Τετάρτη, 2 Σεπτεμβρίου 2015

Η διάλυση της εκπαίδευσης συνεχίζεται με την εφαρμογή του τρίτου μνημονίου

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ  ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ  ΚΙΝΗΣΗ συλλ. «ο Αριστοτέλης»
           ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

http://aakaristotelis.blogspot.gr/                                                                                1/9/2015


Δεν ξέρουμε τι άλλο αρνητικό μπορούμε να περιμένουμε στην εκπαίδευση. Οι μαθητευόμενοι «μάγοι» του νέου μνημονίου λίγες μέρες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς οδηγούν εκπαίδευση, εκπαιδευτικούς μαθητές και γονείς στην απόλυτη απαξίωση.
Το Σεπτέμβρη χιλιάδες σχολεία θα ανοίξουν με χιλιάδες κενά. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί θα μείνουν άνεργοι και χιλιάδες ώρες θα λείψουν από τη διδασκαλία.
Το απόλυτο «μπάχαλο» στην εκπαίδευση δεν μπορεί να εξηγηθεί μόνο με όρους ανικανότητας των πολιτικών στελεχών, των υπουργών και της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ. Σαφέστατα και αυτή η πλευρά έχει καθοριστική σημασία. Δεν είναι όμως η μοναδική. Το διοικητικό προσωπικό (πλην εξαιρέσεων ) είναι το ίδιο με τα προηγούμενα χρόνια και δεν έχασε την τεχνογνωσία του.

Όσα «πρωτόγνωρα» συμβαίνουν στην εκπαίδευση είναι πολιτική οφείλονται στις πολιτικές της λιτότητας και των περικοπών, όσο εφαρμόζονται το πνεύμα, η ψυχή και η ουσία των 3 μνημονίων, οι κατευθύνσεις της ΕΕ,του κεφαλαίου και του σχολείου της αγοράς, τόσο διαλυτικά θα είναι τα αποτελέσματά τους.
Δεν πρόκειται για μια προσωρινή κατάσταση, για ένα στιγμιότυπο, αλλά για έργο διαρκείας. Οι αρνητικές καταστάσεις που εμφανίζονται στο σύνολο της εκπαίδευσης έχουν να κάνουν με την εφαρμογή των μνημονίων, της μείωσης της χρηματοδότησης από το 2010 κατά 40%, των ισοσκελισμένων προϋπολογισμών, καθώς και με τη μείωση των κονδυλίων για τα αντεργατικά ΕΣΠΑ.
Ξεκινάμε από το ποιος, πότε και πόσα πληρώνει για να καταλήξουμε στη σημερινή εικόνα διάλυσης. Το υπουργείο και η κυβέρνηση βρίσκονται υπό την απόλυτη επιτροπεία της τρόικας και πρέπει να ψηφίζουν νόμους που πρώτα θα εγκριθούν από αυτήν. Αυτός ήταν ο λόγος που δεν ψηφίστηκε το πολυνομοσχέδιο ( που δυνητικά θα είχε και ελάχιστους μόνιμους διορισμούς) και όχι η προκήρυξη των εκλογών. Η μη ψήφισή του είχε αποφασιστεί εδώ και καιρό και είχε μπει στην περίφημη διαπραγμάτευση.
Το υπουργείο δε «θέλει» να έχει ακριβή εικόνα για τα κενά γιατί το μνημόνιο επιτάσσει να είναι τόσα όσα και οι πιστώσεις. Στην αρχή μας είπαν ότι ήταν 20.000, στη συνέχεια 12.000, αργότερα 10.000, σήμερα μας λένε 16.000.
Η αλήθεια είναι ότι οι ανάγκες είναι πάνω από 27.000. Το υπουργείο ανάλογα με τις πιστώσεις που θεωρητικά κάθε φορά «εξασφάλιζε» σε συνεννόηση με την τρόικα, τις ταύτιζε με τον αριθμό των πραγματικών αναγκών. Απόλυτη μνημονιακή αλά καρτ λογιστική. Τα σχολεία θα ανοίξουν με χιλιάδες κενά.
Συνέπεια των περικοπών στη χρηματοδότηση των διορισμών είναι και το μπάχαλο με τους πίνακες των αναπληρωτών που θα γίνουν, όταν γίνουν, με την απόλυτα μνημονιακή εγκύκλιο Λοβέρδου «επικαιροποιώντας» για μια ακόμη φορά το αντεργατικό πλαίσιο προσλήψεων των ελαστικά εργαζόμενων συμβασιούχων αναπληρωτών και ωρομισθίων.
Η διοικητική «διάλυση» με τις διαδικασίες χυλό και τα αποτελέσματα ότι να ναι και όπως να ναι,  αναπαράγει, δημιουργεί και συντηρεί διαφορετικές «φυλές» ελαστικά εργαζόμενων με «διαφορετικά» και αντιτιθέμενα δήθεν συμφέροντα, στερεί τη μόρφωση από χιλιάδες παιδιά, καταβαραθρώνει την γνώση, διαλύει τα σχολεία και ιδιωτικοποιεί τις λειτουργίες τους.
Αναπαράγει σε ανώτερο βαθμό  το συντεχνιασμό και τις ατομικές «λύσεις». Διασπά τα ενιαία εργασιακά δικαιώματα και διαμορφώνει «συνδικαλιστικές λύσεις» και «συνδικαλιστές» που έχουν ως στόχο την ικανοποίηση του μερικού, της ομάδας, με διορθωτικές πολιτικές των αντιλαϊκών μνημονίων και διαμορφώνει τη βάση για κάθετο διχασμό των αναπληρωτών μεταξύ τους, των αναπληρωτών με τους νέους μόνιμους, τους νέους μόνιμους με τους παλιούς.
Η φθηνή, ελαστική εργασία αποτελεί συστατικό στοιχείο του «νέου σχολείου της αγοράς» και θα επιχειρήσουν να υλοποιηθεί σε μεγαλύτερο βάθος με την εφαρμογή της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ, τις πολιτικές των μνημονίων και τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σε όλα τα παραπάνω η ηγεσία του υπουργείου, διαχρονικά δίνει εξετάσεις, με βάση όλα αυτά υπολογίζει τα κενά, ψηφίζει ή δεν ψηφίζει νόμους, εφαρμόζει εγκυκλίους ή δημοσιεύει ΦΕΚ, καταρτίζει πίνακες, καλεί δυο φορές τους αναπληρωτές να καταθέσουν χαρτιά, «εξασφαλίζει» χρηματοδοτήσεις από τα ΕΣΠΑ και τον κρατικό προϋπολογισμό.
Οι αντιλαϊκές πολιτικές δεν αφορούν μόνο το υπουργείο παιδείας αλλά συνολικά την κυβέρνηση και τους υπουργούς της καθώς και τους δήμους.
Μετά την «εθελοντική» κατάσχεση των αποθεματικών των δήμων για να πληρωθεί το χιλιοπληρωμένο χρέος, η κυβέρνηση δεν έχει αποδώσει ακόμη από τους ΚΑΠ την καταβολή της Γ’ δόσης (25.000.000 Ευρώ) με αποτέλεσμα οι σχολικές επιτροπές να μην έχουν ούτε ευρώ στα ταμεία, ενώ όσες έχουν δε θα μπορούν εξαιτίας του capital control να βγάλουν συνολικά το μήνα πάνω από 1.680 ευρώ!!!!!!
Από την άλλη δεν έχει δοθεί το κατακουτσουρεμένο επισκευαστικό κονδύλι των  20 εκ ευρώ της ΣΑΤΑ για τις επισκευές των σχολείων, παρά το γεγονός ότι διαχρονικά δινόταν κάθε Αύγουστο.
Το εκπαιδευτικό κίνημα, το γονεϊκό κίνημα, το εργατικό λαϊκό κίνημα συνολικά τις επόμενες μέρες έχουν να παλέψουν για δύο άμεσα και επείγοντα ζητήματα:
1.      τα χιλιάδες κενά στα σχολεία και την άμεση κάλυψή τους
2.      την πτώχευση των σχολικών επιτροπών και την άμεση χρηματοδότηση τους
Άμεσα θα πρέπει να υπάρξει συντονισμός πανελλαδικά πρωτοβάθμιων Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ, για αγωνιστική κινηματική διεκδίκηση και ικανοποίηση των παραπάνω( πρώτη κινητοποίηση μέχρι τις 10 Σεπτέμβρη) με κοινές διαμαρτυρίες και συγκεντρώσεις στις κατά τόπους διευθύνσεις αλλά και στο υπουργείο.

Παρά το γεγονός ότι μπήκαμε σε προεκλογική περίοδο, το κίνημα πρέπει να βγει ξανά στο προσκήνιο και να χρωματίσει με τις κοινωνικές ανάγκες της εργαζόμενης πλειοψηφίας από εργατική, ταξική σκοπιά την πολιτική αντιπαράθεση.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου