τον συντονισμό των 22 ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ, έτσι και τώρα, οι δυνατότητες είναι μεγάλες. Με βάση τους σημερινούς διαμορφωμένους συσχετισμούς περισσότεροι από 80 ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ μπορούν εν δυνάμει να συνταχτούν σε μια τέτοια προοπτική.
Ειδικά στον Αριστοτέλη
Καλούμε όλες και όλους να μην προχωρήσουν σε διαδικασίες που αφορούν οποιονδήποτε θεσμό της αξιολόγησης του ν. 4823/21 τις πρώτες μέρες του σχολικού έτους που οργανώνουμε την ουσιαστική λειτουργία του σχολείου. Να περιμένουν να συζητήσουμε συλλογικά στη ΓΣ και τις αποφάσεις των συνδικαλιστικών οργάνων.
Καλύπτουμε συνδικαλιστικά και νομικά τους συναδέλφους να μην προχωρήσουν σε καμία διαδικασία. Η Απεργία Αποχή στην αξιολόγηση της μονάδας – συλλογικό προγραμματισμό που προκήρυξε ο Αριστοτέλης με απόφαση ΓΣ πέρσι και κάλυψε τους/τις συναδέλφους βρίσκεται σε πλήρη ισχύ. Σε οποιαδήποτε περίπτωση πίεσης για την υλοποίηση τους – να ενημερώσουν το σύλλογο και μπορούν να εκτυπώσουν τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία αποχή που έχει προκηρύξει ο σύλλογος και να υπογράψουν και όλοι οι νέοι συνάδελφοι στη σχολική μονάδα.
Συμπληρωματικά σε όσα έχουμε γράψει ως τώρα για την αξιολόγηση και τον νόμο 4823/21, για τους τρεις θεσμούς του 4823/21 Παιδαγωγικού Σύμβουλου-Μέντορα, των Ενδοσχολικών Συντονιστών και των Εκπαιδευτικών Ομίλων
Συνεχίζουμε αποφασιστικά! Ακυρώνουμε την ατομική αξιολόγηση, την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας 2022-23 και όλες τις διατάξεις του 4823/21! Να μην επιτρέψουμε την κατίσχυσή του φόβου και της υποταγής!
Ο αγώνας που δίνουμε αφορά πρώτα και κύρια την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου.
Δηλώνουμε ότι θα δώσουμε μέχρι τη νίκη τον αγώνα ενάντια στο φθηνό, ανταγωνιστικό σχολείο των λίγων, που μεταφέρει τις ευθύνες για τα προβλήματα του σχολείου και την χρηματοδότησή του στους γονείς και τους μαθητές, το σχολείο των αποκλεισμών και της κατηγοριοποίησης, της αμάθειας, της παιδαγωγικής ασφυξίας και της χειραγώγησης εκπαιδευτικών.
Συνεχίζουμε τη δημιουργική δουλειά στην τάξη, προωθούμε την ελεύθερη έκφραση των μαθητών μας. Διαβάζουμε, ακούμε, βιώνουμε, δημιουργούμε για κάθεναν/μια χωριστά και για όλους μαζί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου