Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2025

Δυνατό μήνυμα αισιοδοξίας και αγώνα! Μεγάλη συμμετοχή σε μια πολύ δύσκολη μέρα εξαιτίας της διακοπής των ΜΜΜ λόγω εργατικού δυστυχήματος Εκφράζουμε την αλληλεγγύη και τη στήριξή μας στους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες Πρώτη δύναμη η ΑΑΚ/Παρεμβάσεις-Πρωτοβουλία με 5 έδρες στο νέο ΔΣ Ηχηρή απάντηση στην κυβερνητική πολιτική και τους κολαούζους της μέσα στο συνδικάτο

Χαιρετίζουμε όλες τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους που συμμετείχαν στη ΓΣ του Συλλόγου και στις εκλογές για την ανάδειξη νέου ΔΣ και ΕΕ στο σωματείο. Μεγάλη συμμετοχή, μια δύσκολη μέρα, που ξεκίνησε με ένα ακόμα εργοδοτικό έγκλημα, το εργατικό δυστύχημα στο αμαξοστάσιο της ΣΤΑ.ΣΥ στον Πειραιά, σε βιομηχανικό χώρο που κατασκευάστηκε το 1900 (!!!), που ανέδειξε για μια ακόμα φορά τις τεράστιες κυβερνητικές και ΕυρωΕνωσιακές ευθύνες. Γι’ αυτό και κηρύχτηκε στάση εργασίας και έκλεισαν ΜΕΤΡΟ, ΗΣΑΠ, τραμ, και συνέπεσε με τις ώρες διεξαγωγής των εκλογών στο σωματείο. Εκφράζουμε την πλήρη στήριξη και την αλληλεγγύη μας στους εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Ως Ανεξάρτητη Αγωνιστική Κίνηση χαιρετίζουμε κι ευχαριστούμε όλες/ους τις/ους συναδέλφισσες/ους που μας στήριξαν. Ειδικά η μαζική εγγραφή στο σωματείο νέων συναδέλφων και συναδελφισσών, αναπληρωτ(ρι)ών δείχνει τον δρόμο. Η μαζική συμμετοχή στη συνέλευση και στις εκλογές είναι πολιτικό μήνυμα προάσπισης των σωματείων μας, της συλλογικής οργάνωσης των εργαζομένων, κόντρα στην επίθεση που δεχόμαστε.

Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2025

"Για να γεννούνε τα σκοτάδια φως"... Για ζωή κι ελευθερία... Για να αναπνεύσουμε... Για σωματείο μαζικό, αγωνιστικό, μαχητικό, ικανό να Νικά!

Στηρίζουμε ρεύμα ανατροπής κι αντίστασης… όχι απλώς καταγγελίες και ανακοινώσεις... για σωματεία, αγώνα και συμμετοχής, με πρωτάγματα τις Γενικές τους Συνελεύσεις και τις επιτροπές αγώνα… εκεί που αναπνέει το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα κόντρα στην ανάθεση... σωματεία που δεν περιμένουν μήπως και αλλάξει πλευρό στην καρέκλα η κυβερνητική γραφειοκρατία της ΔΟΕ, αλλά πρωτοστατούν και συντονίζονται μαζί με άλλα σωματεία...

γιατί μόνο έτσι θα έχουμε νίκες απέναντι στον ταξικό κυνισμό όλων των ξεπουλημένων υπερασπιστών των βέλτιστων πρακτικών της ΕΕ και του ΟΟΣΑ που συνθλίβουν με την πολιτική τους κάθε ικμάδα δημόσιου και δωρεάν... που μισούν την νεολαία, την φτωχολογιά και είναι βασικοί υπεύθυνοι για την εκθετική αύξηση της φτώχειας... που συνθλίβουν την κριτική σκέψη και την ικανότητα του ανθρώπου να γνωρίζει, να εξηγεί και να αλλάζει τον κόσμο… με στόχο το κέρδος, την αγορά, τον ανταγωνισμό, την αριστεία… που χυδαιολογούν για την ισότητα, τη δικαιοσύνη, την ελευθερία…


Την Τετάρτη 26/11 από τις 2μμ μέχρι τις 7.30μμ στον Αριστοτέλη ψηφίζουμε ΑΑΚ Ανεξάρτητη Αγωνιστική Κίνηση/Παρεμβάσεις και Πρωτοβουλία Ανεξάρτητων Εκπαιδευτικών… για σωματείο Μαχητικό Μαζικό Ανατρεπτικό, ικανό να αγωνίζεται και να νικά…

Για σωματείο μακριά από τους μηχανισμούς της διοίκησης, σταθερά και αταλάντευτα, μακριά από τον υποταγμένο κυβερνητικό κι εργοδοτικό, γραφειοκρατικό συνδικαλισμό της συναίνεσης, σε ρήξη με την κοινοβουλευτοποίηση των αγώνων...

Μέχρι τέλους με τον μαχητικό αγωνιστικό συντονισμό των σωματείων και την αυτοοργάνωση για να «γεννούνε τα σκοτάδια φως…», για να ανατρέψουμε την κυβέρνηση και την πολιτική της, πολιτική του κεφαλαίου, της ΕΕ και του ΟΟΣΑ που αντιμάχονται κάθε τι δημόσιο, για να αναπνεύσουμε! Με τη φωνή και την ανυπακοή του μαχόμενου εκπαιδευτικού κινήματος, με τις/τους εκπαιδευτικούς που παίρνουν τον αγώνα στα χέρια τους και τον μετατρέπουν σε δύναμη σύγκρουσης κι ανατροπής.

"Μηνμόνιο διαρκείας στην παιδεία", κενά, συγχωνεύσεις και η πολιτική του "εξοικονομώ" με στόχο την ιδιωτικοποίηση και την εμπορευματοποίηση, συνέντευξη στο Millitaire


Πώς το ΥΠΑΙΘΑ κατασκευάζει την ατομική ευθύνη για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα (για μαθητές, γονείς & εκπαιδευτικούς) προκειμένου να στρέψει το βέλος ευθυνών...

Ποιες οι στοχεύσεις της κυβέρνησης για την εκπαίδευση, για την πολιτική επιλογή της κυβέρνησης να εγκαταλείψει τα σχολεία να βάλει χορηγούς και να δρομολογήσει την κατηγοριοποίηση- ιδιωτικοποίηση κι εμπορευματοποίηση του δημόσιου σχολείου...

...Αυτή τη στιγμή διώκεται "ο ανθός" της εκπαίδευσης μέσω της ομηρίας των πειθαρχικών!

Η «γύμνια», τα κενά, οι σοβαρές ελλείψεις που υπάρχουν στα σχολεία, αλλά και γενικότερα στο κομμάτι της παιδείας και της εκπαίδευσης...

Τα παιδιά και τα μορφωτικά τους δικαιώματα...

25 Νοέμβρη: ημέρα ενάντια στην έμφυλη βία

Η 25η Νοέμβρη ως μέρα κατά της βίας ενάντια στις γυναίκες σε ανάμνηση της δολοφονίας των αδελφών Μιραμπάλ από το δικτατορικό καθεστώς Τρουχίγιο. Τόσα χρόνια μετά θα περίμενε κανείς ότι οι κοινωνίες θα είχαν προχωρήσει στο θέμα της εξάλειψης της έμφυλης βίας. Τουναντίον αυτή γιγαντώνεται...

Αντιπαλεύουμε την έμφυλη βία σε όλες τις εκφάνσεις... στο χώρο εργασίας, στον δρόμο, στις προσωπικές σχέσεις... αγωνιζόμαστε ενάντια στην εκμετάλλευση και την καταπίεση, την πατριαρχεία! Καμία μόνη!



Το πάρτι εξαγορών στην ιδιωτική εκπαίδευση και τα funds

Του Λουκά Καβακλή,

Μπαράζ εξαγορών, συγχωνεύσεων και επενδυτικών συνεργασιών παρατηρούνται το τελευταίο χρονικό διάστημα στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Στη χώρα μας έχουμε ήδη μεγάλο αριθμό ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων σε όλες τις βαθμίδες (στην ιδιωτική εκπαίδευση φοιτά σχεδόν το 9% του μαθητικού δυναμικού όλης της χώρας). Δεν μιλάμε όμως πλέον για ιδιωτικά σχολεία με την κλασική έννοια του όρου.

Η επιθετική διείσδυση διεθνών funds και άλλων κεφαλαίων στην αγορά της ιδιωτικής παιδείας προϊδεάζει για τις ραγδαίες ανακατατάξεις και αλλαγές που έρχονται. Μια αγορά που μεγαλώνει κατά 30.000 περίπου υποψήφιους πελάτες κάθε χρόνο, αφού τόσοι είναι οι περίπου μαθητές/τριες που μένουν εκτός ΑΕΙ λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και αναμένεται να πολλαπλασιαστούν μετά τη θέσπιση των τριετών πανελλαδικών εξετάσεων στα Λύκεια για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και το λεγόμενο «εθνικό απολυτήριο».

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της ΟΙΕΛΕ αλλά και δημοσιεύματα από Οικονομικό Ταχυδρόμο, Capital, Forbes, Alfavita, έχουμε:

Αυτές είναι μπίζνες! Όχι σαν εμάς που δουλεύουμε για ένα χιλιάρικο!

Προκλητικός ο χορός των εκατομμυρίων γύρω από τα σχολεία.

Τέσσερα εκατομμύρια για τα κεντήματα

Δέκα εκατομμύρια για την προμήθεια αθλητικού και ευεξιακού(!) υλικού

8,5 εκατομμύρια για τα lockers στα σχολεία

3,5 εκατομμύρια για μια ακόμα πλατφόρμα ενδυνάμωσης γονέων

265.000 ευρώ για την αναβάθμιση της πλατφόρμας του ΙΕΠ για την αξιολόγηση…

και έπονται κι άλλα...

Ένας χορός που καλά κρατεί, την ίδια στιγμή που τα σχολεία στενάζουν με χιλιάδες κενά και με υποδομές προηγούμενων δεκαετιών, που σε κάποια μπαλώνονται μόνο με χορηγίες των «φιλάνθρωπων» τραπεζών…

Το Ταμείο Ανάκαμψης τελειώνει, και η κυβέρνηση έχει εξαπολυθεί σε έναν αγώνα δρόμου για να μπορέσει να δικαιολογήσει τις δαπάνες. Οι μαθητές μας και οι μαθήτριές μας πελάτες των προγραμμάτων και των εταιρειών που θα τα στηρίξουν, και εμείς πρέπει να γίνουμε οι ντήλερς τους…

Υ.Γ. Στην επιτροπή για τα κεντήματα υπάρχουν στελέχη της εκπαίδευσης που το τελευταίο διάστημα έχουν πρωτοστατήσει στον πόλεμο ενάντια στους εκπαιδευτικούς, κυρίως με αφορμή την αξιολόγηση. Άξιος ο νέος μισθός τους!

Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2025

Οι προτάσεις της Ανεξάρτητης Αγωνιστικής Κίνησης/Παρεμβάσεις στη ΓΣ 24.11.2025


-Πρόγραμμα δράσης

-Κτηριακό

-Γνήσια συλλογική Σύμβαση εργασίας

-Αξιολόγηση

-Δικαιώματα αναπληρωτών/τριών

-Πλήρη δικαιώματα στην κύηση και τη μητρότητα

-Ακώλυτη μονιμοποίηση

-Ωράριο νηπιαγωγών


ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗ ΓΣ 24.11.2025

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ

Μαχητικός αγωνιστικός συντονισμός των σωματείων και αυτοοργάνωση για Ανένδοτο Αγώνα Διαρκείας

για να «γεννούνε τα σκοτάδια φως…», για να ανατρέψουμε την κυβέρνηση και την πολιτική της, για να αναπνεύσουμε!

Τρεις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς η επίθεση της κυβέρνησης προς τους εργαζόμενους εντείνεται. - Η πολιτική της πολεμικής οικονομίας ενισχύεται. Οι δηλώσεις Δένδια για να συνηθίσουμε «τα φέρετρα με τη σημαία της ΕΕ επάνω τους» σηματοδοτούν την απόλυτη προτεραιότητα της πολεμικής οικονομίας.

Η κυβέρνηση των αιματοβαμμένων εξοπλισμών 800 δις ευρώ, του REARM EUROPE της ΕΕ και του 5% του ΑΕΠ για το ΝΑΤΟ (28 δις για την χώρα μας), του νέου μνημονίου - συμφώνου «σταθερότητας», των αντεργατικών νόμων, της σκλαβιάς του 13ωρου, της διάλυσης κάθε έννοιας εργασιακού δικαιώματος, της ρευστοποίησης του ελεύθερου-εργάσιμου χρόνου, της άγριας καταστολής και συλλήψεων στις διαδηλώσεις αλληλεγγύης για τον Παλαιστινιακό λαό, η κυβέρνηση της συγκάλυψης του εγκλήματος των Τεμπών, του ληστρικού σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ και της φασιστικής απαγόρευσης διαδηλώσεων στο Σύνταγμα μετά την κοινωνική αλληλεγγύη και νίκη του απεργού πείνας Ρούτσι, επιτιθέμενη προσπαθεί να θωρακιστεί, απέναντι στην απονομιμοποίηση της πολιτικής της που λεηλατεί ανθρώπινες ζωές και δημόσιο πλούτο.

Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2025

Ψηφοδέλτιο για νέο ΔΣ κα ΕΕ της Ανεξάρτητης Αγωνιστικής Κίνησης/Παρεμβάσεις με την Πρωτοβουλία Ανεξάρτητων Εκπαιδευτικών

ΓΙΑ ΔΣ

1. Αγγελίδη Μαρίλια………  νεοδιόριστη νηπιαγωγός 76ο

2. Αθανασούλα Ανθή ……... δασκ. 162ο

3. Ανδρέου Αγγελική……… αναπληρώτρια παράλληλη στήριξη 144ο

4. Αποστολίδη Μαρία……   αναπληρώτρια παράλληλη στήριξη 152ο

5. Ασπρογέρακα Σωτηρία (Ρούλα) …….. δασκ. 56ο

6. Αρτσιδάκη Αλεξάνδρα .......................... νεοδιόριστη νηπιαγωγός 6ο ειδικό

7. Βαλτά Αμαλία ………       δασκ. 24ο

8. Βρασταμνός Αναστάσιος ……………….. νεοδιόριστος δασκ. 99ο

9. Γιαννούλη Κατερίνα ………………………νεοδιόριστη δασκ. 145ο

10. Γκούτρα Δάφνη …………………………….δασκ. 144ο

10. Διαμάντη Τιτίνα ……………………………. δασκ. 59ο

12. Διαμάντης Γιώργος ………………………..δάσκ. 141ο

13. Δάσου Ιωάννα (Γιάννα) ………………δασκ. 54ο

14. Ζαραϊδώνη Βούλα ………………………νηπιαγωγός 151ο

15. Ιακωβίδης Δημήτρης ……………………. δάσκ. 66ο

16. Κάιλα Μυρσίνη ……………………………. νεοδιόριστη δασκάλα 79ο

17. Καζάκου Όλγα ……        γαλλικών 144, 67, 99, 170

18. Καλύβα Μαρία ………… δασκ. 58ο


19. Κάνδια Μαρία …………   αναπληρώτρια παράλληλη στήριξη 162ο

20. Κανελλοπούλου Δώρα …………………..δασκ. 20ο ΔΣ

21. Καρυωτάκη Μαρία ………………………..νηπιαγωγός 22ο

22. Κασβίκη Βιβή ……………………………... δασκ. 108ο

23. Κεκετσίδου Κική…………………………..νεοδιόριστη νηπιαγωγός 22ο

24. Κολοκυθάς Κώστας ……………………... νεοδιόριστος δάσκ. 128ο

25. Κομπορόζου Λιάνα ………………………. δασκ. 23ο

26. Κοντοθανάση Λίλα ………………………. νηπιαγωγός 125ο


27. Κοντοχρήστου Χαρούλα ……………….νεοδιόριστη νηπιαγωγός 2ο ΝΓ ΝΦ

28. Κόρκα Νικολέττα………………………….νεοδιόριστη δασκάλα 144ο

29. Κουβάτσος Γιάννης ……………………..δασκ. 55ο

30. Κουλουλία Στυλιανή …………………….αγγλικών 11 ΔΣ

31. Κουράκης Νίκος…………………………..νεοδιόριστος εικαστικών 56ο, 66ο

32. Κουφοβασίλη Τιτίκα ……………………. νεοδιόριστη εικαστικών 69ο, 3ο ΝΦ

33. Κωστελίδου Άντζυ………………………..αναπληρώτρια δασκ. 6ο ειδικό

34. Λιόλιου Βασιλική…………………… αναπληρώτρια παράλληλη στήριξη 99ο

35. Μαργαρίτη Ελεάνα ………………………. νεοδιόριστη δασκ. 2ο Ν.Χ.

36. Μάρκου Δώρα …………………………….. δασκ. 63ο

37. Μαρούτας Γιάννης ……………………….. δάσκ. 79ο

38. Μπιζώτα Κατερίνα ……………………….. αναπληρώτρια δασκάλα 6ο ειδικό

39. Νασιόπουλος Δημήτρης ……………….. δασκ. 59ο

40. Πάγκαλου Κατερίνα…………………….. νεοδιόριστη δασκ. 75ο

41. Παναγιώτου Χρήστος, νεοδιόριστος νηπιαγωγός ειδικής 118ο, 1ο ΚΕΔΑΣΥ


42. Πανάγου Μαρίνα ………………………δασκ. 144ο

43. Παπαδημητρούλη Αθανασία …………. δασκ. 63ο

44. Παπαδοπούλου Αγγελική…………αναπληρώτρια παράλληλη στήριξη 44ο

45. Παπαλέξη Κατερίνα………………αναπληρώτρια παράλληλη στήριξη 31ο

46. Παπαχρυσοπούλου Ιωάννα ………αναπληρώτρια παράλληλη στήριξη 79ο

47. Πέμα Ευαγγελία……………………αναπληρώτρια παράλληλη στήριξη 66ο

48. Πέρδου Χριστιάνα ……………………….. δασκ. 54ο

49. Ραζή Γιώτα …………………………………. νεοδιόριστη δασκ. 144ο

50. Ρέππα Ντίνα………………………………δασκ. 144ο

51. Σάλιαρη Ιωάννα ………………………….. δασκ. 20ο


52. Σκοπελίτου Ειρήνη ……………………….δασκ. 79ο

53. Σπαή Σοφία ……………………………… τμήμα ένταξης, 79ο

54. Τάσσου Δήμητρα ……………… νεοδιόριστη νηπιαγωγός ειδικής 6ο ειδικό

55. Τέλιου Χρύσα …………………………… αγγλικών 62ο

56. Τσαπρούνη Σταυρούλα-Ευαγγέλία….. αναπληρώτρια ΖΕΠ 55ο

57. Τσιφτσή Βασιλική…………………………. νεοδιόριστη δάσκ. 44ο

58. Φάκαρος Ελισαίος ……………………… νεοδιόριστος δάσκ. 162ο

59. Φίκα Ιλιάδα Κωνσταντίνα …………… νεοδιόριστη τμήμα ένταξης 55ο

60. Χαλικιά Τατιάνα ………………………… τμήμα ένταξης 144o


61. Χατζάκης Γιώργος………………………νεοδιόριστος εικαστικών 44ο-152ο

62. Χατζησαρρή Δώρα ……………………….. δασκ. 109ο

63. Χουντάλας Μαρίνος ……………………νηπιαγωγός 134ο

64. Χουσιάδα Βάσω ………………………… αναπληρώτρια παράλληλη 48ο ΔΣ

65. Χρονοπούλου Μαριάννα ……………….. νεοδιόριστη δασκ. 75ο

66. Ψαρογιαννακοπούλου Δώρα …………. δασκ. 67ο

67. Ψυχάρης Φώτης …………………………… δασκ. 54ο

        

ΓΙΑ ΕΕ

68. Πετροπούλου Έλενα .............................. δασκ.54ο

69. Τραχανά Ελένη ........................................ δασκ. 56ο 

 

Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2025

Δεν επιστρέψαμε στην εποχή της χούντας – ζούμε τη χούντα της εποχής μας Κι οι χούντες πέφτουν με Πολυτεχνεία, όχι με Μαρκεζίνηδες!

«Απεφάσισα μετά τας χθεσινάς αναρχικάς εκδηλώσεις μιας οργανωμένης μειοψηφίας να κηρύξω τον στρατιωτικόν νόμον καθ’ άπασαν την επικράτειαν ... αναρχικά στοιχεία αποβλέποντα εις ανατροπήν πάσας εννόμου τάξεως...εδημιούργησαν επικινδύνως έκρυθμον κατάστασιν. Τα γεγονότα των τελευταίων ημερών απέδειξαν την ύπαρξη συνωμοσίας των εχθρών της δημοκρατίας και της ομαλότητος»

Γεώργιος Παπαδόπουλος, 17 Νοεμβρίου 1973


Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία. Κάποιος την έγραψε σε έναν τοίχο του Πολυτεχνείου με μπογιά. Ήταν μια λέξη μοναχά, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ κι ακολουθούσαν άλλες δύο: στην Παλαιστίνη. Τον είδε ο κοσμήτορας της σχολής, τον φωτογράφησε και έδωσε το υλικό στις αρχές ζητώντας την τιμωρία ενός φοιτητή του, που «αναγνώρισε» στο πρόσωπο του κάποιου. Ο φοιτητής καταδικάστηκε σε 14 μήνες φυλακή. Κι αυτό έγινε τώρα, γιατί στην εποχή της χούντας, όταν οι αστυνομικοί κυνηγούσαν τους φοιτητές μέσα στη Σύγκλητο, οι καθηγητές έμπαιναν μπροστά για να τους προστατεύσουν.

Όταν το βιβλίο γίνεται γιορτή

Έφη Μπακογιάννη

Ξεκινώντας οποιαδήποτε εκπαιδευτική πράξη οφείλουμε να έχουμε κατά νου ότι πρέπει να υπάρχει νόημα, διάλογος και φυσικά σύνδεση με την κοινωνική πραγματικότητα ώστε να πλησιάσουμε στη μορφωτική απελευθέρωση των μαθητών μας. Βασική αρχή και προϋπόθεση κατά τον Paulo Freire είναι η κατάργηση της διχοτόμησης μεταξύ διδασκαλίας και μάθησης. Σε αυτή τη βασική αρχή θα έπρεπε να αναστοχαζόμαστε και να διερωτόμαστε οι εκπαιδευτικοί ώστε να θέτουμε το ερώτημα πώς τα παιδιά θα αγαπήσουν αυτό που διδάσκονται, που μαθαίνουν, που ζουν, που πράττουν.

Νεοφιλελευθερισμός, κοινωνικοί αγώνες και κρατική βία

Του Χρήστου Ρέππα,

Έχει μια ιδιαίτερη σημασία να προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε σε ποια συγκυρία βρισκόμαστε ακριβώς και πως μπορούμε να παρέμβουμε από τη σκοπιά των συμφερόντων του κόσμου της εργασίας. Η συγκυρία χαρακτηρίζεται από μεγάλη επίθεση της κυβέρνησης στους εργαζόμενους και στα δημόσια κοινωνικά αγαθά. Παρά τη φθορά και τη βαθιά απονονομιμοποίησή της, που έχει προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό με την υπόθεση των Τεμπών , η κυβέρνηση της Ν.Δ γίνεται όλο και πιο επιθετική και η στόχευσή της παραμένει σταθερή να προωθήσει σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βάθος και έκταση τις αναδιαρθρώσεις στην οικονομία, τη διοίκηση και την εκπαίδευση και να συντρίψει κάθε αντίσταση στην πολιτική της. Χαρακτηριστική είναι από την άποψη η επίθεση της αστυνομίας σε μικρά παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς στην κινητοποίηση επτά εκπαιδευτικών σωματείων στις 23/10/2025 στην Διεύθυνση Π.Ε Α’ Αθήνας σε κινητοποίηση διαμαρτυρίας για τα διδακτικά κενά των σχολείων της Α’ Αθήνας. Οργανικό στοιχείο της πολιτικής της είναι η κρατική βία και ο αυταρχισμός. Η καταστολή με χημικά της κινητοποίησης έστειλε μικρά παιδιά στα Νοσοκομεία. Ο αυταρχισμός αυτός και η πολιτική της πυγμής δεν είναι ένδειξη δύναμης αλλά αδυναμίας της, αποτέλεσμα της έλλειψης νομιμοποίησης της πολιτικής της , είναι το καταφύγιο ανάγκης για επιλογές για τις οποίες δεν μπορεί να πείσει και για την κατάσταση της εξαθλίωσης που έχει δημιουργήσει στους εργαζόμενους. Είναι ταυτόχρονα θωράκιση του κρατικού μηχανισμού απέναντι στις αντιστάσεις , μικρές ή μεγάλες , δυνατές ή αδύνατες και απέναντι στις μελλοντικές αντιστάσεις που θεωρούν ότι μπορεί να υπάρξουν και πρέπει να αντιμετωπιστούν.

Έχουμε μπροστά μας μια αδύναμη και ανυπόληπτη κυβέρνηση που η επικινδυνότητά της τροφοδοτείται από την αδυναμία της να ελέγξει και να καταστείλει τη λαϊκή οργή για την πολιτική της. Είναι ακριβώς αυτή της η αδυναμία και ο φόβος απέναντι στη λαϊκή οργή και στις όποιες διαστάσεις αυτή μπορεί να προσλάβει στο μέλλον που την αναγκάζει να εξαγγέλλει πρωτοβουλίες σαν αυτές της φύλαξης του μνημείου του Άγνωστου Στρατιώτη. Στην πραγματικότητα θέλει ν’ αποκόψει διαδηλώσεις και άλλου είδους κινητοποιήσεις από τη δυνατότητα πρόσβασης στη Βουλή αλλά και από την παρουσία τους σ’ έναν δημόσιο χώρο με τόσο μεγάλη ιστορική και πολιτική σημασία. Λες και οι αγώνες του λαού στο σήμερα αλλά και η οργή του για τη βία και την εξαθλίωση στην οποία υπόκειται δεν μπορεί να μπαίνουν δίπλα στου μεγάλους αγώνες του παρελθόντος ούτε να τοποθετούνται στους ίδιους δημόσιους χώρους. Τον δημόσιο χώρο ως χώρο εκδήλωσης αγώνων και διεκδίκησης δικαιωμάτων δεν τον αφήνουμε στα χέρια μιας άνομης , αυταρχικής και απονομιμοποιημένης κυβέρνησης για ν’ αποκλείσει απ΄ αυτόν τη δημόσια παρέμβαση του λαού για τα προβλήματά του. Γιατί η απεργία πείνας του Πάνου Ρούτσι μπροστά στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη , οι διαδηλώσεις και οι κινητοποιήσεις μπροστά σ’ αυτό δεν είναι παραβατικές συμπεριφορές, αλλά οι απόλυτα δίκαιοι κοινωνικοί αγώνες του σήμερα, που θα πρέπει να εκδηλώνονται ελεύθερα σε όλους τους δημόσιους χώρους και φυσικά και στο συγκεκριμένο μνημείο.

Η στιγμή που θα μπει ο αξιολογητής...

Της Εύης Παπασπύρου,

Δεν με φοβίζει το πειθαρχικό.
Ούτε το χαρτί, ούτε οι απειλές. ούτε οι εγκύκλιοι.
Αυτά τα περιμένεις, τα πολεμάς, τα αντικρούεις με επιχειρήματα, με συλλογικότητα, με φωνή.
Αυτό που με τρομάζει είναι η στιγμή που θα μπει ο αξιολογητής.

Αυτό που δεν αντέχω να φανταστώ είναι η στιγμή.
Η στιγμή που θα ανοίξει η πόρτα της τάξης και θα μπει.
Ένας ξένος άνθρωπος, με τάμπλετ, με βλέμμα “αντικειμενικό”, να καταγράφει ό,τι βλέπει — και ό,τι νομίζει πως βλέπει.

Όχι στην κοινωνιολογία και την θεατρική αγωγή, ναι στην επιχειρηματικότητα και το πλέξιμο;

Της Δήμητρας Τάσσου,

Μάθημα πλεξίματος και κεντήματος θα μπει στα σχολεία, ανακοίνωσε η υπουργός παιδείας. Μα πώς είναι δυνατόν, θα σκεφτεί κάποιος! Μάλλον μας δουλεύουν, αναφωνήσαμε όλοι μαζί! Κι όμως… η είδηση είναι πέρα για πέρα αληθινή!

Πριν μερικά χρόνια, αφαιρέθηκαν πολλές ώρες από το μάθημα κοινωνικών επιστημών και η κοινωνιολογία αντικαταστάθηκε από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα από τα λατινικά. Αφαιρέθηκαν ώρες μουσικής, εικαστικών και θεατρικής αγωγής από το δημοτικό ενώ το μάθημα της θεατρικής αγωγής από τις τάξεις Ε’ και ΣΤ’ δημοτικού καταργήθηκε εντελώς. Αφαιρέθηκε μάλιστα και το ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο από την Γ’ λυκείου παρόλο που είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα. Την ίδια στιγμή μπήκαν τα εργαστήρια δεξιοτήτων με θέματα όπως η επιχειρηματικότητα, ο εθελοντισμός και η ρομποτική, ο ενεργός πολίτης που λέει στα παιδιά πως είναι ενεργοί πολίτες όταν μαζεύουν ακαθαρσίες σκύλων και φτιάχνουν λαχανόκηπους, προτάθηκαν να διδάσκονται το cheerleading και η ηθική (άκουσον άκουσον) και τώρα… χωρίς καμία ντροπή… μάθημα πλεξίματος, κεντήματος και κεραμικής!

                                         

Ολομέλεια προέδρων της ΔΟΕ (1/11/2025), μαχητική παρουσία σωματείων και νεοδιόριστων από Αθήνα και Θεσσαλονίκη, χωρίς καμία απόφαση μετά από την άρνηση των ΔΑΚΕ/ΔΗΣΥ/ΔΙΚΤΥΟ ακόμα και να τοποθετηθούν, η σκυτάλη στο συντονισμό των πρωτοβάθμιων σωματείων (βίντεο με τοποθετήσεις)

Η ολομέλεια προέδρων της ΔΟΕ την 1η Νοέμβρη που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη με απόφαση των 3Δ (ΔΑΚΕ, ΔΗΣΥ, ΔΙΚΤΥΟ) μόνο και μόνο για να αποφύγουν την καυτή ανάσα του μαχόμενου κομματιού της εκπαίδευσης. Σε μια ολομέλεια που έπρεπε να είχε γίνει από τον Σεπτέμβρη, αλλά με ευθύνη της πλειοψηφίας της ΔΟΕ έγινε την 1η Νοέμβρη, η παρέμβαση του μάχιμου εκπαιδευτικού κινήματος ήταν και πάλι ηχηρή, μεταφέροντας το μήνυμα για την ανάγκη ενός αγωνιστικού απεργιακού σχεδιασμού διαρκείας που θα στοχεύει στη σύγκρουση με την αντιεκπαιδευτική αντιλαϊκή πολιτική και σε νίκες.


Φωτεινό κομμάτι στην ολομέλεια ήταν η μαζική και αγωνιστική παρουσία δεκάδων νεοδιόριστων απεργών από Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ανάμεσά τους κι από τον Αριστοτέλη.

Με πανό και συνθήματα ασκήσαν κριτική στη ΔΟΕ και δήλωσαν πως συνεχίζουν τη μάχη υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου και ενάντια στην αξιολόγηση αταλάντευτα και μέχρι τη νίκη.

Οι νεοδιόριστοι/ες απαίτησαν την έκτακτη ανοιχτή συνεδρίαση του ΔΣ της ΔΟΕ στην ολομέλεια ώστε να καταδειχθούν ανοιχτά επιτέλους οι θέσεις όλων των δυνάμεων.


Ως ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ μέσα από τις ομιλίες 

Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2025

Τακτική Γενική Συνέλευση Αριστοτέλη 24/11 και εκλογές για νέο Διοικητικό Συμβούλιο 26/11 για Σωματείο Μαχητικό, Μαζικό, Ανατρεπτικό, ικανό να Αγωνίζεται και να Νικά για το σχολείο, τις ανάγκες μας, τα οράματά μας

Με αυτοοργάνωση και ταξική αλληλεγγύη για ανένδοτο αγώνα διαρκείας

Για τα δικαιώματα μας στον μισθό, στην εργασία,
για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά
ενάντια στο σχολείο της αξιολόγησης, της πειθάρχησης και της υποταγής

Μέχρι τη νίκη! Να μη λείψει κανείς/καμιά!